• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Poznaliśmy datę startu Mevo. Pełna flota przez dwa tygodnie

Maciej Korolczuk
9 listopada 2023, godz. 14:45 
Opinie (145)
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
W czwartek, 16 listopada, system Mevo ruszy w pełnym wymiarze. Na ulicach pojawi się pełna flota, ruszą też opłaty za korzystanie z rowerów. W czwartek, 16 listopada, system Mevo ruszy w pełnym wymiarze. Na ulicach pojawi się pełna flota, ruszą też opłaty za korzystanie z rowerów.

Od kilku tygodni firma City Bike Global spełnia warunki kontraktu, umożliwiające pełne uruchomienie Mevo - informuje Obszar Metropolitalny i ogłasza koniec testów systemu. Od 16 listopada uruchomione zostaną opłaty za korzystanie z rowerów. Pełna flota 4 tys. rowerów będzie dostępna jeszcze przez dwa tygodnie. Od 1 grudnia do końca lutego na ulicach metropolii pozostanie połowa, a więc 2 tys. rowerów.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Testowałe(a)ś Mevo?

Zgodnie z naszymi ostatnimi zapowiedziami, powoli kończą się testy zewnętrzne systemu Mevo. Potrwają one jeszcze tylko przez tydzień.

W czwartek, 16 listopada, system ruszy już w pełnym wymiarze.

Na ulice wyjedzie wtedy cała flota 4 tys. rowerów.

Od tej pory trzeba będzie także w pełni płacić za przejazd.

Zepsuty rower Mevo (9 opinii)

3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem

  • Od początku testów użytkownicy przejechali rowerami prawie 2 mln km
  • W systemie zarejestrowało się 107 tys. osób, które w sumie odbyły 490 tys. podróży.
  • 73 proc. z nich miało miejsce w tygodniu, a pozostałe w weekendy.
  • Ponadto 67 tys. przejazdów trwało od 5 do 10 minut, prawie tyle samo, bo 66 tys. - powyżej 20 minut.
  • Na jeden rower przypadło średnio 7 wypożyczeń.

- Od kilku tygodni hiszpański operator, firma City Bike Global, spełnia warunki kontraktu umożliwiające uruchomienie pełnego systemu - informuje Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo. - Codziennie odnotowujemy pełną dostępność i relokację rowerów, włączono ponownie funkcje rezerwacji i postoju roweru w aplikacji, system poprawnie nalicza opłaty dodatkowe, zatem możemy przejść do kolejnego etapu.
Jak informuje Obszar Metropolitalny, pełna flota na ulicach metropolii jest już od kilku dni. 3 tys. z nich to rowery elektryczne, a 1 tys. - rowery klasyczne.



Abonamenty dobowe, miesięczne i roczne



Uruchomienie systemu pozwoli korzystać z Mevo wszystkim chętnym - zarówno w ofercie abonamentowej (29,99 zł/mc lub 259 zł/rok albo 59zł/48h), jak i pay as you go (0,15 zł za minutę jazdy klasykiem i 0,30 zł za minutę jazdy elektrykiem).

Obowiązujące limity czasowe (120 minut/dzień na rower klasyczny lub 60 minut/dzień na rower elektryczny) będą dotyczyły użytkowników abonamentu miesięcznego i rocznego. Po wykorzystanym czasie zaczną obowiązywać opłaty minutowe. W przypadku roweru klasycznego: 0,10 zł, w przypadku roweru ze wspomaganiem elektrycznym: 0,20 zł. Osoby korzystające z opcji pay as you go mogą jeździć bez ograniczeń czasowych.

Do dyspozycji użytkowników będzie także abonament 48 h w cenie 59 zł. Umożliwi korzystanie przez 480 minut z roweru klasycznego albo 240 minut z roweru elektrycznego. Po upływie czasu przysługującego w ramach taryfy zaczną obowiązywać opłaty minutowe: 0,20 zł za jazdę klasykiem i 0,40 zł za podróż elektrykiem.



Pełna pula rowerów tylko na dwa tygodnie



Bez zmian pozostanie możliwość skorzystania z opcji postoju i rezerwacji roweru. Pauza odbywa się w ramach trwającego wypożyczenia. Po jej wybraniu czas korzystania z jednośladu liczy się tak samo jak w trakcie jazdy. Rezerwacja może trwać 10 minut. Po ich upływie rower wraca do systemu jako dostępny do wypożyczenia dla innych mieszkańców. Chcąc korzystać z systemu, w wirtualnym portfelu każdorazowo powinna znajdować się kwota min. 10 zł. Pozostaje również opłata w wysokości 10 zł za pozostawienie roweru poza stacją postoju Mevo oraz dodatkowe opłaty nakładane na użytkowników za nieprzestrzeganie zapisów regulaminu.

Pełna flota rowerów będzie dostępna tylko przez dwa tygodnie, a więc do 30 listopada. Od 1 grudnia - zgodnie z zapisami umowy - zostanie zmniejszona o połowę. Tak będzie do końca lutego. Do dyspozycji mieszkańców pozostanie 1,6 tys. rowerów elektrycznych i 500 rowerów tradycyjnych.

Pełna flota wróci na ulice Trójmiasta i pozostałych pomorskich gmin zrzeszonych w Obszarze Metropolitalnym na początku marca.
16:33 9 LISTOPADA 23

Koniec testów Mevo (13 opinii)

Już niedługo koniec publicznych testów Mevo. Wielu mówi, że były niepotrzebne ale to nieprawda. Przez ostatnie 1,5 miesiąca dowiedzieliście się ilu złodziei i bez mózgów macie w sąsiedztwie. Hiszpański operator znalazł za to prawdopodobnie brakujące ogniwo na drabinie ewolucji, wspólnego przodka małpy i człowieka - okazało się, że mieszkają w Trojmiescie
Już niedługo koniec publicznych testów Mevo. Wielu mówi, że były niepotrzebne ale to nieprawda. Przez ostatnie 1,5 miesiąca dowiedzieliście się ilu złodziei i bez mózgów macie w sąsiedztwie. Hiszpański operator znalazł za to prawdopodobnie brakujące ogniwo na drabinie ewolucji, wspólnego przodka małpy i człowieka - okazało się, że mieszkają w Trojmiescie Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (145) 5 zablokowanych

  • 85kg (średnia waga dorosłego mężczyzny), pod większą górkę bez szans. (2)

    Jaśkowa, Rakoczego, Cienista, nawet Sandomierska, wspomagania prawie nie czuć. Rower jest tak ciężki, że wjazd do góry jest praktycznie niemożliwy. Także ja podziękuję, mniej spocony przy użytkowaniu własnego roweru z "napędem czysto nożnym"...

    • 7 3

    • Ale Sandomierska nie idzie pod górkę (1)

      na żadnym odcinku.

      • 1 0

      • Miałem na myśli Świętokrzyską ;)

        Nie zmienia to faktu, że przy trójmiejskich wzniesieniach, ten rower jest dla połowy mieszkańców bezużyteczny... przynajmniej w jedną stronę ;)

        • 0 0

  • Fajnie (1)

    W takim razie poczekam do marca i zaczynam jeździć do pracy no bo kto normalny jeździ rowerem w zimie?

    • 2 6

    • co taki zmarźluch z ciebie? :P

      • 4 2

  • Kpina (1)

    Jak za taką jakość cena jest totalną kpiną. Godzina dziennie elektrykiem to jakaś kpina. Aplikacja niedorobiona. Także powodzenia życzę

    • 3 7

    • to jest na dojazdy, a nie na wycieczki,

      • 7 0

  • (1)

    też mi wyczyn spełniają od kilku dni warunki bo i pogoda gorsza to mniej osób korzysta. poczekajcie niech no ciepła wiosna przyjdzie to zobaczycie co będzie i chyba właśnie w tym był problem mevo 1.0 że wystartowało w ciepłe dni. Ludzie się rzucili jak zwierzęta na papier toaletowy w sklepie i się dziwili ze jest problem z relokacją rowerów jak i ich ładowaniem. nikt nie spodziewał się w ten czas takiego obłożenia bo w skali innych miast był to ewenement pod każdym wzgledem

    • 0 5

    • A ja dobrze pamiętam pierwszy dzień mevo 1.0, było max 5 stopni, to był początek marca :) Teraz dowiedli, że nowa ekipa jest gotowa i nawet w czasie darmowych testów wymieniali po 1000 baterii dziennie. Nie ma co się martwić, będzie dobrze ;)

      • 1 1

  • Czy w związku z tym, że system rusza prawie że na zimę (2)

    przewidziano jakieś doczepiane płozy lub rowery cargo z saniami z tyłu?

    • 2 2

    • przewidziano zaprzęgi reniferów z podgrzewanymi rydwanami

      • 2 0

    • U nas nie ma śniegu zimą

      • 0 0

  • Za 44 sek, bo tylko wskazano za "wycieczkę", a, (1)

    nie mogłam odjechać z jakichś przyczyn technicznych, zabezp. rower blokadą i pobrano mi z karty 10zl. Nie będę się więcej narażała na nieprzyjemności, nie dziękuję za Mevo !

    • 5 2

    • "Paragon za wycieczke" z dnia 24.10

      Faktura
      9 Oct 2023
      Status: Płatne
      Faktura #564571

      Od (9 października 2023, 14:56)
      Do GDA156 (9 października 2023, 14:57)
      Całkowity czas: 44 sekund10,00 zł
      Łącznie
      10,00 zł

      • 0 0

  • Jechałem Mevo dokładnie 50 razy. Kilka rowerów narobiło mi problemów, ale to ogólnie jakieś 15% (głównie na początku) Nauczyłem się że jak klapa baterii odskakuje to trzeba ją pacnąć i że warto zawsze sprawdzić czy są pedały (bo jak się rower już pobierze to trzeba wyjść ze strefy żeby móc go odstawić w to samo miejsce i zgłosić). Aplikacja ma pełno błędów interfejsu, w samym kodzie działa lepiej. Powiadomienia nie zamykają się po jakimś czasie, (na np. 'odblokowywanie roweru' - mimo że już zrobiłem nim kilka km).
    Push z informacją o pobranym rowerze nie zamyka się jeśli oddamy rower bez odpalonej aplikacji. Same rowery fajne, i to tyle. Ciężkie, nadsterowne, i niewygodne. Zielone naklejki chyba oznaczają lepsze modele, bo na nich zawsze dynamiczniej rusza wspomaganie. Niektóre płyną, a z niektórymi trzeba się mocno nasiłować. Prędkość maksymalna po której układ hamuje rower (trzeba się do tego przyzwyczaić że nie pojedziesz więcej) to 25km/h. Na DDR wydaje się idealnie ale na drogi niestety brakuje trochę (optymalnie 30km/h). Zawieszenie dramat - plastikowotytanowe koło i zero pracujących elementów - kontakt z nierówną nawierzchnią to istne rodeo (na szczęście DDRy są równe). Sama pozycja podczas jazdy też mocno oryginalna. Czekam niestety na jakiś wypadek, zwłaszcza zimą bo to bydle jest trudne do opanowania, głąby jeżdżą po chodnikach a w kontakcie z pieszym dzieckiem / staruszką raczej grozi problemami prawnymi.

    • 6 0

  • Jak dla mnie te rowery też są awaryjne jak poprzednie.

    Mega słabe jest to, że im mocniej pedałujesz to wspomaganie się zmniejsza i co najgorsze wrzuca najwyższy bieg, bardzo często pod górkę tak jest dlatego trzeba nie przyciskać na maxa gdy się pedałuje. Kolejna rzecz do poprawy to wyłączanie światełek ręczne, w dzień raczej się nie przydadzą, a i bateria mniej ucierpi. Największy minus jaki zauważyłem to aplikacja, ile razy już mapa była zbugowana i pokazywała ileś rowerów na stacji, podchodzę do stacji a tam pusto. Tak samo czat z infolinią, w ogóle nie funkcjonujący, a telefoniczny to powinno się skrócić do minumum te wszystkie niepotrzebne rodo, nagrywanie itp.

    • 3 3

  • Mevo

    gardzę mevo

    • 3 5

  • pauzowanie roweru nie działa

    Pauzowanie roweru nie działa, co próbuje dziś cały dzień przekazać do operatora. Tymczasem, zamiast dociekliwości (na wdzięczność testera już nie liczę) spotkałem się z proceduralną koniecznością podania wszystkiego na tacy... Pan zrobi screen, pan nagra (więc trzeba mieć już dwa tel - sic!), pan opisze, pan wyśle... Konsultantka na infolinii mocno niepewna siebie, strasznie dukała i yyyy'ała, zadawała pytania chyba z kartki i sama nie wiedziała, czy pyta o wersję aplikacji czy jednak o wersję androida. Finalnie, kiedy udało mi się już wszystko dostarczyć, padło lapidarne ".., dziękuję, przekazaliśmy do dział IT, czy jeszcze w czymś pomóc?..." No powiem szczerze, że dziś padła moja nadzieja na jakość tego projektu PS. W aspekcie 1 zdania mam zarchiwizowane dowody w postaci wymaganych zdjęć i nagrań.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum