Produkcja rowerów Mevo ma zakończyć się do końca września
- Po 10 września z taśmy produkcyjnej w Niemczech dziennie zjeżdżać będzie 150 rowerów Mevo. Produkcja zakończy się jeszcze we wrześniu i stopniowo będziemy dostarczać jednoślady do Polski - zapewnia Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska. Problemy związane z opóźnieniem II etapu miały wynikać z trudności we współpracy z partnerem Nextbike GmbH.
Mevo - zerwana umowa. System zawieszony
II etap roweru metropolitalnego Mevo zakładający dostarczenie 2856 jednośladów miał zostać odebrany 1 marca. Tak jednak się nie stało. W późniejszym terminie operator Nextbike Polska zapewniał, że rowery dojadą do metropolii w połowie sierpnia. Dziś wiemy już, że do Gdańska dojechało zaledwie nieco ponad 700 sztuk.
Nowe rowery Mevo nie dojadą do Trójmiasta w terminie
Szef Nextbike'a opowiadał także o problemach związanych z niemiecką spółką Nextbike GmbH. Problemy z płynnością miały spowodować opóźnienia w dostarczeniu drugiego etapu roweru Mevo.
Hossa na rynku rowerowym i problemy z niemieckim Nextbike GmbH powodem opóźnień Mevo
- Nextbike Polska w zeszłym roku wygrało 29 przetargów i rozbudowało system do ponad 40 miast. Nie ukrywamy, że liczba zamówień i hossa na rynku rowerowym spowodowała, że nasz niemiecki partner nie wyrabiał się z produkcją i nie nadążał z realizacją naszych zadań. W związku z tym Nextbike GmbH miało problemy z płynnością. Te problemy rozwiązali akcjonariusze w lipcu tego roku. Mianowicie chodzi mi o fundusz, który jest właścicielem Nextbike GMBH. Dofinansował on firmę, zabezpieczając ją, jeżeli chodzi o środki na dalszy rozwój i dokończenie naszej produkcji - mówił Paweł Orłowski.
Łącznie 1,8 mln zł za opóźnienie obu etapów rowerów Mevo
Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot za opóźnienie w realizacji pierwszego etapu wprowadzania systemu nałożył już na operatora 900 tys. zł kary. Według umowy, opóźnienie drugiego etapu, który miał wystartować 1 marca kosztować będzie Nextbike 300 tys. zł za każdy miesiąc zwłoki (maksymalna kara to 900 tys. zł).
- Wszelkie niedociągnięcia, odstępstwa od umowy są na bieżąco katalogowane i analizowane. Kary zostaną wyegzekwowane. Nie odstąpimy od naliczania kar, jednak w tym momencie skupiamy się na zrealizowaniu programu - mówi Alicja Mongird z OMGGS.
Zgodnie z umową obszar nalicza jeszcze kary m.in. za:
- dostępność rowerów w godzinach 3:00-5:00 (50-90 proc. - 10 tys.; 90-95 proc.- 5 tys.; 95-98 proc. - 3 tys.),
- za każdy rower niesprawny dłużej niż 12 godzin, w przypadku Usterek Istotnych (wspomaganie, koła itp.) 50 zł za każdą godzinę,
- za każdy rower niesprawny dłużej niż 48 godzin, w przypadku Usterek Nieistotnych (np. koszyk) 50 zł za każdą godzinę,
- dostępność poniżej 50 proc. - za każdy dzień 100 tys. zł
Obecnie z roweru metropolitalnego Mevo korzysta 142 tys. użytkowników, a aż 130 tys. z nich ma wykupiony abonament. Rower wypożyczono już 1,5 mln razy.
Opinie (237) ponad 10 zablokowanych
-
2019-09-03 11:07
polskie rowery sa bardzo dobre
czemu zamawiacie wszystko w niemczech, polskie firmy rowerowe sa swietne
- 5 2
-
2019-09-03 11:10
Zbędna fanaberia
Kolejny modny temat zastępczy. Miasto nie ogarnia komunikacji publicznej a za takie modne fanaberie się bierze. Zmarnowane pieniądze, które powinny trafić na komunikacje tramwajowa i autobusową
- 4 3
-
2019-09-03 11:13
Byłem zwolennikiem tego systemu bo znałem go doskonale z innych dużych miast zagranica i w Polsce. Nie koniecznie w takiej formie - same elektryczne rowery, wiecznie rozładowane lub niedostępne. Po kolejnym miesiącu użytkownika powiedziałem stop, nie będę płacić za coś z czego nie mogę korzystać, poszedłem i kupiłem własny rower. Także dzięki Mevo!
- 6 0
-
2019-09-03 11:13
Janek
Ludzie wcale o te rowery nie dbajom
- 1 0
-
2019-09-03 11:22
Przeciez produkcja w Polsce była by 5 razy tańsza i bez kosztów transportu!Połowa rowerów miała byc zwykłych!!
Pamiętam jak kampania rowerowa rekomendowała by wszystkie były elektryczne co było naturalnie bełdem potwierdziło sie i bedzie sie potwierdzać w kolejnych latach!! Juz taniej by było zakupic elektryczne hulajnogi .I kolejny mit obalony te rowery elektryczne nie wymagaj a tego by cały czas krecic pedałami !!
Przede mną często widzę takich na tych rowerach co jadą nawet kilometr bez kręcenia pedałami wiec to takie hulajnogi .Proste i tańsze rozwiązanie dokupić elektryczne hulajnogi z ograniczeniem prędkości do 20km/h- 3 4
-
2019-09-03 11:30
Po co jak zima idzie :)
Po ptokach
- 2 0
-
2019-09-03 11:53
Już nawet nie czytam tych pseudo-wytłumaczeń, uzasadnień etc. Wiarygodność Nextbike Polska = zero.
- 7 1
-
2019-09-03 12:04
Do końca września?
OK, ciekawe tylko, którego roku?
- 6 0
-
2019-09-03 12:07
Przeklęte wspomaganie elektryczne!
- 2 2
-
2019-09-03 12:09
Czyli teraz GOM zajmuje się testowaniem rowerów?
Niby dobrze, że robią coś pożytecznego, ale ile Nextbike płaci za to, że urzędnicy wykonują w ramach opłacanego z publicznej kasy dnia pracy zadanie należące do zakrseu operatora?
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.