Przejazd koło Opery znów do naprawy
Przejazd rowerowy przez al. Hallera, wzdłuż al. Zwycięstwa pod Operą, jest jednym z najbardziej znanych i uczęszczanych miejsc na mapie gdańskiej infrastruktury rowerowej. Został jakiś czas temu poszerzony i wyprostowany. Przejazd prowadzi przez rozjazdy torów tramwajowych, stąd jego stan jest szczególnie istotny dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy rowerowych mieszkańców. Z fałdującym się w poprzek drogi asfaltem od miesięcy toczy się nierówna walka.
Aktualizacja, 28 marca: W nocy z 23/24 marca została wykonana naprawa przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego. Z uwagi na bardzo duże natężenie ruchu tramwajowego oraz drgania wywoływane tym ruchem będzie wymagało napraw cyklicznych. Ich zakres i częstotliwość będzie wynikała z okresowych przeglądów stanu technicznego nawierzchni." Tak poinformowała nas dzisiaj Magdalena Kiljan, Rzecznik Prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jednak po zimie stan przejazdu znowu się pogorszył. Asfalt wygląda tak, jakby stojący kilkaset metrów dalej poradziecki T-34 zjechał z cokołu i pojechał przez Hallera na wycieczkę do Brzeźna, by przewietrzyć lufę świeżym, nadmorskim powietrzem.
Korzystający z przejścia rowerzyści cierpliwie i szerokim łukiem omijają ślady głębokiej orki, licząc, że dział utrzymania dróg Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni wyśle wkrótce ekipę fachowców, która na dobre wyruguje księżycowe kratery ze skrzyżowania przed Operą.
Poprzednia naprawa wykonana została asfaltem lanym. Ten, jak się okazuje, nie jest w tym przypadku trwały. Współcześnie przejazdy rowerowe wykonuje się przy pomocy płyt gumowych, jednak zdaniem działu utrzymania dróg GZDiZ, w tym konkretnych miejscu nie ma takiej możliwości. Po pierwsze przejazd jest na łuku, po drugie są tam rozjazdy torowe, a jak informuje nas ZDiZ, płyty gumowe można kłaść tylko w linii prostej i nie można ich ciąć.
- Wiemy o lokalnych deformacjach jezdni i przejścia dla pieszych na wysokości Opery Bałtyckiej. Zostały one stwierdzone podczas cyklicznych przeglądów. Naprawa zaplanowana została do 30 marca br. Prace planujemy wykonać nocą, tak, aby zminimalizować do minimum ewentualne utrudnienia w ruchu. Może to potrwać w zależności od natężenia ruchu od 2 do 3 nocy. Prace będą odbywały się etapowo przy zachowaniu ciągłości ruchu i wyłączeniu jezdni na przemian - informuje Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Opinie (48) 1 zablokowana
-
2018-03-25 09:07
(3)
Każdy miejski rower oraz każda szosówka ma szansę na tym przejeździe złapać kapcia. Dobrze, że autor to udokumentował. Nawiązując do faktu, że rok temu przejazd był "doraźnie" naprawiany widać właśnie, ile takie doraźne naprawy dają. Zrobić raz, a dobrze!
- 37 7
-
2018-03-25 14:56
dokładnie (1)
Położyć tam gumy
- 1 2
-
2018-03-25 20:01
Gumy to powinni rodzice obcisłogacich zakladać lata temu
- 0 13
-
2018-03-26 07:31
Jak zrobisz raz, a dobrze to znajomi królika
zarobią tylko raz.
- 1 1
-
2018-03-25 09:53
Niech przeprowadzają rowery to się nic nie stanie. (4)
Już nie mówiąc o tym, że z dróg dla rowerów skorzysta znikomy procent rowerzystów, reszta woli jazdę ulicą, więc szkoda tylko kasy na te fanaberie.
- 15 64
-
2018-03-25 10:07
Skąd takie dane?
- 16 4
-
2018-03-25 10:55
Znikąd. To urojenia przygłupa.
- 14 6
-
2018-03-25 12:07
Przeprowadzanie tam roweru też mało komfortowe, sprawdziłam. Poza tym z definicji jest to przejazd - ma być bezpiecznie i tyle.
- 20 1
-
2018-03-26 11:07
współczuję ci
skąd tyle zawiści w twoim życiu?
- 3 0
-
2018-03-25 09:57
Co tam rower
Samochód też po tych nierównościach musi przejechać. Tak samo jest na skrzyżowaniu Hallera z Uczniowską. Nowo położony odcinek od Piastowskiej do Pomorskiej też ma nierówności, a nie które studzienki są poniżej tafli asfaltu.
- 24 5
-
2018-03-25 10:04
Taa.
Polska myśl techniczna trzyma się mocno, dzięki Budyniowi.
- 14 11
-
2018-03-25 10:12
Bo problem leży w tym komu to zlecają.
jesli wezmą to te szare strefy spod Kartuz, te Zenki, to za pół roku od nowa Polska Ludowa
- 19 5
-
2018-03-25 10:13
W ogóle utrzymanie torów w jezdniach jest robione tak, żeby raz na pięć lat potrzebny był gruntowny remont.
Na Mickiewicza głęboki remont, specjalne uszczelnienie przy szynach, bajera, jak cztery lata temu zaczęło wyłazić tak do teraz woda wlatuje, przemarza, zaraz będzie można robić konkretną robotę, bo jak zarobić na głupim uszczelniaczu.- 16 4
-
2018-03-25 10:32
Rowerzyści (5)
Do lasu na łono natury a nie w spalinach po mieście pędzą z nadmierna szybkością po ścierkach i chodnikach utrudniając innym ruch
- 5 47
-
2018-03-25 11:31
wyjdź czasem na świeże powietrze z obory. (1)
- 16 3
-
2018-03-25 21:28
podejrzewam, że w oborze jest zdrowsze powietrze
niż w jego mieszkaniu
- 1 1
-
2018-03-25 17:42
jak chcesz sobie samochodem pojeździć, to wybierz się na autostradę, a nie w mieście smrodzisz ;)
- 11 2
-
2018-03-25 18:47
Ciekawy termin "nadmierna prędkość"
Jak samochód ma ograniczenie do 40 to zmuszają go do wleczenia się, w końcu to nie prędkość zabija. Jak rower jedzie 30 to pędzi i stwarza zagrożenie dla kierowców.
- 11 2
-
2018-03-26 09:19
Sam w aucie wdychasz więcej spalin.
Jak myślisz skąd twój samochód pobiera powietrze? Pobiera te spaliny które wydala auto stojące przed tobą w korku. Może jednak ty masz świeże powietrze w aucie bo jedziesz raz w tygodniu do lasu i napełniasz swego blaszaka tamtym powietrzem, i tak je wozisz?
Najbardziej to ruch po mieście utrudniają samochody, powodują korki i stoją na chodnikach.- 4 0
-
2018-03-25 10:59
ale 5 melonów dla żałosnego piłkarskiego klubiku jest
to nie jest normalne, ktoś to kontroluje ?
tak nie powinno być
a my możemy przeprowadzić rower, dobre- 24 6
-
2018-03-25 11:04
Tylko nie gumowe straile. Po tym dziadostwie nie da sie jezdzic!! Dmowskiego, jaskowa dolina, chelm
- 5 7
-
2018-03-25 11:52
Rower to nasza przyszłość, niech prezydenci trójmiasta wreszcie to zrozumieją!! (2)
- 19 10
-
2018-03-25 14:59
chyba w twoim (1)
Chorym umyśle. 3M to nie Hiszpania
- 3 9
-
2018-03-26 15:03
rowerów w miastach północnej Europy jest dużo więcej niż w miastach południowej Europy
upał bardziej odstręcza od korzystania z rowerów niż mróz.
Faktycznie najważniejsza jest wyobraźnia i wola polityczna decydentów i mieszkańców: coraz więcej ludzi rozumie, że każdy rower na drodze to jeden samochód mniej, a więc mniejsza konkurencja przy szukaniu miejsca do parkowania.- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.