Rowery Mevo pojechały do Szczecina
Ponad tysiąc rowerów pozostałych po poprzedniej, niedokończonej realizacji systemu roweru publicznego Mevo zostały przewiezione do Szczecina, aby przejść przegląd i modernizację. Po remoncie zasilą flotę Mevo 2.0, który ma ruszyć w przyszłym roku na wiosnę.
W poniedziałek 21 lutego, 1194 rowery, które służyły mieszkańcom Trójmiasta podczas realizacji "Mevo 1.0", pojechały do Szczecina, do siedziby GeoVelo, czyli podwykonawcy Mevo 2.0. Operator City Bike Global, który zwyciężył w przetargu na nowe Mevo, planuje włączyć te rowery jako część floty nie mającą napędu elektrycznego.
Stare Mevo "schudną"
Obecnie rowery z poprzedniej floty Mevo ważą około 32 kilogramów. Po remoncie będą lżejsze co najmniej o wymontowane z nich silniki i baterie. Zanim wyjechały, były przechowywane w dawnym gimnazjum we Wrzeszczu.
Pozostałe rowery Mevo 2.0 w liczbie aż 3100 sztuk będą dostarczone przez włoskiego producenta rowerów Vaimoo. Będą to rowery elektryczne. Model nowego "elektryka" wykonawca systemu - City Bike Global - zaprezentował podczas podpisania umowy z Obszarem Metropolitalnym Gdańsk-Sopot-Gdynia, co miało miejsce 8 lutego.
Umowa na Mevo 2.0 podpisana. Rowerami pojedziemy wiosną 2023 r.
Miejsca
Opinie (56) 2 zablokowane
-
2022-02-23 08:19
i niech tam zostana na zawsze
...i niech tam zostana na zawsze
- 3 0
-
2022-02-23 09:47
"niedokończonej realizacji systemu roweru publicznego"
a co to za nowomowa i wybielanie urzednikow. tam wszystko bylo zakonczone i trakcie dzialania a mimo to zostalo zaorane przez niekompetencje- 3 0
-
2022-02-23 10:32
nowomowa
Co to znaczy "niedokończonej realizacji systemu roweru publicznego"
Nowomowa urzędników . System był źle wybrany i zarządzany i tyle w temacie- 5 0
-
2022-02-23 12:24
Brawo!
Juz sie balem, ze je wywala... bo niestety nie bylo jasnego komunikatu.- 0 0
-
2022-02-23 13:24
Kupić ciężkie i wytrzymałe rowery na salowej ramie z zamontowanymi silnikami i bateriami za kupę kasy, po to by zdemontować silnik+baterię i zrobic z nich zwykły rower, tylko gorszy, bo ciężki i toporny, który nic nie jest wart. Już lepiej było je sprzedać i za tą kasę kupić 4x więcej rowerów lekkich, fabrycznie dostosowanych do napędu "nożnego".
- 27 1
-
2022-02-23 23:21
To też Mevo padnie na r*j... No chyba, że będą po cichu dopłacać Hiszpanom...
Operator światowy to i lepiej ukryć dopłaty...
- 1 0
-
2022-02-24 15:24
Gimnazjum we Wrzeszczu
Z bannera na jednym ze zdjęć da się odczytać, ze to dawne Gimnazjum 26, a przedtem Szkoła Podstawowa 54 na Traugutta. Nie wiedziałem, ze dawne gimnazja służą za magazyny.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.