• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerzyści mają jeździć chodnikiem, bo były wypadki

szym
7 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku)  Raport
Opinie (240)
Znak wskazujący jazdę po chodniku, jest elementem docelowej organizacji ruchu w tym miejscu. Znak wskazujący jazdę po chodniku, jest elementem docelowej organizacji ruchu w tym miejscu.

Czytelnicy zastanawiają się, dlaczego kilka dni temu przy ul. LegionówMapka w Gdańsku pojawił się znak nakazujący rowerzystom jazdę po chodniku zamiast po drodze rowerowej. Jak się okazuje, stało się tak... z powodów bezpieczeństwa.

Czytelnicy poinformowali nas o tym w Raporcie.
Widzisz coś ciekawego? + dodaj Raport


W sprawie dostaliśmy sygnał w Raporcie z Trójmiasta. Dziękujemy za wpis. W związku z liczbą komentarzy, która pojawiła się pod raportem naszego Czytelnika, z pytaniami zwróciliśmy się do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Dziwny znak (34 opinie)

Czy ktoś wie, dlaczego kilka dni temu postawiono na Legionów w Gdańsku, znak nakazujący rowerzystom jazdę po chodniku zamiast po drodze rowerowej?
Czy ktoś wie, dlaczego kilka dni temu postawiono na Legionów w Gdańsku, znak nakazujący rowerzystom jazdę po chodniku zamiast po drodze rowerowej?


Jak tłumaczy Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ, to jest docelowa organizacja ruchu, która zostanie wprowadzona, żeby rowerzyści na tym wąskim odcinku nie wpadali na siebie.

Kiedy nie ma drogi dla rowerów, a jedziesz rowerem:

- Były zgłoszenia mieszkańców, że mimo faktu, że odcinek DDR jest jednokierunkowy, to rowerzyści jeżdżą w obie strony i dochodzi do niebezpiecznych sytuacji - mówi Magdalena Kiljan.
Dlatego ci, co jadą w stronę ul. Hynka na tym kawałku chodnika wzdłuż budynku, będą zjeżdżać na chodnik, który przekształcony zostanie w ciąg pieszo-rowerowy.



- Potem wracają normalnie na ścieżkę. Oznakowanie pionowe już jest. Poziome pojawi się może nawet jeszcze dziś, ewentualnie na początku przyszłego tygodnia - podsumowuje urzędniczka.
szym

Miejsca

Opinie (240) ponad 10 zablokowanych

  • Przyjmuje tam jeszcze taka "masażystka"...?

    • 0 1

  • Brawo... (1)

    To teraz dzbany będą wpadać na pieszych. Wjedzie jeden z drugim na chodnik, roszczeniowo podzwoni dzwoneczkiem i z nadętą miną da Ci do zrozumienia, żeby masz zejść na bok, bo przecież jadę, nie widzisz? Boszsz co za ludzie, co za naród.

    • 46 21

    • poluzuj gumkę

      • 6 13

  • Miasto wstaje z kolan

    • 3 6

  • ETC (12)

    Ciekawe jest to, że kilka metrów dalej od strony ETC jest tam droga rowerowa dwukierunkowa i nagle się z niej robi jednokierunkowa bez możliwości kontynuacji jazdy.

    • 31 1

    • bo urzędnik wymyślił

      że ma być "scieżka". Więc tam gdzie się nie da, wrysowano jakiś kreski i już magicznie jest. Ani projektanta, ani urzędnika nie inetresuje bezpieczeństwo rowerzystów i pieszych

      • 6 1

    • (9)

      Jest możliwość kontynuacji jazdy, w przez skrzyżowanie na jednokierunkową DDR po drugiej stronie ulicy. Jeżdże tak codziennie od dekady i denerwują mnie ci bezrozumni, co ciśną na oślep pod prąd.

      • 5 8

      • (6)

        Nie ma tam znaku informującego o ruchu jednokierunkowym, ani o objeździe drugą stroną ulicy.

        • 9 1

        • znaki poziome... pięknie utrzymane swoją drogą (5)

          a i czy widzisz tam miejsce dla ruchu w dwóch kierunkach? na tej malutkiej szykanie jest metr szerokości

          • 4 2

          • znaki poziome muszą być uzupełnione pionowymi które są ważniejsze gamoniu

            • 5 1

          • (1)

            Od dobrych paru lat znaków poziomych tam nie ma, bo farba zeszła, wiec nie ma znaków.

            • 7 0

            • przecież "pieknie utrzymane" to właśnie znaczy

              co za dzbany.

              • 0 2

          • Oznakowanie odcinka jednokierunkowego wskazują przepisy (1)

            I takowego oznakowania tam nie ma. Nie ma też C-13/16 na chodniku, a sam znak C-9 jest umieszczony nieprzepisowo za przeszkodą (powinien być na słupie trakcyjnym)

            • 4 0

            • kiedyś było, a nie ma bo miasto ma w dpie

              to zostało zaprojektowane i wybudowane jako jeden kierunek.

              • 2 1

      • (1)

        ty po to rowerem by jak najwięcej czasu zmitrężyć, to twój quality time
        a niektórzy jadą, by dojechać.
        jak najszybciej.
        bez objazdów itp "atrakcji"

        • 1 1

        • Ale jak się kierowcy nie spodoba jednokierunkowy odcinek i skraca, to jest bandytą i mordercą?

          A rowerzysta "oszczędza swój czas"? Jako rowerzysta, najbardziej nie lubię i obawiam się osób poruszających się rowerami ( nazywanie ich rowerzystami byłoby dużym nadużyciem).

          • 1 1

    • ja skręcam tam za blok gdzie zaczyna się Krzemieniecka, właśnie żeby pod prąd nie jechać

      • 2 0

  • Brawo, trzeba was chronić przed wami samymi. (2)

    Ale oczywiście nie wynika to z tego, że macie gdzieś przepisy, jeździcie jak wariaci i powinniście się sami sobie przyjrzeć i wyciągnąć wnioski, nieee, to za dużo! Za małe móżdżki na tak skomplikowany proces. Teraz będziecie zagrażać pieszym i wciąż rozbijać się na jednokierunkowej ddrce, bo dla was znaki to tylko sugestia. Karto rowerowa wróć!

    • 27 15

    • Czemu mowisz w 3 osobie (1)

      O grupie do której sam należysz?

      • 4 0

      • nie obrażaj mnie, nie jestem rowerzystą.

        • 1 2

  • Drogi rowerowe po gdansku. Wywalic rowerzystow na chodnik

    • 21 5

  • d**ilne projekty "ścieżek rowerowych" to specjalność Gdańska

    wzdłuż najruchliwszych ulic, powciskane gdzie się da, co dwadzieścia metrów jakieś konfilkty z inna komunikacją. Liczą się puste hasła i premie za "przyjazne rowerzystom miasto"

    • 35 6

  • Opinia wyróżniona

    Super! Jak zwykle kosztem pieszych! (21)

    A co z bezpieczeństwem pieszych? Od kiedy pojazdy są ważniejsze? Jeśli ktoś nie umie jeździć rowerem po ścieżce rowerowej to w ogóle nie powinien jeździć!

    • 292 74

    • 4 pasy każdy po 3m dla kierowców dla reszty współdzielony mini chodniczek (1)

      to się nazywa zrównoważony transport po gdańsku.

      • 18 22

      • 2.55 metra, nie 3 metry

        • 10 4

    • a jak ty (5)

      sie boisz rowerow to ńie powinnas hodzic

      • 7 39

      • (4)

        Boisz się słownika ortograficznego, to nie pisz.

        • 34 2

        • (3)

          Czego nie rozumiesz

          • 2 6

          • Ze pieszy ma na chodniku pierwszeństwo (2)

            Rowerzysta nie ma prawa spychac pieszych.

            • 17 2

            • (1)

              no theoretyćnie, dalej tak będzie,
              bo dzielne drogowce, zamiat tam zrobić pas rowerowy w jezdni,
              albo wyrzucić ten słup- łup, to zrobią "tyci odcinek" współdzielonego chodnika,
              na którym rowerzyści będą pieszym "ustępować".

              taki ustęp.

              bo to taka bolanda

              • 1 6

              • były dwa słupy
                to zrobili trzeci - znak

                bo to taka bolanda

                • 0 4

    • Tam jest dość szeroko, a pieszych mało

      Bez przesady

      • 9 19

    • Pytanie do Pani Kijan

      "- Były zgłoszenia mieszkańców, że mimo faktu, że odcinek DDR jest jednokierunkowy, to rowerzyści jeżdżą w obie strony i dochodzi do niebezpiecznych sytuacji - mówi Magdalena Kiljan."

      Proszę wsiąść na rower, przejechać się po naszych drogach rowerowych, sprawdzić oznakowanie, sprawdzić czy Wasze rozwiązania projektowe i wykonawcze są logiczne. Wiele wykonanych dróg rowerowych zagraża rowerzystom i pieszym.
      W mieście brakuje również in formacji (głównie dla turystów) kto może korzystać z dróg rowerowych i na jakich zasadach. Pozdrawiam

      • 13 4

    • (1)

      Tam naprawdę jest niebezpiecznie! Zawsze myslałam o takim rozwiązaniu w tym miejscu. Nareszcie ktoś zaczął myśleć.

      • 4 12

      • Zacząć, to powinni rowerzyści jadąc yw stronę Wrzeszcza, jeździć po właściwej stronie Legionów.

        • 6 0

    • Ro (1)

      Kosztem pieszych i normalnych rowerzystów. Jazda w "pieszym" tempie nie należy do przyjemności.

      • 3 7

      • Te 15m przeżyjesz.

        Średnia ci spadnie może o 1km/h.

        • 7 0

    • Smutna rzeczywistość (3)

      Od zawsze. Zawsze pojazdy, a szczególnie samochody, są ważniejsze od pieszych. Myślisz że czemu nie poszerzono ścieżki rowerowej, żeby była dwukierunkowa? Bo wtedy musieliby zawęzić drogę dla samochodów a to ograniczyłoby ruch.

      Jestem rowerzystą i naprawdę nie lubię jeździć takimi ciągami pieszo rowerowymi. Zwłaszcza kiedy obok jest droga wielopasmowa. Można by ją trochę zwęzić i byłaby szeroka droga dla rowerów i szeroki chodnik. Ale to spowolniłoby samochody, więc nie ma mowy.

      • 5 12

      • To musisz jeździć tuż obok dróg wielopasmowych? One są dla samochodów a nie dla ciebie (2)

        Jak brakuje ci tam miejsca to tuż obok masz Prusa z ograniczeniem 30km/h która jest bez przejazdu dla samochodów ale możesz jechać tamtędy rowerem. Do tego budynki chronią ciebie przed hałasem i wiatrem. Jak ci za tłoczno na tej ścieżce rowerowej to jedź tamtędy a nie zwężaj jednej z kilku ostatnich dróg wielopasmowych w mieście.

        • 9 5

        • (1)

          a teraz się skup
          i powiedz, dlaczego chirurg jadący do pracy rowerem ma być mniej ważny
          niż ty, buraku, jadący na zakupy, na plażę, na spacer
          furą

          • 3 7

          • Chirurg ma porządne auto

            Tylko pseudoeko hołota przemieszcza się na rowerze

            • 0 1

    • (2)

      "A co z bezpieczeństwem pieszych? Od kiedy pojazdy są ważniejsze?"

      Ale zdajecie sobie sprawę z tego, że na rowerach jeżdżą ludzie? Tu nie chodzi o bezpieczeństwo pojazdów tylko LUDZI, którzy nimi jeżdżą. I akurat w tym miejscu droga rowerowa faktycznie jest za wąska i niebezpieczna, a na chodniku jest sporo miejsca i bardzo mały ruch pieszych.

      • 3 5

      • Ale ta droga rowerowa nie jest wąska i niebezpieczna, tylko jednokierunkowa (1)

        Droga rowerowa w drugim kierunku jest po drugiej stronie ulicy. Ślepi rowerzyści powinni dostać mandat za jazdę pod prąd a nie chodnik.

        • 8 3

        • jeśli rowerzysta poruszający się na małe odległości nie będzie miał prawa do poruszania się tamtędy chodnikiem

          to będzie miał prawo czuć się dyskryminowanym uczestnikiem ruchu. Dlatego wprowadzona zmiana ma sens: ruch pieszych w tym rejonie ma charakter kropelkowy, wprowadzona zmiana organizacji ruchu poprawia bezpieczeństwo wszystkich.

          • 0 0

  • Tak się kończą pomysły dredowej metropolii (1)

    A leśne dziadki z zdiz przyklepia wszystko co te lefty wymysla

    • 8 7

    • To raczej skutek samochodowego lobby

      5 szerokich pasów dla samochodów musi być na wyłączność dla kierowców. reszta niech się męczy na współdzielonych wąskich chodniczkach

      • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    Dlaczego nie po prostu jezdnia? (29)

    Zrobić ograniczenie 30 i puścić rowerzystów jezdnią. Szybciej i bezpieczniej. Ścieżka niech zostanie dla dzieci, rolkarzy i starszych ludzi.

    • 93 183

    • ??? (1)

      Ty chyba sobie żartujesz?

      • 41 16

      • no tak jak napisał, to nie brzmiało nieprowokacyjnie, fakt, ale ma sporo rocji:

        bo faktycznie, jedyne rozwiązanie dla takiego miejsca to (serio jednokierunkowy) rowerowy pas w jezdni,
        dla chętnych, oraz dopuszczenie legalnej jazdy rowerem po współdzielonym chodniku (w obie strony)

        w normalnym kraju dawno by tak zrobiono, bo to najtańsze i od razu działa

        w Kopenhadze zrobili by w jezdni pas o szerokości metr. a w Tokio tylko namalowali by sierżanty,
        nawet nie psuli by znaków dopuszczeniem chodnikowania, bo ono tam jest powszechne i tolerowane.

        ale tu to taka bolanda. my tu pokonujemy trudności nieznane innym. ach jakże nam trudno.

        • 4 6

    • Ty chyba nie mieszkasz w Polsce (8)

      Tutaj po drogach z ograniczeniem 30 jadą minimum 70.

      • 25 30

      • To prawda, natomiast docelowo (6)

        To jest najlepsze dla rowerzystów rozwiązanie. Trzeba tylko najpierw zacząć egzekwowac ograniczenia prędkości.

        • 15 29

        • nie poto dzbanie jade rowerem by tuc sie spalinami (1)

          • 9 7

          • a po co? na spacer? no to rzeczywiście, "pedały do lasu"

            ja jadę rowerem by dojechać do ważnego celu, to dla mnie transport, nie sport,
            mogę jechać w smrodzie, byle szybko i bezpośrednio

            tam powinny być pasy w jezdni. a dla pikników - "śmieszka"

            • 5 5

        • Czyli wszyscy muszą dostosować sie do rowerzystów? (3)

          • 19 4

          • nie, wystarczy by autoholicy zrozumieli że są uzależnieni i zaczęli się leczyć (2)

            • 4 7

            • (1)

              Ile w tym jadu, człowieku, zluzuj:)

              • 3 2

              • to nie jad, to stwierdzenie faktu

                • 1 0

      • nieprawda

        problemem jest tylko narzekanie kierowców autoholików na progi spowalniające

        • 1 5

    • 30 km/h na jednej z głównych dróg Gdańska? (5)

      Może lepiej zakaz jazdy rowerem? Szybciej i bezpieczniej. Ścieżka niech zostanie dla pieszych. Rowery do lasu.

      • 43 26

      • Właśnie na jednej z głównych dróg (4)

        Ludzie powinni móc się bezpiecznie poruszać, nie tylko samochodem. I tak największa część czasu przejazdu to stanie w korkach za innymi samochodami. Przejazd 30km/h tą drogą niewiele zmieni.

        • 17 34

        • Ktoś tu był chyba kiepski z fizyki w szkole :D

          • 18 11

        • A Długa to najpopularniejsza turystyczna ulica w Gdańsku

          I skoro jest taka popularna to samochodem również powinniśmy móc na nią wjechać

          • 15 9

        • Ludzie potrafią się tam bezpiecznie poruszać (1)

          Kierowcy nie jeżdżą pod prąd. Piesi też się nie zderzają ze sobą. Tylko rowerzyści są ślepi. Nie widzą strzałek i jeżdżą pod prąd, mimo że po drugiej stronie ulicy mają ścieżkę rowerową w swoim kierunku.

          • 17 6

          • och ty Misiu

            "najbliższy czynny taras na lotnisku w Krakowie"

            • 2 3

    • No tak (2)

      bo jechać razem z paroma tonami metalu które wypuszczają trujące gazy prosto w twoją twarz jest o wiele bezpieczniej! :D

      • 16 13

      • Jakby na DDR tego nie robili xd (1)

        • 7 12

        • Wartburgi i Trabanty...

          ...to już trudno spotkać. Te relikty motoryzacji DDR już praktycznie zanikły.

          • 6 3

    • Według ciebie wszyscy zwolnić, bo rower jedzie... (1)

      Myśl tak dalej, sukces zapewniony. Sukces wśród bezmyślnych.

      • 20 8

      • nie wszyscy powinni zwolnić

        zwolnić powinni wszyscy ci, którzy lekceważą limity prędkości. Warto także, by wiedzieli, że limit prędkości 30 km/h poprawia przepustowość arterii ruchu drogowego. Paradoksalne, ale prawdziwe.

        • 0 0

    • Ty masz iloraz ograniczony do 30

      • 15 4

    • Taaa (1)

      Na jednej z drog ktora jest osia transportowa gdanska??? Moze jescze na autostradach dopuscic ruch rowerow???

      • 15 3

      • nie no rowery na autostradzie?

        to bez sensu
        rowerzyści nie lubią jeździć 0, w porywach do 5 km/h, jak kochają kierowczyki,
        wystarczy zerknąć na obwodnicę

        powinni wzdłuż tego sznura zabetonowanych na stałe furmanek roznosić
        pizzę, lody, hamburgery, gazety,
        pieszo, bo przecież rowerem tam nie wolno

        • 1 0

    • Dokładnie

      Proponowałbym 10, albo w ogóle zamknąć ulicę

      • 2 3

    • pomysl zanim sie wypowiesz

      a samochodem sie snuc 30 malo pomyslowe. o czym ty myslisz grucha.

      • 0 2

    • przy dużym natężeniu ruchu pojazdów "puszczanie" rowerzystów jezdnią nie jest bezpieczne (1)

      dlatego wprowadzone rozwiązanie ma sens.

      • 0 1

      • "nie jest bezpieczne"

        ok, komuniści oraz faszyści zawsze uważali i będą uważać, że mają prawo decydować za innych, co jest bezpieczne, właściwe, wskazane, a co nie

        dlatego ni hu hu nie pozwolą o tym zdecydować samym dorosłym rowerzystom. nie pobawionym praw. mogą se wybrać prezydenta, posla, mogą sami być wabrani. mogą zabijać jako żołnierze, mogą się żenić, mieć dzieci, ale nie mogą decydować, co jest dla nich bezpieczne

        dlatego tak latwo narzucać, a to politykę antyskrobankową, a to kto z kim (i jak) śpi, a to pasy kierowcom i kaski motocyklistom, pierdel, burdel, serdel i pokropek, pińcetplus dla mas

        dlatego nie będzie tam pasa dla rowerów w jezdni, plus ddrip zamiast chodnika, bo to "niebezpieczne". czulki opadają.

        ech wkleil bym link do zdjęć centralnych arterii Kopenhagi, Londynu, Tokyo, ale cenzura nie pozwala.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum