• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozpoczęły się testy systemu Mevo 2.0

on
12 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (190)
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
  • Rozpoczął się rozruch Mevo 2.0. Jeśli testy będą pomyślne - jeszcze na wiosnę rower przetestują mieszkańcy Metropolii.
  • Rozpoczął się rozruch Mevo 2.0. Jeśli testy będą pomyślne - jeszcze na wiosnę rower przetestują mieszkańcy Metropolii.

Jeśli pierwszy etap testów wypadnie pomyślnie, to jeszcze tej wiosny część rowerów Mevo 2.0 zostanie udostępniona mieszkańcom. Rozpoczął się rozruch wewnętrzny systemu, podczas którego sprawdzane będą nowe stacje postojowe, punkty ładowania oraz Centrum Obsługi Użytkowników. Testowanie obejmie rowery, aplikację oraz system IT. Testy potrwają przynajmniej do końca kwietnia.



Czy czekasz na nowe Mevo 2.0?

Testy rozpoczęły się we wszystkich 16 gminach Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot, w których będzie funkcjonowało Mevo. W pierwszym etapie sprawdzona zostanie nowo wybudowana bądź wyremontowana infrastruktura rowerowa. Testowanie wszystkich elementów odbywa się w oparciu o 100 rowerów: 25 tradycyjnych i 75 z napędem elektrycznym. Jednoślady z napędem przy w pełni naładowanej baterii powinny przejechać co najmniej 100 km. Testy przeprowadzane są przez pracowników Metropolii i gmin uczestniczących w projekcie oraz wynajętych specjalistów.

Po testach, kolejny... test



717 stacji postoju, 51 punktów ładowania baterii oraz 17 punktów serwisowych zostanie sprawdzonych pod kątem jakości wykonania oraz poprawności montażu. System Mevo 2.0 musi działać bez zarzutów w 16 gminach Metropolii, wtedy przekazany zostanie do kolejnego etapu testowania - przez mieszkańców Metropolii.

Wyrok ws Mevo 1.0. Nextbike musi zapłacić 4 mln zł kary



- Podczas drugiego etapu do nieodpłatnego korzystania w trybie testowym (opłata manipulacyjna 1 grosz) mieszkańcom zostanie udostępnione 50 proc. floty rowerowej. Następnie, gdy wszystko będzie funkcjonowało w sposób należyty i nieprzerwany, na ulice Metropolii wyruszy cała flota rowerów klasycznych oraz ze wspomaganiem elektrycznym - informuje Katarzyna Kołodziejska, p.o. rzecznika prasowego Obszaru Metropolitalnego Gdańsk Gdynia Sopot.
  • Rozpoczął się rozruch Mevo 2.0. Sprawdzana jest też infrastruktura rowerowa: nowe drogi i stacje postojowe.
  • Rozpoczął się rozruch Mevo 2.0. Sprawdzana jest też infrastruktura rowerowa: nowe drogi i stacje postojowe.
  • Rozpoczął się rozruch Mevo 2.0. Sprawdzana jest też infrastruktura rowerowa: nowe drogi i stacje postojowe.

Rower z recyklingu



Używany w systemie Mevo 2.0 rower włoskiej produkcji Vaimoo zbudowany jest z materiałów pochodzących z recyklingu, zużyte baterie dostaną "drugie życie", a system obsługiwany będzie przez pojazdy zeroemisyjne lub rowery cargo. Nowość stanowi możliwość wypożyczenia oraz jazdy na rowerze elektrycznym mimo rozładowanej baterii.

Upadek systemu Mevo 1.0 wzbudził wątpliwości, czy innowacyjny system rowerów z napędem wspomaganym elektrycznie nie jest zbyt ryzykowny. Debata na ten temat trwała kilka miesięcy, a na zlecenie OMGGS Uniwersytet Gdański przeprowadził badania użytkowników. Ostatecznie w wyniku rozmów z mieszkańcami w grudniu 2019 i styczniu 2020 roku podjęto decyzję, aby 3/4 systemu składało się z rowerów wspomaganych elektrycznie.

3 lata przerwy w działaniu roweru



Trzy lata temu z powodu kłopotów finansowych firmy Nextbike przestał działać system Mevo 1.0. W 2019 roku została rozwiązana umowa z pierwszym wykonawcą systemu Mevo. OMGGS pozwał operatora, 5 kwietnia br. sąd zdecydował o przyznaniu racji władzom Metropolii i nakazał spółce Nextbike oddanie pełnej kwoty kary, czyli 4 milionów zł oraz odsetek i kosztów postępowania sądowego.

Nowy operator Mevo 2.0



Nowy przetarg na rower metropolitalny wygrała katalońska firma City Bike Global / Inurba Mobility. Umowę na Mevo 2.0 podpisano 8 lutego 2022 r. Operator na początku tego roku zobowiązał się, że cała flota Mevo 2.0 będzie fabrycznie nowa. Rowery z poprzedniej wersji zostały sprzedane, 200 sztuk trafiło do urzędników z gmin Obszaru Metropolitalnego, którzy będą z nich korzystać w ramach służbowych obowiązków.


Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.
16:42 13 KWIETNIA 23

Po co Mevo uwięziło ludziom rowery? (24 opinie)

Odgrodzili taśmą stojaki pod Madisonem. Taśma długo nie wytrzymała,bo ktoś ją zerwał
Odgrodzili taśmą stojaki pod Madisonem. Taśma długo nie wytrzymała,bo ktoś ją zerwał
on

Miejsca

Opinie (190) 5 zablokowanych

  • Kolejne Mevo? (2)

    A kto z urzędników odpowiedział za Mevo 1 , to była totalna klapa! A winnych nie ma! Kto odpowiada za wyrzucone w błoto pieniądze za Tristara?! A zaraz ma być Fala, gigantyczna kasa ... I tak to leci, za naszą kasę, a winnych nie ma!

    • 38 3

    • Pierwsze MEVO padło pod ciężarem własnego sukcesu (1)

      dzienna liczba wypożyczeń na jeden rower była bardzo wysoka: wyższa niż w wielu innych miastach, w których wprowadzano rower publiczny.

      • 1 3

      • żartujesz sobie? przecież tam nawet połowy rowerów nie było i nie nadążano z ich ładowaniem.

        więc ten tak zwany sukces frekwencyjny to po prostu taki eufemizm urzędowy przykrywający totalną porażkę organizacyjną.

        • 2 1

  • Który to już Miś w Gdansku?

    Tak płaczą rządzący z PO miastem, że w budżecie dziura a na kolejne topienie milionów kasa jest

    • 33 4

  • To jest jakiś żart ? (5)

    kto usłyszał zarzuty w sprawie poprzedniego projektu ? Ludzie nie odzyskali swoich pieniędzy z kont z poprzedniego projektu miasto straciło grube miliony i co i nic sie nie stało ? jakby nigdy nic Ci sami urzednicy umoczeni w poprzedni projekt robią swoje jakby nigdy nic mevo 2 z znowu 50 mln zł pójdzie w błoto ? Czy to jest żart ?

    • 44 7

    • Nextbike usłyszał zarzuty i już przegrał proces (1)

      jeszcze jakieś pytania?

      • 5 9

      • kto napisał takie warunki przetargu, że wygrał projekt-bubel?

        Od początku było wiadomo, że to bubel, ludzie w komentarzach pisali zanim uruchomiono, że pomysł z bateriami był bez sensu. Postronni ludzie, a nie "specjaliści" projektujący ten system.

        • 3 5

    • nie masz pojęcia o prawie i przetargach (1)

      ale sporo się wypowiadasz. Pytanie pierwsze - na jakiej podstawie urzędnik może odrzucić ofertę spełniającą wszystkie założenia?

      • 3 6

      • Przetarg organizuje urzędnik

        Skoro jednak urzędnik za nic nie odpowiada to może nie jest potrzebny taki urzędnik i należy go zwolnić....

        • 7 2

    • Dzbanie to urzednicy okreslaja przetargi i to oni decydują jaka firme wybrac !Ale POkemony juz usprawiedliwiaja swoja

      to urzedniki szkodniki ponosza odpowiedzialnosc za niekompetencje i niegspodarnosc

      • 4 3

  • (3)

    w życiu nie będę z tego korzystał, znowu mi 60 zł ukradniecie, złodzieje mam te wasze mevo w du**e

    • 43 4

    • Mi 20zł ukradli i nie oddali (1)

      • 5 0

      • Ty też dałeś się okraść.

        • 0 0

    • Sorry, ale to Ty dałeś się okraść. W zasadzie to twoja wina.

      • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Stacje dokujące (31)

    Czego nie mogę zrozumieć od samego początku Mevo jest brak stacji dokujących. Trójmiasto bezmyślnie oszczędza nie instalując ich i montując w zamian zwykłe stojaki. Tymczasem w innych miastach na Świecie stosuje się stacje dokujące, które łączą funkcje stojaka, stacji ładującej i automatu do wypożyczania. Trójmiejski system zmusza użytkownika do instalacji aplikacji. Inaczej nie wypożyczysz roweru. Nie każdy chce zaśmiecać sobie telefonu aplikacjami - np. Turyści, którym Mevo apka nie przyda się jak już wrócą do domu, do swojego miasta, kraju. A i starsi ludzie, którzy na apkach pewnie woleliby stojaków, które umożliwiłyby wypożyczenie roweru i przypominałoby w obsłudze parkometr.

    • 208 45

    • a jaki problem usunąć aplikacje kiedy jest już niepotrzebna? (4)

      • 40 22

      • Wszedzie aplikacje. (3)

        Najgorzej zapowiada się ta fali.

        • 18 8

        • Przyzwyczajaj się (2)

          • 1 6

          • (1)

            Nie zamierzam

            • 6 1

            • Nie ma obowiązku korzystania z aplikacji, ani MEvo

              • 1 0

    • jak nie chcesz zaśmiecać telefonu to może w ogóle go nie kupuj? (1)

      • 18 40

      • Nie chcesz miec syfu w mieszkaniu, to nie kupuj mieszkania

        • 13 0

    • systemy ze stacjami ładowania to starsze rozwiązania (10)

      nie masz pojęcia ile by kosztowało zbudowanie kilkuset stacji dokujących z ładowarkami. Przyłącza, pozwolenia na budowę etc :)

      • 26 9

      • W komunistycznym kraju tak to niestety wygląda. (1)

        Pokolenie 50+ tak nas urządziło.

        • 8 35

        • A wiesz,że w 89 roku to miałem 17 lat?

          Ale skoro uważasz, że dzieci i młodzież też są odpowiedzialne za komunę, to powodzenia. Usprawiedliwiaj dalej swojej nieudacznictwo komuną.

          • 0 0

      • (6)

        Tak, dlatego zamiast zeroemisyjnego sposobu na ładowanie rowerów i danie pewności, że będą one w pełni naładowane - proponujesz, aby baterie rowerowe były transportowane starym dizelkiem?

        • 24 10

        • przecież masz w artykule-rowerem cargo lub pojazdem zeroemisyjnym (5)

          jaka będzie rzeczywistość można tylko przypuszczać

          • 15 8

          • Zero emisyjne przy prądzie z węgla, bzdura (4)

            • 21 7

            • (3)

              Nie emitują na ulicy w pobliżu naszych domów. To wystarczy.

              • 8 5

              • Czyli typowy efekt wyparcia.

                • 1 7

              • (1)

                Czyli moge wyrzucac smieci do lasu, jesli nie jest to blisko mojego domu?

                • 5 0

              • Nie, ale możesz sam, osobiście zawieść je na wysypisko, które znajduje się za miastem. Chociaż niektórzy budją domy w jego okolicy i potem narzekają na fetor.

                • 2 1

      • Flee,ming ty pojecia nie masz o kosztach a tym bardziej oczym kolwiek ale głupota musisz sie chwalic

        • 1 1

    • (1)

      Sorry, ale dużo wygodniejszym jest wypożyczanie i oddawanie roweru będącego w strefie niż konkretnie w stacji. Tak możesz podjechać do samego punktu docelowego (dom, praca, park czy inna restauracja) zakończyć wynajm i po sprawie. Jeśli to ma się wiązać tylko z instalacją aplikacji to jestem jak najbardziej za!

      • 11 6

      • Wygodniej, może tak. Ale po hulajnogach widać, że nie można liczyć na dyscyplinę osób porzucających sprzęty gdzie popadnie.

        • 20 1

    • Sprawdź ceny postawienia przyłącza energetycznego...

      Nie opłaca się inwestować kilkunastu tysięcy złotych dla każdej stacji

      • 11 3

    • (3)

      W Polsce taki system by nie powstał, bo stacje dokujące trzeba zasilić, a uzgodnienia sieci z Energą i 100 urzędami to by było 50 lat :D

      • 15 1

      • W warszawie są stacje dokujące (2)

        W warszawie są

        • 3 0

        • Pierwsze pismo o pozwolenie pewnie wpłynęło z 50 lat temu.

          • 1 0

        • W nowym systemie Veturilo 3.0 już nie ma. W tym roku zrezygnowano ze stacji dokujących

          • 0 0

    • Szczerze to dobrze, że nie ma stacji dokujących (1)

      W Warszawie korzystałem z Veturilo i miałem problemy z blokadą przy wypożyczaniu jak i oddawaniu.
      Jak się okazało zamki w stacjach były wadliwe. Dodzwonić się na infolinię wieczorem graniczyło z cudem, a minuty za wypożyczenie cały czas leciały.
      Na szczęście zrezygnowali ze stacji dokujących.

      • 10 3

      • Dokładnie, stacje dokujące dodatkowo bywają zajęte i jak chcesz oddać rower musisz szukać innej, oddalonej od miejsca do którego chcesz dojechać. Miałem tak w Londynie.

        • 1 0

    • Juz POkemony na ciebie napadły standartowa zagrywka POkemonów to "NIe da sie "!!

      • 1 9

    • infrastruktura jest kosztowna, to samo mówiono w przypadku pierwszego Mevo, że jaki sens rozwozić dostawczkami baterie zamiast ładować przy stojakach.
      Wydawało się to dziwne, ale rozwiązanie okazało się bardzo proste - plan był że Mevo podziała tylko kilka miesięcy, operator zniknie z kasą i koniec tematu.
      Dziś mamy to samo.

      Gdyby ktoś planował że to będzie działać latami, to wiadomo że ładowarki powinny być przynajmniej przy tych bardziej popularnych przystankach.

      Ale tu pewnie mamy tą samą akcję - kasa, rąsia i bankructwo.

      • 0 0

    • Ciekawe jak chcesz pokazywać userowi, ze ciągle ma nieoddany rower, jak już go nawalony porzuci. Po to jest aplikacja. Firma która to obsługuje chce, żeby ludzie od razu to wiedzieli, dzien pozniej jak wstaną, a nie po miesiącu, jak jjuz wroca do USA.

      • 1 0

    • Nawet jak jest stacja trzeba mieć aplikacje żeby rower wynająć

      w tych iNyCh MiAstAch Na CaŁyM ŚwIeCie

      • 1 0

  • Mieszkańcy nie chcą nowego mevo 2 (3)

    Chcą rozliczenia postawienia zarzutów odebrania pieniędzy oraz wyciągnięcie konsekwencji za projekt pierwszy.

    • 43 9

    • Mistrzu, mów za siebie. (1)

      A nie za wszystkich.

      • 6 15

      • prawda, są jeszcze ci, którzy nie widzą problemu w byciu okradanym.

        • 9 6

    • nie zaciskaj kciuków zbyt mocno i nie wstrzymuj oddechu

      w życiu nie zobaczysz w tym kraju, jak jakiś urzędnik odpowiada za swoje błędne decyzje

      • 1 1

  • Sąd zasądził 4 mln zł zwrotu od byłej spółki z kapitałem 5000zł hahahaha (1)

    Dobrze wiedzieli co robia i urzędnicy i spółka . Powinny być zatrzymania zarzuty odsiadki oraz odebranie majątku. Ktoś ładnie się dorobił - nawet nie ukrywają tego bo tworzą identyczne mevo co poprzednio. Nie zdziwiłbym się gdyby za nowe mevo nie byli odpowiedzialni Ci sami urzędnicy a właścicielami nowej spółeczki były te same nazwiska co poprzednio. Defraudacja współnych pieniędzy

    • 32 3

    • Na to było przyzwolenie w Gdańsku od dziesięcioleci

      Mieszkańcy i tak wybiorą te same gęby co zawsze

      • 8 2

  • Opinia wyróżniona

    Ok, niech jeżdżą. Byle nie po chodnikach. (15)

    I zgodnie z przepisami.

    • 88 39

    • Dzbanku a własnie ze bedą gdzie sie tylko da i zawala chodniki tym szrotem

      • 15 24

    • Zakaz dla rowerów na wszystkich drogach. (3)

      Chce się pojeździć to do lasu.

      • 7 28

      • A może zakaz samochodu i chce się pojeździć, to na tor wyścigowy? (2)

        • 20 4

        • To będziesz zawoził dzieci do szkół i robił mi zakupy. Nie mieszkam w centrum miasta. (1)

          • 1 1

          • Zabawny argument w erze samochodów na minuty i uberów - chcesz jeździć samochodem, to przewoź więcej ludzi lub płać za 4 osoby jak jedziesz sam, i tyle. Transport indywidualny dla zabawy powinien być zabroniony, tzn. żadnego zostawiania samochodzików pod chatą lub jeżdżenia w ścisłym centrum. Chcesz przetransportować zakupy? Bierzesz wózek na minuty. Chcesz szafę? Przyjeżdża specjalny bus. Chcesz gdzieś jechać? Jeżdża autobsy, a nie wozisz swoje 4 litery w ogromnym samochodzie i tworzysz korki i zanieszczyszenia.

            • 0 1

    • To jak mają jeździć, wszędzie kocie łby teraz robią, bez drogi dla rowerów (np. Ogarna)

      • 5 4

    • Właśnie odwrotnie (6)

      Jeśli chcemy spopularyzować ten środek transportu, to jazda po chodniku powinna być dozwolona, z zastrzeżeniem, że piesi mają bezwzględne pierwszeństwo. Sądzę, że wiele osób boi się jeździć po ulicy i przez to rezygnuje z roweru.

      • 12 6

      • Zgoda (3)

        Gdy tylko sie da, to tez jezdze po chodniku. Maly blad kierowcy dla rowerzysty moze sie skonczyc tragicznie. Zbyt duza roznica mas.
        I nie, nie uwazam, ze nasi kierowcy zle jezdza, ale kazdy jest tylko czlowiekiem. Rowniez rowerzysta moze sie zagapic, przez przypadek troche zjechac, miec gorszy dzien i tym sposobem doprowadzic do drobnej kolizji.

        • 10 1

        • (1)

          mały błąd rowerzysty na chodniku, może skończyć się tragicznie dla dziecka.

          • 3 1

          • Trudno, bywa.

            • 0 0

        • Masa pojazdu to coś co powinno być ograniczone ustawowo i zmniejszane z roku na rok, to samo z KM. Zmniejszać te parametry na osobę w pojeździe - zaraz będziemy jeździć lekkimi wózeczkami do 40, 50km/h, co wystarczy, 0 ofiar, 0 zanieczyszczenia, 0 hałasu.

          • 0 0

      • i pędzić miedzy oczekującymi na przystankach, i wyskakiwać zza pleców pieszego itp. Absolutny zakaz.

        • 4 0

      • Spopularyzujmy samochody elektryczne pozwalając na jeżdżenie po rowerzystach.

        • 0 0

    • mam nadzieje, że parkujesz na miejscach tylko do tego wyznaczonych
      zgodnie z prawem..

      • 1 0

    • Wolny kraj, szybki rower. Piesi na ulice, rowery na chodniki, samochody na złom, a psychiczni do kopalni z kilofem wungiel fedrować.

      • 1 0

  • Kolejna klapa

    Bedzie jak z mevo 1

    • 15 1

  • Wiec dla przypomnienia w wiekszosci rower miejski ma piewszą godzine gratis!! albo nawet kilka godzin dziennie! (1)

    Raz ze mieszkancy trójmiasta zaplacili kilkadziesiat milionow ze ten Chinski złom to jeszcze maja placicc za jego wynajmowanie najdroszy abonament na rower miejski w Polsce!
    to juz wole hulajnoge szybcieł wygodniej i łatwiej niz ten psedu rower miejski

    • 26 3

    • Może nie godzinę ale 20-30 minut tak, później płacisz np 1 zł albo jakieś grosze

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum