• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Testy Mevo w obecnym kształcie nie mają sensu - czas je przerwać

Maciej Korolczuk
26 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (455)
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
Choć w sobotę w południe uruchomiono wysokie kary finansowe za łamanie regulaminu Mevo, to przez pierwsze doby nie ukarano nimi ani jednego użytkownika. Choć w sobotę w południe uruchomiono wysokie kary finansowe za łamanie regulaminu Mevo, to przez pierwsze doby nie ukarano nimi ani jednego użytkownika.

W środę, 27 września, miną dwa tygodnie testów systemu Mevo. Testów, które idą jak po grudzie. Testów, w których brakuje rowerów, naładowanych baterii i zdrowego rozsądku. Czas je przerwać - uważa Maciej Korolczuk.



Czy testy Mevo powinny zostać przerwane?

Niedziela, wczesne popołudnie, tor pump track w Rumi. Troje dzieci z rowerem Mevo jeździ po usypanych górkach, służących do jazdy wyczynowymi rowerami. Chłopcy "testują" na wzniesieniach rower miejski wykonując powietrzne ewolucje.

  • Testowa jazda w koszykach na kierownicy? Już nikogo nie dziwi.
  • Testowe rozwożenie posiłków rowerem miejskim? Proszę bardzo!
  • Testowe zamykanie rowerów w garażach i na prywatnych posesjach? Prawdziwa plaga.

Skala nadużyć i łamania regulaminu tylko w ciągu pierwszych dwóch tygodni testów jest porażająca. A na ulicach Trójmiasta jest zaledwie połowa dostępnej floty.

Co będzie, gdy z magazynów wyjedzie druga połowa nowych rowerów i system ruszy już w pełnej skali? Czy aktów wandalizmu będzie jeszcze więcej, a rowerów jeszcze mniej? Skoro operator nie jest w stanie zapanować nad dostępnością rowerów i zachowaniami użytkowników już teraz, to co nas czeka dalej?

Zepsuty rower Mevo (9 opinii)

3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem


Testy w obecnym kształcie nie mają sensu. Czas je przerwać i albo wprowadzić radykalne ograniczenia i zacząć egzekwować zapisy regulaminu, albo uruchomić system już w pełnym zakresie z poborem opłat.

Pierwszy mały krok wykonano w sobotę uruchamiając tabelę kar i opłat za łamanie regulaminu. Dlaczego mały krok? Bo gdy w poniedziałek sprawdziliśmy, ile kar nałożono przez pierwsze dwie doby ich obowiązywania, okazało się, że... ani jednej.

Na forach dyskusyjnych coraz częściej pojawiają się opinie, że bezpłatne oddanie w ręce i nogi użytkowników 2 tys. nowych rowerów było błędem i czas najwyższy go naprawić.

Jazda w dwie a nawet trzy osoby jednym rowerem już nikogo nie dziwi. Jazda w dwie a nawet trzy osoby jednym rowerem już nikogo nie dziwi.
Kłopotem okazała się już sama formuła bezpłatnych i niczym nieograniczonych testów. Miały one - w jak najbardziej zbliżonych warunkach do rzeczywistych - dać odpowiedź Obszarowi Metropolitalnemu i operatorowi, co działa, a co wymaga jeszcze poprawek. Ale testy w obecnym kształcie takich odpowiedzi dać nie mogą.

  1. Po pierwsze - na ulicach jest tylko połowa rowerów.
  2. Po drugie - teraz system jest darmowy, a będzie płatny.

Już tylko te dwa elementy sprawiają, że testy są niemiarodajne i kompletnie bezcelowe.

Zwłaszcza, że docelowo mają potrwać jeszcze... siedem tygodni! Jeśli nadal będą przebiegać na dotychczasowych zasadach, to w drugiej połowie listopada nie będzie czego zbierać.

Nie ma już ani sensu ani czasu, by biernie się temu przyglądać. Szkoda i rowerów, i publicznych środków i pracy całego zespołu Mevo, który - jak zakładam - robi wszystko co w jego mocy, by system ruszył i okazał się sukcesem.

Miejsca

Opinie (455) ponad 20 zablokowanych

  • Testy w Tczewie (1)

    Mogę się wypowiedzieć wyłącznie na temat testów w Tczewie, ale tu też nie jest lepiej. Rowery są teoretycznie dostępne ... na zamkniętym osiedlu. Jazda w dwójkę to dość częsty obrazek, rowery testują głównie osoby poniżej 18 roku życia - po szkole mają dużo czasu wolnego. Dostępność elektryków jest fatalna - często na stacji stoi 6 rowerów - każdy z niskim poziomem baterii ( operator nie wyrabia ), Dodatkowym minusem jest brak stacji w strefie ekonomicznej - odpada opcja dojazdu do pracy, bo choć stację mam 100 metrów od domu, to najbliższa od mojego zakładu pracy jest w odległości prawie 2 km.

    • 1 0

    • Najlepsze te rowery co stoja poza strefa w wioskach pod Tczewem

      • 1 0

  • Testem to był pierwsze Mevo

    Teraz wszystko powinno być jasne.
    Darmowe udostępnienie rowerów jest najzwyczajniej głupie zresztą tak samo jak uruchamianie systemu we Wrześniu. Ten system powinien wystartować w Maju.

    • 4 0

  • Rowerzysta to użytkownik ruchu drogowego (1)

    Rowerzysta to użytkownik ruchu ,i jedyni użytkownicy , którzy poruszają się po drogach bez OC ! Mają za nic prawo drogowe jeżdżą jak chcę i gdzie chcą

    • 1 2

    • W której kasie podstawówki jesteś ?

      Rowerzysta to człowiek jadący rowerem.
      Pytanie. Czy można być "użytkownikiem ruchu"
      Odpowiedź. Nie można.
      Można być "uczestnikiem ruchu"
      Rowerzysta nie jest jedynym użytkownikiem który porusza się po drodze bez OC mając za nic prawo. Jest spora grupa kierowców które nie ma wykupionego OC. Zdarza się że po drogach poruszają się też piesi, np. pielgrzymki.

      • 1 1

  • Zobaczcie ile zablokowanych opinii (3)

    Maciej Korolczuk jest chyba bardzo przewrazliwiony na swoim punkcie i blokuje opinie, ktore krytykuja ten strasznie tendecyjny artykul pisany pod swoja zmyslona teze. Wszystko przez to ze go tata nie nauczyl jezdzic na rowerze i jest zly na swiat

    • 2 4

    • Biedaku (1)

      Nie stać Cie na własny rower i musisz biedować na darmowych publicznych ?

      • 0 1

      • Ty pewnie 500+ dostajesz (oczywiście z publicznych)

        • 1 0

    • Co ty masz do p. Korolczuka i tego artykułu? Jeden z lepszych redaktorów tutaj. I nie, nie zgadłeś, nie jestem p. Korolczukiem.

      • 0 0

  • Wietnam , 50 lat temu (1)

    I chiny, w tą stronę nas popychają, Wietnamczycy i chińczycy przesiedli się do aut, u nas rowery cargo i ryksze lansują, super

    • 4 0

    • Idealne miasto raktywistów

      To chińska wioska z lat siedemdziesiątych

      • 0 0

  • Przerwać te bezsensowne testy bo mlodziez je zniszczy

    • 4 0

  • Ludzie nie są gotowi na takie rzeczy (1)

    Widać że społeczeństwo durne

    • 4 1

    • Ludzie są gotowi. Mamy samochody na minuty, skutery, hulajnogi. To działa od lat i ma się dobrze. Gdańscy urzędnicy najwyraźniej nie umieją skutecznie skopiować istniejących rozwiązań. Nic dziwnego, przecież niezależnie od efektów dostaną pensję.

      • 0 0

  • mevo 2.0

    Bardzo kibicuje mevo 2.0 bo sam pomysł to rewelacja szczególnie w Trójmieście gdzie zawsze wieje i są duże wzniesienia.

    Ale to co się dzieje to tragedia.

    -rowery są nie dostępne - w ogóle! Ja od dwóch tygodni w Gdyni trafiłam tylko raz rower.
    -przede wszystkim jeżdżą na nich dzieci poniżej 18 roku. Nie myśląc i łamiąc przepisy (w sumie to trzeba je najpierw znać)
    -bezdomni w Gdyni dobierają się do nich - ostatnio widziałam koło dworca głównego jak kilku próbowało go rozkręcać.
    - widziałam też na oko z 11 latka, który ledwo normalnie dosięgał do pedałów na rowerze elektrycznym.

    • 2 0

  • Polacy nie potrafią uszanować wspólnej własności, nowe, nie znałem...zero kultury, zero ogłady, tylko darcie mordy o byle powód.

    • 1 1

  • Bo są za darmo (1)

    A tak dla tych przeciwników testu. Testy są po to, aby wyszukać słabe punkty.

    • 3 1

    • Slabe punkty to sa w zalozeniach tych testow

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum