• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Testy Mevo w obecnym kształcie nie mają sensu - czas je przerwać

Maciej Korolczuk
26 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (455)
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
Choć w sobotę w południe uruchomiono wysokie kary finansowe za łamanie regulaminu Mevo, to przez pierwsze doby nie ukarano nimi ani jednego użytkownika. Choć w sobotę w południe uruchomiono wysokie kary finansowe za łamanie regulaminu Mevo, to przez pierwsze doby nie ukarano nimi ani jednego użytkownika.

W środę, 27 września, miną dwa tygodnie testów systemu Mevo. Testów, które idą jak po grudzie. Testów, w których brakuje rowerów, naładowanych baterii i zdrowego rozsądku. Czas je przerwać - uważa Maciej Korolczuk.



Czy testy Mevo powinny zostać przerwane?

Niedziela, wczesne popołudnie, tor pump track w Rumi. Troje dzieci z rowerem Mevo jeździ po usypanych górkach, służących do jazdy wyczynowymi rowerami. Chłopcy "testują" na wzniesieniach rower miejski wykonując powietrzne ewolucje.

  • Testowa jazda w koszykach na kierownicy? Już nikogo nie dziwi.
  • Testowe rozwożenie posiłków rowerem miejskim? Proszę bardzo!
  • Testowe zamykanie rowerów w garażach i na prywatnych posesjach? Prawdziwa plaga.

Skala nadużyć i łamania regulaminu tylko w ciągu pierwszych dwóch tygodni testów jest porażająca. A na ulicach Trójmiasta jest zaledwie połowa dostępnej floty.

Co będzie, gdy z magazynów wyjedzie druga połowa nowych rowerów i system ruszy już w pełnej skali? Czy aktów wandalizmu będzie jeszcze więcej, a rowerów jeszcze mniej? Skoro operator nie jest w stanie zapanować nad dostępnością rowerów i zachowaniami użytkowników już teraz, to co nas czeka dalej?

Zepsuty rower Mevo (9 opinii)

3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem


Testy w obecnym kształcie nie mają sensu. Czas je przerwać i albo wprowadzić radykalne ograniczenia i zacząć egzekwować zapisy regulaminu, albo uruchomić system już w pełnym zakresie z poborem opłat.

Pierwszy mały krok wykonano w sobotę uruchamiając tabelę kar i opłat za łamanie regulaminu. Dlaczego mały krok? Bo gdy w poniedziałek sprawdziliśmy, ile kar nałożono przez pierwsze dwie doby ich obowiązywania, okazało się, że... ani jednej.

Na forach dyskusyjnych coraz częściej pojawiają się opinie, że bezpłatne oddanie w ręce i nogi użytkowników 2 tys. nowych rowerów było błędem i czas najwyższy go naprawić.

Jazda w dwie a nawet trzy osoby jednym rowerem już nikogo nie dziwi. Jazda w dwie a nawet trzy osoby jednym rowerem już nikogo nie dziwi.
Kłopotem okazała się już sama formuła bezpłatnych i niczym nieograniczonych testów. Miały one - w jak najbardziej zbliżonych warunkach do rzeczywistych - dać odpowiedź Obszarowi Metropolitalnemu i operatorowi, co działa, a co wymaga jeszcze poprawek. Ale testy w obecnym kształcie takich odpowiedzi dać nie mogą.

  1. Po pierwsze - na ulicach jest tylko połowa rowerów.
  2. Po drugie - teraz system jest darmowy, a będzie płatny.

Już tylko te dwa elementy sprawiają, że testy są niemiarodajne i kompletnie bezcelowe.

Zwłaszcza, że docelowo mają potrwać jeszcze... siedem tygodni! Jeśli nadal będą przebiegać na dotychczasowych zasadach, to w drugiej połowie listopada nie będzie czego zbierać.

Nie ma już ani sensu ani czasu, by biernie się temu przyglądać. Szkoda i rowerów, i publicznych środków i pracy całego zespołu Mevo, który - jak zakładam - robi wszystko co w jego mocy, by system ruszył i okazał się sukcesem.

Miejsca

Opinie (455) ponad 20 zablokowanych

  • dlaczego ci co robili zdjeca nie wysłali ich do mevo by zostali ukarani ?a teraz placza by testy przerwac

    nie nie powinni przerwac testów
    dlaczego za głupote garstki maja odpowiadac wszyscy

    • 3 0

  • haha

    Podoba mi się to, że ludzie oszukują polskie oszustwo, aby skorzystać z funduszy unijnych.

    • 2 3

  • bardzo źle wydane pieniądze

    Osoby zajmujące się Mevo nie mają żadnych kompetencji by to robić - wydają nasze pieniądze - co powoduje, że lekka ręką wyrzucane sa w błoto miliony. czy rower miejski jest potrzebny - TAK - jednak powinien zająć się tym ktoś kto ma o tym pojęcie, zatrudnić firmę - co ma o tym pojęcie - i skorzystać z doświadczenia innych miast mających o tym pojęcie!!! - Teraz wydawane sa tylko niepotrzebnie pieniądze na wprowadzanie na siłe aby sie pokazać i zaistnieć... żenada i niegospodarność!

    • 4 0

  • Rower zostawiony na terenie firmy, nie ma jak wejsc. Zhloszenie do Mevo, a ci, ze nalicza mu 10zl kary. Smiech na sali

    • 2 0

  • w pucku za mało rowerów zwykłych ..

    .. rowery elektryczne stoją bez sensu po kilka dni rozładowane, jakby wystarczyły rowery zwykłe,
    które były by w ciągłym ruchu :/

    • 4 0

  • Rower należy sobie kupić Wtedy zadbany i kochany

    • 1 0

  • Od początku "mevo" to jeden wielki błąd... za nasze pieniądze, choć nikt nas nie pytał.

    Władze Gdańska marnują finanse, nie pierwszy raz. Mnie martwi, że nigdy nie poniosą odpowiedzialności, ale my płacimy...
    Bogacą się na tych machlojkach nieliczni, często ci sami z grupy trzymającej z władzą...

    • 4 1

  • 7,8 latki na rowerze któego nie mogą utrzymać..

    nie mówię już o znajomości zasad poruszania się i przypisów. do pierwszego wypadku - bedzie płacz...

    • 1 0

  • Żeby tylko testy mevo nie miały sensu !

    A życie? Życie ma ?

    • 1 0

  • należy przerwać testy i zamknąć ten projekt raz na zawsze

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum