• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Testy Mevo w obecnym kształcie nie mają sensu - czas je przerwać

Maciej Korolczuk
26 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (455)
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
Choć w sobotę w południe uruchomiono wysokie kary finansowe za łamanie regulaminu Mevo, to przez pierwsze doby nie ukarano nimi ani jednego użytkownika. Choć w sobotę w południe uruchomiono wysokie kary finansowe za łamanie regulaminu Mevo, to przez pierwsze doby nie ukarano nimi ani jednego użytkownika.

W środę, 27 września, miną dwa tygodnie testów systemu Mevo. Testów, które idą jak po grudzie. Testów, w których brakuje rowerów, naładowanych baterii i zdrowego rozsądku. Czas je przerwać - uważa Maciej Korolczuk.



Czy testy Mevo powinny zostać przerwane?

Niedziela, wczesne popołudnie, tor pump track w Rumi. Troje dzieci z rowerem Mevo jeździ po usypanych górkach, służących do jazdy wyczynowymi rowerami. Chłopcy "testują" na wzniesieniach rower miejski wykonując powietrzne ewolucje.

  • Testowa jazda w koszykach na kierownicy? Już nikogo nie dziwi.
  • Testowe rozwożenie posiłków rowerem miejskim? Proszę bardzo!
  • Testowe zamykanie rowerów w garażach i na prywatnych posesjach? Prawdziwa plaga.

Skala nadużyć i łamania regulaminu tylko w ciągu pierwszych dwóch tygodni testów jest porażająca. A na ulicach Trójmiasta jest zaledwie połowa dostępnej floty.

Co będzie, gdy z magazynów wyjedzie druga połowa nowych rowerów i system ruszy już w pełnej skali? Czy aktów wandalizmu będzie jeszcze więcej, a rowerów jeszcze mniej? Skoro operator nie jest w stanie zapanować nad dostępnością rowerów i zachowaniami użytkowników już teraz, to co nas czeka dalej?

Zepsuty rower Mevo (9 opinii)

3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem


Testy w obecnym kształcie nie mają sensu. Czas je przerwać i albo wprowadzić radykalne ograniczenia i zacząć egzekwować zapisy regulaminu, albo uruchomić system już w pełnym zakresie z poborem opłat.

Pierwszy mały krok wykonano w sobotę uruchamiając tabelę kar i opłat za łamanie regulaminu. Dlaczego mały krok? Bo gdy w poniedziałek sprawdziliśmy, ile kar nałożono przez pierwsze dwie doby ich obowiązywania, okazało się, że... ani jednej.

Na forach dyskusyjnych coraz częściej pojawiają się opinie, że bezpłatne oddanie w ręce i nogi użytkowników 2 tys. nowych rowerów było błędem i czas najwyższy go naprawić.

Jazda w dwie a nawet trzy osoby jednym rowerem już nikogo nie dziwi. Jazda w dwie a nawet trzy osoby jednym rowerem już nikogo nie dziwi.
Kłopotem okazała się już sama formuła bezpłatnych i niczym nieograniczonych testów. Miały one - w jak najbardziej zbliżonych warunkach do rzeczywistych - dać odpowiedź Obszarowi Metropolitalnemu i operatorowi, co działa, a co wymaga jeszcze poprawek. Ale testy w obecnym kształcie takich odpowiedzi dać nie mogą.

  1. Po pierwsze - na ulicach jest tylko połowa rowerów.
  2. Po drugie - teraz system jest darmowy, a będzie płatny.

Już tylko te dwa elementy sprawiają, że testy są niemiarodajne i kompletnie bezcelowe.

Zwłaszcza, że docelowo mają potrwać jeszcze... siedem tygodni! Jeśli nadal będą przebiegać na dotychczasowych zasadach, to w drugiej połowie listopada nie będzie czego zbierać.

Nie ma już ani sensu ani czasu, by biernie się temu przyglądać. Szkoda i rowerów, i publicznych środków i pracy całego zespołu Mevo, który - jak zakładam - robi wszystko co w jego mocy, by system ruszył i okazał się sukcesem.

Miejsca

Opinie (455) ponad 20 zablokowanych

  • To gdański syf

    Ludzie to i**otyzm te rowery, firma krzak chce dane do karty kredytowej nie kaucji, tylko karty kredytowej, mogą potem sprzedać dane i co im zrobisz, max kara dla tego systemu to 12 000 złotych to kpina, brak O C rowerów naraża na koszty odszkodowań

    • 3 0

  • Skandal!

    Wstyd, że o czymś takim się słyszy. Używam Mevo codziennie i przerażające jest to w jaki stanie widzę świeże rowery. Jedno że ludzie ogólnie ich nie szanują, dwa, Mevo totalnie nie radzi sobie z obsługą całego systemu! Same rowery i koncept tego jest super. Rewelacyjna alternatywa dla tradycyjnej komunikacji miejskiej i stania w korkach!

    • 1 0

  • (1)

    Dostajemy chyba za dużo kasy z UE. Może ktoś zacznie myśleć zanim je wyda.

    • 2 0

    • No właśnie myśli, tworząc miejsca pracy dla dzieci koleżanek, zlecając prace techniczne zaprzyjaźnionym firmom albo zlecając kampanię informacyjną komu trzeba. Jeśli prywatna firma jest w stanie zorganizować system wynajmu samochodów i jeszcze na tym zarabiać, a projekt rowerowy za grube bańki ma drugą, kulawą odsłonę to chyba najwyższa pora przestać udawać, że to deszcz i nikt na nas nie pluje.

      • 1 0

  • Ile razy widzę kogoś na tym pojeździe to nie wiem czy się śmiać czy płakać (3)

    Ludziska tak na nich pedałują jakby te pojazdy były przerdzewiałe do szpiku osi. Na prywatnych rowerach jeżdżą wyprostowani i na luzie to widać wyraźnie a tu pochyleni, naciskają całym ciężarem byleby jakoś do przodu. Normalnie Bareja.

    • 3 3

    • Z Mevo 1 też tak było (1)

      Co mijałem jakiegoś cyklistę próbującego podjechać pod górkę, to mordę miał coś dziwnie buraczkową. Pewnie ze szczęścia, że może się takim cudem przejechać.

      • 2 1

      • Pod górkę na tym rowerku śmigasz leciutko 25 km/h

        Hahaha, spróbuj tak swoim

        • 0 2

    • Co za brednie, od razu widać, że nie jechałeś tym rowerem

      Jedzie się naprawdę lekko, a pod górkę to już zupełny luz
      A Bareja...?
      No fakt, mam niezłą bekę czytając teksty takie jak twój i pozostałych ,,ekspertów" z tego portalu

      • 0 2

  • Powinni byli wprowadzić system z Warszawy 20 minut za darmo

    Potem przesiadka na kolejny rower to kolejne 20 minut darmowej jazdy. Teraz natomiast ludzie biorą sobie rower na cały dzień, bo nie ma presji żeby zwracać rower. Zresztą odstawianie roweru też jest jakieś beznadziejne, bo parking na Unruga jest pełny rowerów, a w systemie jest "0 dostępnych rowerów", czyli ktoś przyjechał rowerem i go nie odblokował w aplikacji. A po co miałby to robić skoro jest "za darmo"?

    To nigdy nie będzie działać normalnie...

    • 3 0

  • Operator

    Ludu nie wychowa, jeden zabuli, golutki dalej bedzie jezdzil w bagazniku....

    • 0 0

  • Całe to Mevo nie ma sensu

    To jakiś wielki przekręt.

    • 5 0

  • Skoro jazda po chodniku jest nielegalna (1)

    a na sprzęcie tej firmy dochodzi codziennie do niezliczonej ilości wykroczeń to czy taka działalność jest legalna

    • 1 0

    • Grupa rowerowa north side crew opiekująca się bike parkiem podjęła kroki do wyjaśnienia sytuacji zaistniałej

      • 0 0

  • nie zgodze się co do stwierdzenia ze test należy przerwać. tzw. stress test w tym wypadku sprawdza się dobrze i widać że ekipa mevo jest niewydolna. owszem rowerów będzie docelowo drugie tyle a potencjalnych ich użytkowników moze być docelowo mniej ALE jeżeli przy takim stress teście ekipa będzie wydolna przynajmniej w 70% to będzie oznaczało że przy uruchomieniu systemu w teorii powinna dać radę

    • 0 0

  • Ludziom przeszkadza.. (1)

    ..że jakaś firma sobie coś testuje? Co tu się dzieje xD

    • 0 0

    • Ta firma sobie testuje za publiczne pieniądze i w przestrzeni publicznej. Myślę, że nie wielu ludziom to przeszkadza, za to normalne jest- wielu ludzi ma pytania i wątpliwości.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum