Testy Mevo w obecnym kształcie nie mają sensu - czas je przerwać
W środę, 27 września, miną dwa tygodnie testów systemu Mevo. Testów, które idą jak po grudzie. Testów, w których brakuje rowerów, naładowanych baterii i zdrowego rozsądku. Czas je przerwać - uważa Maciej Korolczuk.
- Testowa jazda w koszykach na kierownicy? Już nikogo nie dziwi.
- Testowe rozwożenie posiłków rowerem miejskim? Proszę bardzo!
- Testowe zamykanie rowerów w garażach i na prywatnych posesjach? Prawdziwa plaga.
Skala nadużyć i łamania regulaminu tylko w ciągu pierwszych dwóch tygodni testów jest porażająca. A na ulicach Trójmiasta jest zaledwie połowa dostępnej floty.
Co będzie, gdy z magazynów wyjedzie druga połowa nowych rowerów i system ruszy już w pełnej skali? Czy aktów wandalizmu będzie jeszcze więcej, a rowerów jeszcze mniej? Skoro operator nie jest w stanie zapanować nad dostępnością rowerów i zachowaniami użytkowników już teraz, to co nas czeka dalej?
Zepsuty rower Mevo (9 opinii)
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
Testy w obecnym kształcie nie mają sensu. Czas je przerwać i albo wprowadzić radykalne ograniczenia i zacząć egzekwować zapisy regulaminu, albo uruchomić system już w pełnym zakresie z poborem opłat.
Pierwszy mały krok wykonano w sobotę uruchamiając tabelę kar i opłat za łamanie regulaminu. Dlaczego mały krok? Bo gdy w poniedziałek sprawdziliśmy, ile kar nałożono przez pierwsze dwie doby ich obowiązywania, okazało się, że... ani jednej.
Na forach dyskusyjnych coraz częściej pojawiają się opinie, że bezpłatne oddanie w ręce i nogi użytkowników 2 tys. nowych rowerów było błędem i czas najwyższy go naprawić.
Kłopotem okazała się już sama formuła bezpłatnych i niczym nieograniczonych testów. Miały one - w jak najbardziej zbliżonych warunkach do rzeczywistych - dać odpowiedź Obszarowi Metropolitalnemu i operatorowi, co działa, a co wymaga jeszcze poprawek. Ale testy w obecnym kształcie takich odpowiedzi dać nie mogą.
- Po pierwsze - na ulicach jest tylko połowa rowerów.
- Po drugie - teraz system jest darmowy, a będzie płatny.
Już tylko te dwa elementy sprawiają, że testy są niemiarodajne i kompletnie bezcelowe.
Zwłaszcza, że docelowo mają potrwać jeszcze... siedem tygodni! Jeśli nadal będą przebiegać na dotychczasowych zasadach, to w drugiej połowie listopada nie będzie czego zbierać.
Nie ma już ani sensu ani czasu, by biernie się temu przyglądać. Szkoda i rowerów, i publicznych środków i pracy całego zespołu Mevo, który - jak zakładam - robi wszystko co w jego mocy, by system ruszył i okazał się sukcesem.
Miejsca
Opinie (455) ponad 20 zablokowanych
-
2023-09-26 08:44
Przerwanie nie ale egzekwowanie kar i wprowadzenie czasowych ograniczeń jak najbardziej bo niestety bezczelność niektórych przekracza wszelkie granice. Aurora artykułu pragnę sprostować i powiedzieć że planowe uruchomienie pełnej floty planowane jest w połowie października i wtedy system będzie odpłatny . Wersja na listopad jest najbardziej pesymistyczną z nich
- 1 1
-
2023-09-26 08:44
No i
Jak zwykle dzicz kudłata nie umie niczego uszanować ani nie zniszczyć. Plus obowiązkowe cebularstwo w postaci własnych blokad na miejskie rowery. Ręce opadają. Szkoda kasy na ten projekt. Lepiej przeznaczyć te sumy np. na chore i potrzebujące dzieciaki.
- 7 1
-
2023-09-26 08:45
Zabrzmię jak boomer (1)
Ale niestety wszystkie nadużycia, które widziałem naocznie - robią dzieciaki. Może jednak wypożyczanie powinno być dla osób pełnoletnich? Co młodemu zrobisz, pewnie karta, która jest podpięta to i tak jakiś prepaid, z którego nie ściągnie się więcej niż 10 zł.
- 16 0
-
2023-09-26 13:34
też jestem boomerem
i najchętniej pościągałbym te głupie szczeniaki gołymi rękoma....
- 1 0
-
2023-09-26 08:46
Pytasz redaktorze o to, co testują te testy?
Otóż testują one "polskość" i wyniki okazują się zgodne z oczekiwaniami, a nawet je przekraczają.
- 11 0
-
2023-09-26 08:48
Że ktoś się łapie na taki biznes.
Chcą rower czy hulajnogę to niech sobie kupią jak za moich czasów.
- 6 0
-
2023-09-26 08:49
"testy są niemiarodajne i kompletnie bezcelowe"
No dobra, ale czy ten, kto o nich zdecydował poniesie jakieś konsekwencje?
- 12 1
-
2023-09-26 08:51
Co się dzie z tymi ludźmi
Nie szanują niczego. Wszystko im się należy. A jak mają coś dać od siebie do maja to w D
- 8 1
-
2023-09-26 08:53
Wiele rowerów nie jest rozładowanych! Po prostu nie są zdawane w systemie!! (5)
Podchodzę wczoraj do jednej stacji - 1 tradycyjny, 2 elektryczne - żaden nie jest widoczny w apce, jak skanuję kody elektryki są naładowane a cała trójka jest przez kogoś już wypożyczona pomimo, że stoją na stacji MEVO.
Idę dalej do następnej: dwa tradycyjne, dwa elektryczne - sytuacja analogiczna, tyle, że jeden zwykły był faktycznie dostępny. Pozostała trójka zaklepana, elektryki po ~80% baterii.
Jak najszybciej trzeba ograniczenie czasowe wprowadzić.- 16 2
-
2023-09-26 09:25
Serio pytam/podpowiadam: jeśli jest fizyczna możliwość, to wsiadać i jechać. (3)
Czy system blokuje możliwość jazdy, gdy rower nie jest zablokowany (czyli jest przez kogoś wypożyczony, bo odblokowany) i ma naładowaną baterię?
- 0 0
-
2023-09-26 10:51
(2)
Nie pojedziesz bo blokada zast zalozona, a nie odblokujesz bo w systemie niewidoczny
- 2 0
-
2023-09-26 11:22
Czyli wypożyczający blokuje rower tym pałąkiem, ale nie kończy wypożyczenia na smartfonie? (1)
Przepraszam ale trzeba wytłumaczyć, jak d....wi
- 0 3
-
2023-09-26 14:40
?
Jak zablokujesz, to nic nie musisz kończyć w systemie
- 1 0
-
2023-09-26 13:28
Sa oddane tylko system tego nie ujal. Problem znany od poerwszego dnia
- 0 0
-
2023-09-26 08:55
Brak kar
Róbta co chceta. Takie fakty
- 7 1
-
2023-09-26 08:57
Na rowerach zamontować kamerki. (2)
Problem z głowy.
- 0 4
-
2023-09-26 09:24
Rodo (1)
- 0 1
-
2023-09-26 09:37
Co ma rodo do rzeczy?
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.