• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Testy Mevo w obecnym kształcie nie mają sensu - czas je przerwać

Maciej Korolczuk
26 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (455)
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
Choć w sobotę w południe uruchomiono wysokie kary finansowe za łamanie regulaminu Mevo, to przez pierwsze doby nie ukarano nimi ani jednego użytkownika. Choć w sobotę w południe uruchomiono wysokie kary finansowe za łamanie regulaminu Mevo, to przez pierwsze doby nie ukarano nimi ani jednego użytkownika.

W środę, 27 września, miną dwa tygodnie testów systemu Mevo. Testów, które idą jak po grudzie. Testów, w których brakuje rowerów, naładowanych baterii i zdrowego rozsądku. Czas je przerwać - uważa Maciej Korolczuk.



Czy testy Mevo powinny zostać przerwane?

Niedziela, wczesne popołudnie, tor pump track w Rumi. Troje dzieci z rowerem Mevo jeździ po usypanych górkach, służących do jazdy wyczynowymi rowerami. Chłopcy "testują" na wzniesieniach rower miejski wykonując powietrzne ewolucje.

  • Testowa jazda w koszykach na kierownicy? Już nikogo nie dziwi.
  • Testowe rozwożenie posiłków rowerem miejskim? Proszę bardzo!
  • Testowe zamykanie rowerów w garażach i na prywatnych posesjach? Prawdziwa plaga.

Skala nadużyć i łamania regulaminu tylko w ciągu pierwszych dwóch tygodni testów jest porażająca. A na ulicach Trójmiasta jest zaledwie połowa dostępnej floty.

Co będzie, gdy z magazynów wyjedzie druga połowa nowych rowerów i system ruszy już w pełnej skali? Czy aktów wandalizmu będzie jeszcze więcej, a rowerów jeszcze mniej? Skoro operator nie jest w stanie zapanować nad dostępnością rowerów i zachowaniami użytkowników już teraz, to co nas czeka dalej?

Zepsuty rower Mevo (9 opinii)

3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem


Testy w obecnym kształcie nie mają sensu. Czas je przerwać i albo wprowadzić radykalne ograniczenia i zacząć egzekwować zapisy regulaminu, albo uruchomić system już w pełnym zakresie z poborem opłat.

Pierwszy mały krok wykonano w sobotę uruchamiając tabelę kar i opłat za łamanie regulaminu. Dlaczego mały krok? Bo gdy w poniedziałek sprawdziliśmy, ile kar nałożono przez pierwsze dwie doby ich obowiązywania, okazało się, że... ani jednej.

Na forach dyskusyjnych coraz częściej pojawiają się opinie, że bezpłatne oddanie w ręce i nogi użytkowników 2 tys. nowych rowerów było błędem i czas najwyższy go naprawić.

Jazda w dwie a nawet trzy osoby jednym rowerem już nikogo nie dziwi. Jazda w dwie a nawet trzy osoby jednym rowerem już nikogo nie dziwi.
Kłopotem okazała się już sama formuła bezpłatnych i niczym nieograniczonych testów. Miały one - w jak najbardziej zbliżonych warunkach do rzeczywistych - dać odpowiedź Obszarowi Metropolitalnemu i operatorowi, co działa, a co wymaga jeszcze poprawek. Ale testy w obecnym kształcie takich odpowiedzi dać nie mogą.

  1. Po pierwsze - na ulicach jest tylko połowa rowerów.
  2. Po drugie - teraz system jest darmowy, a będzie płatny.

Już tylko te dwa elementy sprawiają, że testy są niemiarodajne i kompletnie bezcelowe.

Zwłaszcza, że docelowo mają potrwać jeszcze... siedem tygodni! Jeśli nadal będą przebiegać na dotychczasowych zasadach, to w drugiej połowie listopada nie będzie czego zbierać.

Nie ma już ani sensu ani czasu, by biernie się temu przyglądać. Szkoda i rowerów, i publicznych środków i pracy całego zespołu Mevo, który - jak zakładam - robi wszystko co w jego mocy, by system ruszył i okazał się sukcesem.

Miejsca

Opinie (455) ponad 20 zablokowanych

  • Po co ustanawiać jakiekolwiek zasady

    skoro miasto nie potrafi wyekzekwować nawet zakazu palenia papierosów na przystankach i w przejściach podziemnych? Zakaz ten niby obowiązuje od co najmniej kilkunastu lat, a ani razu nie widziałem strażnika lub policjanta wypisującego mandat za jego naruszanie.

    • 5 3

  • Publiczne to do rozjebania.

    Super! Jednak w tym kraju nigdy nie powstanie nic dobrego dla ogółu. A jak powstanie to zostanie zniszczone w dwa tygodnie. Polacy nie szanują sami siebie i swojego kraju. Czas wyjechać i nigdy nie wracać.

    • 9 2

  • trójwioska to stan umysłu...

    • 6 1

  • Nie przesadzajmy (2)

    paru smarkaczy wygłupia się na rowerach a zdecydowana większość użytkuje je prawidłowo.

    • 4 3

    • (1)

      Wiekszosc nie ma szans skorzystac

      • 3 0

      • Ciekawe jak małolaty je zdobywają?

        Wstają przed piątą rano, żeby zarezerwować sobie rower?

        • 0 0

  • A może chodzi o protokół zniszczenia?

    :D

    • 2 1

  • myślałem, że testy są płatne

    • 1 0

  • ło matko, to to za darmo jest, myślałem że jakąś kwotę za wynajem jednak zapłacić trzeba, no przecież to oczywiste że nie będą dbali o to ludzie.

    • 5 1

  • Moim zdaniem to dobre testy tylko trzeba umieć zbierać ich wyniki (1)

    1. Wytrzymałość koszyków
    2. Siła sygnały GPS w parkingach podziemnych, garażach, ogórdkach poza miastem
    3. Wytrzymałość ramy i innych podzespołów na skoki, uderzenia, upadki itp (przypominam, że ostatnie mevo od nexbike miało wadliwe ramy, teraz by to wyszło)
    4. Demografia użytkownika vs niewłaściwe korzystanie z roweru miejskiego wink wink ;) ;)
    5. Mają bazę potęncjalnych wykroczeń i mogą ułożyć taryfikator kar bez późniejszego aktualizowania regulaminu
    6. Mają bazę potencjalnych kont do zablokowania na starcie systemu
    7. Znają już trendy wypożyczeń i przemieszczania się rowerów (niezbędne przy relokacji pojazdów)
    8. Wiedzą, że już mają problem z ładowaniem i relokacją rowerów
    9. Wiedzą jakich usterek można spodziewać się w naszym pięknym kraju, może są inne od tych w cywilizowanych krajach
    10. Pewne elementy systemu też do poprawy jak mniemam choć nie miałem okazji sprawdzić

    • 12 1

    • Z małym ale

      Bierze w nich udział ok. 1200 a nie 2000 rowerów

      • 1 0

  • testy udowodniły

    że 90% społeczeństwa wywodzi sie od Chama a reszta od drugiego syna Noego.
    Tak w tym kraju było zawsze i tak będzie zawsze.
    Dlatego łatwo kupić wiekszośc Polaków za 500+( czy tam za 800+)

    • 14 1

  • Mevo 2.0 na prostej drodze do katastrofy w stylu Mevo 1.0. Ciekawe czy miasto wywali kolejną kasę na Mevo 3.0 czy się opamięta i po zostawi wynajem rowerów prywatnym firmom, które z wynajmem hulajnóg elektrycznych całkiem nieźle sobie od lat radzą?

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum