Testy Mevo w obecnym kształcie nie mają sensu - czas je przerwać
W środę, 27 września, miną dwa tygodnie testów systemu Mevo. Testów, które idą jak po grudzie. Testów, w których brakuje rowerów, naładowanych baterii i zdrowego rozsądku. Czas je przerwać - uważa Maciej Korolczuk.
- Testowa jazda w koszykach na kierownicy? Już nikogo nie dziwi.
- Testowe rozwożenie posiłków rowerem miejskim? Proszę bardzo!
- Testowe zamykanie rowerów w garażach i na prywatnych posesjach? Prawdziwa plaga.
Skala nadużyć i łamania regulaminu tylko w ciągu pierwszych dwóch tygodni testów jest porażająca. A na ulicach Trójmiasta jest zaledwie połowa dostępnej floty.
Co będzie, gdy z magazynów wyjedzie druga połowa nowych rowerów i system ruszy już w pełnej skali? Czy aktów wandalizmu będzie jeszcze więcej, a rowerów jeszcze mniej? Skoro operator nie jest w stanie zapanować nad dostępnością rowerów i zachowaniami użytkowników już teraz, to co nas czeka dalej?
Zepsuty rower Mevo (9 opinii)
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
Testy w obecnym kształcie nie mają sensu. Czas je przerwać i albo wprowadzić radykalne ograniczenia i zacząć egzekwować zapisy regulaminu, albo uruchomić system już w pełnym zakresie z poborem opłat.
Pierwszy mały krok wykonano w sobotę uruchamiając tabelę kar i opłat za łamanie regulaminu. Dlaczego mały krok? Bo gdy w poniedziałek sprawdziliśmy, ile kar nałożono przez pierwsze dwie doby ich obowiązywania, okazało się, że... ani jednej.
Na forach dyskusyjnych coraz częściej pojawiają się opinie, że bezpłatne oddanie w ręce i nogi użytkowników 2 tys. nowych rowerów było błędem i czas najwyższy go naprawić.
Kłopotem okazała się już sama formuła bezpłatnych i niczym nieograniczonych testów. Miały one - w jak najbardziej zbliżonych warunkach do rzeczywistych - dać odpowiedź Obszarowi Metropolitalnemu i operatorowi, co działa, a co wymaga jeszcze poprawek. Ale testy w obecnym kształcie takich odpowiedzi dać nie mogą.
- Po pierwsze - na ulicach jest tylko połowa rowerów.
- Po drugie - teraz system jest darmowy, a będzie płatny.
Już tylko te dwa elementy sprawiają, że testy są niemiarodajne i kompletnie bezcelowe.
Zwłaszcza, że docelowo mają potrwać jeszcze... siedem tygodni! Jeśli nadal będą przebiegać na dotychczasowych zasadach, to w drugiej połowie listopada nie będzie czego zbierać.
Nie ma już ani sensu ani czasu, by biernie się temu przyglądać. Szkoda i rowerów, i publicznych środków i pracy całego zespołu Mevo, który - jak zakładam - robi wszystko co w jego mocy, by system ruszył i okazał się sukcesem.
Miejsca
Opinie (455) ponad 20 zablokowanych
-
2023-09-26 09:18
Po co ustanawiać jakiekolwiek zasady
skoro miasto nie potrafi wyekzekwować nawet zakazu palenia papierosów na przystankach i w przejściach podziemnych? Zakaz ten niby obowiązuje od co najmniej kilkunastu lat, a ani razu nie widziałem strażnika lub policjanta wypisującego mandat za jego naruszanie.
- 5 3
-
2023-09-26 09:19
Publiczne to do rozjebania.
Super! Jednak w tym kraju nigdy nie powstanie nic dobrego dla ogółu. A jak powstanie to zostanie zniszczone w dwa tygodnie. Polacy nie szanują sami siebie i swojego kraju. Czas wyjechać i nigdy nie wracać.
- 9 2
-
2023-09-26 09:22
trójwioska to stan umysłu...
- 6 1
-
2023-09-26 09:22
Nie przesadzajmy (2)
paru smarkaczy wygłupia się na rowerach a zdecydowana większość użytkuje je prawidłowo.
- 4 3
-
2023-09-26 10:46
(1)
Wiekszosc nie ma szans skorzystac
- 3 0
-
2023-09-26 14:23
Ciekawe jak małolaty je zdobywają?
Wstają przed piątą rano, żeby zarezerwować sobie rower?
- 0 0
-
2023-09-26 09:27
A może chodzi o protokół zniszczenia?
:D
- 2 1
-
2023-09-26 09:29
myślałem, że testy są płatne
- 1 0
-
2023-09-26 09:39
ło matko, to to za darmo jest, myślałem że jakąś kwotę za wynajem jednak zapłacić trzeba, no przecież to oczywiste że nie będą dbali o to ludzie.
- 5 1
-
2023-09-26 09:44
Moim zdaniem to dobre testy tylko trzeba umieć zbierać ich wyniki (1)
1. Wytrzymałość koszyków
2. Siła sygnały GPS w parkingach podziemnych, garażach, ogórdkach poza miastem
3. Wytrzymałość ramy i innych podzespołów na skoki, uderzenia, upadki itp (przypominam, że ostatnie mevo od nexbike miało wadliwe ramy, teraz by to wyszło)
4. Demografia użytkownika vs niewłaściwe korzystanie z roweru miejskiego wink wink ;) ;)
5. Mają bazę potęncjalnych wykroczeń i mogą ułożyć taryfikator kar bez późniejszego aktualizowania regulaminu
6. Mają bazę potencjalnych kont do zablokowania na starcie systemu
7. Znają już trendy wypożyczeń i przemieszczania się rowerów (niezbędne przy relokacji pojazdów)
8. Wiedzą, że już mają problem z ładowaniem i relokacją rowerów
9. Wiedzą jakich usterek można spodziewać się w naszym pięknym kraju, może są inne od tych w cywilizowanych krajach
10. Pewne elementy systemu też do poprawy jak mniemam choć nie miałem okazji sprawdzić- 12 1
-
2023-09-26 10:08
Z małym ale
Bierze w nich udział ok. 1200 a nie 2000 rowerów
- 1 0
-
2023-09-26 09:50
testy udowodniły
że 90% społeczeństwa wywodzi sie od Chama a reszta od drugiego syna Noego.
Tak w tym kraju było zawsze i tak będzie zawsze.
Dlatego łatwo kupić wiekszośc Polaków za 500+( czy tam za 800+)- 14 1
-
2023-09-26 09:53
Mevo 2.0 na prostej drodze do katastrofy w stylu Mevo 1.0. Ciekawe czy miasto wywali kolejną kasę na Mevo 3.0 czy się opamięta i po zostawi wynajem rowerów prywatnym firmom, które z wynajmem hulajnóg elektrycznych całkiem nieźle sobie od lat radzą?
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.