Testy Mevo w obecnym kształcie nie mają sensu - czas je przerwać
W środę, 27 września, miną dwa tygodnie testów systemu Mevo. Testów, które idą jak po grudzie. Testów, w których brakuje rowerów, naładowanych baterii i zdrowego rozsądku. Czas je przerwać - uważa Maciej Korolczuk.
- Testowa jazda w koszykach na kierownicy? Już nikogo nie dziwi.
- Testowe rozwożenie posiłków rowerem miejskim? Proszę bardzo!
- Testowe zamykanie rowerów w garażach i na prywatnych posesjach? Prawdziwa plaga.
Skala nadużyć i łamania regulaminu tylko w ciągu pierwszych dwóch tygodni testów jest porażająca. A na ulicach Trójmiasta jest zaledwie połowa dostępnej floty.
Co będzie, gdy z magazynów wyjedzie druga połowa nowych rowerów i system ruszy już w pełnej skali? Czy aktów wandalizmu będzie jeszcze więcej, a rowerów jeszcze mniej? Skoro operator nie jest w stanie zapanować nad dostępnością rowerów i zachowaniami użytkowników już teraz, to co nas czeka dalej?
Zepsuty rower Mevo (9 opinii)
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
Testy w obecnym kształcie nie mają sensu. Czas je przerwać i albo wprowadzić radykalne ograniczenia i zacząć egzekwować zapisy regulaminu, albo uruchomić system już w pełnym zakresie z poborem opłat.
Pierwszy mały krok wykonano w sobotę uruchamiając tabelę kar i opłat za łamanie regulaminu. Dlaczego mały krok? Bo gdy w poniedziałek sprawdziliśmy, ile kar nałożono przez pierwsze dwie doby ich obowiązywania, okazało się, że... ani jednej.
Na forach dyskusyjnych coraz częściej pojawiają się opinie, że bezpłatne oddanie w ręce i nogi użytkowników 2 tys. nowych rowerów było błędem i czas najwyższy go naprawić.
Kłopotem okazała się już sama formuła bezpłatnych i niczym nieograniczonych testów. Miały one - w jak najbardziej zbliżonych warunkach do rzeczywistych - dać odpowiedź Obszarowi Metropolitalnemu i operatorowi, co działa, a co wymaga jeszcze poprawek. Ale testy w obecnym kształcie takich odpowiedzi dać nie mogą.
- Po pierwsze - na ulicach jest tylko połowa rowerów.
- Po drugie - teraz system jest darmowy, a będzie płatny.
Już tylko te dwa elementy sprawiają, że testy są niemiarodajne i kompletnie bezcelowe.
Zwłaszcza, że docelowo mają potrwać jeszcze... siedem tygodni! Jeśli nadal będą przebiegać na dotychczasowych zasadach, to w drugiej połowie listopada nie będzie czego zbierać.
Nie ma już ani sensu ani czasu, by biernie się temu przyglądać. Szkoda i rowerów, i publicznych środków i pracy całego zespołu Mevo, który - jak zakładam - robi wszystko co w jego mocy, by system ruszył i okazał się sukcesem.
Miejsca
Opinie (455) ponad 20 zablokowanych
-
2023-09-26 09:54
Liczba rowerów!
W systemie jest ok. 1200 rowerów czyli jedna czwarta zamiast połowy docelowej liczby.
Proszę o podanie dokładnej liczby rowerów dostępnych do testowania, w tym osobno elektrycznych i osobno zwyklych- 1 0
-
2023-09-26 09:54
Testy wykazały, że coś takigo jak komuna, czyli wszystko za darmo, jest utopią. To takia nauka dla współczesnych lewaków.
- 4 0
-
2023-09-26 10:03
Zgadzam się w 100%, nie mają sensu te testy i kolejny raz to piszę.
a operator to jakby ostatnio zapadł się po ziemię a rowery stoją rozładowane
- 2 0
-
2023-09-26 10:03
(1)
Po pierwsze rowery mevo powinny być dla osób od 18 roku życia
- 9 0
-
2023-09-26 10:45
W teorii jest, a w praktyce rowery opanowala dzieciarnia
- 2 0
-
2023-09-26 10:05
Wystarczy kilka spraw zrobić pokazowo za niszczenie mienia i będzie po problemie. Ale to policja musiałaby zainteresować się tym, na co nie liczę.
- 1 0
-
2023-09-26 10:05
Surowsze prawo!!
Bo Polak jest cwaniakiem - prawo musi być silniejsze.
- 0 1
-
2023-09-26 10:10
Polacy nie dorośli do tego.
- 2 1
-
2023-09-26 10:11
ja sie zastanawiam po co MiŚ 2.0 przeciez ta socjalistyczna wydmuszka to przewalanie pieniedzy podatnikow
- 1 0
-
2023-09-26 10:12
Co do komentarzu
Żyjemy w społeczeństwie które musi być za wszystko karane i prowadzone bo samemu nie potrafi
- 2 0
-
2023-09-26 10:18
Jeśli chodzi czy przerwać
To takim myśleniem najlepiej nic nie robić
Nic nie wprowadzać po co to nam
Po co po co- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.