Testy Mevo w obecnym kształcie nie mają sensu - czas je przerwać
W środę, 27 września, miną dwa tygodnie testów systemu Mevo. Testów, które idą jak po grudzie. Testów, w których brakuje rowerów, naładowanych baterii i zdrowego rozsądku. Czas je przerwać - uważa Maciej Korolczuk.
- Testowa jazda w koszykach na kierownicy? Już nikogo nie dziwi.
- Testowe rozwożenie posiłków rowerem miejskim? Proszę bardzo!
- Testowe zamykanie rowerów w garażach i na prywatnych posesjach? Prawdziwa plaga.
Skala nadużyć i łamania regulaminu tylko w ciągu pierwszych dwóch tygodni testów jest porażająca. A na ulicach Trójmiasta jest zaledwie połowa dostępnej floty.
Co będzie, gdy z magazynów wyjedzie druga połowa nowych rowerów i system ruszy już w pełnej skali? Czy aktów wandalizmu będzie jeszcze więcej, a rowerów jeszcze mniej? Skoro operator nie jest w stanie zapanować nad dostępnością rowerów i zachowaniami użytkowników już teraz, to co nas czeka dalej?
Zepsuty rower Mevo (9 opinii)
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
Testy w obecnym kształcie nie mają sensu. Czas je przerwać i albo wprowadzić radykalne ograniczenia i zacząć egzekwować zapisy regulaminu, albo uruchomić system już w pełnym zakresie z poborem opłat.
Pierwszy mały krok wykonano w sobotę uruchamiając tabelę kar i opłat za łamanie regulaminu. Dlaczego mały krok? Bo gdy w poniedziałek sprawdziliśmy, ile kar nałożono przez pierwsze dwie doby ich obowiązywania, okazało się, że... ani jednej.
Na forach dyskusyjnych coraz częściej pojawiają się opinie, że bezpłatne oddanie w ręce i nogi użytkowników 2 tys. nowych rowerów było błędem i czas najwyższy go naprawić.
Kłopotem okazała się już sama formuła bezpłatnych i niczym nieograniczonych testów. Miały one - w jak najbardziej zbliżonych warunkach do rzeczywistych - dać odpowiedź Obszarowi Metropolitalnemu i operatorowi, co działa, a co wymaga jeszcze poprawek. Ale testy w obecnym kształcie takich odpowiedzi dać nie mogą.
- Po pierwsze - na ulicach jest tylko połowa rowerów.
- Po drugie - teraz system jest darmowy, a będzie płatny.
Już tylko te dwa elementy sprawiają, że testy są niemiarodajne i kompletnie bezcelowe.
Zwłaszcza, że docelowo mają potrwać jeszcze... siedem tygodni! Jeśli nadal będą przebiegać na dotychczasowych zasadach, to w drugiej połowie listopada nie będzie czego zbierać.
Nie ma już ani sensu ani czasu, by biernie się temu przyglądać. Szkoda i rowerów, i publicznych środków i pracy całego zespołu Mevo, który - jak zakładam - robi wszystko co w jego mocy, by system ruszył i okazał się sukcesem.
Miejsca
Opinie (455) ponad 20 zablokowanych
-
2023-09-26 10:53
Te testy są troszeczkę bez sensu. W sensie, potencjalnie mogę skorzystać z czego, za co było zapłacone z moich podatków (o ile w okolicy będzie dostępny rower).
Ale jak chcę zgłosić nieprawidłowość w działaniu - czyli pomoc testom, to już nie mogę. Wczoraj nie szło odstawić elektryka, dopiero na trzeciej stacji "udało się" go zwrócić. Zdjęć przesłać nie idzie, dodzwonić się nie idzie, w aplikacji miałam alej wypożyczony rower, nawet po zablokowaniu. Więc nie do końca wiem, czemu służą te testy.- 6 0
-
2023-09-26 10:56
niezrozumienie
Testy nie służą 'polepszeniu' , spowodowaniu ze rower miejski w regionie będzie lepiej funkcjonował .
Jak się da to okej. Ale istotne też jest 'uzależnienie' gawiedzi od darmowego środka komunikacji . Dlatego tak długo żeby wszyscy mniej lub bardziej oporni przekonali się jak wygodna, i bezpłatna, jest ta forma komunikacji
Za dwa czy ileś tam miesięcy pojawi się abonament ceny zaczną rosnąc i zwróci się z nawiązką
Gdyby od razu wprowadzili rowery z wysokimi cenami, poszedł by czarny PR i nikt tego .. / nie zarejestrował się w systemie- 0 1
-
2023-09-26 10:57
Brak
Od początku istnienia Mevo zalozylem konto, do dzisiaj nie udało mi się znaleźć oraz wypożyczyć roweru na godzinkę by zobaczyć jak to działa.
- 5 0
-
2023-09-26 10:58
Testy trwają
Chłopaki z Rumi testują rowery w każdym terenie. Operator powinien im jeszcze dopłacić za tak wyczerpujące testy :)
- 4 0
-
2023-09-26 11:00
Nie rozumiem tego rozczarowania. (1)
Od wielu lat wszystkie badania pokazywały że projekt roweru miejskiego w Trojmiescie bedzie wielką skarbonką. Setki milionów od podatników są potrzebne. Inaczej jakis prywatny inwestor by ogarnął temat. Natomiast jak PO wydaje nieswoje pieniądze sami widzicie. To mevo pochłonęło juz setki milionów.
Kacper- 6 0
-
2023-09-27 04:44
Wystarczy tylko spojrzeć na hulajnogi. Działają, zarabiają... różnica między nimi a rowerami z punktu widzenia operatora jest niewielka.
- 0 0
-
2023-09-26 11:01
Testy, wbrew pozorom, pokazują jedną ważną rzecz: ten projekt nie ma sensu i trzeba go jak najszybciej zamknąć żeby nie generować kolejnych kosztów. Właściwie pokazały to już wcześniejsze testy, czyli uruchomienie 1.0, ale skoro mieliśmy je powtórzyć, to mamy potwierdzenie.
- 4 1
-
2023-09-26 11:04
Wprowadźcie ograniczenie testów do 1godizny dziennie na elektryku, 2h na zwykłym i tyle
- 2 0
-
2023-09-26 11:05
Zahamowanie przez "ch"?
- 0 0
-
2023-09-26 11:06
Jak małpy w zoo.
Bo za darmo,to można cudze niszczyć.
- 4 1
-
2023-09-26 11:07
Testy
To nie są testy rowerów Mevo to jest test społeczeństwa czy jest gotowe na dobro wspólne i jak widać nie jesteśmy
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.