• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Testy Mevo w obecnym kształcie nie mają sensu - czas je przerwać

Maciej Korolczuk
26 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (455)
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
Choć w sobotę w południe uruchomiono wysokie kary finansowe za łamanie regulaminu Mevo, to przez pierwsze doby nie ukarano nimi ani jednego użytkownika. Choć w sobotę w południe uruchomiono wysokie kary finansowe za łamanie regulaminu Mevo, to przez pierwsze doby nie ukarano nimi ani jednego użytkownika.

W środę, 27 września, miną dwa tygodnie testów systemu Mevo. Testów, które idą jak po grudzie. Testów, w których brakuje rowerów, naładowanych baterii i zdrowego rozsądku. Czas je przerwać - uważa Maciej Korolczuk.



Czy testy Mevo powinny zostać przerwane?

Niedziela, wczesne popołudnie, tor pump track w Rumi. Troje dzieci z rowerem Mevo jeździ po usypanych górkach, służących do jazdy wyczynowymi rowerami. Chłopcy "testują" na wzniesieniach rower miejski wykonując powietrzne ewolucje.

  • Testowa jazda w koszykach na kierownicy? Już nikogo nie dziwi.
  • Testowe rozwożenie posiłków rowerem miejskim? Proszę bardzo!
  • Testowe zamykanie rowerów w garażach i na prywatnych posesjach? Prawdziwa plaga.

Skala nadużyć i łamania regulaminu tylko w ciągu pierwszych dwóch tygodni testów jest porażająca. A na ulicach Trójmiasta jest zaledwie połowa dostępnej floty.

Co będzie, gdy z magazynów wyjedzie druga połowa nowych rowerów i system ruszy już w pełnej skali? Czy aktów wandalizmu będzie jeszcze więcej, a rowerów jeszcze mniej? Skoro operator nie jest w stanie zapanować nad dostępnością rowerów i zachowaniami użytkowników już teraz, to co nas czeka dalej?

Zepsuty rower Mevo (9 opinii)

3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem


Testy w obecnym kształcie nie mają sensu. Czas je przerwać i albo wprowadzić radykalne ograniczenia i zacząć egzekwować zapisy regulaminu, albo uruchomić system już w pełnym zakresie z poborem opłat.

Pierwszy mały krok wykonano w sobotę uruchamiając tabelę kar i opłat za łamanie regulaminu. Dlaczego mały krok? Bo gdy w poniedziałek sprawdziliśmy, ile kar nałożono przez pierwsze dwie doby ich obowiązywania, okazało się, że... ani jednej.

Na forach dyskusyjnych coraz częściej pojawiają się opinie, że bezpłatne oddanie w ręce i nogi użytkowników 2 tys. nowych rowerów było błędem i czas najwyższy go naprawić.

Jazda w dwie a nawet trzy osoby jednym rowerem już nikogo nie dziwi. Jazda w dwie a nawet trzy osoby jednym rowerem już nikogo nie dziwi.
Kłopotem okazała się już sama formuła bezpłatnych i niczym nieograniczonych testów. Miały one - w jak najbardziej zbliżonych warunkach do rzeczywistych - dać odpowiedź Obszarowi Metropolitalnemu i operatorowi, co działa, a co wymaga jeszcze poprawek. Ale testy w obecnym kształcie takich odpowiedzi dać nie mogą.

  1. Po pierwsze - na ulicach jest tylko połowa rowerów.
  2. Po drugie - teraz system jest darmowy, a będzie płatny.

Już tylko te dwa elementy sprawiają, że testy są niemiarodajne i kompletnie bezcelowe.

Zwłaszcza, że docelowo mają potrwać jeszcze... siedem tygodni! Jeśli nadal będą przebiegać na dotychczasowych zasadach, to w drugiej połowie listopada nie będzie czego zbierać.

Nie ma już ani sensu ani czasu, by biernie się temu przyglądać. Szkoda i rowerów, i publicznych środków i pracy całego zespołu Mevo, który - jak zakładam - robi wszystko co w jego mocy, by system ruszył i okazał się sukcesem.

Miejsca

Opinie (455) ponad 20 zablokowanych

  • Testowano czy jesteśmy Dzikim Krajem

    Zdaliśmy na piątkę (do szóstki zabrakło niewiele - wciąż jeszcze są jakieś rowery w systemie, na dodatek bywają oddawane sprawne)

    • 1 1

  • Jak dla mnie system działa jak trzeba.

    Ruszamy z wynajmem zeby jeszcze pokazać sukces przed wyborami.

    Ola

    • 0 1

  • Marudzenie, narzekanie.
    zajmij się czymś przyzwoitym.

    • 0 2

  • Czy kierownik tego projektu to kompetentna, sprawdzona osoba?

    Bo jak do tej pory to projekt Mevo jest to prowadzony z baaardzo dużym i błędami

    • 4 0

  • Moje pieniądze?

    Moje pieniądze na podatki! Uwielbiam to. Proponuję przeprowadzić się do kraju gdzie nie trzeba płacić podatków

    • 1 0

  • Ha, ha kary!

    Ośmieszacie się tekstami o karach. W jaki sposób operator ma się dowiedzieć o jeździe na bagażniku czy błotniku. Roweru nie skonstruowano dla i**otów więc nie raportuje przeciążenia. Gdyby tak było jazda pod górę to takie same obciążenie silnika. Może nagradzać donosicieli pod warunkiem opisu gdzie,kiedy , jaki numer roweru? Naprawdę chcecie tego? W Polsce kar za wszystko tysiące tylko nie ma kto egzekwować. Monitoring miejski też nic nie da nie za to płacą operatorowi by pilnował cudzych rowerów. Kit i utopia.

    • 1 0

  • Obywatel (1)

    Jestem ciekaw jak tych z krainy u będą karać Ci dopiero szaleją tak to wpuścić ludy stepowe do cywilizacji

    • 0 4

    • Sciaganiem środków z podpiętej karty

      • 3 0

  • Modyfikacja warunków (1)

    Wystarczy nieco zmodyfikować warunki wypizyczania na czas testów: 1. Brak ruchu przez 30 min (może godzinę) = automatyczne zakończenie wypożyczenia + oczywiście opłata 10 zł za zwrot poza stacją. 2. Czujniki obciążenia silnika + żyroskopowy w przypadku wykrycia obciążenia statycznego ponad dopuszczalne w regulaminie 120 kg = brak wspomagania. 3. Zmiana kształtu koszykow na głębsze, albo ich likwidacja.

    • 3 0

    • Brawo panie Słodowy!

      Czyli dołożyć jeszcze parę milionów w doposażenie rowerów. Dwóch głupków w sumie nie waży 120 kg, żyroskop po upadku roweru do wymiany. Proponuję wysięgnik z kamerą i transmisję obrazu na koszt jadącego albo śledzenie satelitarne. Wszystko dlatego że baranów nie brakuje.

      • 0 0

  • Mevo

    Rowery powinny byc jak naprostsze. Krotko mowiac i**otoodporne

    • 1 0

  • (1)

    Testy Mevo odsłaniają niestety brak kultury polskiego społeczeństwa. Chcemy żyć w standardach europejskich a niestety ciągle słoma wystaje nam z buciorów.

    • 3 1

    • Od lat używamy samochodów na minuty, hulajnogi sobie też świetnie radzą. Tylko z rowerami jakoś nie idzie. A może to dlatego,że w sprawę zaangażowała się grupa ludzi którym brakuje kompetencji?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum