• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Testy Mevo w obecnym kształcie nie mają sensu - czas je przerwać

Maciej Korolczuk
26 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (455)
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
Choć w sobotę w południe uruchomiono wysokie kary finansowe za łamanie regulaminu Mevo, to przez pierwsze doby nie ukarano nimi ani jednego użytkownika. Choć w sobotę w południe uruchomiono wysokie kary finansowe za łamanie regulaminu Mevo, to przez pierwsze doby nie ukarano nimi ani jednego użytkownika.

W środę, 27 września, miną dwa tygodnie testów systemu Mevo. Testów, które idą jak po grudzie. Testów, w których brakuje rowerów, naładowanych baterii i zdrowego rozsądku. Czas je przerwać - uważa Maciej Korolczuk.



Czy testy Mevo powinny zostać przerwane?

Niedziela, wczesne popołudnie, tor pump track w Rumi. Troje dzieci z rowerem Mevo jeździ po usypanych górkach, służących do jazdy wyczynowymi rowerami. Chłopcy "testują" na wzniesieniach rower miejski wykonując powietrzne ewolucje.

  • Testowa jazda w koszykach na kierownicy? Już nikogo nie dziwi.
  • Testowe rozwożenie posiłków rowerem miejskim? Proszę bardzo!
  • Testowe zamykanie rowerów w garażach i na prywatnych posesjach? Prawdziwa plaga.

Skala nadużyć i łamania regulaminu tylko w ciągu pierwszych dwóch tygodni testów jest porażająca. A na ulicach Trójmiasta jest zaledwie połowa dostępnej floty.

Co będzie, gdy z magazynów wyjedzie druga połowa nowych rowerów i system ruszy już w pełnej skali? Czy aktów wandalizmu będzie jeszcze więcej, a rowerów jeszcze mniej? Skoro operator nie jest w stanie zapanować nad dostępnością rowerów i zachowaniami użytkowników już teraz, to co nas czeka dalej?

Zepsuty rower Mevo (9 opinii)

3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem


Testy w obecnym kształcie nie mają sensu. Czas je przerwać i albo wprowadzić radykalne ograniczenia i zacząć egzekwować zapisy regulaminu, albo uruchomić system już w pełnym zakresie z poborem opłat.

Pierwszy mały krok wykonano w sobotę uruchamiając tabelę kar i opłat za łamanie regulaminu. Dlaczego mały krok? Bo gdy w poniedziałek sprawdziliśmy, ile kar nałożono przez pierwsze dwie doby ich obowiązywania, okazało się, że... ani jednej.

Na forach dyskusyjnych coraz częściej pojawiają się opinie, że bezpłatne oddanie w ręce i nogi użytkowników 2 tys. nowych rowerów było błędem i czas najwyższy go naprawić.

Jazda w dwie a nawet trzy osoby jednym rowerem już nikogo nie dziwi. Jazda w dwie a nawet trzy osoby jednym rowerem już nikogo nie dziwi.
Kłopotem okazała się już sama formuła bezpłatnych i niczym nieograniczonych testów. Miały one - w jak najbardziej zbliżonych warunkach do rzeczywistych - dać odpowiedź Obszarowi Metropolitalnemu i operatorowi, co działa, a co wymaga jeszcze poprawek. Ale testy w obecnym kształcie takich odpowiedzi dać nie mogą.

  1. Po pierwsze - na ulicach jest tylko połowa rowerów.
  2. Po drugie - teraz system jest darmowy, a będzie płatny.

Już tylko te dwa elementy sprawiają, że testy są niemiarodajne i kompletnie bezcelowe.

Zwłaszcza, że docelowo mają potrwać jeszcze... siedem tygodni! Jeśli nadal będą przebiegać na dotychczasowych zasadach, to w drugiej połowie listopada nie będzie czego zbierać.

Nie ma już ani sensu ani czasu, by biernie się temu przyglądać. Szkoda i rowerów, i publicznych środków i pracy całego zespołu Mevo, który - jak zakładam - robi wszystko co w jego mocy, by system ruszył i okazał się sukcesem.

Miejsca

Opinie (455) ponad 20 zablokowanych

  • Cały ten projekt jest nic nie wart i skazany , jeszcze przed wdrożeniem , na porażkę !!!! Szkoda naszych podatków !!!!!

    • 2 0

  • Redaktor Kolorczuk (czy jak on tam ma) to straszny megaloman

    skoro pisze w swoim, autorskim felietonie o sobie w trzeciej osobie juz w pierwszym akapicie. Wyglada to komicznie, groteskowo i z calym szacunkiem zalosnie. Jesli chodzi o meritum felietonu to: 1. Z jakiego powodu testowanie roweru przez kuriera rozwozacego posilki jest zle? Czy jak ktos jest innej nacji, to nie jest w stanie dobrze przetestowac? 2. Zdarzaja sie anomalie, braki rowerow i awarie - owszem, ale taka jest idea testowania. Domyslam sie drogi redakturze, ze konczac jakies studia humanistyczne nie mial Pan stycznosci z zadnym tematem bardziej technicznie zaawansowanym niz migracja danych z jednego iphone na drugi, ale tzw. UAT sa wlasnie po to, zeby zidentyfikowac defekty w kontrolowanym srodowisku i je naprawic. 3. Skad zalozenie, ze operator nie uzyskuje danych i wnioskow z testow? Rozumiem, ze ma Pan pelen wglad w zbierane dane? Mi sie raczej wydaje, ze nie bylby w stanie redaktur nawet zrozumiec tych danych. Prosze zostawic techniczne sprawy operatorowi, a samemu wrocic do pisania clickbaitowych artykulikow i jedzenia drozdzowek w biurze

    • 5 3

  • Nie jestem w stanie upolować Mevo od 2 tygodni :(

    Młodzież przetrzymuje Mevo non stop. Nie mam nic przeciwko młodzieży, ale chciałabym się przejechac, a widzę, że niektórzy jedynie na nich siedzą, byle "mieć", bo to taka moda od kilku dni. Przy moim bloku jest stacja i jeszcze nie udało mi sie namierzyć chociaż jednego do wypożyczenia. Jeśli już jakiś stoi, to albo rozladowany, albo źle oddany, bo nie widać go w systemie i nie moge go wypożyczyć. Jeśli już ktoś oddaje, to umówieni następcy przejmują po sekundzie te oddane. Przy ławkach wciąż pikniki - 3-4 siedzi na Mevo, wieczorami oświetlają sobie rowerami spotkania, a stacja obok pusta. Jeśli zwykły mieszkaniec nie jest w stanie upolować roweru, bo korzysta z nich tylko ułamek zarejestrowanych, to jak miarodajny jest to test? Czy miasto podaje gdzieś jaki % zarejestrowanych wypożyczyło rower przynajmniej raz, a ilu ma wypożyczone pojazdy non stop?

    • 6 0

  • Wspólne czyli niczyje

    Taką mamy mentalność, że jeśli coś jest wspólne (a w szczególności) darmowe to jest niczyje, więc nie trzeba tego szanować, tym bardziej jeśli kar nie ma albo są śmiesznie niskie. Dopóki nie zmieni się podejście ludzi to zawsze będziemy zmagać się z podobnymi problemami, a niestety, jedyną możliwością zmiany są wysokie kary. Są poniszczone hulajnogi, są traficary, które wyglądają jak śmietniki, więc z rowerami będzie dokładnie tak samo. Teraz rowery są darmowe, nie ma ograniczeń w ich używaniu, więc hulaj dusza... obawiam się tylko, że do czasu startu systemu już nie będzie z czym startować, bo większość rowerów będzie w stanie, co najwyżej, kiepskim.

    • 2 0

  • już spieszę z pomocą

    uwaga! może to zadziwi, ale to robią Gdańszczanie! Miasto równości wolności i solidarności!

    • 4 3

  • rowery Mevo powinny być ogólnodostępne i przez najbliższe lata bezpłatne . Nie do sc ze firmy nie dowiozła świadczeń wcześniejszych, przez kolejne lata kasę brali założyciele ze strony samorządowej, rzecznicy etc, teraz nie dowieźli na czas pierwszej partii rowerów, skoro są kary czyli nie ma ubezpieczenia tychże rowerów w pełnej wartości. Znaczy to wszystko jedno - w zarządzie firmy są nieudacznicy. Smutne ale prawdziwe. Ja nie będę korzystała z rowerów Mevo, ale uważam, że to kolejna firma dla swoich przyjaciół króliczka

    • 2 6

  • Dokladnie tak. Testy powinny pokazac zapotrzebowanie na rowery czy pokonywane trasy. Ale obwcnie rowery sa rozchwytywane przez malolatow ktorzy na nich szaleja do woli caly dzien i porzucaja gdzie popadnie

    • 4 0

  • U mnie pod blokiem na stojaku ciągle stoi 2-5 rowerow (1)

    Jednak w aplikacji na tym stojaku stabilne zero.

    Co to oznacza?

    Chętnie bym się przejechał, ale w mojej dzielnicy nigdy nie ma żadnego, mimo że na stojakach są i ich liczba się zmienia.

    Czy to są te sławne rowery którym wynajmujący nie zakończył przejazdu? (panele świeca się na zielono)

    Czy mogę do.nich podejść i jakoś zakończyć wynajem (z panelu, albo zapinając blokadę)?

    • 9 0

    • To blad systemu ale operator sobie z tym nie radzi

      • 0 0

  • Testy ok ale tu jest brak zasad. Powinno byc ograniczenie dzienne wypożyczenia i juz odpadaja ludzie trzymajacy rower w piwnicy albo dzieciaki jezdzace az rozladuje sie bateria albo odpadnie kolo.
    Nie ma kar wiec Janusze jada do pracy i chowaja fower na terenie firmy.
    Brak kar wiec dzieciarnia urzadza sobie zabawy i wywozi rowery np do lasu czy poza strefe. Rowery stoja tam juz kilka dni

    • 1 1

  • Dzieciarnia jezdzi po miescie zbiorkomem i zniera te rowery z roznych osiedli. Jak ja chce pojechac w ramach testu to nie mam szans. Zero dostepnych rowerow

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum