Trasa rowerowa na Armii Krajowej. Którędy?
DRMG poszukuje wykonawcy, który opracuje analizę możliwości budowy trasy rowerowej z centrum Gdańska na Chełm
. Pod uwagę brane są dwie opcje: trasa przebiegać będzie w ciągu al. Armii Krajowej lub obok jezdni. Dokumentacja obejmie również dwa warianty połączenia rowerowego ul. 3 Maja z Pohulanką.
Jednak zanim to nastąpi, muszą zostać przeanalizowane różne warianty przebiegu trasy.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska poszukuje firmy, która opracuje analizę możliwości wykonania trasy rowerowej o długości ok. 2 km od ul. 3 Maja
- na istniejącej jezdni al. Armii Krajowej
- poza istniejącą jezdnią al. Armii Krajowej
Pierwsze rozwiązanie wiązałoby się z zajęciem jednego pasa Armii Krajowej. Trasa byłaby odseparowana od jezdni, po której poruszają się pojazdy.
Drugie rozwiązanie zakłada powstanie trasy rowerowej w rezerwie zieleni oraz częściowo na miniestakadzie nadwieszonej na lekkiej konstrukcji nad skarpą drogową na długości ok. 350 m na wysokości ul. Rogaczewskiego i Pohulanki
Czytaj też: Gdańsk. Inwestycje rowerowe na 2020 rok
Analiza ma zostać wykonana w ciągu sześciu tygodni od podpisania umowy.
Wybrany wykonawca będzie musiał opracować również projekt koncepcyjny dla ok. 400-metrowego odcinka trasy drogowej łączącego ul. 3 Maja z ul. Pohulanki w dwóch wariantach:
- trasa wzdłuż al. Armii Krajowej
- trasa przez ul. Górka
Koncepcja ma powstać w przeciągu 10 tygodni od podpisania umowy.
Dla wybranego wariantu powstanie projekt budowlany i wykonawczy. Ma on zostać opracowany w ciągu pięciu miesięcy. Zwycięska firma będzie odpowiadała także za nadzór autorski.
Oferty można składać do 4 czerwca. Jedynym kryterium jest cena.
Opinie (272) 9 zablokowanych
-
2020-06-03 13:53
Na Armii Krajowej jest za duży ruch i kierowcy pędzą jak na autostradzie ! Wybór jest oczywisty.Ze względu na bezpieczeństwo ,tylko obok !!!
- 3 3
-
2020-06-03 14:02
w pasie jezdni (1)
W pasie jezdni a pieniądze oszczędzone przeznaczyć na wiadukt z Łostowicką ( przynajmniej jeden w kierunku obwodnicy )
Skorzystają i rowerzyści i kierowcy.- 1 5
-
2020-06-03 22:16
heh nie starczyłoby ci nawet na metr tego wiaduktu
- 0 0
-
2020-06-03 14:05
tam nie ma korków.
wykorzystać bus- pasy nieużywane od czasu powstania tramwaju. Autobusy nocne nie muszą mieć zatoczek.
- 0 4
-
2020-06-03 14:12
Tam niepowinno byc nic poza torami tramwajowymi !!Zabrac wszystkie pasy dla blachosmrodów i zrobic kolejne linie tramwajowe (1)
Proponuje dodatkową linie pospieszna do centrum zatrzymujaca się co 3 przystanki i linie super ekspres zatrzymujaca się tylko na jednym przystanku w dzielnicy. dodatkowo tramwaje towarowe dla dostarczania towarów do sklepów!!
Pisałem to ja aktywista tramwajowy !!
Miasto dla tramwajów nie dla ludzi !!- 1 5
-
2020-06-03 16:33
Proponuję linie zatrzymująca się co 3,5 przystanka, a co!
- 1 0
-
2020-06-03 14:22
skwapliwie ukrywana ważna informacja
Jaki procent mieszkańców Gdanńska regularnie dojeżdża do pracy lub wykonuje prace na rowerze ??
Bo 100 procent mieszkańców bezpośrednio lub pośrednio( zaopatrzenie, slużby) korzysta ze zwykłego ruchu samochodowego. A moze trzeba wydzielć specjalne trasy dla motocyklistów przystosowane do poruszania sie 200 -300 km/h . Może motocyklistow jest wiecej ?? No a co z milosnikami jazdy konnej ??- 4 1
-
2020-06-03 14:24
W ciągu jezdni za grosze. (1)
Wykorzystać niewykorzystane buspasy.
Na tym odcinku do Sikorskiego nigdy nie było korków. W tej wersji możnaby to zrealizować w ciągu miesiąca bez dużych kosztów. A kasę oszczędzać na to dla kierowców jest najważniejsze w tym miejscu od lat - wiadukt nad Łostowicką.- 1 1
-
2020-06-03 16:05
przecież tam nie ma buspasów !!!! a gdzie ta ścieżka ma się kończyć u góry ?
- 0 1
-
2020-06-03 14:26
czy garstka ludzi ma decydować (1)
A może trzeba powiedzieć, że Armii Krajowej jest drogą krajową pod zarządem GDKiA ? A więc dlaczego wydaje się nasze pieniądze, a przecież samorządy mają aktualnie deficyty finansowe.
- 3 2
-
2020-06-03 14:53
to jest droga wojewódzka i w obrębie miasta jest pod zarządem miasta.
- 0 0
-
2020-06-03 14:29
Najlepsza opcja na jezdni bo najkrótsza i najwygodniejszą by była od dawna jej brakuje
No i wreszcie dokończyć ścieżkę na Słowackiego do samej góry.
- 2 3
-
2020-06-03 14:30
Jest to najważniejszy frgment ścieżki rowerowej w Gdańsku (1)
Ten odcinek w końcu połączy tzw dolny taras z górbym. Do tej pory z Chełma do centrum trzeba było objęchać 3 razy dłuższą trasą. To tak jakby z Gdańska do Gdyni jecha przez Wejherowo.
- 3 3
-
2020-06-03 15:24
zgadzam się, ale niestety większość ludzi na tym forum to osoby, które najchętniej wjechałyby autem pod regał z promocją w biedrze dlatego tego nie zrozumieją
- 4 1
-
2020-06-03 14:33
Trasa rowerowa na Obwodnicy
Czy nie lepiej zwęzić Obwodnicę aby ludzie Metropolii mogli bez przeszkód dojechać do z Gdańska do Gdyni na rowerach?
Po co w takim razie te szopki z przetargami na skrzyżowania i przejścia podziemne, skoro zamyka się ruch dla samochodów w Gdańsku?- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.