Trasa rowerowa na Armii Krajowej. Którędy?
DRMG poszukuje wykonawcy, który opracuje analizę możliwości budowy trasy rowerowej z centrum Gdańska na Chełm
. Pod uwagę brane są dwie opcje: trasa przebiegać będzie w ciągu al. Armii Krajowej lub obok jezdni. Dokumentacja obejmie również dwa warianty połączenia rowerowego ul. 3 Maja z Pohulanką.
Jednak zanim to nastąpi, muszą zostać przeanalizowane różne warianty przebiegu trasy.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska poszukuje firmy, która opracuje analizę możliwości wykonania trasy rowerowej o długości ok. 2 km od ul. 3 Maja
- na istniejącej jezdni al. Armii Krajowej
- poza istniejącą jezdnią al. Armii Krajowej
Pierwsze rozwiązanie wiązałoby się z zajęciem jednego pasa Armii Krajowej. Trasa byłaby odseparowana od jezdni, po której poruszają się pojazdy.
Drugie rozwiązanie zakłada powstanie trasy rowerowej w rezerwie zieleni oraz częściowo na miniestakadzie nadwieszonej na lekkiej konstrukcji nad skarpą drogową na długości ok. 350 m na wysokości ul. Rogaczewskiego i Pohulanki
Czytaj też: Gdańsk. Inwestycje rowerowe na 2020 rok
Analiza ma zostać wykonana w ciągu sześciu tygodni od podpisania umowy.
Wybrany wykonawca będzie musiał opracować również projekt koncepcyjny dla ok. 400-metrowego odcinka trasy drogowej łączącego ul. 3 Maja z ul. Pohulanki w dwóch wariantach:
- trasa wzdłuż al. Armii Krajowej
- trasa przez ul. Górka
Koncepcja ma powstać w przeciągu 10 tygodni od podpisania umowy.
Dla wybranego wariantu powstanie projekt budowlany i wykonawczy. Ma on zostać opracowany w ciągu pięciu miesięcy. Zwycięska firma będzie odpowiadała także za nadzór autorski.
Oferty można składać do 4 czerwca. Jedynym kryterium jest cena.
Opinie (272) 9 zablokowanych
-
2020-06-04 17:28
Mozna zejsc na zawal od pomyslow ograniczonych umyslowo...
Na chelm bezpiecznie dojezdza sie przez biskupią gorke i albo stoczniowcow,albo cienista. Tamtedy jest maly ruch aut, duzo miejsxa na pas rowerowy. A zabranie pasa z AK, to poziom pomyslu jak te wszystkie super przejscia naziemne na podwalu i planowane przy pkp. To wyglada na terroryzm jakich psychopatow,ktorzy wpadaja na takie ponysly i takich co je realuzuja. Przypomne jak argumentowano przejsca naziemne w newralgicznych miejscach, rekomendowali i wymagali jacys dziwni z dziwnych stowarzyszen. Mianowicie, ze przejscia podziemne (ktore byly i sa i nie powoduja korkow) sa tworem komunistycznym i dlatego nalezy je zlikwidowac i przeniesc na jezdnie, aby generowaly wieksze korki. Logika ? Chyba wyszla.
- 5 1
-
2020-06-04 18:43
w końcuuuuuu.
Każda droga dojazdowa do obwodnicy powinna posiadać scieżkę rowerową prowadzącą dalej w kier kaszub.
Scieżka wzdłuż, ale nie bezpośrednio przy jezdni.. Można ją urozmaicić zawijasami. A Armii krajowej ze wzgledu na przeciążenie musi pozostac 3pasmowa- 2 1
-
2020-06-05 10:42
Te i**otyczne wymysły robią pseudorowerzysci typowe dzbany. Nie znające nawet swojej dzielnicy.
Droga rowerowa w ulicy jest wyjątkowo szkodliwa dla rowerzystów.Bo wdychanie spalin z ruchliwej ulicy jest szkodliwe dla zdrowia. Jest wiele mozliwosci dojechania na Chełm droga rowerową odzielona od ulicy Cienista ,Kartuska ,Łostowicka.A zamiast Armi Krajowej szybciej jest i lepiej jest jechać Sikorskiego,Pobiedzisko ,Kłopot ,Kościelna .Jak juz to tam mozna zrobic droge rowerową. Z daleka od spalin.Ale ci z tych stowarzyszeń pseudorowerowych to matoły chca za wszelka cene wcisnąć rowerzystów na ulice.
Wiec wbijcie sobie dzbany do tych pustych łbów ze wszystkie zalety jazdy rowerem giną gdy jedzie sie nim ulicami czy pasami w ulicy.- 5 1
-
2020-06-05 17:45
Niech pomysłodawca stanie sobie w niecce Armii Krajowej przy wiaduktach łączących Chełm z Siedlcami lub trochę poniżej. Najlepiej przy dużym ruch. Przekona się wtedy jakie tam jest stężenie spalin. Stać trudno w tym smrodzie a co dopiero jechać pod górę rowerem. Trochę wyobraźni.
- 3 0
-
2020-06-06 00:11
zablokowane opinie
Dlaczego od 2 dni brak jest możliwości pisania opinii
- 1 0
-
2020-06-06 00:14
potrzebna
Skoro 2500 osób w bud. obywatelskim zagłosowała za, to po co piszecie że jest nie potrzebna?
- 0 1
-
2020-06-06 08:22
nie usuwajcie pasa ruchu !!!
jestem rowerzystą i kierowcą ... nie zabierajcie pasów autom to doprowadzi do jeszcze wiekszych korków!!!
lepiej stworzyć hybrydowy chodnik oddzielony pas rowerowy od pieszych i tyle ta ścieżka rowerowa to byłoby coś o czym marzą niektórzy jak i ja od wielu lat może i część ludzi przeskoczyłaby na jednoślad- 1 0
-
2020-06-06 10:30
Jaki ten Gdańsk przez tych urzędasów i głupie pomysły vice prezydenta..
robi się d**ilny i trudny do życia.
-blokować i ograniczać ruch celem przejazdu kilku na dzień rowerzystów - bez sens.
- zwężać ruchliwą drogę przy Łąkowej i robić przejścia naziemne, a są tunele i windy - d**ilizm.
- robienie przejść naziemnych co 50 m ze światłami, gdzie są tunele dla pieszych- i**otyzm,
- pomysł vice na zwężenie o jeden pas Grunwaldzkiej na wrzeszczu celem poszerzenia chodników, żeby piesi mogli mieć 2m odstępy...- brak mózgu. I tak się jak ktoś zarazi to zarazi się w kościele, sklepach, weselu, komunikacji.
Kupę kasy idzie na bzdurne "widzimisie" urzędasów po filozofii.- 1 0
-
2020-06-06 18:43
Armii Krajowej + rowery + skandal = sopot
Sorry, większość normalnych rowerzystów trójmiejskich (a nie jednomiejskich) nie może mieć innego skojarzenia!
Czytelnicy portalu powinni ogarniać jakiś większy obraz, a nie tylko swój lokalny grajdół, inaczej były by to portale Gdunsk.pl lub Dynia.pl lub Sopoć.pl, Pryszcz.pl, Wejerowo.pl itd), a choć gdańska arteria o tej nazwie jest większa, ruchliwsza, komunikacyjnie/samochodowo/przepustowowowościowo ważniejsza, to uliczka w sopocie jest dużo ważniejszym (dys)integratorem pantrójmiejskiej komunikacji rowerowej
i o wiele większym skandalem i problemem. Takie moje zdanie. Subiektywne. Oparte o to, że mieszkam w Gdańsku, a pracuję w Gdyni, mam tam wku rw oraz near+death+experience co dzien nie.- 1 1
-
2020-06-07 00:10
brakuje 400m
najważniejsze połączyć Rogaczewskiego z Popradzką, reszta już jest mniej istotna, można przez osiedle rowerem jechać.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.