• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ulica Kołobrzeska będzie węższa i bardziej rowerowa

MKo
21 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (192)
Wkrótce ul. Kołobrzeska łącząca Oliwę z Przymorzem będzie bardziej sprzyjająca rowerzystom. Wkrótce ul. Kołobrzeska łącząca Oliwę z Przymorzem będzie bardziej sprzyjająca rowerzystom.

Miasto robi krok w kierunku poprawy sytuacji rowerzystów na ul. KołobrzeskiejMapka. Docelowo wyznaczy tam jednokierunkowe pasy rowerowe. Aby było to możliwe, pasy ruchu na obu jezdniach, między al. Grunwaldzką a al. Rzeczypospolitej, zostaną zwężone z 3,5 do 3 m. Zmaleje też liczba miejsc postojowych na chodnikach.



Jak często jeździsz rowerem po Trójmieście?

Ul. Kołobrzeska na mapie rowerowej nie tylko samego Przymorza, ale i całego Gdańska jest jedną z najmniej przyjaznych rowerzystom ulic.

Brak dróg rowerowych, dziurawa nawierzchnia samej jezdni, chodniki zastawione samochodami, słupki i spory ruch pieszych oraz aut skutecznie zniechęcają rowerzystów do korzystania z jednej z głównych arterii między Oliwą a Przymorzem.

Wkrótce się to jednak zmieni. Inwestycja polegająca na wydzieleniu jednokierunkowych dróg rowerowych zarówno w stronę Przymorza, jak i Oliwy potrzebuje jednak aktualizacji dokumentacji projektowej i dostosowania jej do aktualnego prawa budowlanego.



Aby można było na niej wytyczyć jednokierunkowe drogi rowerowe, jezdnia i miejscami chodniki, na których parkują auta, zostaną zwężone. Aby można było na niej wytyczyć jednokierunkowe drogi rowerowe, jezdnia i miejscami chodniki, na których parkują auta, zostaną zwężone.
Aby rowerzyści mogli pojechać Kołobrzeską w tym celu konieczne będzie zwężenie pasów ruchu dla aut, ale przy zachowaniu przekroju 2+2. Jak tłumaczyli przed dwoma laty urzędnicy, jest to rozwiązanie wygodniejsze od typowej dwukierunkowej drogi rowerowej, która w tym przypadku musiałaby kilka razy zmieniać stronę ulicy ze względu na brak miejsca do jej przeprowadzenia.

Szlaki rowerowe w Trójmieście





- Jednokierunkowe drogi rowerowe powstaną kosztem zawężonych jezdni ul. Kołobrzeskiej oraz częściowo tych części chodnika, które są wykorzystywane do parkowania samochodów - informował magistrat.

Najlepsze wypożyczalnie rowerów w Trójmieście



Co istotne, powstanie drogi rowerowej nie będzie kolidować w żaden sposób z rozważanymi przez miasto koncepcjami budowy trasy tramwajowej w ciągu ul. Kołobrzeskiej. Jeżeli kiedykolwiek w przyszłości zapadnie decyzja o budowie infrastruktury szynowej, będzie ona musiała uwzględnić drogi rowerowe.

MKo

Miejsca

Opinie (192) 8 zablokowanych

  • Czy zostanie też przeprowadzony remont drogi? (2)

    • 19 1

    • Nie

      • 0 4

    • za 150tys?

      to kilka metrów bieżących chodnika (takiego na maks 2m szerokości)

      • 4 1

  • (1)

    Jeśli przekrój zostaje to nie jest to problem.

    problem to jest ze skrętem w kołobrzeską z grunwaldzkiej, z oliwy to jeszcze, bo na pseudorondzie staje kilka samochodów na cykl, ale skręt od wrzeszcza to w szczycie kilka zmian świateł, po 3 samochody, bo przejście blisko, a piesi mają zielone cały cykl.

    szybciej przez maka albo 270 wokół skrzyżowania

    • 54 9

    • Zwróć uwagę ile tam jest pieszych

      Siedzisz w autku to możesz poczekać aż wszyscy przejdą. No i tam nigdzie nie ma ronda

      • 11 4

  • Bo rowerzyści nie mają korzystać z głównych arterii (10)

    Dlaczego wciąż lansowany jest i**otyzm, że rower ma jechać główną drogą obok aut?

    • 32 16

    • Lepsze by było zwężenie do jednego pasa dla aut (4)

      i zostawienie reszty na drogę rowerową, pas techniczny dla pojazdów uprzywilejowanych etc. Wtedy może ta część miasta by odżyła, ale lepszy rydz niż nic.

      • 14 11

      • (3)

        Nawet udała ci się ta ironia.

        • 3 7

        • W Barcelonie 4-pasmówki poprzerabiali hurtowo na jednokierunkowe jednopasmówki (2)

          z pasem parkingowym, rowerowym, technicznym (śmietniki, miejsca dla skuterów) i poszerzonymi chodnikami. Trochę więcej piany na pieszych, pasażerów komunikacji miejskiej i rowerzystów, a zaczną naciskać na to samo. A to jest o kilkadziesiąt tysięcy wyborców więcej

          • 8 3

          • W Barcelonie jest 12 linii metra a u nas ani jednej (1)

            do tego Barcelona to jeden z najgęściej zaludnionych obszarów w Europie, średnio 16 tys. mieszkańców na 1km2, ale w obszarze o którym piszesz dochodzi do ponad 40 tys. mieszkańców na 1km2, a tymczasem w Gdańsku mamy ledwie 1900 mieszkańców na 1km2.
            W gęsto zaludnionych turystycznych miejscach, jak Barcelona czy Paryż, walkable cities i rowery się sprawdzają, ale u nas nie i póki nie będzie metra jeżdżącego co 2-3 minuty to mieszkańcy będą woleli samochody.

            • 5 8

            • A w Porto jest 6 linii metra, tylko jak nim pojedziesz to wychodzi, że to... tramwaj.

              Metropolia Barcelony to 4,5 mln mieszkańców, Trójmiasto 750 tysięcy. Czyli te ich 12 linii przelicza się na 2 nasze. Tak, mamy własną kolej. SKM się nazywa. A drugą jest PKM. Obszar, o którym piszę to Eixample. Ma 7,5 km2, ma relatywnie niską zabudowę - i jak widać da się jednokierunkowymi drogami obsługiwać ćwierć miliona ludzi. Tylko trzeba mieć alternatywę, a póki będzie mentalność "nie da się" i "bez rozbudowy 4 pasów do 6 to nie remont", to po prostu jej nie będzie.

              • 6 1

    • (2)

      Akurat w tym miejscu jest to częściowo uzasadnione tym, że właśnie na Kołobrzeskiej jest przejazd pod torami. Dobrze, że pozostają 2 pasy ruchu. Natomiast szkoda tych miejsc parkingowych, które zamiast likwidacji powinny być przeniesione gdzieś indziej. W pobliżu jest UG, biurowce, osiedla mieszkaniowe i galerie handlowe, więc te ogólnodostępne miejsca parkingowe są potrzebne.

      • 3 10

      • niezupełnie

        biurowce, UG i centra handlowe (OBI, Alfa i Auchan) mają własne parkingi.

        • 13 0

      • Jak zlikwidują miejsca parkingowe, to mniej samochodów będzie się wciskać na Kołobrzeską, bo wiedzą, że i tak nie zaparkują tutaj.

        • 9 1

    • Bo tak jest najwygodniej, najszybciej, najbezpieczniej i najtaniej! (1)

      rower to pojazd. zrozum to.

      • 12 4

      • Rowerem najwygodniej, najszybciej i najbezpieczniej?

        Chyba porównujesz to do komunikacji miejskiej, bo na pewno nie do prywatnego samochodu osobowego.

        • 2 15

  • Problem z tymi pasami jest taki, że kierowcy czują, (13)

    że mogą jechać 20cm od rowerzysty, no bo przecież jest linia. To działa tylko, jeśli te pasy będą oddzielone betonowymi słupkami.

    • 66 39

    • Może problemem jest ich zły projekt i umiejscowienie?

      • 13 5

    • Problem z rowerami na ulicy jest taki, że rowerzyści czują, (6)

      że mogą na w korku jechać między samochodami, mniej niż 20cm od samochodu. To będzie sprawiedliwe tylko, jeśli zabronimy rowerzystom omijania samochodu w odległości bliższej niż 1m.

      • 22 32

      • (3)

        Rowerzyści czują, że mogą tak jechać, bo mogą tak jechać.
        Najpierw sprawdź przepisy a potem pomyśl, co ty w ogóle próbujesz porównywać.

        • 21 11

        • Dobre.... (2)

          Niech rowerzyści lepiej nie powołują się na przepisy, bo to znaczy, że potrafią czytać ze zrozumieniem. Tej umiejętności nie mają jeżeli chodzi o przepisy dotyczące poruszania się rowerzystów po chodniku.

          • 12 16

          • Rozumiem, Sandro, że włączysz się w działania prowadzące do likwidacji prawa do parkowania samochodów na chodnikach

            oraz szersze stosowanie i egzekwowanie limitów prędkości, zwłaszcza na ulicach objętych strefą TEMPO 30. Jeżdżenie rowerzystów po chodnikach w wielu przypadkach jest dozwolone, ale wywoływane jest głównie nieodpowiedzialną jazdą kierowców.

            • 9 8

          • Dobre...

            Jak wsiądziesz do samochodu, niekoniecznie jako kierowca, również jako pasażer to będziesz pluć na rowerzystów jadących po ulicy wzdłuż której nie ma drogi rowerowej. Wrzucanie wszystkich do jednego worka to zdecydowanie prawdziwa cnota XXI wieku.

            • 6 1

      • autoholizm przejawia się w różnych formach

        tutaj kolejny przykład opinii internauty, który nie pojmuje różnicy między stwarzaniem zagrożenia (przez samochód mijający rowerzystę w odległości mniejszej niż 1 metr) od narażania się na ryzyko (gdy rowerzysta decyduje się na jazdę po jezdni). Internauta wydaje się także nie rozumieć, że mieszkaniec decydujący się na przejazd rowerem nie konkuruje z kierowcami o miejsca na parkingu: inaczej mówiąc, tworzenie warunków do częstszego korzystania z rowerów przez mieszkańców miasta sprzyja także poprawie warunków jeżdżenia kierowców.

        • 17 6

      • Omijanie to manewr polegający na przejeżdżaniu obok stojącego pojazdu. Jeśli nie jest wykonywany niezgodnie z przepisami to nie wiem czego się czepiasz. Robią tak, bo mogą - poruszają się po niewyznaczonym pasie ruchu. Zastanów się kto jest niechronionym uczestnikiem ruchu drogowego i czemu służą te przepisy.
        Proponuję też wsiąść na rower i przejechać się po Jana Pawła II lub Jana z Kolna, gdzie droga rowerowa poprowadzona jest po jezdni. A już najwspanialszym pomysłem będzie przejechanie się na rowerze w miejscu, w którym przepisy nakazują jazdę po ulicy. Jestem kierowcą, rowerzystą i pieszym i nie zapominam jak to jest być w innej roli na drodze. Jeśli nie wiesz jak jest jeździć po mieście w takich miejscach to chętnie pokażę jak to jest być wyprzedzanym na odległość bocznych lusterek.

        • 7 0

    • Przesadzasz pasy są ok. pewnie że oddzielone (miejscami) byłyby lepsze

      ale takie tez są ok. ważne że to nie znowu śmieszka na chodniku czy inny współdzielony chodniczek..

      • 12 1

    • Dokladnie! (3)

      Drogi i sciezki rowerowe musza byc przede wszystkim bezpieczne i konkretnie wydzielone od jezdni. Jesli nie beda - ostrozniejsi rowerowicze nadal beda jezdzic chodnikiem.
      Budujmy drogi i sciezki rowerowe tak aby nawet 7-letnie dziecko bylo na nich bezpieczne

      • 10 7

      • 7letnie dziecko nie ma prawa sie po nich poruszac (2)

        do tego służy właśnie chodnik!

        trasy rowerowe w miescie powinny pełnić funkcje komunikacyjne, a nie rekreacyjno-krajoznawcze. zrozum to

        wydzielone wcale nie są bezpieczne. nie powielaj tego mitu

        • 8 7

        • Siedmioletnie dziecko owszem nie może, ale dziesięcioletnie już tak (1)

          Trasy rowerowe by pełnić funkcję komunikacyjną muszą zapewnić rowerzystom bezpieczeństwo. Wliczając w to dziesięcioletnie dzieci świeżo po kursie na kartę rowerową jak i 80 letnie babcie, którym jeszcze zdrowie pozwala podjechać rowerem do sklepu.

          • 11 0

          • Rozwiązanie jest proste

            Dla powoli jadących rowerzystów można dopuścić ruch rowerowy na chodniku. Reszta niech korzysta z jezdni.
            To że ktoś się boi jechać po jezdni nie znaczy że wszyscy teraz mają być zmuszeni do jazdy 5kmh po chodniczkach (ścieżkach). To dyskwalifikuje rower jako pojazd do przejazdów komunikacyjnych.

            • 4 0

  • (5)

    Już teraz pasy są zbyt wąskie miejscami, a miejscami bezsensowne szerokie. Nie można zrobić czegoś zwyczajnie - dobrze? Dobrą i przemyślana drogę dla rowerów i bezpieczną ulicę? Zawsze trzeba kogoś karać? Teraz czytam to jak Kołobrzeską zrobią gorsza, ale nadal gorszą. Ciekawe czy piesi też stracą i tak skąpą przestrzeń dla siebie, aby zyskać - gorszą.

    • 20 7

    • Pewnie kosztowało by to więcej niż 150tys zl

      • 3 0

    • czyli esy floresy na chodniczku? (1)

      nie! pasy w jezdni milion razy lepsze.
      piesi też dużo zyskają..... pasy ruchu dla rowerów to 1.5m. To znacznie mniej niż szerokość samochodu

      • 4 2

      • pasy w Londynie mają po 3ft szerokości i wystarczy
        i tak nie wolno parami

        • 0 1

    • No można zrobić DDR z większym przytupem

      Tylko z 4 pasów zostaną 2 + pas parkingowy. Już widzę ten lament kierowców.

      • 2 0

    • szkoda, że nie dodałeś do swojej opinii tezy, że brak możliwości poruszania się samochodami po ulicy Długiej i Stągiewnej

      to forma (nieuzasadnionej niczym) dyskryminacji kierowców.

      • 0 0

  • Zarazliwa glupota (2)

    3miasto goni glupota; jeden prezydent przez drugiego. Uwierze w ich pomysly jak oni przesiada sie na jednoslady i urzywac ich beda przez 12 miesiecy.

    • 26 14

    • Tak jak w Amsterdamie czy Kopenhadze

      • 4 0

    • Za Odrą, potęga motoryzacyjna,

      Ale społeczeństwo zdrowe, rusza się na rowerach jak tylko można, ekologia, ograniczanie konsumpcji paliw, w tym z Rosji.

      • 7 1

  • A dlaczego kosztem kierowców?! (3)

    Zdecydowana większość społeczeństwa porusza się po mieście samochodem. Dlaczego obecna władza utrudnia życie tym mieszkańcom? To jest władza aspołeczna i oderwana od życia, od rzeczywistych problemów ludzi. Tylko im rowery w głowie, tęcze i Bruksela. To jest chore. Mam nadzieję, że w końcu przegrają wybory i pogonimy ich z tego miasta.

    • 36 29

    • bo mają najwięcej! zajmują jakieś 95% przestrzeni! (2)

      jak im się trochę zabierze to się nic im nie stanie, zwłaszcza że nie potrafią się dzielić tym co wspólne.

      • 17 5

      • Skąd wziąłeś te 95%? (1)

        Poproszę źródło statystyk, że ścieżki rowerowe, chodniki, trawniki, pola, lasy, budynki, rzeki, morza, jeziora i nieużytki razem zajmują 5% powierzchni ziemi.

        • 2 11

        • To samo źródło co to, które twierdzi że "zdecydowana większość społeczeństwa porusza się po mieście samochodem."

          co jest wierutną bzdurą. A ile zajmuje infrastruktura dla tych 42,8% uczestników ruchu? Weź przekrój obecnej Kołobrzeskiej, w jednej rubryczce łączna szerokość chodników, w drugiej łączna szerokość dedykowanej infrastruktury rowerowej, w trzeciej łączna szerokość 4 pasów + miejsc parkingowych, podziel przez sumę rubryczek, voila.

          • 14 3

  • Trójmiasto pl samo zapowiadało to w 2018r więc jakie dwa lata ? Raczej 5. Za 150tys to jest chyba prowizorka inwestycja w farbę. Lepsze to niż nic, ale to żaden sukces

    • 10 3

  • Głupota, spalę więcej diesla (1)

    Bilans ten sam.

    • 14 15

    • Najlepiej to spal się razem twoim dieslem!

      • 5 2

  • W końcu poszli po rozum do głowy i postawili na najzwyklejsze normalne kierunkowe pasy ruchu dla rowerów. Brawo. Brawo Brawo (13)

    Szkoda że tak późno. W końcu coś dla rowerzystów, a nie tylko pudrowane chodniki-rowerkowe na których korzystają tylko i wyłącznie kierowcy!

    • 84 129

    • (5)

      Zapraszam komentującego do Holandii, gdzie wydzielone drogi dla rowerów bezapelacyjnie dominują. Pasy są ok rozwiazaniem tymczasowym albo na ulice o mniejszym ruchu, ale to separacja daje bezpieczeństwo

      • 9 18

      • Nie dominują wcale. nie wprowadzaj w błąd (3)

        według statystyk 72% ich infrastruktury miejskiej to pasy w jezdni!

        • 17 4

        • 47% przejazdów rowerowych w Holandii odbywa się w tzw. ruchu mieszanym - po jezdni (1)

          Wiele ulic ma charakter tzw. ulic rowerowych, na których samochód jest gościem, a kierowcy mają tak jechać, by nie zakłócać swobodnej jazdy rowerzystów, którzy mogą bezpiecznie i wygodnie jechać tamtędy obok siebie.

          • 4 4

          • holandia to 3ci swiat, nie chcial bym sie tam zatrzymac na siku

            • 3 6

        • Nie wprowadzaj w błąd

          Zdecydowana większość ulic to, jak u nas, strefy 30, gdzie rower porusza się w ruchu ogólnym. Ale tam gdzie jest separacja to starają się robić pełną, czyli drogi dla rowerów, a nie paseczki

          • 0 0

      • Dominują, ale tylko wtedy gdy się o nich wiedzę czerpie z opowieści szwagra

        • 9 3

    • pasy w jezdni, albo wręcz "sierżanty" :-) (6)

      Idealnie! W
      końcu normalne podejście!

      (w Tokio sierżanty są nawet na ogromnych przelotówkach w ścisłym centrum!, ale ich kierowcy są normalniejsi, więc tam to się sprawdza, a mimo to wielu rowerzystów i tak chodnikuje)

      Ale dodatkowo, koniecznie, dla cykorów wśród rowerzystów (absolutnie zrozumiałe, bo trudno wymuszać odważną jazdę np. od mamy wiozącej jedynaka w foteliku), chodniki powinny mieć legalnie dopuszczony ruch rowerowy. Szybsi rowerzyści zawsze wybiorą pasy, więc niewielu będzie stresować pieszych. Te pasy mogą być wąskie, metrowe, byle miały ciut inny kolor, byle na stałym wyposażeniu był policjant, żeby odzwyczaić od parkowania.

      Brawo planiści miejscy! Ktoś odrobił pracę domową :-)

      • 7 6

      • (5)

        sierżanty lol, lecz sie czlowieku, na takiej ulicy, to ma byc rozwiazanie popularyzujące transport rowerowy. Sierżant na ruchliwej 2 pasmówce tego nie zapewnia, to żadne rozwiazanie. Jedz se do Tokio jak chcesz, w Kopenhadze nie ma takich cyrków na głównych ulicach

        • 6 4

        • (4)

          Przykład Tokio udowadnia że się świetnie sprawdzają nawet na 3pasmówkach takie sierżanty.

          W Kopenhadze nie ma sierżantów ale pasy w jezdni to standard.

          • 3 1

          • (1)

            nie od razu Kopenhagę zbudowano :-) ale fakt, przy niemal każdej dużej ulicy są tam pasy rowerowe, też z szarego asaltu, ale jednak ciut inaczej szarego, często oddzielone niziuteńkim krawężńikiem od jezdni dla samochodów, ciutelek wyższym od chodnika pieszych.

            ale wiesz co różni Kopenhagę, od Trójmiasta? nie forsa! nie przepisy! nie jakość/rodzaj pojazdów! nie klimat! nie różnice wzniesień! nie tempo życia!
            po prostu w København i tu mieszkają inni ludzie. to mentalność nas rożni. póki nam będzie mentalnie bliżej do Uralu niż do Atlantyku, zawsze będzie niedasizm i kult cargo

            tym bardziej trzeba się starać, by to zmienić :-)

            • 3 3

            • coś w tym jest

              mnie zaskoczyła tam prędkość. mało który kierowca przekraczał tam 30kmh na dwupasmówce przy zielonej fali.
              tam się ludzi nie śpieszą więc się i nie spinają. jedzie rower to grzecznie jadą za nim 15kmh. są do tego przyzwyczajeni i nie przeszkadza to im.

              • 5 5

          • w Kopenhadze standardem są pasy w jezdni oddzielone niskim krawężnikiem od jezdni (1)

            chodnik jest oddzielany od nich krawężnikiem nieznacznie wyższym.

            • 6 1

            • rozumiem, że minus dał buc, co w rowerze widzi niepolski niekatolicki pomysł szatana

              • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum