Ulica Kołobrzeska będzie węższa i bardziej rowerowa
Miasto robi krok w kierunku poprawy sytuacji rowerzystów na ul. Kołobrzeskiej. Docelowo wyznaczy tam jednokierunkowe pasy rowerowe. Aby było to możliwe, pasy ruchu na obu jezdniach, między al. Grunwaldzką a al. Rzeczypospolitej, zostaną zwężone z 3,5 do 3 m. Zmaleje też liczba miejsc postojowych na chodnikach.
Brak dróg rowerowych, dziurawa nawierzchnia samej jezdni, chodniki zastawione samochodami, słupki i spory ruch pieszych oraz aut skutecznie zniechęcają rowerzystów do korzystania z jednej z głównych arterii między Oliwą a Przymorzem.
Wkrótce się to jednak zmieni. Inwestycja polegająca na wydzieleniu jednokierunkowych dróg rowerowych zarówno w stronę Przymorza, jak i Oliwy potrzebuje jednak aktualizacji dokumentacji projektowej i dostosowania jej do aktualnego prawa budowlanego.
Aby rowerzyści mogli pojechać Kołobrzeską w tym celu konieczne będzie zwężenie pasów ruchu dla aut, ale przy zachowaniu przekroju 2+2. Jak tłumaczyli przed dwoma laty urzędnicy, jest to rozwiązanie wygodniejsze od typowej dwukierunkowej drogi rowerowej, która w tym przypadku musiałaby kilka razy zmieniać stronę ulicy ze względu na brak miejsca do jej przeprowadzenia.
Szlaki rowerowe w Trójmieście
- Jednokierunkowe drogi rowerowe powstaną kosztem zawężonych jezdni ul. Kołobrzeskiej oraz częściowo tych części chodnika, które są wykorzystywane do parkowania samochodów - informował magistrat.
Najlepsze wypożyczalnie rowerów w Trójmieście
Co istotne, powstanie drogi rowerowej nie będzie kolidować w żaden sposób z rozważanymi przez miasto koncepcjami budowy trasy tramwajowej w ciągu ul. Kołobrzeskiej. Jeżeli kiedykolwiek w przyszłości zapadnie decyzja o budowie infrastruktury szynowej, będzie ona musiała uwzględnić drogi rowerowe.
Miejsca
Opinie (192) 8 zablokowanych
-
2023-06-22 07:23
Rowery (4)
Aut przybywa a tu mądrzy rajcowie zwężają ulice przez co tworzyć się będą jeszcze większe korki i coraz więcej szkodliwych substancji idzie do atmosfery i gdzie tu ekologia ?rowerzyści mają dość miejsc do jeżdżenia pomyślmy o naszym zdrowiu
- 72 83
-
2023-06-22 07:26
Mamy gdzieś auta.
A drogami rowerowymi nie jeżdżą tylko rowery!
- 13 14
-
2023-06-22 07:42
wąska jezdnia ma dokładnie taką samą przepustowość jak szeroka (2)
po prostu jedzie się po niej wolniej. Istotna jest liczba pasów ruchu i "wąskie gardła" czyli skrzyżowania. Tu domalują tylko pasy rowerowe, nic więcej się nie zmieni.
No i nie mówi nic o ekologii, skoro jeździsz samochodem w mieście gdzie są tramwaje i drogi dla rowerów.- 38 9
-
2023-06-22 10:48
(1)
ale kto mówi o ekologi skoro rowerzyści robią podwózki swoich pojazdów autobusami?
- 8 16
-
2023-06-23 13:05
Raczej nie robia
Bo w autobusach jest 1 albo wcale nie ma miejsc dla rowerów. Takie to przyjemne rowerzystom miasto
- 7 4
-
2023-06-22 07:41
Choreeere
- 3 2
-
2023-06-22 08:48
W k ą c u !!!!!!! (1)
Kiedy vedzie gotową ?
- 2 1
-
2023-06-22 14:13
no i przejechałeś żabę. uważaj jak jedziesz! nie pisz jadąc.
- 1 0
-
2023-06-22 14:15
ok (2)
ale jak mają zrobić jak na Pomorskiej
to lepiej niech zostawią tak jak jest- 4 1
-
2023-06-22 14:22
(1)
a gdzie tam pasy są?
- 2 0
-
2023-06-22 14:28
np. w poprzek, do przejedżania do tego krzywego dziwoląga na środku
przy tym początku dziwoląga koło szkoły banksterów i wiaduktu kolei, już kilka razy musiałem uciekać połicji, bo nie podobało się im jak jadę- 2 1
-
2023-06-22 17:09
zakazać
akurat Kołobrzeska ma szerokie chodniki i można tam wydzielić ścieżki, dlaczego zwężać jezdnię? Maksymalnie utrudnić a najlepiej zakazać jazdy samochodami, tylko czy tego chcą mieszkańcy, tzn "kochane gdańszczanki i gdańszczanie"?
- 8 3
-
2023-06-23 14:32
(1)
bardzo odbra decyzja. w sensie przekroj 2+2 wydaje mi sie tam konieczny i kierowcy wiele nie straca. natomiast 2 razy tam jechalem rowerem, faktycznie masakra i walka o przezycie. takze kibicuje i mam nadzieje, ze jak najszybciej uda sie zakonczyc prace.
no i jak ktos pisal, zostaje jeszcze kwestia prawoskretu z kolobrzeskiej na rzeczypospolitej. czy tam miasto na prawde nie moze czegos zrobic, np regulujac prace swiatel, ew dajac kierunkowy sygnalizator? glowne zrodlo korkow i problemow w okolicy- 2 5
-
2023-06-26 13:02
tam wystarczyłoby dozwolić skręt w prawo ze środkowego pasa
- 0 0
-
2023-06-23 18:50
a potem rowerzyści wjeżdżają z chodnika na ulicę z ulicy na chodnik wymuszają pierwszeństwo i \wszystko im wolno. Czerwone światło dla nich to noc można jechać nawet przez przejście dla pieszych potrącając pieszych.
- 5 0
-
2023-06-24 18:20
grunwaldzką też zwęzili , korki większe , a pieszy musi się kryć przed rowerzystami i hulajnogami
- 4 0
-
2023-06-24 21:16
po co
koniecznie jeszcze 5 świateł najlepiej co 15 metrów niesynchronizowanych
- 3 0
-
2023-06-25 12:23
Chodnik nie dla rowerów (1)
Niech wkońcu rowerzyści przestaną łamać przepisy i jeździć tym odcinkiem po chodniku, gdy są zobowiązani do jazdy jezdnią, jeśli reorganizacja pomoże, to super. Tak czy siak powinni karać za to mandatami.
- 2 0
-
2023-06-25 12:40
Dokładnie, a potem rowerzyści się dziwią na hejt. Zasuwają bezprawnie po chodniku i jeszcze trąbią, żeby ich puścić, bo chcą szybciej. Nie zwracają uwagi, że przepisy im tego zabraniają, że ludzie chcą bezpiecznie chodzić z dziećmi czy psami. Trzeba oczy dookoła głowy mieć.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.