• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?

Ewa Palińska
11 lipca 2024, godz. 06:00 
Opinie (88)
Tych, którzy chcą rozpocząć swoją podróż Mevo po północy, a dzień wcześniej wykorzystali przysługujące w ramach subskrypcji minuty, muszą mieć na uwadze, że nowe pojawią się w aplikacji dopiero od godz. 1:00. Tych, którzy chcą rozpocząć swoją podróż Mevo po północy, a dzień wcześniej wykorzystali przysługujące w ramach subskrypcji minuty, muszą mieć na uwadze, że nowe pojawią się w aplikacji dopiero od godz. 1:00.

Wyjeździłeś przysługujący ci dobowy limit w aplikacji Mevo. Czekasz do północy, aby skorzystać z zasobów minutowych kolejnej doby, a tu niespodzianka - "nowych" minut nie ma. Dlaczego? Postanowiliśmy to sprawdzić.





60 minut na rowerze elektrycznym, 120 minut na zwykłym na dobę



Czy korzystasz z Mevo?

60 minut na rowerze elektrycznym, 120 minut na zwykłym - tyle czasu na dobę, w ramach abonamentu, mają do dyspozycji użytkownicy Mevo. Jeśli czas ten przekroczą, mogą dalej korzystać z aplikacji, ale płacąc dodatkowo według obowiązującej taryfy.

Nasz czytelnik swój limit wykorzystał, dlatego z kontynuowaniem przejażdżki postanowił się wstrzymać do północy. Okazało się jednak, że choć mamy nowy dzień, to nowego pakietu minut na koncie brak.



W Mevo nowa doba zaczyna się od godz. 1?



O przyczynę takiego stanu rzeczy postanowił niezwłocznie zapytać konsultanta na infolinii. Odpowiedź wprawiła go w osłupienie.

- Dzwoniąc do operatora, dowiedziałem się, że doba liczy się od 1 w nocy, a nie po północy, czyli jak wypożyczasz rower pomiędzy północą a godziną pierwszą, naliczają dodatkowe minuty - poinformował nas czytelnik za pośrednictwem Raportu z Trójmiasta, za co bardzo dziękujemy. - Mimo tego, że mam wykupioną subskrypcję za 29,99 zł, czyli 60 minut na elektryku i 120 minut na zwykłym, nie mogę jeździć za darmo. Tego oczywiście nie napisano w regulaminie, a sporo podstawy prawnej brak, to odbieram to jako oszustwo.


Mevo: system nie zeruje doby wszystkim w tym samym czasie



Kierownik projektu Mevo przyznaje, że zerowanie trwającej doby faktycznie nie odbywa się u wszystkich wraz z wybiciem północy.

- System nie zeruje trwającej doby każdemu użytkownikowi w tym samym czasie punktualnie o godz. 24. Ma to miejsce między północą a godziną 2. Wtedy, gdy ruch jest niewielki - tłumaczy Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo. - W systemie jest ponad 250 tys. zarejestrowanych użytkowników i nie ma technicznych możliwości, by reset wystąpił w tej samej chwili u wszystkich, więc minuty resetują się w trakcie wspomnianych dwóch godzin.

Opinie (88) 4 zablokowane

  • 21 wiek (4)

    MEVO od pierwszej wersji było gniotem, a bajki, że się "nie da" zresetować czasu to w ogóle musi być najbardziej wstydliwa rzecz o jakiej wspomina pani kierownik w swoim życiu. MEVO, Fala, brak wspólnych biletów - nasza "aglomeracja" to megalomania PRowców i fikcja. Tylko ludzi, którzy żyją nadzieją na nowoczesne Trójmiasto (na które zasługujemy) żal...

    • 59 5

    • Zgadzam się (2)

      jedno zapytanie na bazie danych użytkowników, które dla 250 000 rekordów wykona się w czasie poniżej sekundy...

      • 12 0

      • Tak

        Dziękuję za uzupełnienie. Dokładnie o to mi chodziło. Próba wmówienia ludziom, że te 250k użytkowników to jest jakakolwiek skala dla dzisiejszej technologii to po prostu kłamstwo i próba obrażania ludzi wciskaniem zwykłego kitu. Lepiej powiedzieć, że dali ciała a nie kłamać. Ci ludzie się nigdy nie nauczą. Za takie babole powinny lecieć głowy i tyle.

        • 6 0

      • Oni ręcznie, rekord po rekordzie. Nie masz pojęcia ile to roboty.

        Chyba trzeba zwiększyć dotację.

        • 0 0

    • > ludzi, którzy żyją nadzieją na nowoczesne Trójmiasto (na które zasługujemy) żal...

      Nie żal. Takie władze sobie wybrali.

      • 7 2

  • Nie da się - to motto polskiego informatyka. (1)

    Dlatego ludzie nie widzicie nigdy tej samej godziny na ekranach, bo nie da się... :O)

    Dlatego banki wysyłają w dowolnym dniu przelewy, bo nie da się...

    Jakich pajaców trzymają za nasz (dofinansowanie pamiętajcie!) pieniądze, to strach ogarnia

    Niczego się nie da... a ty łykaj jak pelikan.

    W Lidlu tez się nie da z nowymi kuponami (zdrapkami) na Euro - cześć ludzi nie ma do nich dostępu, bo jakiś geniusz informatyczny z Polski tak zrobił, że nie wiadomo dlaczego nawet na nowych telefonach i systemach, kupon się nie otwiera... nie da się!

    • 4 2

    • a tak przy okazji, zawsze wydawało mnie się, ze mały ruch to może być około godziny 3 rano, a nie zaraz po północy...

      • 0 0

  • Aha

    Czyli jest możliwość, aby na bieżąco sprawdzać u każdego z 250 tys. osób podczas wypożyczenia czy jest aktywna taryfa (czytaj: czy zapłacił), ale nie ma możliwości resetu licznika u 250 tys. kont jednocześnie. Ha ha, dobra bajka. Ktoś przyoszczędził podczas projektowania aplikacji.

    • 3 0

  • Jako osoba zawodowo zajmująca się wytwarzaniem oprogramowania (10)

    zawsze robię wielkie oczy jak słyszę takie bajki, że nie ma technicznych możliwości żeby zrobić tak prostą rzecz. Wyobraźcie sobie, że nagle system bankowy który nie ma kilkadziesiąt tysięcy tylko miliony użytkowników nagle nie ma możliwości ustalić jednej godziny 00:00 jako początek doby. Śmiechu warte

    • 100 0

    • też od razu pomyślałem o bankach - żenujące są te wypowiedzi i brak reakcji dziennikarzy na te bzdury

      • 10 0

    • Łukasz (1)

      Czy "Kierownikiem projektu Mevo" kończy dopiero 1st rok studiów na informatyce?
      Słabe podejście z pkt widzenia biznesu.
      Skupiłbym się na wydajności systemu i infrastruktury.

      • 8 0

      • PM niewiele pomoże jak budżet słaby i wymusza uproszczenia.

        • 0 3

    • (3)

      Podobnie miałem zamiar się wypowiedzieć. O ile w bankowości zmiana daty to duże wyzwanie, naliczenia opłat, odsetek, przelewy i inne - tak tutaj wydaje się być to prostym zagadnieniem - update 250 tysięcy rekordów w bazie to powinno trwać minutę czy max 3 uwzględniając jakieś mechanizmy replikacji. no chyba, że z oszczędności postawili ten mechanizm i bazę danych na jakimś thincliencie z allegro za 200pln :)

      Generalnie - osłupiałem.

      • 20 0

      • Ale tutaj pewnie wąskim gardłem nie jest baza danych a szyna komunikacji z rowerami. (2)

        Pewnie pętla odczytów danych z rowerów kręci się w kółko a pełny obrót to kilkadziesiąt minut i stąd przesunięcie w czasie.

        • 0 3

        • Nawet jeżeli jest tak jak piszesz to skoro w godzinach 00-02 jest mały ruch to jakim problemem jest wykonywać reset i sprawdzenie czy doba się skończyła tylko i wyłącznie dla konkretnego użytkownika, który w tych godzinach wysyła request o wypożyczenie roweru.

          • 8 0

        • ale o czym ty człowieku piszesz?

          Sugerujesz, że na rowerze nie ma żadnej najprostszej elektroniki? Że rower nie ma pojęcia która jest godzina?

          No skoro takich mamy informatyków jak ty, to właśnie tego typu problemy, nie do przejścia, potem objawiają się na każdym kroku...

          • 3 0

    • W banku nie ma tego problemu, bo w banku minimalną jednostką czasu jest doba, (1)

      a w Mevo minuta i stąd zapewne problem.

      • 0 17

      • tia... jasne

        Telefonia komórkowa jakoś rozlicza w jednostkach sekudnowych i nie ma problemu przy kilku milionach abonentów

        • 14 0

    • tak to jest w takich firmach, że tam jest komputerzysta jakiś, nie chce mu się, albo nie potrafi, ale że jako jedyny włada tymi komputerami, to władze, zarząd i wszyscy muszą go słuchać jak objawionej wiedzy, bo i tak nic niczego nie zrozumie.

      Co do zasady to oczywiście - o ile wymaganie synchronizacji na 250 tys rekordów rzędu milisekund, wymagałoby jakiegoś większego zachodu i podejścia do tematu w inny sposób, to wygenerowanie nowego pakietu minut i dodanie do rekordów w bazie dla tej ilości rekordów to niech będzie że potrwa kilka sekund, no może kilkanaście.

      Ja się założę że wszystkim się to dzieje około 1 w nocy, bo ktoś zegarka na czas letni nie przestawił i tyle ;)

      • 0 0

  • "nie ma technicznych możliwości, by reset wystąpił w tej samej chwili u wszystkich" (1)

    to może warto przestać zatrudniać Hindusów jako programistów? Polacy mogą to napisać..

    • 2 1

    • no akurat Hindusi to potrafią, Polacy już nie jak widać

      • 0 1

  • To jest bzdura, że nie ma możliwości. Sprawa jest bardzo prosta, sprawdza się to w momencie, gdy ktoś chce skorzystać, a skoro ruch jest mały między północą a drugą, to można to bez problemu zrobić.
    Jest to fatalny błąd projektowy.

    • 3 0

  • Prawidłowo

    • 0 1

  • 250tys to liczba ludzi zajerestrowanych na darmowe testy obecna liczba aktywnych to 30% znich!!nawet konta nie moza zlikwidowac

    bo przy aktualizacji jest informacja ze akceptujesz regulamin gdzie na start jest oplata kilkadziesiat złotych pobierana z karty!
    Wiec nawet nie mam jak ususnac konta!!

    A rower mevo to jeden wielki przewał zadne miasto na swiecie nie wpakowało tylu milionów na rower miejski !!
    !

    • 2 0

  • Rowerem o 24tej ?

    Poważnie ?
    No chyba po kolejną flaszkę do nocnego.
    Dobrze , że aplikacja w nocy nie trybi !!!

    • 0 4

  • I tak jest 1,5 szybciej niż by mogło być

    W Bangalore, gdzie razem z dwoma kolegami w liceum na informatyce pisaliśmy appke Mevo mamy północ 3,5 godziny później. Więc w zasadzie zoptymalizowaliśmy zerowanie doby o 1,5 godziny.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum