Znikną rowerowe fale Dunaju w Sopocie. Będzie przebudowa ul. Łokietka
Rosną szanse, że w najbliższych latach znikną rowerowe fale Dunaju na ul. Władysława Łokietka w Sopocie. Trójmiejski kurort zamierza przebudować istniejącą infrastrukturę dla miłośników dwóch kółek oraz stworzyć warunki dla ruchu rowerzystów aż do ul. Jana z Kolna. Inwestycja jest na etapie wyboru projektanta.
Liczne obniżenia i podwyższenia na zjazdach do prywatnych posesji (wspomniane "fale Dunaju"), betonowa kostka, znacznie ograniczona i utrudniona wzajemna widoczność rowerzysta - pieszy - kierowca, zakręty pod prostym kątem - tak dzisiaj prezentuje się jedna z najważniejszych tras rowerowych między Sopotem a Gdańskiem.
W najbliższych latach istnieje szansa na poprawę infrastruktury w tym miejscu, choć wydaje się, że będzie to raczej powolna ewolucja niż rewolucja. Sopot nadal obstaje przy tworzeniu wydzielonej infrastruktury rowerowych oraz ciągów pieszo-rowerowych mimo ograniczenia prędkości na jezdni do 30 km/h.
Sklepy i serwisy rowerowe w Trójmieście
Zgodnie z wytycznymi dokumentacji przetargowej należy:
- na odcinku między ul. Polną a rejonem posesji Łokietka 58 (siedziba firmy "Oceanic") uwzględnić zrównanie niwelety drogi rowerowej z niweletą wjazdów na posesję wraz ze zmianą nawierzchni drogi rowerowej na asfaltową,
- odcinek od Łokietka 58 do Ergo Areny zaprojektować w nawierzchni asfaltowej z możliwie łagodnymi przejazdami przez wjazdy na niezagospodarowany teren wzdłuż Hipodromu; dopuszcza się wykonanie tego odcinka w formie ciągu pieszo-rowerowego,
- usytuować drogę rowerową w taki sposób, aby omijała za wiatą przystanek autobusowy przy granicy z Gdańskiem.
Ponadto planowane jest przedłużenie infrastruktury rowerowej aż do ul. Jana z Kolna, która począwszy od ul. Polnej może zostać przebudowana i zaprojektowana w formie ciągu pieszo-rowerowego.
Czytaj też:
Jak projektować infrastrukturę rowerową? Powstał poradnik dla samorządów
Projekt gotowy do połowy grudnia bieżącego roku
Przetarg na wyłonienie projektanta przeprowadzono dwukrotnie. W pierwszym postępowaniu nie wpłynęła żadna oferta, zaś w drugim tylko jedna - od firmy "Komunika" Usługi Projektowe Łukasz Szaduro z Gdańska na kwotę 68 880 zł.
Urzędnicy zaakceptowali propozycję gdańskiego oferenta, która jednocześnie mieściła się w budżecie na ten cel wynoszącym 90 tys. zł.
Realizacja zależna od pozyskania dofinansowania
Na przygotowanie pełnej dokumentacji wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji i pozwoleń wskazano termin do 15 grudnia br. Dopiero w kolejnym etapie będzie można ogłosić przetarg na roboty budowlane.
- Gmina będzie wnioskować o środki zewnętrzne na realizację tego zadania. Termin realizacji będzie uzależniony od warunków dofinansowania. Obecnie przygotowanie dokumentacji projektowej jest finansowane ze środków własnych. Niewykluczone, że koszt ten zostanie zaliczony jako kwalifikowany [możliwy do refundacji po otrzymaniu wsparcia zewnętrznego np. unijnego - dop. red.] - informuje Anna Dyksińska, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Sopocie.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Gdańsk, Sopot, Gdynia: rowery i akcesoria
Miejsca
Opinie (110) 3 zablokowane
-
2022-04-07 13:17
Ciągi pieszo-rowerowe to najwieksza pomyłka (5)
np Trakt Konny - strefa 30 i ciąg pieszo-rowerowy. Piesi są tam traktowani jak intruzi. A obok pas z miejscami do parkowania szerokości 3,5m.
- 9 2
-
2022-04-07 13:25
Ja od 10lat postuluje żeby zrobić tam pas i kontrapas rowerowy (1)
zrobili remont, a pasów jak nie było tak nie ma. zaparkowane samochody ważniejsze jak widać.
to się nazywa zrównoważony transport po gdańsku...... i żeby tego jeszcze było mało to samochody również są tam i na chodniku.- 1 1
-
2022-04-07 13:51
najciekawsze, że tam zmieści się i droga rowerowa i parking, a chodnik cały zostanie dla pieszych
- 2 0
-
2022-04-07 14:41
Pas do parkowania jest tam potrzebny,a rowerzyści maja po drugiej stronie al. Zwycięstwa szeroka ścieżkę rowerowa!!!! (2)
- 1 6
-
2022-04-07 14:55
Po co nam lotnisko, skoro jest juz w Berlinie? To argument i**otow, bo nie chce nikogo obrazac.
- 3 0
-
2022-04-07 15:47
po drugiej stronie to kierowcy mają 6 pasów. każdy pas ma po 3.5m. To dopiero fanaberia
akurat pas do parkowania tam w niczym nie przeszkadza.pasy dla rowerów by się zmieściły
- 2 0
-
2022-04-07 13:18
Fale utrudniają widoczność rowerzysty ???! (2)
Serio to jak wysokie te fale 2 m że nie widać rowerzysty ?! Różnica w wysokości to może 15 cm. Jak zwykle obcisłe gacie znów terroryzują innych użytkowników dróg
- 9 8
-
2022-04-07 16:53
dlaczego jezdnia nie jesdt zbudowana w taki sposób?
- 3 0
-
2022-04-08 07:39
Terroryzm to jest parkowanie na chodnikach.
- 1 0
-
2022-04-07 13:21
Tam nie ma żadnej drogi rowerowej! nie ma znaku pionowego można jechać jezdnią! (8)
nie remontować tylko zlikwidować do końca.
w cywilizowanym mieście po strefie 30 jeździ się jezdnią!- 37 34
-
2022-04-07 13:45
(2)
Won z jezdni rowerzyści
- 8 24
-
2022-04-07 17:20
precz z samochodami parkującymi na chodnikach!
- 9 1
-
2022-04-07 18:06
Można sobie uważać różne rzeczy ale jeśli znaki na to nie pozwalają to jazda rowerem po chodniku zakazana z mało znaczącymi wyjątkami.
- 2 0
-
2022-04-07 19:34
ty cywizlizacji na oczy nie widziałes dzbanku i nie poto rowerem jade by truc sie spalinami (4)
- 1 2
-
2022-04-08 07:32
Czyli metr dalej stężenie spalin jest zauważalnie niższe? Serio? (2)
- 2 1
-
2022-04-08 11:48
tam już jest górskie świeże powietrze :D (1)
- 0 2
-
2022-04-08 12:16
w każdym razie jest to powietrze mniej zanieczyszczone spalinami niż to, które znajduje się wewnątrz samochodu
mało który kierowca wie, że w środku samochodu powietrze jest bardziej zanieczyszczone niż na zewnątrz tego pojazdu.
- 0 0
-
2022-04-08 20:15
bezmózgowcu kazdy metr od spalin im dalej tym lepiej no ale by to wiedziec musiał bys miec mózg
jak widac rowerzysci w przeciwienstwie do ciebie maja i dlatego 50% w ankiecie głosów tego chce
- 0 1
-
2022-04-07 13:25
super ważna inwestycja.
wow!
- 1 1
-
2022-04-07 13:30
Czego to sopot nie zrobi by zniechęcić do roweru (1)
Ja tam się od lat nie pojawiam. szkoda zdrowia.
- 11 10
-
2022-04-07 14:07
W całym Trójmieście zlikwidować fale dunaju, utrudniają poruszanie się pieszym, niepełnosprawnym, bardziej niż rowerzystom. Pokonanie niskiego chodnika nie stanowi żadnej przeszkody dla samochodu. Przykład dopiero co wyremontowana Słowackiego, ul. Niedźwiednik itp
- 2 1
-
2022-04-07 13:33
A taki fajny pumptrack był i komu to przeszkadza?
- 4 1
-
2022-04-07 13:34
Ile lat trzeba było się na nich bujać...
- 2 1
-
2022-04-07 13:34
różowy pasek poprowadzony slalomem po wąskim chodniku
nie jest żadną drogą rowerową. to zwykły chodnik w innym kolorze nawierzchni.
- 7 2
-
2022-04-07 13:34
Czy miasto nie ma ważniejszych potrzeb?! (3)
ludzie, dajcie spokój
nie lepiej wybudować za to nowej ścieżki w miejscu gdzie jej brakuję?- 9 2
-
2022-04-07 14:08
w normalnym mieście nic by nie budowali tylko przystosowali by jezdnie
- 0 1
-
2022-04-07 14:45
Pod warunkiem że nie będzie to kolidować ani z drogami ,ani z parkingami,z chodnikami !!!!! (1)
- 1 1
-
2022-04-08 07:43
Więcej wykrzykników!!!!!!!
- 0 1
-
2022-04-07 13:37
(1)
Rowerzyści to zakała miasta-nie znają totalnie przepisów oczywiście znają tyko te które są dla nich.
- 11 10
-
2022-04-07 14:04
a wypadki i paraliże miast powodują wyłącznie kierowcy 4 kółek
jak to wyjaśnić
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.