Znikną rowerowe fale Dunaju w Sopocie. Będzie przebudowa ul. Łokietka
Rosną szanse, że w najbliższych latach znikną rowerowe fale Dunaju na ul. Władysława Łokietka w Sopocie. Trójmiejski kurort zamierza przebudować istniejącą infrastrukturę dla miłośników dwóch kółek oraz stworzyć warunki dla ruchu rowerzystów aż do ul. Jana z Kolna. Inwestycja jest na etapie wyboru projektanta.
Liczne obniżenia i podwyższenia na zjazdach do prywatnych posesji (wspomniane "fale Dunaju"), betonowa kostka, znacznie ograniczona i utrudniona wzajemna widoczność rowerzysta - pieszy - kierowca, zakręty pod prostym kątem - tak dzisiaj prezentuje się jedna z najważniejszych tras rowerowych między Sopotem a Gdańskiem.
W najbliższych latach istnieje szansa na poprawę infrastruktury w tym miejscu, choć wydaje się, że będzie to raczej powolna ewolucja niż rewolucja. Sopot nadal obstaje przy tworzeniu wydzielonej infrastruktury rowerowych oraz ciągów pieszo-rowerowych mimo ograniczenia prędkości na jezdni do 30 km/h.
Sklepy i serwisy rowerowe w Trójmieście
Zgodnie z wytycznymi dokumentacji przetargowej należy:
- na odcinku między ul. Polną a rejonem posesji Łokietka 58 (siedziba firmy "Oceanic") uwzględnić zrównanie niwelety drogi rowerowej z niweletą wjazdów na posesję wraz ze zmianą nawierzchni drogi rowerowej na asfaltową,
- odcinek od Łokietka 58 do Ergo Areny zaprojektować w nawierzchni asfaltowej z możliwie łagodnymi przejazdami przez wjazdy na niezagospodarowany teren wzdłuż Hipodromu; dopuszcza się wykonanie tego odcinka w formie ciągu pieszo-rowerowego,
- usytuować drogę rowerową w taki sposób, aby omijała za wiatą przystanek autobusowy przy granicy z Gdańskiem.
Ponadto planowane jest przedłużenie infrastruktury rowerowej aż do ul. Jana z Kolna, która począwszy od ul. Polnej może zostać przebudowana i zaprojektowana w formie ciągu pieszo-rowerowego.
Czytaj też:
Jak projektować infrastrukturę rowerową? Powstał poradnik dla samorządów
Projekt gotowy do połowy grudnia bieżącego roku
Przetarg na wyłonienie projektanta przeprowadzono dwukrotnie. W pierwszym postępowaniu nie wpłynęła żadna oferta, zaś w drugim tylko jedna - od firmy "Komunika" Usługi Projektowe Łukasz Szaduro z Gdańska na kwotę 68 880 zł.
Urzędnicy zaakceptowali propozycję gdańskiego oferenta, która jednocześnie mieściła się w budżecie na ten cel wynoszącym 90 tys. zł.
Realizacja zależna od pozyskania dofinansowania
Na przygotowanie pełnej dokumentacji wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji i pozwoleń wskazano termin do 15 grudnia br. Dopiero w kolejnym etapie będzie można ogłosić przetarg na roboty budowlane.
- Gmina będzie wnioskować o środki zewnętrzne na realizację tego zadania. Termin realizacji będzie uzależniony od warunków dofinansowania. Obecnie przygotowanie dokumentacji projektowej jest finansowane ze środków własnych. Niewykluczone, że koszt ten zostanie zaliczony jako kwalifikowany [możliwy do refundacji po otrzymaniu wsparcia zewnętrznego np. unijnego - dop. red.] - informuje Anna Dyksińska, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Sopocie.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Gdańsk, Sopot, Gdynia: rowery i akcesoria
Miejsca
Opinie (110) 3 zablokowane
-
2022-04-07 19:38
za niegospodarnosc i celowe zmarnowanie kasy mieszkanców powinno sie wsadzic tych urzedników za kratki!!
- 4 1
-
2022-04-07 23:47
Jak ja nienawidze artykułów
Tego rowerowo-pieszego lobbysty nie trzeba sprawdzać kto pisał, bo od razu widać po tresci.
Czekam na artykuł tego Pana z tezą, ze na obwodnicy trzeba koniecznie prawy pas przeznaczyc na rowery.- 2 3
-
2022-04-08 11:45
czemu jezdni nie robią tak pofalowanych?
- 1 0
-
2022-04-08 16:50
Strefy 30 powinny zostać zlikwidowane tak jak i progi zwalniające i wyniesione przejścia
- 1 2
-
2022-04-08 23:41
Spowalniacze na drodze!
Spowalniacze na drodze powinny mieć i muszą mieć atest. Nie może być ,że każda gmina , rada sołecka i osiedlowa , zamawia progi zwalniające nie mające argumentacji wymiarów dopuszczonych do spowalniania ruchu drogowego. Ponad to niema w kodeksie o prawie o ruchu drogowym wzmianki o progach zwalniających, lub ograniczeniu prędkości w miejscu zabudowanym do 30km/h. Takie ustalenia można robić na jezdniach miejskich , gminnych i to wszystko!!!!!
- 0 1
-
2022-04-09 09:54
Rowerzyści do piachu! (1)
Zagrażają sobie, pieszym i kierowcom. Bezmyślnie jeżdżą chodnikiem i jeszcze mają pretensje. Ja rozumiem jak ktoś kulturalnie przeprosi, podziękuje, jedzie na tyle wolno żeby zareagować ale nie rozumiem jak można mieć pretensje do pieszego że idzie chodnikiem a nie pada na kolana na poboczu wielbiąc przejeżdżającego fana masowania hemoroidów
- 1 2
-
2022-04-10 00:32
przecież tu id..to zmusza ich do jazdy po chodniku niedorozwój nazywający się prezydentem sopotu on i jego dzielny urząd zmusza rowerzystów na uliczkach tempo 30 do jazdy pieszo rowerowymi deptaczkami zamiast normalnie jezdnią
- 0 1
-
2022-04-09 12:51
A kto odpowie z obecny bubel?
Czy to nie te same władze Sopotu odpowiadają za obecny stan rzeczy? Ile było na to wydane? A teraz chcą za podatników pieniądze naprawiać własne błędy.
- 0 1
-
2022-04-10 21:46
Ruch spowolniony na maksa, a do tego zwężony chodnik. W pobliżu pracuje mnóstwo osób na wózkach
W biurowcach Hestii.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.