Cykl świateł w obrębie Bramy Żuławskiej
2831 wyświetleń 10 lutego 2014 (169 opinii)Z przystanku tramwajowego w stronę ul. Długie Ogrody można bez problemu przejść przy istniejącym ustawieniu sygnalizacji świetlnej - czas w którym można bezpiecznie pokonać ulicę ok.39 sekund.
Więcej na ten temat
Opinie (169) 6 zablokowanych
-
2014-02-10 10:04
Szczerze, ruch pieszy jest tam znikomy (17)
Tunel trzeba jedynie wyremontować, i tak zostawić, bo pieszych tam nie ma, do Lidla, salonu Citroena nie ma sensu robić przejścia w poziomie jezdni.
- 146 118
-
2014-02-10 10:10
włącz myślenie- skoro ruch pieszych jest rzekomo znikomy, to po co wywalać miliony na remont tunelu (10)
skoro wytyczenie przejścia to kilkadziesiąt tysięcy. I skoro ruch pieszych jest znikomy, to w zupełności wystarczy przejscie. A tunel zamknąć kratami i niech sobie poczeka na inne czasy
- 54 30
-
2014-02-10 10:13
Bo jest duży ruch samochodów
też włącz myślenie
- 37 46
-
2014-02-10 11:13
. (4)
Panie Dwojacki,
w tunelu nikt nie zginie, a na takim węźle śmiertelne wypadki będą nagminne...- 29 29
-
2014-02-10 11:40
(3)
a jestes pewien, ze w tym tunelu nikt nie zginie? sam o mało sie tam nie połamałem swego czasu - pozdrawiam ekipy odsniezajaco-odladzajace. A dostac tam w ciry tez raczej latwiej niz trudniej...
- 24 11
-
2014-02-10 12:31
nikt ci nie każe tam chodzić (2)
- 7 24
-
2014-02-10 16:31
Logika cepa..
- 17 2
-
2014-02-10 18:15
nie, k-wa, ma fruwać nad jezdnią
wiem, debili nie sieją, sami się rodzą...
- 13 0
-
2014-02-10 11:46
Tak, zamknąć tunel i niech sobie zgnije...? (3)
Że niby najlepsze rozwiązanie? To jest dopiero totalna degrengolada umysłowa.
- 15 10
-
2014-02-10 17:28
(2)
Jasne, lepiej utrzymywać coś co jest zbędne. Tunel nie funkcjonuje za darmo, jego utrzymanie też kosztuje.
- 3 6
-
2014-02-11 08:20
(1)
jaki zbedny?ludzie powariowali...a do urzedu marszalkowskiego to ktoredy?naprawde nikt z dworca glownego w gdansku nie ma potrzeby tamtedy zmierzac po paszport...jasne tunel zasypac i puscic ludzi przez ulice,bo starzy ludzie i matki z dwojka lub wiecej dzieci nie potrzebuja wcale chodzic do urzedu, a te 40 sekund z pewnoscia wystarcza na pokonanie okolo 100 metrow.nalezy wlasnie wywalic kase na remont tego tunelu ktory jest jak najbardziej na miejscu.
- 5 1
-
2014-02-11 09:21
pomyliłeś węzły
koleś
- 1 1
-
2014-02-10 10:12
(1)
nie ma pieszych bo nikomu tam sie nie chce łazić, architektoniczno-mentalna bariera mówiąca - to juz koniec, wracamy!
- 33 9
-
2014-02-10 14:34
A co tam jest dalej takiego ciekawego w dni kiedy nie ma rynku?
- 5 3
-
2014-02-10 11:00
bzdura
Jak tam nie ma ruchu ? Postój w tunelu godzinę i zobaczysz. Nie ma tam tylko Lidla i salonu Citroena, są jeszcze 2 szkoły i budynki mieszkalne. No i przede wszystkich dla starszych osób rynek.
- 25 5
-
2014-02-10 11:10
Chcialbym zauwazyc ze tunel byl po remoncie
Wygladal przyzwoicie, chlopaki z GKSu zadbali o graffiti. Idac na zuzel czulo sie klimat stadionu. Jak to teraz wyglada wszyscy wiemy. O ile sie nie myle sa tam tez kamery. Wiec jesli my nie potrafimy uszanowac, jesli straz nie potrafi upilnowac no to z czym do ludzi.
- 29 0
-
2014-02-10 13:36
miasto jest dla ludzi
Miasto jest dla ludzi, a pieszych jest więcej niż kierowców. Niestety człowiek choćby był nie wiadomo jak uprzywilejowany pasami znakami czy światłami to nie ma szans z rozpędzonym samochodem. U Nas czerwone światło dla pieszych oznacza: idę może zdążę szczególnie w nocy po imprezach, albo u starszych osób które się zawsze spieszą z ryneczku do tramwaju. Mimo że tunel czy kładka to problem do pokonania dla nóg pieszego, to daje 100% pewność że samochód nas w nich nie potrąci.
- 10 7
-
2015-03-30 14:39
Skąd oni biorą tych nawiedzonych
Czy my mamy pecha do wariatów.
- 0 0
-
2014-02-10 10:09
Esencja Gdańska (3)
- 48 5
-
2014-02-10 12:48
Widać doskonale jak zaniedbał Budyń miasto na foto .
- 6 2
-
2014-02-10 16:55
Zasadniczo Pomysł nie jest taki zły.. (1)
skoro nawet zbytnio świateł nei trzeba rtegulować.. ale Panowie sami siebie w 1 punkcie zaklinają...
"w śniegu lub trawie bez problemu dostrzec można ścieżki, z których korzystają piesi. "
Na zdjęciach widać że ludzie chętnie przechodzą "bezpośrednio" przez ulicę w strone Długich Ogrodów, co by wskazywało na to, że nie będą zych chętni "Nadkładać" drogi po to aby "niby-wygodniej" przejsc po pasach. A tym samym sens budowania samych pasów sie wyklucza:)
Proponowałbym poprowadzenie pasów w linii równoległej do przejścia podziemnego w bezpośrednim sąsiedztwie przystanku (mniej wiecej tak jak są narysowane pasy "między przystankami" na grafice wyżej).- 1 0
-
2014-02-10 20:02
...że już o staniu na światłach, nie wspomnę
- 0 0
-
2014-02-10 10:09
Drugi red.Naskręt z durnymi pomysłami.... (3)
- 107 59
-
2014-02-10 12:12
on pewnie też widział co się dzieje w cywilizowanej europie (1)
A ci co nie widzieli - wyśmiewają się z nich nazywając ich durniami.
- 10 12
-
2014-02-10 23:15
nie powolujmy sie na Europe
Tunele w tym miejscu miasta byly kiedys smutna koniecznoscia.
Nie po to wykonano i aktualnie pracuje sie nad kolejnymi trasami wokol miasta, aby tej drogi nie przywrocic miastu.
Nie patrzmy na Europe - mozemy zrobic swoje miasto lepiej.- 4 0
-
2014-02-10 14:03
Przy nieprzemyślanym układzie pasów korek przesunie się aż do stacji Lotosu przy stadionie
- 8 2
-
2014-02-10 10:09
Wybory idą (6)
Ale Budyniowi już nic nie pomorze . Cały Gdańsk już nie chce jego pomysłów.
Zapuścił miasto Dwie kadencje i proszę jak to na fotach widać . I tak ze wszystkim .
Drogi dziurawe chodniki brudne .- 75 24
-
2014-02-10 10:52
Po pierwsze polecam Tobie słownik ortograficzny. (5)
Po drugie to kto jest realną alternatywą dla Adamowicza? Co, może na jaworski....?
- 14 13
-
2014-02-10 12:14
jaworski "udupiłem stocznię i się mądrzę" jaworski, ten jaworski? nie ma naprawdę nikogo lepszego?
- 7 2
-
2014-02-10 12:49
Szczurek jest Alternatywą
- 3 4
-
2014-02-10 12:51
jeśli argument za Budyniem brzmi "a co innego niz Budyń" (2)
to darujcie sobie lemingi dalszą polemikę, bo wykazujecie logikę rybki, która nie wysunęła pyska poza swoje akwarium i nie wie, że istnieje świat poza nim
- 4 7
-
2014-02-10 13:32
jakie lemingi?
rozumiem że jest Pan bywalcem świata, widział Pan inne kraje, zna Pan języki, jest oczytany super wykształcony itp a my lemingi nic nie wiemy, nie znamy, nie rozumiemy bo mamy inne zdanie niż jaśniepan? Czekamy w takim razie na propozycję spoza akwarium - innych kandydatów niż nieudolny Budyń czy ta szuja Jaworski ja po prostu nie znam.
- 4 3
-
2014-02-10 14:34
Oj żebyś sie zbyt nie zasiedzial urzędniku
I nie zdziwił w wyborach. Tym razem głosy nieważne bedą ujawnione w wyborach prezydenta :)
- 4 1
-
2014-02-10 10:12
"skazane na podziemne przejścia dla pieszych?" (13)
Skazane? Przecież to wygoda i bezpieczeństwo przede wszystkim. To nie skazanie tylko dobrodziejstwo.
- 119 56
-
2014-02-10 10:38
jak czesto chodzisz przejsciami podziemnymi? (7)
czy mowisz jedynie jako kierowca?
- 26 11
-
2014-02-10 10:59
Ja chodzę często (codziennie do pracy) i uważam że to wygodne rozwiązanie (5)
nie to co kwitnięcie na bzdurnych światłach. Korzystam też z AUTOBUSU i nie lubię gdy ma więcej okazji do stania (światła) niż przystanki.
Ludzie zacznijcie myśleć- 23 14
-
2014-02-10 12:18
z tego tunelu korzystasz? (4)
I jeszcze jedno pytanie, do której grupy się zaliczasz:
a) osoba na wózku inwalidzkim
b) osoba z wózkiem dziecięcym
c) osoba mająca problem z poruszaniem się po schodach (wiek, stan zdrowia), zwłaszcza w zimie
d) osoba która ma głęboko w poważaniu problemy innych - motto życiowe "zawsze młody, zdrowy i bezdzietny"- 10 9
-
2014-02-10 12:39
eee byłeś tam? (3)
Ten tunel posiada kładki dla wózków inwalidzkich... Kiedyś jeździliśmy tam rikszami więc wiem..
A zaliczam się do osób które wolą bezpiecznie przejść przez ulicę zamiast narażać się na wypadek samochodowy.- 14 6
-
2014-02-10 23:20
niedlugo na Wojska Polskiego [jesl dobrze pamietam], albo Polanki bedzie rownolegle przejscie dla pieszych i tunel
zobaczymy ile ludzi zginie, ile osob bedzie chodzic "gora".
Ja za dnia z checia wybralbym tunel. Wieczorem, idac samemu albo odprowadzajac dziewczyne zejscie do tunelu jest jak proszenie sie o problemy.- 2 0
-
2014-02-11 09:26
potwierdzam - kładki są - ostatnio służyły do jazdy na sankach
- 0 0
-
2014-02-11 09:27
a ja wolę bezpiecznie przejść przez ulicę zamiast narażać się na obicie mordy w tunelu
- 0 0
-
2014-02-10 21:23
Codziennie między Targiem Siennym a Węglowym, praca zmianowa, więc i conocnie się zdarzy. Nie widzę w nim nic strasznego.
- 2 0
-
2014-02-10 10:57
(4)
tak, pchanie wózka po rampach to istne dobrodziejstwo, a już zwłaszcza po opadach śniegu. Tylko paść na kolana i dziękować losowi!
- 18 5
-
2014-02-10 11:00
są zadaszone te rampy (1)
- 4 4
-
2014-02-10 11:59
tutaj na zdjęciach widać oblodzony podjazd
- 5 1
-
2014-02-11 08:36
mam wozek trojkolowy,z ramp nie korzystam,wnosze lub wjezdzam po schodkach i tez chodze i zyje!nie lepiej stac na swiatlach i czekac ...napisali ile czasu na przejscie,lecz zapomnieli wspomniec ile czasu trzeba stac...tak pasc ze szczescia na kolana gdy zawierucha,snieg,deszcz ze mozna postac pare minut na swiezym powietrzu czekajac na swiatla.zawsze znajdziecie powody by narzekac...prawda jest taka ze juz raz byl artykul na ten temat i podobne komentarze...poc o drugi raz roztrzasac?mialoby to nas przekonac czy o co chodzi?
- 0 0
-
2015-02-26 11:21
Dodam ze pasc na kolana w zasikanych i cuchnacych podjazdach...
- 0 0
-
2014-02-10 10:13
Związek przyczynowy jest prosty (1)
mamy w mieście szerokie Podwale z estakadami i brakiem przejść naziemnych -> ma ono większą pojemność -> więcej samochodów może przejechać -> więcej kierowców pojedzie tamtędy, niż powinno po wybudowaniu obwodnicy południowej i tunelu pod Wisłą -> zakorkowane centrum miasta
naprawdę czasem nie trzeba szerszych i bardziej przepustowych dróg, aby nie było korków a umiejętne rozpraszanie ruchu po całym mieście- 48 10
-
2014-02-10 23:21
no, ze tez nie moge dac dwoch plusow :/
- 0 0
-
2014-02-10 10:14
metropolia (7)
Gdańsk pretenduje do miana metropolii, tylko że im więcej się o tym mówi, tym coraz dalej do realizacji tego celu.
Metropolią to jest np. Wrocław o którym wręcz mówi się "najbardziej europejskie wśród polskich miast".
Gdańsk nie dorasta nawet do pięt Wrocławowi, a szkoda... bo też ma potencjał.- 57 9
-
2014-02-10 10:39
czyli jestes za czy przeciw, bo nie wiadomo, o co chodzi procz wychwalenia Wroclawia (5)
- 6 6
-
2014-02-10 10:58
(4)
to jest dość proste - Gdańsk ma duży potencjał, by stać się metropolią, niestety teraz metropolią nie jest. Każdy kto choć trochę podróżuje, z łatwością stwierdzi, że Gdańsk na tle Wrocławia czy Poznania, nie mówiąc już o Warszawie czy Krakowie, wygląda słabo... łatwo się zachwycać ogłaszanymi przez UM sukcesami, ale jak porówna się to z innymi miastami, to już różowo nie jest. Przykładowo jak kilka lat temu zobaczyłem jak może wyglądać przystanek tramwajowy (Wrocław - Pl. Grunwaldzki), to niestety zwątpiłem że w Gd coś podobnego powstanie w najbliższej dekadzie. Nie wspominając już o martwej strefie prestiżu na Długiej w porównaniu do wiecznie zapełnionego uśmiechniętego Rynku we Wrocławiu. I tak można by wymieniąc...
- 14 5
-
2014-02-10 11:17
Przystanek tramwajowy na placu Grunwaldzkim to akurat nie jest dobry przykład. Jeśli jesteś turystą, to idealny sposób, żeby pogubić się na który przystanek musisz iść, żeby odjechać w dobrą stronę.
Nie, żeby pętla autobusowa przy dworcu we Wrzeszczu była bardziej czytelna dla przyjezdnego, ale miał być przykład do równania w górę.- 3 1
-
2014-02-10 11:36
(1)
no ja na pl. grunwaldzim się nie gubię :))
a co powiesz na Sky Tower czy rewelacyjny Dworzec Główny?
Kurcze, we Wrocku czuć że jest do duże miasto, ma wielkomiejski klimat a w Gdańsku nie. Gdy moi znajomi z W-wy przyjeżdzają do Gdańska, zawsze opowiadają, że tu jest tak swojsko, mniej świateł, wręcz ciemno... a zdanie osób z zewnątrz jest dość istotne, bo ich odczucia co do metropolii są bardziej prawdziwe niż nasze wyobrażenie, które jest złudne i subiektywne. A chciałbym żeby mówli "wow - kawał prężnego miasta" :)- 6 1
-
2014-02-10 23:27
czyli skoro tu jest swojsko, to w imie budowania metropolii mamy zrobic nieswojsko?
"Swojsko" to jest zaleta.
Gdansk metropolia nigdy nie bedzie sam. Metropolia moze byc tzw. "Trojmiasto" obejmujace teran przynajmniej od Rumii do Pruszcza, a moze nawet od Rady do Tczewa + Zukowo i okolice. Z dobra komunikacja kolejowa na glownys osiach aglomeracji i (taka natura, ale czy to zle?) kilkoma silnymi osrodkami biznesu / handlu / rozrywki.
Ja swojskosc Gdanska uwazam za plus. Uwielbiam klimat czy to Wrzeszcza, czy to Dolnego Miasta i nie moge sie doczekac, az te dzielnice odzyskaja dawny blask. A to juz tylko kwestia czasu.
Aktualnie mieszkam w porownywalnej wielkosci miescie w "Europie" (Anglia) i stwierdzam, ze Gdansk jest duzo lepiej zorganizowany. Jak czytam komentarze o SKM, to cholera mnie bierze. Tu kolej - po jednym torze, co pol godziny w godzinach szczytu - niezelektryfikowana, ktorej drzwi otwieraja sie po 40 sekundach od zatrzymania (doslownie, jest informacja przy drzwiach na ten temat) , a w Gdansku narzekaja, ze odstep miedzy wagonem, a pociagiem wynosi 20 cm... To chyba tylko Polacy potrafia.- 2 1
-
2014-02-10 11:37
dokładnie jest jak mówisz!
Tylko ślepi starają się oceniać to tak jak są ustawieni przez lokalne media- 6 0
-
2014-02-10 21:24
Wrocław ma PR i to widać.
- 1 0
-
2014-02-10 10:25
ja najbardziej lubię zakręty na podjazdach i stojące tam KLOCKI ;-)
- 11 2
-
2014-02-10 10:26
Znowu o tych tunelach! (15)
Widzę, że Redaktor nie może spać, bo śnią mu się potworne tunele straszące dzieci i staruszki.
IMHO są bardzo wygodne i bezpieczne,tak dla pieszych,jak i dla rowerzystów. Często jeżdżę rowerem przez te tunele (są zjazdy dla wózków i przemieszczam się szybko i wygodnie).
Jak zlikwidują, będą przejścia/przejazdy -zapewne 2-fazowe, na których stracę dobre 2-3 minuty.
Wystarczy 'tylko' zadbać o nie, a mogą być wizytówką tej części Gdańska (piszę to naprawdę, bez ironii- Podwale to tiutaj jedyny porządny fragment infrastruktury miasta, wszędzie obok totalny syf i ruiny). Niby dokąd mają prowadzić te przejścia?- 75 49
-
2014-02-10 10:37
Wizisz, ty przez tunele przejezdzasz tranzytem, (5)
a tutaj mowa o tym, zeby przywrocic ten teren ludziom, ktorzy tam mieszkaja. Nie obraz sie, ale to jest troche wazniejsze.
- 19 15
-
2014-02-10 11:02
i tym którzy przyjezdzajac do nas chcieliby sobie troche wiecej polazic, a przez podwale nie tyle nie mogą, co nie widzą sensu
- 2 5
-
2014-02-10 12:42
Wg ciebie ludzie mają zamieszkać w tunelach?
Dobry żart ;)
- 3 1
-
2014-02-10 12:46
tak się składa, że ja właśnie mieszkam w tej okolicy (2)
tunelem nie chodzę bo po drugiej stronie nie ma nic ciekawego, za to autem górą przejeżdżam często i nie wyobrażam sobię żeby teraz tunele zlikwidować i utopić w korkach moją dzielnicę. i co ty na to?
- 17 10
-
2014-02-10 13:51
nic tam nie ma. (1)
prawda. A dlaczego? bo miasto nie rozwija się w tym kierunku, bo bariera architektoniczna w postaci arterii 3x3 z tunelami na to nie pozwala. Nikt przy zdrowych zmysłach nie postawi tam żadnych nowych usług ani mieszkaniówki, bo nikt nie chce mieszkać przy autostradzie i nikt nie będzie korzystał z usług "po drugiej stronie fosy".
- 11 10
-
2014-02-10 16:06
Siejesz demagogię
Tereny poza Dolnym Miastem są przeznaczone na usługi i przemysł, a nie mieszkaniówkę (podmokłe grunty).Co ciekawego mieliby zobaczyć turyści na wschód i południe od Siennickiej? Salon Citroena, Autohandel, Lidla?
Sorki, zapomniałem o słynnym ponadczasowym rynku przy Elbląskiej.- 8 3
-
2014-02-10 11:10
tunele (4)
są obrzydliwe, śmierdzące, zaszczane, wypełnione menelami, rzygami i potłuczonym szkłem. Ściany wilgotne, pobazgrane, zgniłe i obleśne. Schody śliskie, łeb można sobie rozbić. poręcze obdrapane i wysmarowane smarkami meneli. Ciemno i paskudnie, narkotyzujące się nastolatki, zużyte prezerwatywy, brudasy wyłudzające kasę. Zasypać to paskudztwo!
- 19 12
-
2014-02-10 12:39
zasypać
to ciebie w tym tunelu. Twój ulubiony horror przecież :)
- 9 3
-
2014-02-10 12:40
I jeszcze napisz że absolutnie nie da się (1)
wyremontować. Jakiś ty potłuczony.
- 10 2
-
2014-02-10 13:22
da się wyremontować.
ale nie da się utrzymać. Przykład: tunel przy Dw. Głównym. Remont ledwie parę lat temu, materiały wysokiej jakości, a znów jest paskudnie. Do tego platformy dla wózków na przystanki - wiecznie zepsute, lub obsługiwane w godz. 8-18. Szał normalnie!
- 6 3
-
2014-02-10 19:02
boisz się tuneli czy naoglądałęś się filmów amerykanskych, że takie bzdury wypisujesz, że niby młodzież wciąga albo pali coś w tunelu albo ludzie kopulują w tunelu ? chodniki też są zarzygane, żebrzą kasę na chodnikach, a nawet gorzej o****ne i zaszczane, śliskie i łeb można skręcić
- 3 2
-
2014-02-10 12:34
ja już dawno odkryłem, że ten pan redaktor ma jakąś fobię antysamochodową (3)
- 13 5
-
2014-02-10 12:38
pewnie biedaczek chodzi pieszo (2)
co najwyżej rowerkiem zapieprza. Stąd ten uparty bój z kierowcami i pojazdami. - zazdrośnik ;)
- 8 4
-
2014-02-10 12:44
To święta wojna
Nie sądzę by mieli samochody i mieszkali bliżej jak 10km od tego tunelu, nie powinni się wypowiadać. Czemu nikt nie zapyta mieszkańców?
- 5 0
-
2014-02-10 23:32
naprawde sadzicie, ze posiadanie dowolnego samochodu jest jeszcze wyznacznikiem boagctwa?
Musze zasmucic. Nie jest.
- 1 1
-
2014-02-10 10:30
jest juz
na skrzyżowaniu ul. Elbląskiej z Głęboką oraz Zawodników Ponadto w tym miejscu można zamontować sygnalizację wzbudzaną na guzik
wydaje mi sie ze w tym miejscu jest sygnalizacja wzbudzana przyciskiem przynajmniej była pare lat temu jak chodziłem do samochodowki- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.