• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

12 mln zł za przejście naziemne i nowe przystanki przy dworcu

Michał Brancewicz
15 kwietnia 2024, godz. 13:20 
Opinie (567)

Urzędnicy wyłonili wykonawcę przejścia naziemnegoMapka i nowych przystanków tramwajowych przy dworcu Gdańsk Główny. Odrzucona została najtańsza oferta na kwotę 9,3 mln zł, a wybrano drugą, wartą prawie 12 mln zł. Piesi będą mogli skorzystać z przejścia jesienią tego roku.



Przejście naziemne przy dworcu jest potrzebne?

Oferty na budowę przejścia wraz z pozostałymi elementami złożyły cztery firmy i konsorcja.

Najkorzystniejsza cenowo propozycja od P.P.H.U. "Da-Bruk" Drążkowska Helena z Pomieczyna (9,35 mln zł) została odrzucona. DRMG wygrało drugą z kolei najniższą ofertę Grupy Flize Gres z Prokowa, wartą 11,94 mln zł.

- W celu ustalenia, czy najniższa oferta zawiera tzw. rażąco niską cenę wykonawca został wezwany do złożenia wyjaśnień w zakresie wyliczenia ceny. W opinii zamawiającego, najniższa oferta nie zawierała kompletnej wyceny wszystkich elementów wchodzących w zakres przedmiotu zamówienia - informuje Aneta NiezgodaDyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Najważniejsze elementy inwestycji:

  • naziemne przejście dla pieszych ze ścieżką rowerową między Krewetką a hotelem Central,
  • nowa sygnalizacja świetlna w obrębie przejścia,
  • przedłużenie peronów tramwajowych aż do przejścia i możliwość wejścia na przystanki od strony przejścia dla pieszych,
  • wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride przy hotelu ScandicMapka,
  • montaż nowych wiat tramwajowych i autobusowych.

Przejście naziemne przy dworcu PKP będzie gotowe jesienią



Budowa ma potrwać 27 tygodni, czyli ponad pół roku od dnia podpisania umowy. Z zastrzeżeniem, że rozpoczęcie robót nastąpi nie wcześniej niż 29 kwietnia. Z kolei odbiory potrwają maksymalnie kolejne siedem tygodni od zakończenia prac.

To wszystko oznacza, że przejście dla pieszych na przedłużone perony tramwajowe powinno być udostępnione między październikiem i grudniem tego roku.

Opinie (567) ponad 20 zablokowanych

  • Tupet! Nie ma 10-20 baniek na szkołę modułową na Jasieniu (1)

    a oni chcą zrobić przejście naziemne... i tak jak już pisałem: powodzenia z wynajmem przestrzeni w tunelu...

    • 20 4

    • przestrzeń w tunelu

      to już problem pkp, które do dziś nie uruchomiło winy o stronie dworca. Witamy w jednym z największych miast w PL, gdzie trzeba walizy i wózki targać po schodach.

      • 4 1

  • nie do wiary przejscie - 12 mln i pół roku budowy?! co oni będą pół roku tam robić??? (1)

    • 16 3

    • Perony

      • 3 1

  • Bardzo dobrze, ostatnio musiałem nosić tam rower po schodach, bo nawet podjazdu nie ma (2)

    Dość tego.

    • 8 20

    • Ojoj

      • 2 2

    • ale po co? nosić rower? kilka metrów dalej jest przejście!

      • 1 3

  • (1)

    To 66% to zapewne kierowcy, którzy nie będą mogli jeżdzić z nadmierna prędkością co nagminnie zdarza się przy dworcu, szczególnie motocykliści i właściciele drogich aut, którzy mając tak wielką widownię na przystankach przy dworcu popisują się

    • 9 16

    • Nie

      66 % to też pasażerowie tramwajów które i tak zdecydowanie za długo stoją na światłach na odcinku Forum - Zieleniak. Niedługo szybciej będzie z buta.

      • 4 2

  • psy szczekają

    karawana jedzie dalej

    i tak o wiele lat za późno

    • 11 4

  • masakra...

    ja to zrobię ze szwagrem za 5 baniek!

    • 13 1

  • Daleko od dworca. Tak jak pisałem, ta lokalizacja dobije ostatecznie menel city forum.

    • 11 2

  • warto od dworca PKP do PKS włącznie z Huciskiem (1)

    Zrobić strefę bez samochodów, rowerów i motorowerów, wtedy byłyby potężne jaja dopiero.

    • 4 4

    • Takie cos to trzeba bylo 30 lat temu zacząć

      I teraz finiszowac

      • 1 0

  • 12 mln tutaj + ponad 3 mln na zaspie - ładnie się bawią nieudacznicy naszym kosztem

    • 14 4

  • Dlaczego to przejście jest w takim bezsensownym miejscu? W takiej wizji jest ono całkowicie zbędne bo jest przejscie na Hucisku! Nowe przejście powinno być kolo KFC przy wejściu do tunelu, żeby naprawdę służyło ludziom. Stamtąd byłoby zejście na perony skm i dalekobieżne. Wniosek nasuwa się sam dlaczego wybrano tak beznadziejna lokalizację.

    • 14 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane