- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (131 opinii)
- 2 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (159 opinii)
- 3 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (304 opinie)
- 4 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (72 opinie)
- 5 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (51 opinii)
- 6 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (145 opinii)
12,5 zł za przejazd pomorskim odcinkiem A1
14 groszy za kilometr czyli 12,5 zł za cały odcinek zapłacą od 5 stycznia kierowcy chcący przejechać cały pomorski odcinek autostrady A1 z Rusocina do Nowych Marz. Taryfa będzie obowiązywać do końca czerwca 2009 r. Potem stawki wzrosną.
Ale od połowy października kierowcy jeżdżą aż do Nowych Marz, czyli całym pomorskim odcinkiem A1, przy czym przejazd ze Swarożyna do Nowych Marz nic ich nie kosztuje.
Ta sytuacja zmieni się już o północy z 4 na 5 stycznia. Od tej pory za przejazd autostradą kierowcy będą płacić według stawki 14 gr za km, zaś przejazd całym odcinkiem będzie ich kosztował 12,5 zł.
Ta stawka ma jednak charakter czasowy. Będzie obowiązywać jedynie do 30 czerwca 2009 r. Później, gdy zakończy się remont na drodze krajowej nr 1, która jest alternatywą dla korzystania z A1, opłaty pójdę w gorę.
Za kilometr przyjdzie zapłacić 16 gr, a za pokonanie całej autostrady do Nowych Marz - 17,5 zł.
Pobieraniem opłat na autostradzie zajmuje się firma Intertoll, jeden z udziałowców spółki Gdańsk Transport Company, która wybudowała, a teraz zarządza pomorskim odcinkiem A1.
Budowa pomorskiego, niemal 100-kilometrowego odcinka A1 trwała od 2005 r. do 2008 r. Jesienią br. ruszyły już prace prace przy budowie autostrady z Nowych Marz do Torunia. 50 km autostrady, w tym najdłuższy w Polsce most przez Wisłę, powstanie w trzy lata. Inwestycja będzie kosztowała ok. 800 mln euro (sam most ponad 190 mln euro, autostrada w cenie 11,7 mln euro za km).
Opinie (314) ponad 10 zablokowanych
-
2008-12-26 11:30
To wszystko przez PIS, gdyby nie demagogia Kaczynskiego juz dawno placilibysmy ceny wg standardow (3)
europejskich. A tak przesuniete to zostalo w czasie i aktualny rzad obwiniany jest za bledy innych. Gonimy Europe, a to znaczy ze rowniez jej ceny, a pozniej moze dochody, ale jak wezmiemy sie do pracy i przestaniemy wreszcie narzekac. Kierowani przez ludzi pokroju Tuska, Bartoszewskiego, Nowaka i innych, mozemy byc spokojni o swoja przyszlosc, niczym sie nie martwic, i tylko skoncentrowac na codziennym wykonywaniu obowiazkow sluzbowych.
- 0 0
-
2008-12-26 11:42
Nareszcie jakis rozsadny glos (2)
- 0 0
-
2008-12-26 11:42
I jaki przemyslany (1)
- 0 0
-
2008-12-27 10:19
kocham ten głos
kocham ten głos
- 0 0
-
2008-12-26 11:42
Ceny europejskie, a zarobki ?
Wszytko fajnie, jednak argumentację że równamy cenami do reszty krajów UE można sobie w troki wsadzić, dopóki polskie zarobki (powiedzmy, ze te średnie statystyczne, bo o minimalnych to nie ma co wspominać) są na poziomie minimum socjalnego UE. Cud się stał, nie ma co.
- 0 0
-
2008-12-26 11:48
Tam gdzie buhuje PO i firmy z nia"zaprzyjazione",tam zawsze jest drogo i rosna koszty,jeszcze tego nie wiecie?
- 0 0
-
2008-12-26 11:57
Nikt WAM nie każ jeździć po autostradzie (4)
Autostrada to taki wagon 1-szej klasy Intercity, dla tych co płacą za komfort i czas. Reszta jeździ za pół ceny osobowym. I tak ma być. Dzięki tym opłatom będzie wiecej kasy na budowę kolejnych odcinków.
- 0 0
-
2008-12-26 12:04
(1)
tyle że wszyscy płaca za ich budowę
- 0 0
-
2008-12-26 22:44
jakie intercity
skoro juz mamy za nia płacic to niech v max =200 albo coś bo 130 kmh na tych 90km to nie zrobi jakiejś róznicy wartej te 17 pln:) czy tam narazie 12
- 0 0
-
2008-12-27 10:26
pieniążki za autostradę
są pożytkowane raczej na obsługę autostrady, na płace kasjerek, utrzymanie MOPów, paliwo dla pługo-piaskarek itd
- 0 0
-
2008-12-27 12:47
I klasa IC komfort i czas? LOL Trasa Gdynia - Wawa pociągiem IC ostatnio to ponad 5h. Średnia niecałe 70km/h. Szybciej kaszlakiem wiejskimi drogami można dojechać.
- 0 0
-
2008-12-26 11:59
Czy nie jest tak że...?
sama jazda autostradą generuje przychody dla skarbu państwa.Spalanie paliwa wzrasta 20-30% więc każdy ponosi już dodatkowe koszy.Opłata 5 gr./km powinna być górna granicą.
- 0 0
-
2008-12-26 12:00
11,5 mln euro za kilometr,no to ladnie rzad NAS okrada!!!
- 0 0
-
2008-12-26 12:03
banda idiotów
hmm tak sobie przemyślałem
1 nizsza cena wiekszy ruch czyli defacto wpływy będą takie same albo nawet wyższe taak?
2 większy ruch to mniej wypadków na trasie na LÓDZ taak?
Więc może jakiś ekonomista na górze nie potrafi liczyć???- 0 0
-
2008-12-26 12:09
Nie piszcie ze za drogo
Nie piszcie ze za drogo - napiszcie, że was nie stac. Miejcie odrobine godnosci.
- 0 0
-
2008-12-26 12:22
dlaczego dla porównania nie podajecie cen na innych polskich autostradach
przydałoby się także porównanie do cen w Europie
- 0 0
-
2008-12-26 12:23
Polaczek WRÓĆ!!!!!!!!!! PIS WRÓĆ!!!!!!!!!!! (3)
To był człowiek który chciał wybudować autostady dla ludzi. Z cenami dla ludzi. Niestety, autostardy które powstały i tak za publiczne - czyli nasze pieniądze (Państwo polskie poręczało kredyt GTC w bankach) - służa nie nam, tylko jakimś dziwnym szemranym firmom, które podwyższają opłaty coby im tej autostardy nie rozjechali. Bo przeciez zaoszczędzili nanawierzcni, to się czuje... I widzi. Będze jak na A4. złoścliwie nazywana A$
- 0 0
-
2008-12-26 12:46
No to jak w końcu, pieniądze poszły z podatków, czy z kredytów zaciągniętych przez GTC w bankach?
Zdecyduj się w końcu...
- 0 0
-
2008-12-26 15:40
ty poj...ncu, jakby polaczek zostal to nie byloby autostrady!!!
- 0 0
-
2008-12-27 20:31
bezmózg
ćwoku kredyt zaciągneło GTC a państwo tylko poręczyło-KREDYT jest spłacany przez GTC a nie przez państwo,państwo jest tylko żyrantem
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.