- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (568 opinii)
- 2 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (29 opinii)
- 3 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (16 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (241 opinii)
- 5 Rekordzista dostał 5 mandatów (82 opinie)
- 6 Były senator PiS trafił do więzienia (359 opinii)
131 mln zł dofinansowania do transportu publicznego w Trójmieście
Gdańsk i Gdynia otrzymają w środę finansowy zastrzyk - 131 mln zł - na rozwój transportu publicznego. Pieniądze trafią na budowę węzłów przesiadkowych w Gdańsku, a także dofinansują przebudowę ul. Chwarznieńskiej w Gdyni.
Kontrakt z Gdańskiem dotyczy realizacji projektu pn. Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - etap IIIc, którego wartość to ok. 160 mln zł, w tym 94,2 mln zł unijnego dofinansowania. W ramach projektu planuje się budowę węzłów integracyjnych i infrastruktury towarzyszącej dla przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej: Brętowo, Jasień oraz Kiełpinek.
Planuje się także budowę dojazdów do przystanków Jasień i Kiełpinek. Ponadto w ramach projektu zaplanowano przebudowę ponad 4 km torowiska tramwajowego w ul. Siennickiej i ul. Lenartowicza od ul. Elbląskiej do ul. Sucharskiego.
- Projekt przewiduje integrację podsystemów transportowych funkcjonujących na terenie trójmiejskiego obszaru metropolitalnego, a w szczególności systemu PKM z układem tramwajowym i autobusowym Gdańska. Projekt zostanie zrealizowany do czerwca 2015 roku - wyjaśnia Małgorzata Pisarewicz, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego.
Marszałkowie województwa podpiszą również dwie umowy z władzami Gdyni. Pierwsza dotyczy realizacji projektu pn. "Zwiększenie konkurencyjności transportu publicznego w Gdyni, dzięki przebudowie infrastruktury komunikacji zbiorowej wraz z zakupem nowoczesnego taboru", którego wartość wynosi 38,7 mln zł, zaś unijne dofinansowanie - 16,2 mln zł.
Projekt zakłada zwiększenie konkurencyjności transportu publicznego poprzez wydzielenie pasów ruchu dla pojazdów transportu publicznego w ciągu ul. Kieleckiej (o długości około 1 420 m) oraz w ciągu ul. Morskiej (o długości około 350 m), przebudowę 20 zatok komunikacji zbiorowej, modernizację placu postojowego przy zbiegu ul. Powstania Styczniowego i ul. Huzarskiej, zakup 30 nowoczesnych autobusów (w tym 15 autobusów zasilanych gazem CNG) oraz przeprowadzenie szkoleń dla kierowców i kontrolerów biletów.
Druga umowa dotyczy dofinansowania przebudowy ul. Chwarznieńskiej w Gdyni, na odcinku od granicy lasu Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego do zakrętu w rejonie skrzyżowania z ul. Gierdziejewskiego. W ramach przedsięwzięcia powstały dwie nowe jezdnie ul. Chwarznieńskiej o długości 643 m, a dotychczasowa ulica została przebudowana na odcinku 2 286 m.
Przedsięwzięcie miało na celu poprawę spójności i efektywności komunikacyjnej systemu transportowego aglomeracji trójmiejskiej, poprzez rozbudowę układu drogowego, dla usprawnienia jego powiązania z systemem krajowym i transeuropejskim. Wartość projektu to 30,3 mln zł, zaś unijne dofinansowanie 20,5 mln zł.
Umowy o dofinansowanie podpisane zostaną przez marszałków Mieczysława Struka i Wiesława Byczkowskiego z prezydentami Gdańska i Gdyni, w środę, 28 maja, o godz. 11 na wiadukcie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej przy przystanku "Brętowo".
Miejsca
Opinie (103) 5 zablokowanych
-
2014-05-27 14:59
Mogliby w ramach dofinansowania naprawić windę na SKM Żabianka
Bo już niestety nie działa. CIekawe ile będzie stała zepsuta, hehe może tyle co ta na Kamionce, przez 12 lat? :)
- 11 1
-
2014-05-27 15:09
Buspas na Estakadzie! To powinni zrobić. A nie, że teraz autobusy się spóźniają, bo korki. A pas awaryjny pusty.
- 7 1
-
2014-05-27 15:20
Czyli jakieś 150zł/mieszkańca
I to są pieniądze z waszych podatków, którzy politycy twierdzą że umieją wydać lepiej od was...
- 7 3
-
2014-05-27 15:55
GDAŃSK (1)
Niech Samorząd Gdańska naprawi "błąd" pozostawienia Szlabanów przez PKP i wybuduje tunel lub wiadukt na Dzielnicy Orunia dla mieszkańców oraz przedsiębiorców. Może wzrośnie szansa na SMK częściej w stronę Tczewa.
- 5 4
-
2014-05-27 19:30
Jak ja was rozumiem... : /
My w Chyloni od przeszło 30-tu lat walczymy o tunel na Puckiej pod magistralą kolejową, na której ruch w godzinach szczytu odbywa się co 7,5 minuty. Nie wspominając o tym, że to największa dzielnica Gdyni, jesteśmy odcięci od straży pożarnej na Hutniczej, a wraz z Pustkami, Cisową i Demptowem cierpimy na brak dogodnego dojazdu do północnych dzielnic Gdyni. Pucka to najlepszy wylot dla jadących na Kępę Oksywską, plażę w Rewie, Mechelinkach.. Latem walą tam tabuny Warszawiaków, przez co Obłuże zawsze jest niemiłosiernie zapchane. Tunel rozładowałby ruch.
A przede wszystkim dzięki jednemu tylko przejazdowi, Chylonia jest podzielona na dwoje.
I gdzież jest ten tunel? Wiadukt? ha! Są o wiele ważniejsze inwestycje, niż ładowanie kasy w jakichś tam mieszkańców... Turyści się liczą! Turyści dają pieniądze... Na kolejne inwestycje w PR.
Szkoda, że i Wy i my jesteśmy zawsze tak olewani przez swoje miasta. To przykre.- 10 0
-
2014-05-27 16:12
Świetnie!
- 2 0
-
2014-05-27 16:12
piszcie z łaski swojej jakoś spójnie
bo najpierw piszecie że: "Zastrzyk finansowy otrzyma także Gdynia, która będzie mogła nabyć nowoczesny tabor."
a potem
"Druga umowa dotyczy dofinansowania przebudowy ul. Chwarznieńskiej w Gdyni"
i ani słowa o autobusach czy trajtkach wiec na co pójdzie kasa na drogę czy na tabor???- 4 1
-
2014-05-27 16:33
A co z węzłem Rębiechowo - dawne Banino
Marszałek Struk nie dostrzega potrzeby zintegrowania przystanku PKM Rębiechowo z jakąkolwiek ulicą, którą przejedzie autobus?
Liczyłem, że chociaż władze zarządzające funduszami unijnymi namówią łaskawie
nieudaczników z Żukowa do działania - a tu NIC.
Wstydźcie się wybrańcy narodu - za taką postawę.
Będziemy pamiętać wasze zaangażowanie w sprawę PKM RĘBIECHOWO-Banino.- 5 3
-
2014-05-27 17:44
Może w końcu w Gdyni uda się pozbyć tych starych jelczo-mercedesów
- 3 4
-
2014-05-27 17:54
Gdańsk najlepiej rozwiniętym polskim miastem pod względem infrastrukturalnym i komunikacyjnym
to brzmi dumnie, czas na rozwój intelektualny, durnie. Patusy na każdym kroku jak ten co skopał tę niewinną kobietę. Fajnie jakby władować pieniądze nie tylko w rozwój infrastruktury ale i kultury, tworząc miejsca dla rekreacji, relaksacji czy organizować więcej eventów na powietrzu by zintegrować razem mieszkańców dzielnic i nie tylko. Pochwalam projekt "STREETWAVES". Pozdrawiam
- 1 6
-
2014-05-27 18:02
Równość (2)
94 mln unijnej kasy dla Gdańska. 37 dla Gdyni. Czyżby Urząd Marszałkowski był prywatnym folwarkiem jedynej ,słusznej partii rządzącej w "Wolnym Mieście".
- 5 6
-
2014-05-27 18:23
I to jest nierówność.
Gdańsk powinien dostać jeszcze więcej.
Na sam Jarmark Dominikański przyjeżdża 7 mln. osób.
a ile procentowo np. studentów mieszka w Gdańsku a ilu w Gdyni?
Nawet , gdy przestaliśmy gościć , festiwal to nadal Lwy przyznajecie... a w Herbie co macie?
Wstydzicie się ryby ?
to chociaż mogliście co innego wymyślić np. Nagrodę Tygrysa.
Mogę wam powymyślać różne sprawy za parę groszy by wiochy na Pomorzu nie robić...- 4 4
-
2014-06-04 13:36
A gdzie tu nierówność?
Gdańsk dostał 2,5 raza więcej, ale jeżeli policzymy liczbę nie tylko stałych mieszkańców ale i studentów, turystów itd. to jest on co najmniej 2,5 raza większym miastem.
Tak więc kasa została podzielona proporcjonalnie.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.