• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

14-latka potrącona na pasach w Gdyni

neo
13 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Kierowca, który potrącił dziewczynkę był trzeźwy. Kierowca, który potrącił dziewczynkę był trzeźwy.

14-letnia dziewczynka została potrącona w Gdyni. Przechodziła przez przejście dla pieszych.



Czy na wszystkich przejściach przez ul. Morską powinny być światła?

Do wypadku doszło ok. godz. 7 na ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni w Cisowej.

Dziewczynka przechodziła przez przejście dla pieszych, na którym nie ma sygnalizacji świetlnej. Uderzył ją volkswagen golf, kierowca samochodu był trzeźwy. Poszkodowana została przewieziona do szpitala.

Ze wstępnych informacji wynika, że jej życiu nie zagraża niebezpieczeństwo.

Mieszkańcy Gdyni od miesięcy apelują o zmiany m.in. w Cisowej. Jak dotąd bezskutecznie.

Szczegóły przygotowanego przez mieszkańców projektu zmian drogowych w Cisowej, Chyloni i Pustkach:

1. Instalacja sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych przez ul. Chylońską w pobliżu skrzyżowania z ul. Starogradzką zobacz na mapie Gdyni. Dochodzi tam do poważnych wypadków. Dwoma najgłośniejszymi z ostatnich lat było śmiertelne potrącenie uczennicy szkoły podstawowej oraz uderzenie samochodu w przystanek, powodujące zranienie m.in. kilkumiesięcznego niemowlaka.

2. Instalacja sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych przez ul. Kartuską w pobliżu skrzyżowania z ul. Raduńską zobacz na mapie Gdyni oraz na przejściu przez ul. Chabrową zobacz na mapie Gdyni w okolicy Szkoły Podstawowej nr 16. Sygnalizacja jest też potrzebna na przejściu dla pieszych przez ul. Morską w okolicy skrzyżowania z ul. Chylońską II zobacz na mapie Sopotu. Tam mógłby też stanąć fotoradar. Głównie z tego powodu, że blisko siebie są dwa przejścia, a tylko jedno ma sygnalizację świetlną.

3. Budowa progu zwalniającego bądź innego rozwiązania ograniczającego prędkość na ul. Nowodworskiego zobacz na mapie Gdyni oraz na ul. Skarbka zobacz na mapie Gdyni, gdzie samochody jeżdżą zdecydowanie za szybko.

4. Budowa instalacji dla fotoradaru w okolicy skrzyżowania ul. Chylońskiej i Piaskowej zobacz na mapie Gdyni. To także bardzo niebezpieczne miejsce. Dochodzi tam do wielu wypadków, a najtragiczniejszy to, zabicie trzech braci przez rozpędzonego, pijanego kierowcę. Dlatego mieszkańcy chcieliby, by w okolicy stanął też fotoradar. W tym zakresie wspiera ich zresztą policja, która wybrała to miejsce, jako jedną z czterech priorytetowych lokalizacji na terenie Gdyni.
neo

Opinie (288) ponad 10 zablokowanych

  • VW

    I znowu widły folkswagena - czemu mnie to nie dziwi???

    • 2 4

  • Do wszystkich twierdzących tu, ze mają pierwszeństwo na pasach. Douczyć się, a potem dyskutować. (4)

    Cytat:
    USTAWA z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym

    Cytat:
    Ruch pieszych

    Cytat:
    Art. 11. 1. Pieszy jest obowiązany korzystać z chodnika lub drogi dla pieszych, a w razie ich braku - z pobocza. Jeżeli nie ma pobocza lub czasowo nie można z niego korzystać, pieszy może korzystać z jezdni, pod warunkiem zajmowania miejsca jak najbliżej jej krawędzi i ustępowania miejsca nadjeżdżającemu pojazdowi.
    2. Pieszy idący po poboczu lub jezdni jest obowiązany iść lewą stroną drogi.
    3. Piesi idący jezdnią są obowiązani iść jeden za drugim. Na drodze o małym ruchu, w warunkach dobrej widoczności, dwóch pieszych może iść obok siebie.
    4. Korzystanie przez pieszego z drogi dla rowerów jest dozwolone tylko w razie braku chodnika lub pobocza albo niemożności korzystania z nich. Pieszy, z wyjątkiem osoby niepełnosprawnej, korzystając z tej drogi, jest obowiązany ustąpić miejsca rowerowi.
    5. Przepisów ust. 1-4 nie stosuje się w strefie zamieszkania. W strefie tej pieszy korzysta z całej szerokości drogi i ma pierwszeństwo przed pojazdem.

    Cytat:
    Art. 12. 1. Kolumna pieszych, z wyjątkiem pieszych w wieku do 10 lat, może się poruszać tylko prawą stroną jezdni.
    2. Do kolumny pieszych w wieku do 10 lat stosuje się odpowiednio przepisy art. 11 ust. 1 i 2.
    3. Liczba pieszych idących jezdnią w kolumnie obok siebie nie może przekraczać 4, a w kolumnie wojskowej - 6, pod warunkiem że kolumna nie zajmuje więcej niż połowy szerokości jezdni.
    4. Piesi w wieku do 10 lat mogą iść w kolumnie tylko dwójkami pod nadzorem co najmniej jednej osoby pełnoletniej.
    5. Długość kolumny pieszych nie może przekraczać 50 m. Odległość między kolumnami nie może być mniejsza niż 100 m.
    6. Jeżeli przemarsz kolumny pieszych odbywa się w warunkach niedostatecznej widoczności:
    1) pierwszy i ostatni z idących z lewej strony są obowiązani nieść latarki:
    a) pierwszy - ze światłem białym, skierowanym do przodu,
    b) ostatni - ze światłem czerwonym, skierowanym do tyłu;
    2) w kolumnie o długości przekraczającej 20 m idący po lewej stronie z przodu i z tyłu są obowiązani używać elementów odblaskowych odpowiadających właściwym warunkom technicznym, a ponadto idący po lewej stronie są obowiązani nieść dodatkowe latarki ze światłem białym, rozmieszczone w taki sposób, aby odległość między nimi nie przekraczała 10 m;
    3) światło latarek powinno być widoczne z odległości co najmniej 150 m.
    7. Zabrania się:
    1) ruchu po jezdni kolumny pieszych w czasie mgły; zakaz ten nie dotyczy kolumny wojskowej lub policyjnej;
    2) ruchu po jezdni kolumny pieszych w wieku do 10 lat w warunkach niedostatecznej widoczności;
    3) prowadzenia po jezdni kolumny pieszych przez osobę w wieku poniżej 18 lat.

    Cytat:
    Art. 13. 1. Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, korzystać z przejścia dla pieszych. Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem.
    2. Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest dozwolone, gdy odległość od przejścia przekracza 100 m. Jeżeli jednak skrzyżowanie znajduje się w odległości mniejszej niż 100 m od wyznaczonego przejścia, przechodzenie jest dozwolone również na tym skrzyżowaniu.
    3. Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych, o którym mowa w ust. 2, jest dozwolone tylko pod warunkiem, że nie spowoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub utrudnienia ruchu pojazdów. Pieszy jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdom i do przeciwległej krawędzi jezdni iść drogą najkrótszą, prostopadle do osi jezdni.
    4. Jeżeli na drodze znajduje się przejście nadziemne lub podziemne dla pieszych, pieszy jest obowiązany korzystać z niego, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.
    5. Na obszarze zabudowanym, na drodze dwujezdniowej lub po której kursują tramwaje po torowisku wyodrębnionym z jezdni, pieszy przechodząc przez jezdnię lub torowisko jest obowiązany korzystać tylko z przejścia dla pieszych.
    6. Przechodzenie przez torowisko wyodrębnione z jezdni jest dozwolone tylko w miejscu do tego przeznaczonym.
    7. Jeżeli wysepka dla pasażerów na przystanku komunikacji publicznej łączy się z przejściem dla pieszych, przechodzenie do i z przystanku jest dozwolone tylko po tym przejściu.
    8. Jeżeli przejście dla pieszych wyznaczone jest na drodze dwujezdniowej, przejście na każdej jezdni uważa się za przejście odrębne. Przepis ten stosuje się odpowiednio do przejścia dla pieszych w miejscu, w którym ruch pojazdów jest rozdzielony wysepką lub za pomocą innych urządzeń na jezdni.

    Cytat:

    Art. 14. Zabrania się:
    1) wchodzenia na jezdnię:
    a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,
    b) spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;
    2) przechodzenia przez jezdnię w miejscu o ograniczonej widoczności drogi;
    3) zwalniania kroku lub zatrzymywania się bez uzasadnionej potrzeby podczas przechodzenia przez jezdnię lub torowisko;
    4) przebiegania przez jezdnię;
    5) chodzenia po torowisku;
    6) wchodzenia na torowisko, gdy zapory lub półzapory są opuszczone lub opuszczanie ich rozpoczęto;
    7) przechodzenia przez jezdnię w miejscu, w którym urządzenie zabezpieczające lub przeszkoda oddzielają drogę dla pieszych albo chodnik od jezdni, bez względu na to, po której stronie jezdni one się znajdują.

    Cytat:
    Art. 15. Przepisów art. 11-14 nie stosuje się w razie zamknięcia ruchu pojazdów na drodze

    • 7 6

    • kurcze... miałem dać ci minusa za stek debilnych ustaw, które ZDROWEGO MYŚLENIA NIKOMU nie zastąpią

      • 1 1

    • A teraz proszę wpisać obowiązki kierowcy .

      • 1 2

    • kodeks (1)

      Ty pisarz co tak rozpisałeś się o ruchu poza terenem zabudowanym. Dlaczego tak mało debilu piszesz jak pieszy jest juz na pasach. To byłoby lepsze a jeszcze lepsze jak debile przejeżdzają na czerwonym bo ma zieloną strzałkę .Tu dopiero są ciekawe tematy.

      • 2 3

      • Ale to jest temat na inny temat.

        I w tamtym temacie dowiemy się ż e tez wystepuja same debile.

        • 0 0

  • Jasne... Zróbcie więcej "świateł" przy przejściach dla pieszych - to murowane i gwarantowane, że będzie mniej trupów...

    ...a piesi i kierowcy będą mądrzejsi.

    Co za głupia ankieta!... -już nie po raz pierwszy. I z tego co widzę to piesi przy klawiaturze ostro walczą :))) hahahaha

    P.S. Szkoda, że w ankiecie nie ma odpowiedzi, że np. trzeba czym prędzej zrobić "Trasę kaszubską" (czyt.kolejną obwodnicę) i zabronić Hipermarketom typu Bierdronka, Lidl, Kaufland itd. stawiania ich marketów tuż obok JEDYNEJ głównej trójmiejskiej drogi komunikacyjnej.

    • 3 2

  • "Spojrzyj w lewo, spojrzyj w prawo. Nic nie jedzie? Ruszaj żwawo" - podstawowa zasada dla "zamyślonych" 14-letnich

    • 10 2

  • Skarbka (4)

    na Skarbka w Gdyni są 3 progi spowalniające, na odcinku 500 metrow( w tym jeden , na którym mozna skutecznie rozbić miskę olejową) .

    • 3 1

    • no ale jakie bezpieczeństwoo dla pieszych! :] teraz to żaden już "NA PEWNO" nie zostanie potrącony (2)

      • 1 1

      • pieszy ma takie same prawo do poruszania się po mieście jak kierowca samochodu (1)

        • 2 2

        • masz rację bo kierowca to też pieszy

          chyba, ze masz na myśli samochód i pieszego, to wtedy oczywiście nie masz racji. Dlaczego? Samochód porusza się po jezdni a pieszy po chodniku. Samochód nei ma prawa poruszać się po chodniku a pieszy nie ma prawa poruszać się po jezdni.

          • 0 0

    • i co z tego?

      • 0 0

  • Pytanie z innej beczki (1)

    Proszę powiedzcie czy wiecie coś o tym kut.....e Sebastianku, który ZABIŁ trzech braci? Czy wyrok 10 lat odsiaduje, czy już wyszedł bo tatuś z mamusią wyprowadzili się z Chyloni.

    • 4 0

    • a co z Damiankiem z Gdańska?

      • 0 0

  • pytanie do kierowcow z innej beczki (2)

    kierowca skręcający w prawo ma zielona strzałkę,tuz za zakrętem jest przejście dla pieszych ze światłami gdzie piesi maja zielone światło, tuz przy przejściu stoi człowiek rozmawiający przez telefon (około pól metra od krawężnika).
    PYTANIE: czy kierowca skręcający na zielonej strzałce możne przejechać przez przejście dla pieszych???

    • 0 0

    • gamoń

      Nie bądz durniem przeciez kierowca skręcający na zielonej strzałce ma światło czerwone.A co mówi kodeks drogowy o czerwonym . To jest po prostu STOP. Tak się rozpisałem, ale debile tego i tak nie będą przestrzegać.

      • 1 1

    • Puść bąka i na przód.

      • 1 0

  • może w końcu coś zrobią w zwiazku z tym przejściem dla pieszych ! kilka potrąceń śmiertelnych, teraz kolejne... Prosta droga to kierowcy pędza i nawet nie zwracają uwagi na znaki. Jak nie światła, to może chociaż fotoradar. Ile ludzi ma jeszcze tutaj zginać ???

    • 2 3

  • inżynier obserwator

    Prawdziwy smutek i żal ogarnia człowieka że takie rzeczy się zdarzają lecz niestety wina leży po środku. Fatalnie działająca sygnalizacja świetlna, kierowcy co niektórzy wsiadają rano za kółko, prowadzą rozmowy przez komórki, papierosek zero skupienia i jarzenia. Małolactwo też zakręcone i ciężko kapujące bo na uszach mp3 i komóra w ręce. Nie dalej jak dzis na Wielkim Kacku przejeżdżam przepisowo na zielonym a młoda dziewczyna jak królewna prze pasy przechodzi oczywiście komóreczka zapatrzona w telefon. niestety wszyscy zmobilizowani : oczy dookoła głowy a przede wszystkim Zasada Ograniczonego Zaufania.

    • 2 0

  • PROGI ZWALNIAJACE!

    W irlandii sie to sprawdza wszyskie pospieszne golfy i beemki dawno sie na nich rozsypaly!BO PODSTAWA TO BEZPIECZENSTWO CZLOWIEGA-osly

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane