- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (237 opinii)
- 2 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (309 opinii)
- 3 Dlaczego szpetne kioski nie znikają z ulic? (149 opinii)
- 4 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (889 opinii)
- 5 Gdańsk i andrzejrysuje uczą kultury (164 opinie)
- 6 50 lat pracuje w jednym zakładzie (255 opinii)
Autobusy nie kursują, bo mają za mało drzwi
Pandemia koronawirusa unieruchomiła 14 autobusów Mercedes Citaro, które w 2018 r. kupiła w Berlinie spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Pojazdy posiadają tylko dwoje drzwi, co przy obowiązywaniu strefy buforowej sprawia, że do dyspozycji podróżnych pozostawałoby tylko jedno wejście. Spółka zapewnia, że choć pojazdy od prawie roku stoją w zajezdni przy al. Hallera, są one regularnie uruchamiane, podlegają przeglądom i pozostają w pełnej gotowości do obsługi linii.
Ich cechą charakterystyczną jest brak trzecich drzwi - wejście i wyjście z autobusu możliwe jest tylko drzwiami przy kierowcy oraz w środkowej części.
Już trzy lata temu, gdy pierwsze pojazdy dotarły do Gdańska, kierowcy autobusów, ale i sami pasażerowie zauważyli, że dwoje drzwi może utrudniać wymianę pasażerów w godzinach szczytu.
O jedne drzwi za mało
Pandemia nie tylko potwierdziła te obawy, ale wręcz całkowicie unieruchomiła pojazdy w bazie przy Hallera.
- Autobusy Mercedes Citaro z 2009 roku wyłączone są czasowo z obsługi linii w związku z obostrzeniami związanymi z pandemią. Powodem ich czasowego wyłączenia z obsługi linii jest to, że autobusy te posiadają dwoje drzwi, tym samym przy obowiązywaniu strefy buforowej w strefie kierowców przednie drzwi w pojazdach komunikacji miejskiej wyłączone są z możliwości wsiadania i wysiadania dla pasażerów. W trosce o komfort pasażerów przy wsiadaniu i wysiadaniu w sytuacji, kiedy dysponujemy dostateczną liczbą pojazdów z większą liczbą drzwi, autobusy te wyłączone zostały czasowo z obsługi - wyjaśnia Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy GAiT.
Na wycofanie z eksploatacji kupionych niedawno autobusów uwagę zwrócił radny miasta Przemysław Majewski, który najpierw wystosował w tej sprawie pytania do miejskiej spółki, a w czwartek w biurze rady miasta złożył stosowną interpelację.
- Autobusy są uruchamiane, podlegają przeglądom, są cały czas w pełnej gotowości do obsługi linii - zapewnia rzecznik GAiT.
Miejsca
Opinie (268) 7 zablokowanych
-
2021-02-05 07:29
Wykreujemy zapotrzebowanie na szczepionke..no i widac starania.
Przez nie zaszczepionych-mamy straty w gospodarce-nie mozna wykorzystac autobusow.To zaspawajcie drzwi wywalcie fotele i zacznijcie przewozic nimi produkty do Biedronki.
- 13 5
-
2021-02-05 07:32
Czas najwyższy skończyć z tymi obostrzeniami w obecnej formie. (1)
To już przestaje być śmieszne. Czas wrócić do normalnego życia.
- 28 4
-
2021-02-05 07:35
Nie dadza.
Musza wykonywac zewnetrzny plan.Juz Morawiecki z kolegami tego dopilnuja.
- 1 5
-
2021-02-05 07:41
W 2018 roku kupiono autobusy z 2009 roku (1)
Ktore od 2020 roku stoja bezuzytecznie
- 39 5
-
2021-02-05 07:47
Koniaczku?
- 6 0
-
2021-02-05 07:42
Czy te autobusy z zalozenia nie sa zaprojektowane do obslugiwania linii podmiejskich? (PKS) (4)
Miejskie Mercedes robi z 3 parami drzwi a podmiejskie z 2 parami.
- 34 5
-
2021-02-05 07:53
(1)
Nieprawda, Mercedes robi to co chce klient, Citara były produkowane w wersji 2 i 3 drzwiowej, te jeździły na liniach miejskich w Berlinie.
- 6 2
-
2021-02-05 20:28
Prawda
Jeździły w Berlinie na obrzeżach miasta. Podmiejskie osiedla domków jednorodzinnych. U nas po takich osiedlach jeździła by Kapena, a tam dwudrzwiowy Mercedes. Nie nadaje się to na linie śródmiejskie.
- 2 0
-
2021-02-05 09:58
A który krótki Mercedes posiada 6 sztuk drzwi? (1)
- 0 1
-
2021-02-05 10:12
Proszę bardzo Mercedes krótki z 3 parami drzwi
WIKI: wpisz- MPK Wrocław Mercedes-Benz Citaro
- 1 0
-
2021-02-05 07:46
Za dużo
o dwie pary drzwi.
- 13 3
-
2021-02-05 07:51
Najpierw płacili kary ZTMowi za te autobusy (za mała liczba drzwi), teraz są one unieruchomione, przez za małą ilość drzwi. Rozsądny i dobry finansowo zakup. No ale prezes Lisicki pewnie wciąż zadowolony z niego.
- 31 1
-
2021-02-05 07:51
kłamcy z GAiT (4)
Po pierwsze, zadać należy pytanie dlaczego w 2018 roku GAiT świadomie kupił 14 sztuk dwudrzwiowych autobusów, od dawna potoki pasażerskie w Trójmieście wymagają autobusów minimum trzydrzwiowych. Po drugie, jakim to cudem nie można wygrodzić kabiny kierowcy i połówki pierwszej drzwi przezroczystym plastikiem (coś jak gruby foliowy worek, z możliwością wyjścia na przestrzeń pasażerską ( drzwi na zamek stosowany w odzieży), takie rozwiązania są stosowane np w Berlinie, po trzecie bajki o odpalaniu i sprawności tych autobusów po prawie roku stania można włożyć w.....to bujda na resorach.
- 44 4
-
2021-02-05 07:56
Jeszcze chwila i oglosza nowy przetarg na ich sprzedaz.
Po co pomyslec i zastosowac proste rozwiazania?Lepiej niech decydenci sprzedadza za polowe ceny...(taki zart) ....To potrafia.Wydawac nie swoje pieniadze,
- 1 0
-
2021-02-05 09:03
Sa linie gdzie dwoje drzwi w zupelnosci wystarczaja
- 4 1
-
2021-02-05 13:42
Bo to byty autobusy do pruszcza i tam lepiej sie takie sprawdzaja? (1)
- 2 1
-
2021-02-05 20:31
Jechałeś kiedyś do Pruszcza?
W autobusach tłok jak w tokijskim metrze. A wszystko dlatego że Polregio uruchamia za mało pociągów i trzeba jechać autobusem.
- 0 0
-
2021-02-05 07:58
Jeździł kiedyś taki linią 212 i nic wszyscy byli zadowoleni
- 9 2
-
2021-02-05 08:00
Komunikacja miejska w czasie pandemii
To wszystko jest śmiechu warte. Koszt biletu nie jest mniejszy od kiedy jest covid a jakość podróży uległa znacznemu pogorszeniu. Jest zimno bo otwierane są wszystkie drzwi, nawet gdy nikt nie wysiada. Rzadko kiedy można usiąść bo 50% miejsc jest wyłączonych z użytku, nie kupisz już biletu u kierowcy itd...
- 29 1
-
2021-02-05 08:00
(1)
jakos w Gdyni takie male autobusiki jezdza i to nie jest problem np.153
- 20 3
-
2021-02-05 08:16
Tak, ale to są lokalne linie "osiedlowe" i podróżuje nimi znacznie mniej ludzi.
Te gdańskie są dwudrzwiowe, ale to standardowe autobusy a nie midi-busy.- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.