- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (408 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (249 opinii)
- 3 Piłeś? Nie włamuj się do auta (49 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (154 opinie)
- 5 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (53 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (15 opinii)
15 tys. zł za logo Polskiej Agencji Kosmicznej
W środę Polska Agencja Kosmiczna, której siedziba znajduje się w Gdańsku, pochwaliła się nowym logo. Na razie agencja nie ujawnia autora i kosztu projektu.
Koszt wykonania logotypu wyniósł 15 tys. zł brutto.
Niebieski trójkąt z okrągłymi elementami w barwach narodowych to nowe logo Polskiej Agencji Kosmicznej. Władze agencji rządowej z Gdańska zaprezentowały projekt na swoim fanpage'u w portalu społecznościowym Facebook.
Uznanie projektu za logo potwierdziła nam rzecznik agencji - Urszula Szwed-Strych.
Niestety, rzecznik prasowa nie odpowiedziała nam na pytania: kto jest autorem loga i ile agencja wydała pieniędzy na jego przygotowanie? Szwed-Strych była zajęta.
Czytaj też: Polska Agencja Kosmiczna bliżej Warszawy niż Gdańska
Przypomnijmy, że Polsa na swoje logo czekała od połowy września 2015 r. Wtedy ruszył konkurs na projekt, za który zwycięzca miał otrzymać nagrodę w wysokości 10 tys. zł. Symbol agencji miał oddawać jej charakter, umożliwiać identyfikację w obrocie gospodarczym, a także umożliwiać jego wykorzystanie w dwóch językach - polskim i angielskim. Organizatorzy konkursu zastrzegli, że logo nie może być podobne do znaków graficznych innych agencji kosmicznych.
Na konkurs odpowiedziało 400 osób i firm. Niewiele sobie jednak zrobiły z warunków plebiscytu, bo agencja została zasypana propozycjami skopiowanymi z internetu. W czasie weryfikacji zgłoszeń komisja odnalazła nadesłane logotypy w internecie m.in. na branżowych amerykańskich stronach.
Niestety, żaden z przysłanych projektów nie spełnił wymogów estetycznych logotypu. Drobiazgowa analiza nadesłanych propozycji i unieważnienie konkursu pozwoliły agencji uniknąć niepotrzebnego skandalu i zamieszania w mediach, z którym mieliśmy do czynienia w przypadku wyboru logotypów miast np. Suwałk czy Białegostoku albo igrzysk olimpijskich w Tokio w 2020 r.
Miejsca
Opinie (233) 4 zablokowane
-
2016-03-09 15:55
o ja cie !!!
nieziemskie, odlotowe, kosmiczne
- 11 1
-
2016-03-09 15:56
halo? (1)
Żukowo? Mamy problem... :)
- 36 1
-
2016-03-09 19:08
Czyścisz mi monitor! :D
- 6 0
-
2016-03-09 16:02
Pigs in space!!! Ciężko będzie ich oderwać od tego koryta...
- 9 1
-
2016-03-09 16:12
trojkąt czyli illuminaci (1)
Masoni niedługo przejma władze nad Polską
- 5 2
-
2016-03-10 09:00
A jeszcze nie przejęli?
- 0 0
-
2016-03-09 16:17
dobra dobra, śmieszkujemy, ale o kij w tym logo chodzi?
- 7 1
-
2016-03-09 16:18
A czy tak poważna rzecznik agencji - Urszula Szwed-Strych potrafi chociaż powiedzieć (2)
którą planetą od Słońca jest Ziemia, albo ile planet ma nasz US? :D
Czy może to kolejny pociot na stanowisku?
O astrofizykę nie pytam, nie mam serca znęcać się...- 24 1
-
2016-03-10 14:38
co do liczby planet
to ostatnio były dwa zawirowania...
- 1 0
-
2016-03-10 14:58
Nasz Urząd Skarbowy sam w sobie jest słońcem
a planet ma tyle ile podmiotów gospodarczych
- 1 0
-
2016-03-09 16:18
"Symbol agencji miał oddawać jej charakter"
Oddaje, jest do d*py
- 33 1
-
2016-03-09 16:18
Logo Agencji powinno grać z linią polityki państwa, a zatem
Ziemia jest płaska
- 8 4
-
2016-03-09 16:22
Obstawiam, że to "logo" kosztowalo 150 000 zł, i malował je tzw. artysta.
Dlatego utajnili cene i autora.
- 28 1
-
2016-03-09 16:26
unieważnienie konkursu pozwoliły agencji uniknąć niepotrzebnego skandalu i zamieszania w mediach
to jak wybrano logo i po co ta zabawa w konkurs
z 400 nic nie spełniało warunków- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.