• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

15 tys. zł za logo Polskiej Agencji Kosmicznej

Maciej Naskręt
9 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
aktualizacja: godz. 10:09 (10 marca 2016)
Do czego nawiązywać ma nowe logo Polskiej Agencji Kosmicznej? Na razie można się tylko domyślać. Do czego nawiązywać ma nowe logo Polskiej Agencji Kosmicznej? Na razie można się tylko domyślać.

W środę Polska Agencja Kosmiczna, której siedziba znajduje się w Gdańsku, pochwaliła się nowym logo. Na razie agencja nie ujawnia autora i kosztu projektu.



Czy podoba ci się nowe logo Polsy?

Aktualizacja 10 marca godz. 10:09 W czwartek rano otrzymaliśmy szczegóły na temat logo, o które pytaliśmy w środę. Autorem projektu jest profesor Mieczysław Wasilewski, grafik i plakacista, laureat wielu nagród, m.in. Złotego Medalu (1976 r.) i Srebrnego Medalu (1994 r.) na Międzynarodowym Biennale Plakatu w Warszawie.

Koszt wykonania logotypu wyniósł 15 tys. zł brutto.


Niebieski trójkąt z okrągłymi elementami w barwach narodowych to nowe logo Polskiej Agencji Kosmicznej. Władze agencji rządowej z Gdańska zaprezentowały projekt na swoim fanpage'u w portalu społecznościowym Facebook.

Uznanie projektu za logo potwierdziła nam rzecznik agencji - Urszula Szwed-Strych.

Niestety, rzecznik prasowa nie odpowiedziała nam na pytania: kto jest autorem loga i ile agencja wydała pieniędzy na jego przygotowanie? Szwed-Strych była zajęta.

Czytaj też: Polska Agencja Kosmiczna bliżej Warszawy niż Gdańska

  • Internauci szybko zaczęli żartować z logo POLSY. Nowe logo znaleźli nawet na jednym z bloków w Łodzi.
  • Tak żartują sobie internauci pod wpisem na Facebooku prezentującym nowe logo POLSY.
  • Tak żartują sobie internauci pod wpisem na Facebooku prezentującym nowe logo POLSY.
  • Tak żartują sobie internauci pod wpisem na Facebooku prezentującym nowe logo POLSY.
  • Tak żartują sobie internauci pod wpisem na Facebooku prezentującym nowe logo POLSY.


Przypomnijmy, że Polsa na swoje logo czekała od połowy września 2015 r. Wtedy ruszył konkurs na projekt, za który zwycięzca miał otrzymać nagrodę w wysokości 10 tys. zł. Symbol agencji miał oddawać jej charakter, umożliwiać identyfikację w obrocie gospodarczym, a także umożliwiać jego wykorzystanie w dwóch językach - polskim i angielskim. Organizatorzy konkursu zastrzegli, że logo nie może być podobne do znaków graficznych innych agencji kosmicznych.

Na konkurs odpowiedziało 400 osób i firm. Niewiele sobie jednak zrobiły z warunków plebiscytu, bo agencja została zasypana propozycjami skopiowanymi z internetu. W czasie weryfikacji zgłoszeń komisja odnalazła nadesłane logotypy w internecie m.in. na branżowych amerykańskich stronach.

Niestety, żaden z przysłanych projektów nie spełnił wymogów estetycznych logotypu. Drobiazgowa analiza nadesłanych propozycji i unieważnienie konkursu pozwoliły agencji uniknąć niepotrzebnego skandalu i zamieszania w mediach, z którym mieliśmy do czynienia w przypadku wyboru logotypów miast np. Suwałk czy Białegostoku albo igrzysk olimpijskich w Tokio w 2020 r.

Miejsca

Opinie (233) 4 zablokowane

  • Nie powala!

    • 4 1

  • (1)

    Do czego nawiązywać ma nowe logo Polskiej Agencji Kosmicznej? Na razie można się tylko domyślać.

    według mnie do niczego

    • 9 1

    • polskie szambo

      Symbole toalet

      • 2 1

  • Logo jak logo

    w mono będzie problem z gradientem i flagą ale to nie koniec świata.
    Tyle, że z księgą znaku powinno kosztować jakieś 5-7k a tu pewnie wysokie xx xxx jak nie grubiej

    • 3 1

  • (2)

    https://www.facebook.com/400projektowPAK/

    • 2 1

    • ktoś z rozpędu stawia minusy

      • 0 0

    • O to cięzki mieli wybór...

      • 0 0

  • Klapa pogania klapę....

    Najpierw kupka z logiem Pomorskie, a teraz to...Może na prawdę poproście o projekty dzieci ze szkoły....

    • 9 1

  • Logotyp, a nie logo (10)

    Prawidłowa nazwa to logotyp, ale może faktycznie bardziej pasuje nazwa "logo" biorąc pod uwagę brak stosowania zasad tworzenia logotypów.
    1. Przede wszystkim w profesjonalnym logotypie unika się stosowania więcej niż trzech kolorów, a najlepiej jeżeli logotyp jest dwukolorowy. Stosowanie kolorów rastrowych to już totalne nieporozumienie.
    2. W logotypie powinny być zachowane zasady symetrii, które da się opisać w księdze identyfikacyjnej (liniami, okręgami). W prezentowanym "logo" nawet sam napis nie da się np. wpisać w trapez, nie mówiąc o tym, że mamy aż trzy oddzielne elementy graficzne: trójkąt z biało-czerwonym symbolem, rastrowe kółko i napis.
    3. Bardzo często logotyp wykorzystuje się bez napisu, tylko sam element graficzny, tzw. sygnet logo bez czcionki, który powinien być znakiem firmowym.
    W prezentowanym "logo" trójkącik z tą "kuleczką" z boku bardziej będzie kojarzyć się z męską toaletą, a nie z kosmosem.
    Takie moje przemyślenia, możecie się z nimi nie zgadzać.

    • 30 7

    • (2)

      Pier.olisz pan że aż słabo. Wiecej wiedzy a potem sie wymądrzaj.

      • 6 9

      • Twoja kultura świadczy o tobie (1)

        Nic dodać, nic ująć.

        • 6 3

        • niestety ależ ten pan ma rację

          polecam Hochuliego przeczytać, by potem było panu głupio pisać takie bzdury.

          • 2 0

    • Logotyp miałby podpis, nazwę własną, bucku (3)

      logotyp to napis bez sygnetu, tutaj masz sygnet + logotyp = logo. Masakryczne są te gradienty i czerwony obok niebieskiego : /

      • 5 2

      • (2)

        Co za bzdury. Logo to tylko skrót od logotypu. Polecam przewertować etymologię. Te wszystkie wymysły A.L. Włoszczyńskiego typu "sygnet + logotyp" albo "księga znaku", które rozpanoszyły się po internetach wśród domorosłych grafików z digarta są już lekko irytujące.

        • 2 4

        • Domorodni specjaliści (1)

          A idź pan z Włoszczyńskim. Detal w typografii polecam.

          • 1 0

          • Ano. Na polski tłumaczył chyba R. Oleś? To porządny fachowiec. Działka trochę poboczna, ale i tak. A jak czytam te wykwity "grafików z wykształceniem kierunkowym" powyżej, to prawie palpitacji dostaję.

            • 0 1

    • Po co te nerwy

      Przecież z 400stu do komisji trafiło około 30 propozycji. Ktoś wybrał, aby nie narażać komisji na wysiłek. Oby te najlepsze... a może plan był inny?

      • 0 0

    • UWAGA! Nieprawda (1)

      Proszę nie wprowadzać ludzi w błąd. To jest logo a nie logotyp. Logotyp oraz sygnet są częścią "logo". Logotyp to np. znak Coca Coli a już Pepsi to logo (bo zawiera sygnet i logotyp).
      Reszta podpunktów równie bzdurna co początek wywodu.
      1. Informacja że w profesjonalnym logo (nie logotyp!) unika się stosowania więcej niż trzech kolorów to nonsens. Proszę sobie tylko sprawdzić świetne znaki takich potężnych firm jak : BP, Windows, jest znana wersja logo Apple (http://blog.recovery-android.com/images/apple-rainbow-logo.png).
      Rastry wracają do logo i logotypów (kolejna niewiedza autora postów). Proszę sobie zobaczyć logo: BANK PKO, BNP PARIBAS, BANK BPH.
      Doprawdy kompletna ignorancja i zabieranie głosu w takiej sprawie świadczy o amatorszczyźnie autora postu.
      2. O zachowaniu symetrii nie będę się wypowiadał bo wystarczy sobie wpisać w google "logo dużych firm" i znajdziemy wiele asymetrycznych, niegeometrycznych świetnych znaków. Wszystkich czytających przestrzegam o myśleniu o logo jako formie sztywnej, jak to próbuje nam wmówić Wojtek.
      Pisze to grafik z wykształceniem kierunkowym

      • 2 1

      • Włos się jeży, czego Was tam teraz uczą na tym "kształceniu kierunkowym"!

        "Rastry wracają...", a co tu ma logo PKO czy Paribas udowodnić? Jakie rastry, panie? Może chodziło o wypełnienie gradientowe (gradalne)? To po co takie ostre słowa z tą amatorszczyzną, gdy sam pan mylisz pojęcia?

        Logo to tylko skrót od logotypu. Nie ma innej możliwości historycznej, językowej, etymologicznej, by takie słowo jak "logo" powstało. Zatem szerzenie dalej tych bzdur z początku lat 2000, kiedy paru ówczesnych "wannabe Ryszard Bojar" zaczęło rozpowszechniać swoją autorską nowomowę, która pokutuje do dziś, jest nie na miejscu u "projektantów z wykształćeniem".

        Jedynie co do form asymerycznych zgoda.

        • 0 2

  • Nie szkoda pieniedzy na nowe logo...?! (1)

    • 7 0

    • Czajniki już kupione, każdy ma wypasiony komputer i 2 ajfony

      przecież nie oddam niewydanych pieniędzy bo w przyszłym roku obetną...

      • 1 0

  • Cebulaki niezadowolone

    Bo niema okrągłego loga z rakietką, promem i gwiazdkami.

    • 0 14

  • to ta agencja ma rzecznika zatrudnionego na cąły etat? (1)

    co robi rzecznik takiej instytucji przez cały boży dzień?
    Jest takie narzędzie - "fotografia dnia pracy", może warto byłoby sprawdzić...

    • 11 1

    • uczy się angielskiego

      i trzech zasad Newtona

      • 1 0

  • A KIEDY będzie kolejny konkurs na kolejne nowe logo? Rozumiem że działalność agencji to działalność artystyczna i plastyczna? Nie powie przecież ktoś normalny że Polska prowadzi działalność kosmiczną i prowadzi badania w kosmosie ? Z kosmosem to mieliśmy tylko epizod z Hermaszewskim i tyle w temacie. Rozumiem że to jest agencja dla rodzin i znajomych polityków by mieli dobre stanowiska państwowe za pracę polegającą na patrzenia na globus!!!! Tym chyba zajmuje się ta agencja. MAM nadzieję że PIS rozpizdzi ten złodziejski twór Peło !!!!!

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane