• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

178 mln zł za system zarządzania ruchem na obwodnicy

Michał Sielski
23 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
System ma zwiększyć bezpieczeństwo i płynność ruchu m.in. na trójmiejskiej obwodnicy. System ma zwiększyć bezpieczeństwo i płynność ruchu m.in. na trójmiejskiej obwodnicy.

Obwodnica Trójmiasta i Południowa Obwodnica Gdańska, a w sumie 200 km drogi ekspresowej S7 na Pomorzu oraz w województwie warmińsko-mazurskim zostanie objęte elektronicznym systemem sterowania ruchem, podobnym do działającego w Trójmieście Tristara.



Zwracasz uwagę na znaki zmiennej treści?

Podobnym, ale nie takim samym, bo podczas gdy Tristar kieruje przede wszystkim sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniach w Gdańsku, Gdyni i Sopocie, system odpowiedzialny za ruch na trasach S6 i S7 będzie obsługiwał znacznie mniej węzłów. Za to zdecydowanie większy ruch.

- Projekt składać się będzie przede wszystkim z odpowiednio wyposażonego Centrum Zarządzania Ruchem w miejscowości Dworek przy S7 oraz z urządzeń rozmieszczonych w pasie drogowym służących m.in. zarządzaniu ruchem oraz przekazywaniu aktualnych informacji kierowcom - informuje gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który prowadzi projekt.
W ramach systemu zostaną zainstalowane:

  • stacje pomiarowe ruchu drogowego zapewniające wykrywanie zdarzeń drogowych, takich jak: zator, nagła zmiana warunków ruchu czy pojazd jadący pod prąd,
  • kamery przekazujące obraz z dróg,
  • kamery służące do pomiaru czasu przejazdu,
  • stacje meteorologiczne,
  • znaki zmiennej treści informujące m.in. o zdarzeniach drogowych, zatorach, objazdach, stanie nawierzchni drogowej czy innych zagrożeniach występujących na danym odcinku drogi,
  • znaki wskazujące trasy objazdu w przypadku wystąpienia takiej konieczności,
  • znaki zmiennej treści informujące o warunkach pogodowych,
  • urządzenia do nadawania komunikatów radiowych CB oraz zapewniających łączność kierowców z operatorem Centrum Zarządzania Ruchem,
  • tablica informująca o czasie oczekiwania na przejściu granicznym.

System gotowy w 2023 roku



Najkorzystniejszą ofertę na wykonanie tego systemu złożyło konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) oraz Aeronaval de Censtrucciones Instalaciones (partner). Kryteria oceny ofert stanowiły: cena (60 proc.), nieinwazyjne rozwiązania techniczne (20 proc.) oraz koszty utrzymania (20 proc.). Konsorcjum wyceniło prace na 178 979 864,00 zł.

- System zostanie oddany do użytku w 2023 r. - zapewnia Katarzyna Woźniewska z firmy Aldesa.
Projekt ma już zapewnione finansowanie w wysokości 123 mln euro ze środków unijnych, więc należy spodziewać się jego kolejnych etapów na następnych drogach.

W ostatnim czasie Aldesa realizowała w Trójmieście przebudowę linii tramwajowej na gdańskie Stogi.

Opinie (282) ponad 10 zablokowanych

  • 200 mln

    Za to, ze oprócz stania w korku bedzie można o tym przeczytać na tablicy

    • 15 1

  • Opinia wyróżniona

    Co zmienia znaki i informacje jak nie bedzie nowych dolotowek i zjazdow? (6)

    Fajnie ,ze bedzie system ale jak na razie nawet zarzad drog nie potrafii dobrze oznaczyc zjazdu na cenmtrum z trasy S7 od Elblaga....Jest znak 1500m do zjazdu na port zjezdzamy w prawo ...jedziemy jedziemy i chcemy zamiast wjezdzxac na most wantowy skrecic do centrum...i co widzimy jedna mala malusienka tabliczke ktora jak przegapisz....to niestety musisz pchac sie dalej na most wantowy i do tunelu...Bardzo slabe sa oznaczenia zjazdow...powinny byc wyrazne i 5 metrow nad droga....a nie male i niewidoczne i jeszcze na dodatek pojedyncze oznaczenia do zjazdow.....

    • 270 15

    • (2)

      No ale zjazd na port nie był przemyślany jako zjazd do centrum, DK89 jest pomyślana jako dojazdówka do tunelu i do portu właśnie, jak ktoś chce jechać do centrum to powinien odbić wcześniej i cisnąć koło lotosu. Na tym polega cały ambaras, że te drogi z założenia mają działać równolegle (jedna na port, druga na centrum), a nie pchać wszystkich na DK89 a ze starej wylotówki na 7 zrobić osiedlową. Dlatego właśnie z portu NIE MA zjazdu na ul. Elbląską w stronę warszawy, a tirowcy i tak potrafią się pchać koło szczepana: O

      • 8 8

      • urzędnicy piszą (1)

        czytelnicy odpowiadają

        szkoda że jako urzędnik nie może się pan podpisać .
        plany mapki pokazać żebyśmy wiedzieli

        A na koniec rozliczyć na co kasa poszła

        • 6 2

        • Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ma się przed tobą rozliczyć ?

          masz w tekście wyniki przetargu

          • 1 2

    • (2)

      Jak masz kłopoty ze wzrokiem, to może zadbaj o bezpieczeństwo i zrezygnuj z prowadzenia pojazdów mechanicznych?

      • 1 0

      • Pan zapewne zawsze jadac 80 siadka zauwazy mala biala a wlasciwie juz szara od brudu tabliczke po zmroku?

        Gratuluje sokolego wzroku i bystrosci w podejmowaniu decyzji.Oczywiscie jest pan taki rownie spostrzegawczy rowniez i w innym miescie i bez nawigacji ale zapewniam ,ze jest pan w znakomitej mniejszosci.Wiekszosc jadac tamtedy po prostu ten zjazd przegapi.Jest najzwyczajniej na swiecie fatalnie oznaczony a na koniec radze wybrac sie do Niemiec lub Angli i zobaczyc jak tam to wyglada ,jak wiielkie sa tablice,ile ich jest i o ile wczesniej sa powtorzone.

        • 2 0

      • Oznaczenia zjazdow :

        Do zjazdu 20km,do zjazdu 10 km, do zjazdu 5 km ,do zjazdu 1 km...ZJEDZ!!!!!! Tak trudno dac jasna i wyrazna informacje do zjazdow dla kierowcow a nie jedna mala szara tablice z napisem ,,do centrum" do lamania zwroku gdy robi sie ciemno? Nie wiem kto to projektowal ale raczej nikt normalny!!!Zjazd na Gdansk jest tam zupelnie niewidoczny.

        • 1 0

  • 3 pas ruch

    Jak by dobudowali po 1 pasie w każdą stronę myślę że problemu korkowania obwodnicy by nie było.
    A tak 178mln pln pójdzie w gwizdek ale kto bogatemu zabroni .

    • 19 1

  • Ale po co to??

    Ruchu to nie rozładuje, a jedynie poinformuje kierowców o ewentualnych korkach, To samo mogę sobie zobaczyć, odpalając nawigację google. Ogólnie kasa wyrzucona w błoto.

    • 20 0

  • Ile?

    Czytam i nie wierzę własnym oczom. 178 baniek za coś takiego? 178 a nie 17? Włos się jeży na głowie co możnaby zakupić za 178 baniek

    • 17 1

  • lepiej

    zbudujcie trzeci pas ruchu!

    • 15 1

  • Dlaczego nie zrobi się odcinkowych pomiarów prędkości od zjazdy do zjazdu ?

    Wtedy nic innego nie będzie potrzebne!

    • 15 1

  • Ale wał!

    Ciekawe skad ta kwota? Kilka zer za duzo

    • 13 1

  • no i super !

    już jeden system doskonale zdaje egzamin ! , Tristar sie zdał jak prześcieradło między posladkami ! sto dwadzieścia baniek szlag trafił !

    • 14 1

  • brak opinii kol. Łucyka !

    • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane