- 1 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (25 opinii)
- 2 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (332 opinie)
- 3 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (116 opinii)
- 4 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (300 opinii)
- 5 Trójmiejskie mola, których już nie ma (104 opinie)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (119 opinii)
178 mln zł za system zarządzania ruchem na obwodnicy
Obwodnica Trójmiasta i Południowa Obwodnica Gdańska, a w sumie 200 km drogi ekspresowej S7 na Pomorzu oraz w województwie warmińsko-mazurskim zostanie objęte elektronicznym systemem sterowania ruchem, podobnym do działającego w Trójmieście Tristara.
- Projekt składać się będzie przede wszystkim z odpowiednio wyposażonego Centrum Zarządzania Ruchem w miejscowości Dworek przy S7 oraz z urządzeń rozmieszczonych w pasie drogowym służących m.in. zarządzaniu ruchem oraz przekazywaniu aktualnych informacji kierowcom - informuje gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który prowadzi projekt.
W ramach systemu zostaną zainstalowane:
- stacje pomiarowe ruchu drogowego zapewniające wykrywanie zdarzeń drogowych, takich jak: zator, nagła zmiana warunków ruchu czy pojazd jadący pod prąd,
- kamery przekazujące obraz z dróg,
- kamery służące do pomiaru czasu przejazdu,
- stacje meteorologiczne,
- znaki zmiennej treści informujące m.in. o zdarzeniach drogowych, zatorach, objazdach, stanie nawierzchni drogowej czy innych zagrożeniach występujących na danym odcinku drogi,
- znaki wskazujące trasy objazdu w przypadku wystąpienia takiej konieczności,
- znaki zmiennej treści informujące o warunkach pogodowych,
- urządzenia do nadawania komunikatów radiowych CB oraz zapewniających łączność kierowców z operatorem Centrum Zarządzania Ruchem,
- tablica informująca o czasie oczekiwania na przejściu granicznym.
System gotowy w 2023 roku
Najkorzystniejszą ofertę na wykonanie tego systemu złożyło konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) oraz Aeronaval de Censtrucciones Instalaciones (partner). Kryteria oceny ofert stanowiły: cena (60 proc.), nieinwazyjne rozwiązania techniczne (20 proc.) oraz koszty utrzymania (20 proc.). Konsorcjum wyceniło prace na 178 979 864,00 zł.
- System zostanie oddany do użytku w 2023 r. - zapewnia Katarzyna Woźniewska z firmy Aldesa.
Projekt ma już zapewnione finansowanie w wysokości 123 mln euro ze środków unijnych, więc należy spodziewać się jego kolejnych etapów na następnych drogach.
W ostatnim czasie Aldesa realizowała w Trójmieście przebudowę linii tramwajowej na gdańskie Stogi.
Opinie (282) ponad 10 zablokowanych
-
2020-12-23 12:49
Aldesa... Czyli mozna doliczyc ze 2 lata na wykonanie, jak do remontu na stogach.
- 10 2
-
2020-12-23 12:49
(1)
pomiar odłegłości między pojazdami kieedyyyyy
- 8 4
-
2020-12-23 13:04
Jak zjedziesz na prawyyyy pas.
- 1 1
-
2020-12-23 12:49
Jest szansa, że ta inwestycja wygra w konkursie na najbardziej niepotrzebną
A na znakach zmiennej treści za miliony będziemy czytać "Jedz ostrożenie" albo "Kongres drogowców".
- 18 0
-
2020-12-23 12:50
ktoś ma zablokowane google maps że musi mieć tristar?
- 15 1
-
2020-12-23 12:54
na którym przejściu granicznym? Wolne Miasto Gdańk - Niemcy czy Wolne Miasto Gdańsk - Polska?
- 5 4
-
2020-12-23 12:58
"tablica informująca o czasie oczekiwania na przejściu granicznym" (1)
Że co proszę? Wraca już granica do Gdańska z Rzeczypospolitej?
- 15 0
-
2020-12-23 13:06
Pomarzyć zawsze miło...
- 4 0
-
2020-12-23 13:07
na to czekaliśmy
stojąc w korku dostanę informację "są korki". I to jest ruch w dobrym kierunku.
- 13 0
-
2020-12-23 13:10
bez sensu zupełnie wydawanie kasy na coś co nie ma sygnalizacji świetlnej sterującej ruchem a te znaki o zmiennej treści to
i bez żadnego systemu dziś można sobie zmienić zdalnie, tyle milionów wywalone na śmietnik, mam nadzieję że za takie pomysły się weźmie CBA bo to z daleka korupcją pachnie
- 11 0
-
2020-12-23 13:21
Kasa w błoto. Miasto i tak nie ma gdzie przekierować ruchu.
- 10 1
-
2020-12-23 13:22
trochę podpowiedzi, a nuż ktoś zechce skorzystać a przynajmniej przeczytać
Żeby rozładować ruch na obwodnicy bez zmiany tras dojazdowych (wiadomo, że idealnie byłoby dobudować 3 pas, dojazdówki itd., ale bądźmy realistami, będzie raczej gorzej w tym zakresie niż lepiej), to proponuję:
a) w określonych miejscach wjazdów na obwodnicę umieścić informację o zatorach na poszczególnych odcinkach obwodnicy, coś na kształt googlemaps z kolorem linii pokazującym natężenie ruchu - jak zobaczę, że tam gdzie jadę jest masakra, to nie wjadę na obwodnicę i nie dociążę ruchu, jeśli zator jest dalej niz ja jadę to do mojego zjazdu dojadę,
b) w miejscach zjazdów z obwodnicy to samo co wyżej - odpowiednio wcześniej ucieknę z obwodnicy,
c) wydłużyć wjazd i zjazd między Owczarnia - Osowa - tam mało brakuje, żeby wydłużyć pas ruchu a w ciągu całego roku pół Osowy tam jedzie tylko po to, żeby wjechać na Owczarni i zjechać na Osowej a korek na pasie zjazdowym zatrzymuje ruch na Obwodnicy,
d) uruchomić jednostkę ratownictwa, policyjną, pomocy drogowej tylko dla obwodnicy, zwłaszcza latem - jak widzę karetki przebijające się na Spacerowej albo Słowackiego to scyzoryk się otwiera,
e) postawić wielką tablicę za wjazdem na Gdańsk Główny w stronę obwodnicy, żeby dojechać do końca pasa i wtedy wjeżdżać na zamek bo połowa łosi wbija się już wcześniej i sie zaczyna kto kogo przechytrzy,
f) zrobić światła/rondo przy zjeździe na Kowalach - blokada na zjeździe to blokada na obwodnicy,
g) ustawić ekrany/przegrody na całej długości obwodnicy, żeby oddzielić widoczność jezdni - w czasie wakacji każda stłuczka oznacza, że na przeciwnym pasie wszyscy zwalniają do zera bo a nuż zobaczą jak ktoś reanimuje może jakiegoś celebrytę, zeby potem opowiadać jak to straszne rzeczy widział.- 10 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.