• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

178 mln zł za system zarządzania ruchem na obwodnicy

Michał Sielski
23 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
System ma zwiększyć bezpieczeństwo i płynność ruchu m.in. na trójmiejskiej obwodnicy. System ma zwiększyć bezpieczeństwo i płynność ruchu m.in. na trójmiejskiej obwodnicy.

Obwodnica Trójmiasta i Południowa Obwodnica Gdańska, a w sumie 200 km drogi ekspresowej S7 na Pomorzu oraz w województwie warmińsko-mazurskim zostanie objęte elektronicznym systemem sterowania ruchem, podobnym do działającego w Trójmieście Tristara.



Zwracasz uwagę na znaki zmiennej treści?

Podobnym, ale nie takim samym, bo podczas gdy Tristar kieruje przede wszystkim sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniach w Gdańsku, Gdyni i Sopocie, system odpowiedzialny za ruch na trasach S6 i S7 będzie obsługiwał znacznie mniej węzłów. Za to zdecydowanie większy ruch.

- Projekt składać się będzie przede wszystkim z odpowiednio wyposażonego Centrum Zarządzania Ruchem w miejscowości Dworek przy S7 oraz z urządzeń rozmieszczonych w pasie drogowym służących m.in. zarządzaniu ruchem oraz przekazywaniu aktualnych informacji kierowcom - informuje gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który prowadzi projekt.
W ramach systemu zostaną zainstalowane:

  • stacje pomiarowe ruchu drogowego zapewniające wykrywanie zdarzeń drogowych, takich jak: zator, nagła zmiana warunków ruchu czy pojazd jadący pod prąd,
  • kamery przekazujące obraz z dróg,
  • kamery służące do pomiaru czasu przejazdu,
  • stacje meteorologiczne,
  • znaki zmiennej treści informujące m.in. o zdarzeniach drogowych, zatorach, objazdach, stanie nawierzchni drogowej czy innych zagrożeniach występujących na danym odcinku drogi,
  • znaki wskazujące trasy objazdu w przypadku wystąpienia takiej konieczności,
  • znaki zmiennej treści informujące o warunkach pogodowych,
  • urządzenia do nadawania komunikatów radiowych CB oraz zapewniających łączność kierowców z operatorem Centrum Zarządzania Ruchem,
  • tablica informująca o czasie oczekiwania na przejściu granicznym.

System gotowy w 2023 roku



Najkorzystniejszą ofertę na wykonanie tego systemu złożyło konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) oraz Aeronaval de Censtrucciones Instalaciones (partner). Kryteria oceny ofert stanowiły: cena (60 proc.), nieinwazyjne rozwiązania techniczne (20 proc.) oraz koszty utrzymania (20 proc.). Konsorcjum wyceniło prace na 178 979 864,00 zł.

- System zostanie oddany do użytku w 2023 r. - zapewnia Katarzyna Woźniewska z firmy Aldesa.
Projekt ma już zapewnione finansowanie w wysokości 123 mln euro ze środków unijnych, więc należy spodziewać się jego kolejnych etapów na następnych drogach.

W ostatnim czasie Aldesa realizowała w Trójmieście przebudowę linii tramwajowej na gdańskie Stogi.

Opinie (282) ponad 10 zablokowanych

  • Aldesa... Czyli mozna doliczyc ze 2 lata na wykonanie, jak do remontu na stogach.

    • 10 2

  • (1)

    pomiar odłegłości między pojazdami kieedyyyyy

    • 8 4

    • Jak zjedziesz na prawyyyy pas.

      • 1 1

  • Jest szansa, że ta inwestycja wygra w konkursie na najbardziej niepotrzebną

    A na znakach zmiennej treści za miliony będziemy czytać "Jedz ostrożenie" albo "Kongres drogowców".

    • 18 0

  • ktoś ma zablokowane google maps że musi mieć tristar?

    • 15 1

  • na którym przejściu granicznym? Wolne Miasto Gdańk - Niemcy czy Wolne Miasto Gdańsk - Polska?

    • 5 4

  • "tablica informująca o czasie oczekiwania na przejściu granicznym" (1)

    Że co proszę? Wraca już granica do Gdańska z Rzeczypospolitej?

    • 15 0

    • Pomarzyć zawsze miło...

      • 4 0

  • na to czekaliśmy

    stojąc w korku dostanę informację "są korki". I to jest ruch w dobrym kierunku.

    • 13 0

  • bez sensu zupełnie wydawanie kasy na coś co nie ma sygnalizacji świetlnej sterującej ruchem a te znaki o zmiennej treści to

    i bez żadnego systemu dziś można sobie zmienić zdalnie, tyle milionów wywalone na śmietnik, mam nadzieję że za takie pomysły się weźmie CBA bo to z daleka korupcją pachnie

    • 11 0

  • Kasa w błoto. Miasto i tak nie ma gdzie przekierować ruchu.

    • 10 1

  • trochę podpowiedzi, a nuż ktoś zechce skorzystać a przynajmniej przeczytać

    Żeby rozładować ruch na obwodnicy bez zmiany tras dojazdowych (wiadomo, że idealnie byłoby dobudować 3 pas, dojazdówki itd., ale bądźmy realistami, będzie raczej gorzej w tym zakresie niż lepiej), to proponuję:
    a) w określonych miejscach wjazdów na obwodnicę umieścić informację o zatorach na poszczególnych odcinkach obwodnicy, coś na kształt googlemaps z kolorem linii pokazującym natężenie ruchu - jak zobaczę, że tam gdzie jadę jest masakra, to nie wjadę na obwodnicę i nie dociążę ruchu, jeśli zator jest dalej niz ja jadę to do mojego zjazdu dojadę,
    b) w miejscach zjazdów z obwodnicy to samo co wyżej - odpowiednio wcześniej ucieknę z obwodnicy,
    c) wydłużyć wjazd i zjazd między Owczarnia - Osowa - tam mało brakuje, żeby wydłużyć pas ruchu a w ciągu całego roku pół Osowy tam jedzie tylko po to, żeby wjechać na Owczarni i zjechać na Osowej a korek na pasie zjazdowym zatrzymuje ruch na Obwodnicy,
    d) uruchomić jednostkę ratownictwa, policyjną, pomocy drogowej tylko dla obwodnicy, zwłaszcza latem - jak widzę karetki przebijające się na Spacerowej albo Słowackiego to scyzoryk się otwiera,
    e) postawić wielką tablicę za wjazdem na Gdańsk Główny w stronę obwodnicy, żeby dojechać do końca pasa i wtedy wjeżdżać na zamek bo połowa łosi wbija się już wcześniej i sie zaczyna kto kogo przechytrzy,
    f) zrobić światła/rondo przy zjeździe na Kowalach - blokada na zjeździe to blokada na obwodnicy,
    g) ustawić ekrany/przegrody na całej długości obwodnicy, żeby oddzielić widoczność jezdni - w czasie wakacji każda stłuczka oznacza, że na przeciwnym pasie wszyscy zwalniają do zera bo a nuż zobaczą jak ktoś reanimuje może jakiegoś celebrytę, zeby potem opowiadać jak to straszne rzeczy widział.

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane