• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

178 mln zł za system zarządzania ruchem na obwodnicy

Michał Sielski
23 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
System ma zwiększyć bezpieczeństwo i płynność ruchu m.in. na trójmiejskiej obwodnicy. System ma zwiększyć bezpieczeństwo i płynność ruchu m.in. na trójmiejskiej obwodnicy.

Obwodnica Trójmiasta i Południowa Obwodnica Gdańska, a w sumie 200 km drogi ekspresowej S7 na Pomorzu oraz w województwie warmińsko-mazurskim zostanie objęte elektronicznym systemem sterowania ruchem, podobnym do działającego w Trójmieście Tristara.



Zwracasz uwagę na znaki zmiennej treści?

Podobnym, ale nie takim samym, bo podczas gdy Tristar kieruje przede wszystkim sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniach w Gdańsku, Gdyni i Sopocie, system odpowiedzialny za ruch na trasach S6 i S7 będzie obsługiwał znacznie mniej węzłów. Za to zdecydowanie większy ruch.

- Projekt składać się będzie przede wszystkim z odpowiednio wyposażonego Centrum Zarządzania Ruchem w miejscowości Dworek przy S7 oraz z urządzeń rozmieszczonych w pasie drogowym służących m.in. zarządzaniu ruchem oraz przekazywaniu aktualnych informacji kierowcom - informuje gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który prowadzi projekt.
W ramach systemu zostaną zainstalowane:

  • stacje pomiarowe ruchu drogowego zapewniające wykrywanie zdarzeń drogowych, takich jak: zator, nagła zmiana warunków ruchu czy pojazd jadący pod prąd,
  • kamery przekazujące obraz z dróg,
  • kamery służące do pomiaru czasu przejazdu,
  • stacje meteorologiczne,
  • znaki zmiennej treści informujące m.in. o zdarzeniach drogowych, zatorach, objazdach, stanie nawierzchni drogowej czy innych zagrożeniach występujących na danym odcinku drogi,
  • znaki wskazujące trasy objazdu w przypadku wystąpienia takiej konieczności,
  • znaki zmiennej treści informujące o warunkach pogodowych,
  • urządzenia do nadawania komunikatów radiowych CB oraz zapewniających łączność kierowców z operatorem Centrum Zarządzania Ruchem,
  • tablica informująca o czasie oczekiwania na przejściu granicznym.

System gotowy w 2023 roku



Najkorzystniejszą ofertę na wykonanie tego systemu złożyło konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) oraz Aeronaval de Censtrucciones Instalaciones (partner). Kryteria oceny ofert stanowiły: cena (60 proc.), nieinwazyjne rozwiązania techniczne (20 proc.) oraz koszty utrzymania (20 proc.). Konsorcjum wyceniło prace na 178 979 864,00 zł.

- System zostanie oddany do użytku w 2023 r. - zapewnia Katarzyna Woźniewska z firmy Aldesa.
Projekt ma już zapewnione finansowanie w wysokości 123 mln euro ze środków unijnych, więc należy spodziewać się jego kolejnych etapów na następnych drogach.

W ostatnim czasie Aldesa realizowała w Trójmieście przebudowę linii tramwajowej na gdańskie Stogi.

Opinie (282) ponad 10 zablokowanych

  • 123 mln euro

    Jeżeli zabezpieczono "123 mln euro" to przy roe 4,5 jest ok 553 mln pln - to spoko trzeci
    pas w obu kierunkach ? czy może korepetycje z arytmetyki ?

    • 12 1

  • Kierunek dobry. Dobra inwestycja.

    Oby działał jak należy. Może przy okazji monitoringu uda się wyeliminowac piratów drogowych? Oby. Bo Tristar bynajmniej w tym nie pomaga. Jeżdżę głównie na trasach i to co się dzieje to horror. Zbyt dużo agresywnych driverów którzy przepisy i zdrowy rozsądek mają w d....

    • 3 12

  • Przecież za te pieniądze można by w Gdańsku zrobić naziemne przejścia co 30 metrów. Tam gdzie są i gdzie nie ma przejść podziemnych.

    • 5 5

  • (1)

    Następne pieniądze wyrzucone w błoto . Nikt z kierowców w Gdańsku nie zauważył , że ten system kierowania ruchem coś daje , upłynnia ruch pojazdów , absolutnie . Prosty przykład , jedzie się w nocy przez centrum miasta , łapie Cię czerwone światło na skrzyżowaniu , na wprost , na lewo i prawo niema żadnego pojazdu , a Ty stoisz i czekasz na zmianę świateł tak samo długo jak w godzinach szczytu komunikacyjnego , a powinno być tak jak na zachodzie , system wyłapuje , że Ty dojeżdżasz do skrzyżowania i w jego pobliżu nie ma innych pojazdów to Ty automatycznie dostajesz zielone światło .

    • 19 1

    • Tristar nie ma uplynniac rychu, on ma rejestrowac nr rej i trase jaka jedzie samochod!!!! Zrozumcie to wreszcie!!

      • 5 1

  • czyli będzie obsugiwał światła i progi zwalniające :-)

    .. i jak zawsze nie działał.

    • 10 1

  • (1)

    Zamiast tego i tak nic nie dającego Tristara , lepiej zamontować za te pieniądze na całym odcinku S6 od początku autostrady A1 w Rusocinie aż Gdyni , odcinkowy pomiar prędkości i w końcu ten odcinek drogi przestanie być dla niektórych torem formuły F1. Poprawi to bezpieczeństwo na drodze , a to powinno być priorytetem nade wszystko .

    • 15 3

    • A ja czekam na regulacje rzadowe dot. opon na aucie.

      Przestaniecie jezdzic starymi 6letnimi oponami to wypadki sie skoncza,

      • 0 1

  • w dobie google maps, stawianie tablic, z których zawsze wynika że trasa zajmie 20 minut?

    bardzo dobrze wydane pieniądze, nie ma co

    • 22 1

  • Kolejna inwestycja życia

    Bez której nie da się żyć...
    Tak się marnuje publiczne pieniądze, a ktoś zarabia na niczym miliony

    Później podsumowanie to ile dobra unia dała, z czego połowa do niej wróciła, a część tych inwestycji jest totalnie zbędna

    Dostaliśmy miliony, dalej sporo osób pracuje za miskę, ale w statystykach jest pięknie

    Czekam jak inwestycje drogowe w pier.dziszewie dolnym uratują nas przed kryzysem......

    • 16 1

  • 90% tu komentarzy jest krytycznych wobec tego ,, pomysła " na obwodnicy . Faktycznie , rząd ma rację , że nie daje dotacji dla Trójmiasta , bo i tak te pieniądze były by źle wydane .

    • 8 11

  • a ile kosztuje dobudowanie 3 pasa? (1)

    • 24 0

    • Polowe tego co na Tristar, ale na Tristar bedzie kasa bo to o inwigilcje chodzi a na drogi nie.

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane