- 1 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (50 opinii)
- 2 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (358 opinii)
- 3 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (120 opinii)
- 4 Trójmiejskie mola, których już nie ma (106 opinii)
- 5 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (35 opinii)
- 6 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (302 opinie)
178 mln zł za system zarządzania ruchem na obwodnicy
Obwodnica Trójmiasta i Południowa Obwodnica Gdańska, a w sumie 200 km drogi ekspresowej S7 na Pomorzu oraz w województwie warmińsko-mazurskim zostanie objęte elektronicznym systemem sterowania ruchem, podobnym do działającego w Trójmieście Tristara.
- Projekt składać się będzie przede wszystkim z odpowiednio wyposażonego Centrum Zarządzania Ruchem w miejscowości Dworek przy S7 oraz z urządzeń rozmieszczonych w pasie drogowym służących m.in. zarządzaniu ruchem oraz przekazywaniu aktualnych informacji kierowcom - informuje gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który prowadzi projekt.
W ramach systemu zostaną zainstalowane:
- stacje pomiarowe ruchu drogowego zapewniające wykrywanie zdarzeń drogowych, takich jak: zator, nagła zmiana warunków ruchu czy pojazd jadący pod prąd,
- kamery przekazujące obraz z dróg,
- kamery służące do pomiaru czasu przejazdu,
- stacje meteorologiczne,
- znaki zmiennej treści informujące m.in. o zdarzeniach drogowych, zatorach, objazdach, stanie nawierzchni drogowej czy innych zagrożeniach występujących na danym odcinku drogi,
- znaki wskazujące trasy objazdu w przypadku wystąpienia takiej konieczności,
- znaki zmiennej treści informujące o warunkach pogodowych,
- urządzenia do nadawania komunikatów radiowych CB oraz zapewniających łączność kierowców z operatorem Centrum Zarządzania Ruchem,
- tablica informująca o czasie oczekiwania na przejściu granicznym.
System gotowy w 2023 roku
Najkorzystniejszą ofertę na wykonanie tego systemu złożyło konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) oraz Aeronaval de Censtrucciones Instalaciones (partner). Kryteria oceny ofert stanowiły: cena (60 proc.), nieinwazyjne rozwiązania techniczne (20 proc.) oraz koszty utrzymania (20 proc.). Konsorcjum wyceniło prace na 178 979 864,00 zł.
- System zostanie oddany do użytku w 2023 r. - zapewnia Katarzyna Woźniewska z firmy Aldesa.
Projekt ma już zapewnione finansowanie w wysokości 123 mln euro ze środków unijnych, więc należy spodziewać się jego kolejnych etapów na następnych drogach.
W ostatnim czasie Aldesa realizowała w Trójmieście przebudowę linii tramwajowej na gdańskie Stogi.
Opinie (282) ponad 10 zablokowanych
-
2020-12-23 14:04
123 mln euro
Jeżeli zabezpieczono "123 mln euro" to przy roe 4,5 jest ok 553 mln pln - to spoko trzeci
pas w obu kierunkach ? czy może korepetycje z arytmetyki ?- 12 1
-
2020-12-23 14:09
Kierunek dobry. Dobra inwestycja.
Oby działał jak należy. Może przy okazji monitoringu uda się wyeliminowac piratów drogowych? Oby. Bo Tristar bynajmniej w tym nie pomaga. Jeżdżę głównie na trasach i to co się dzieje to horror. Zbyt dużo agresywnych driverów którzy przepisy i zdrowy rozsądek mają w d....
- 3 12
-
2020-12-23 14:10
Przecież za te pieniądze można by w Gdańsku zrobić naziemne przejścia co 30 metrów. Tam gdzie są i gdzie nie ma przejść podziemnych.
- 5 5
-
2020-12-23 14:12
(1)
Następne pieniądze wyrzucone w błoto . Nikt z kierowców w Gdańsku nie zauważył , że ten system kierowania ruchem coś daje , upłynnia ruch pojazdów , absolutnie . Prosty przykład , jedzie się w nocy przez centrum miasta , łapie Cię czerwone światło na skrzyżowaniu , na wprost , na lewo i prawo niema żadnego pojazdu , a Ty stoisz i czekasz na zmianę świateł tak samo długo jak w godzinach szczytu komunikacyjnego , a powinno być tak jak na zachodzie , system wyłapuje , że Ty dojeżdżasz do skrzyżowania i w jego pobliżu nie ma innych pojazdów to Ty automatycznie dostajesz zielone światło .
- 19 1
-
2020-12-23 15:50
Tristar nie ma uplynniac rychu, on ma rejestrowac nr rej i trase jaka jedzie samochod!!!! Zrozumcie to wreszcie!!
- 5 1
-
2020-12-23 14:20
czyli będzie obsugiwał światła i progi zwalniające :-)
.. i jak zawsze nie działał.
- 10 1
-
2020-12-23 14:26
(1)
Zamiast tego i tak nic nie dającego Tristara , lepiej zamontować za te pieniądze na całym odcinku S6 od początku autostrady A1 w Rusocinie aż Gdyni , odcinkowy pomiar prędkości i w końcu ten odcinek drogi przestanie być dla niektórych torem formuły F1. Poprawi to bezpieczeństwo na drodze , a to powinno być priorytetem nade wszystko .
- 15 3
-
2020-12-23 15:47
A ja czekam na regulacje rzadowe dot. opon na aucie.
Przestaniecie jezdzic starymi 6letnimi oponami to wypadki sie skoncza,
- 0 1
-
2020-12-23 14:28
w dobie google maps, stawianie tablic, z których zawsze wynika że trasa zajmie 20 minut?
bardzo dobrze wydane pieniądze, nie ma co
- 22 1
-
2020-12-23 14:29
Kolejna inwestycja życia
Bez której nie da się żyć...
Tak się marnuje publiczne pieniądze, a ktoś zarabia na niczym miliony
Później podsumowanie to ile dobra unia dała, z czego połowa do niej wróciła, a część tych inwestycji jest totalnie zbędna
Dostaliśmy miliony, dalej sporo osób pracuje za miskę, ale w statystykach jest pięknie
Czekam jak inwestycje drogowe w pier.dziszewie dolnym uratują nas przed kryzysem......- 16 1
-
2020-12-23 14:32
90% tu komentarzy jest krytycznych wobec tego ,, pomysła " na obwodnicy . Faktycznie , rząd ma rację , że nie daje dotacji dla Trójmiasta , bo i tak te pieniądze były by źle wydane .
- 8 11
-
2020-12-23 14:37
a ile kosztuje dobudowanie 3 pasa? (1)
- 24 0
-
2020-12-23 15:44
Polowe tego co na Tristar, ale na Tristar bedzie kasa bo to o inwigilcje chodzi a na drogi nie.
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.