- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (50 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
18 elektrycznych autobusów w Gdańsku. W przyszłym tygodniu zaczną wozić pasażerów
W przyszłym tygodniu na ulice Gdańska wyjedzie 18 nowych autobusów elektrycznych. Zanim to nastąpi nowy tabor zostanie zaprezentowany mieszkańcom podczas sobotniego pikniku komunikacyjnego na Targu Węglowym. Wstęp wolny.
To 10 standardowych autobusów i 8 przegubowych. Na jednym ładowaniu każdy z nich może pokonać dystans do 400 km. Ich paliwem będzie energia elektryczna, dlatego na terenie zajezdni powstało też 18 stanowisk z ładowarkami. Pojazdy mają być ładowane nocą, by w ciągu dnia obsługiwać kursy na poszczególnych liniach.
Poza "nietypowym paliwem" nowe autobusy wyróżniają się tapicerką z gdańskimi dźwigami stoczniowymi i nazwą miasta. Pojazdy są w pełni dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych (także osób niewidomych), posiadają klimatyzację, monitoring, ekrany ledowe, gniazda USB i defibrylatory AED. Każdy z pojazdów jest też wyposażony w system zliczający pasażerów.
W sobotę piknik komunikacyjny na Targu Węglowym
Nowe autobusy będzie można zobaczyć z zewnątrz i od środka, a także przejechać się nimi już w sobotę w godz. 11-16 na Targu Węglowym
W programie m.in. Zielona Strefa Eko: eko warsztaty kreatywne, morze i las w słoiku, a także konkursy, gry, zabawy, malowanie twarzy, kolorowe warkoczyki, bańki mydlane, dmuchana zjeżdżalnia, plac zabaw z przeszkodami, i obowiązkowo - wata cukrowa i popcorn. Na każdego, kto "zagra w zielone" i będzie miał na sobie coś zielonego, czekać będzie miła, zielona niespodzianka.
Wiosną 2024 roku w Gdańsku pojawią się też autobusy wodorowe
To nie koniec inwestycji w nowoczesny tabor. W połowie września miasto podpisało 10-letnią umowę na dzierżawę 10 autobusów wodorowych, co będzie kosztować budżet miasta kolejne 172 mln zł.
Kolejny dzień elektryki stoją w zajezdni zamiast jeździć (25 opinii)
A co jeździ od rana do nocy? 17letnie Solarisy 12 z 2006 roku
A co jeździ od rana do nocy? 17letnie Solarisy 12 z 2006 roku
Miejsca
Opinie (322) ponad 20 zablokowanych
-
2023-10-05 21:24
a to dobre kolejna kampania wyborcza za pieniadze mieszkancóqw Gdańska Powinny byc tylko wodorowe autobusy (1)
I powinny zastapic ten niemiecki tramwajowy złom !!
- 3 4
-
2023-10-05 21:48
Ej a pamiętasz jak kilka miesięcy temu tu długo dyskutowaliśmy
o singletrackach w lesie? :D i co, byleś się tam przejechać? Jak wrażenia? :))))
- 0 0
-
2023-10-05 21:52
Słyszeliście najnowsze sensacje z Anglii?? (1)
Samochód elektryczny został przejęty przez kosmitów i porwał właściciela! Aaaaaaaa nie dajcie się wpakować w te autobusy bo was na Marsa wywiozą!
- 4 0
-
2023-10-05 21:58
To musiał mieć dobrego dilera. Ten samochód.
- 1 0
-
2023-10-05 22:00
Autobusy (1)
zasr*ńcy nie potrafią zrobić jednego biletu na Trójmiasto a biorą się za to co ich przerasta no i co z tymi autobusami jak utknął w korku a utkną prędzej czy później zdecchną baterie nie będzie klimatyzacji
okna się nie otwierają pewnie po to żeby pasażerowie nie uciekli bo na koniec trzeba sprawdzić to dał się w u..ja zrobić- 8 1
-
2023-10-06 04:39
Fala ich wszystkich zmyje...
- 0 0
-
2023-10-05 22:11
(1)
Wstęp wolny No nie może być... a co niby miałby być bilet na wejscie do miejsca publicznego?
- 2 1
-
2023-10-05 22:20
Taki bilet jak za wejście do komunikacji publicznej :)
- 0 0
-
2023-10-05 22:42
Autobusy elektryczne samołaujące baterie
za pomocą turbin wiatrowych na dachu.
- 2 2
-
2023-10-05 22:56
Nie podzielam tego hura optymizmu z racji zakupu autobusów elektrycznych do komunikacji zbiorowej (1)
choć, przeciętny człowiek, nie znający problemów technicznych związanych w eksploatacją takich pojazdów i nie mający pojęcia o rzeczywistej sprawności pojazdów elektrycznych przyjmuje bez zastrzeżeń brednie, wypisywane z reguły w artykułach sponsorowanych czyli opłacanych za umieszczone w nich kłamstwa.
Powiedzmy sobie szczerze, jeśli chodzi o zakup autobusów elektrycznych w ramach dużych dotacji z UE to dotuje się nie końcowego użytkownika a, przede wszystkim, producenta tych autobusów. Prawdziwe koszty dla właściciela autobusów elektrycznych zaczną się, tak naprawdę, w momencie zakupu nowych akumulatorów a to się dzieje po, maksymalnie, tysiącu cyklach ładowania. Ponieważ autobusy są ładowanie codziennie, łatwo można obliczyć, że co 3 -4 latach trzeba będzie wyrzucić kupę kasy na nowe akumulatory.
Cała masa danych technicznych jest utajniana, jednak z pobieżnych danych wynika, że waga autobusu krótkiego (dwuosiowego) wynosi ok. 20 ton zaś zakładana waga pasażerów napełnionego autobusu to ok. 15% tej wartości. Jak z tego wynika, waga pasażerów w stosunku do wagi tego autobusu elektrycznego jest znikomo mała, jednym słowem autobus wozi samego siebie. Maksymalny zasięg autobusu z największą, możliwą do zainstalowania ilością akumulatorów (modułów) wynosi ok. 150 km, jednak w przypadku konieczności włączenia ogrzewania (klimatyzacji) zasięg ten spada o połowę. W Gdynia wszystkie autobusy elektryczne , jeżdżące na krótszych trasach wykonują dwie pętle i jadą pod ładowarki. Na dłuższych trasach (np. linia R,) autobusy elektryczne nie jeżdżą. Jak widać, rzeczywistości oszukać się nie da.- 7 3
-
2023-10-06 06:34
Buahhahaa
- 0 0
-
2023-10-05 23:34
las w słoiku
homo sapiens wykończy się sam, no cóż, dla Planety to dobra wiadomość
- 2 2
-
2023-10-06 00:03
eko piknik
Mariana ze składu węgla zaprosili? no z czegoś ten eko prunt trza wytwarzać
- 3 2
-
2023-10-06 01:28
festyniara też będzie?
- 5 3
-
2023-10-06 02:43
"Pojazdy są w pełni dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych (także osób niewidomych), posiadają klimatyzację, monitoring, ekrany ledowe, gniazda USB i defibrylatory AED" I po co marnować pieniądze na to wszystko?
- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.