• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

18 mln zł wydadzą na gdańskie drogi prywatni przedsiębiorcy

Maciej Naskręt
29 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Dzięki finansowemu wsparciu remontu dróg przez firmy prywatne po gdańskich drogach kierowcy będą jeździć bardziej komfortowo. Dzięki finansowemu wsparciu remontu dróg przez firmy prywatne po gdańskich drogach kierowcy będą jeździć bardziej komfortowo.

18 mln zł w ciągu dwóch najbliższych lat dołożą do remontów gdańskich dróg prywatni przedsiębiorcy. Prace finansowane z prywatnych pieniędzy trwają już na Osowej.



W niektórych przypadkach urzędnicy mogą wstrzymać budowę, jeśli inwestor nie chce dołożyć się do przebudowy układu dorgowego. Słusznie?

Nieco ponad 18 mln zł na gdańskie drogi pozyskał Zarząd Dróg i Zieleni od prywatnych przedsiębiorców. Zgromadzona pula zostanie wydana w ciągu najbliższych dwóch lat. Jak udało się zebrać taką kwotę pieniędzy?

- Najpierw analizujemy, czy inwestycja jakiejś firmy spotęguje ruch samochodów na drogach już po jej ukończeniu. Jeśli wywołuje negatywne skutki, wtedy warunkiem uzyskania pozwolenia na budowę jest wykonanie rozbudowy układu drogowego - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego ZDiZ.

Czasem inwestycje utykają w miejscu z różnych przyczyn - choćby z uwagi na upadłość dewelopera. Co wtedy zrobi ZDiZ? - Po pierwsze, zawieramy z każdym wykonawcą umowy na realizację układu drogowego. Po drugie, wymagamy gwarancji bankowych lub ubezpieczeniowych. W razie trudności możemy sięgnąć po pieniądze z poręczenia i wykorzystać je na realizację - mówi dyrektor ZDiZ w Gdańsku.

Prace finansowane przez przedsiębiorcę trwają już choćby w ciągu ul. Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska na gdańskiej Osowej. Realizowany jest tam dodatkowy pas do lewoskrętu, który ma nie tylko udrożnić zakorkowaną popołudniami ulicę, ale też zapewnić dogodny dojazd do sklepu Biedronka. - Finansowanie i wybór wykonawcy należał do spółki Jeronimo Martins Dystrybucja - właściciela sieciowego obiektu handlowego. My przygotowaliśmy dla nich wyłącznie projekt przebudowy ulicy - mówi Kotłowski.

Niemal 1 mln zł na przebudowę układu drogowego i torowiska tramwajowego w centrum Wrzeszcza zobacz na mapie Gdańska dołoży deweloper - spółka Hines Polska. Realizuje ona, tuż za budynkiem Centrum Handlowego Manhattan, apartamentowiec Quattro Towers. - Uzyskane pieniądze od dewelopera zostaną wykorzystane podczas realizacji Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap III a - przebudowy torowisk tramwajowych we Wrzeszczu - mówi dyrektor ZDiZ.

Za pieniądze prywatnych firm zostanie też przebudowany w Gdańsku m.in. splot ul. Toruńskiej i ul. Chmielnej zobacz na mapie Gdańska (ok. 600 tys. zł) i skrzyżowanie ul. Leszczynowej, ul. Jabłoniowej, ul. Turzycowej zobacz na mapie Gdańska (ok. 900 tys. zł). Zaplanowane też są inwestycje w ciągu al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdańska - tuż przy gmachu Opery Bałtyckiej (ok. 1,4 mln zł) i na al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska - na 100-metrowym odcinku pomiędzy ul. Kołobrzeską zobacz na mapie Gdańskaul. Derdowskiego zobacz na mapie Gdańska (ok. 1 mln zł).

Wśród trójmiejskich przedsiębiorców, wydających pieniądze na drogi, rekordzistą jest spółka Auchan Polska. Kilka tygodni temu pisaliśmy, że dołożyła ona ponad 31 mln zł do budżetu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na modernizację Węzła Karczemki. 4,5 mln zł z firmy Auchan Polska wpłynęło też do budżetu Gdańska na rozbudowę ronda "Szczęśliwa" i wiaduktu - nazwanego przez internautów "okiem Saurona".

Miejsca

Opinie (109) 2 zablokowane

  • Dobra robota...

    Betoniarze niech naprawią 300 m Warszawskiej, którą rozwaliły gruszki...

    • 11 0

  • nie "dołożyli 18 mln", tylko WYMUSZONO na nich 18mln zł (1)

    a to zasadnicza różnica

    • 9 2

    • Miasto wydając tak kontrowersyjne pozwolenia na budowę, powinno coś ugrać na rzecz społeczeństwa.

      • 0 0

  • Dobrze że rośnie poczucie wspólnego dobra wśród mieszkańców

    Oby tak dalej a zapewne z czasem dotacje prywatne będą większe...

    • 1 2

  • Jedno pytanie na co idą nasze podatki??? (6)

    Płacimy podatki w cenie paliwa oraz wszelkie inne które trafiają do kasy miasta a dróg nowych nie ma to na co idą nasze podatki?
    Prezydent chyba nadal myśli że firmy będą lokowały sie w Gdańsku :-)
    Większosc krajowych firm ma w pieczątce adresowej następujące dane:
    Oddział Gdańsk z siedzibą w... i tu do wyboru od Chwaszczyna i Kartuz nawet po Wejcherowo :-)
    Jak odpadnie Lotos po przejęciu to prezydent Gdańska rozdziawi oczy że teraz to już nikt nie płaci podatków :-(

    • 14 1

    • Na pensje i premie dla urzędników UM , ZUS , wojska

      • 1 1

    • podatki idą na ESC...

      misia na miarę naszych możliwości...:(

      • 7 0

    • Z podatku zawartego w paliwie jedynie 1/5 wydawana jest na drogi, reszta idzie na łatanie dziury w ZUSie.

      • 4 0

    • A trasy Słowackiego, Sucharskiego i tunel to pies?? (2)

      Nie normalnie to już załamka. Miasto buduje już koniec Wuzetki, zaczyna w przyszłym roku dolny odcinek Słowackiego przebudowywać, zaczyna za chwilę robić Sucharskiego i przede wszystkim tunel pod Martwą Wisłą. To już wszystko pewne sprawy, ale ludzie ciągle tylko Budyń to, Budyń tamto, nic się nie dzieje...... Ludzie - zainteresujcie się choć trochę co się w mieście dzieje zanim zaczniecie wypisywać na forach.

      • 2 1

      • :)

        No niezły dorobek, jak na 8lat. Zacząć kilka inwestycji i to w dodatku na kredyt bez realnego planu spłacenia go:)

        • 2 0

      • sam piszesz, że się nie dzieje, tylko podobno, byc moze, się wydarzy:)

        to, że miasto juz za chwile... to słyszę od nastu lat

        • 1 0

  • buduje podatnik polski (2)

    Auchan czy inny to nie instytucje charytatywne to co dołożą odzyskają poprzez większą marżę nałożoną na klienta. Wynika z tego prosty wniosek - sami sponsorujemy budowę tych dróg mając w świadomości że jest inaczej.A Auchan dalej czerpie jeszcze większe zyski, wyprowadza kasę z kraju (nie wspominając że nie płaci normalnych podatków) i śmieje się z frajerów sponsorów. Na portalu czy w mediach poda się że utworzył 100 niewolniczych miejsc pracy nie których to pracownicy dostają grosze wypłaty z czego połowę zostawią i tak w ich ukochanym Auchan bo pewnie mają zniżki na zakupy ;) i wszyscy są happy.Reasumując pasożyt Auchan nie zostawia w Polsce żadnych pieniędzy tylko je wyprowadza dzięki temu ubożejemy na własne życzenie. Mam nadzieję że jest choć jeden który to rozumie

    • 14 1

    • Rozumiemy Cię (1)

      Nie jest nas wielu. Zapomniałeś tylko jeszcze dodać ile tracimy miejsc pracy w miejsce tych 100. Generalnie jednak nie jestem przeciwny tego rodzaju sklepów, ale Auchany i temu podobne powinny płacić normalne podatki. Wszak to nie żadna inwestycja, na której Polsce powinno zależeć. Druga sprawa to to, że sklepu tego typu w ogóle nie powinny lokalizować się w centrach miast. One są dla ludzi zmotoryzowanych i powinno się je wypychać na trasy szybkiego ruchy i obwodnice. Obecny totalny chaos i korki w miastach to głównie zasługa sklepów wielkopowierzniowych. To one głównie kumulują w obrębie kilku ulic ruch samochodów. Ludzie dojeżdżając do firm i zakładów pracy rozproszonych na mieście nie robią tyle złego

      • 1 0

      • me2

        Dokładnie to nie są inwestycje na jakich nam powinno zależeć. Nie obrażając nikogo ale sklep to jedna z najprostszych form działalności gospodarczej. Jak nie Auchan to polacy by te pieniądze zgarnęli. Gdyby tylko mieli takie same ulgi podatkowe i przywileje co auchan. Za to inwestycje typu oddział IT IBM w gdańsku to jest przykład inwestycji jak powinny być w Gdańsku. Jednak budyń pewno chciał za dużą prowizję bo się IBM zabrał do Wrocka.

        • 0 0

  • a jak tam zakończyła się sprawa dojazdu do "reala" i rezygnacji z 17 baniek przez budynia? czy o tych mitycznych 18 bańkach (2)

    przeczytamy za jakiś czas to samo:-)

    • 15 3

    • nijak. budyń został wybrany na nową kadencję a najlepsze, że głosowali na niego równiez jego przeciwnicy. znam osobiście kilku

      takich:)

      • 0 0

    • te miliony dawno rozdysponowano :-)

      właściwie do potrzeb

      • 0 0

  • Obowiązek dewelopera .

    Każdy deweloper powinień dokładąc się do dróg bo takanp. budowa osiedla zwiększa ruch na drodze.

    • 5 1

  • a co z Traktem św. Wojciecha i tunelem przy ul Okopowej ??? (2)

    dlaczego w tych sprawach drogowcy milczą ???

    • 7 0

    • tam jest za skomplikowany teren i uznali,że remontu drogi nie będzie (1)

      ten portal pisał o tym w sierpniu

      • 0 0

      • dziwne

        ten portal pisał też że wszystkie dziurawe po ubiegłej zimie drogi będą załatane do "któregośtam" kwietnia 2010....

        • 0 0

  • Od każdego mieszkańca też powinni pobierać bilecik za spacerowanie po chodniku

    Jak w kabarecie u Laskowika: bilecik za korzystanie pieszego z ulicy,bilecik za parkowanie, bilecik za rower, deweloper drogę wybuduje. Jeszcze trzeba kogoś znaleźć aby sprzątał i naprawiał. I urzędy będą mogły się pochwalić sukcesem.

    • 7 1

  • (1)

    "Dzięki finansowemu wsparciu remontu dróg przez firmy prywatne po gdańskich drogach kierowcy będą jeździć bardziej komfortowo"

    jedno zdanie, a ile propagandy
    finansowe wsparcie to jest na PCK lub caritas
    jeździć bardziej komfortowo?? albo to kpina albo przejaw błogostanu

    • 7 5

    • g@llux - to jest taka forma prania kasy, przez dofinansowania miejskich inwestycji i możliwość "bycia np konsultantem" za

      godziwe wynagrodzenie. w USA bez tego miasta by padły.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane