• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

18 mln zł wydadzą na gdańskie drogi prywatni przedsiębiorcy

Maciej Naskręt
29 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Dzięki finansowemu wsparciu remontu dróg przez firmy prywatne po gdańskich drogach kierowcy będą jeździć bardziej komfortowo. Dzięki finansowemu wsparciu remontu dróg przez firmy prywatne po gdańskich drogach kierowcy będą jeździć bardziej komfortowo.

18 mln zł w ciągu dwóch najbliższych lat dołożą do remontów gdańskich dróg prywatni przedsiębiorcy. Prace finansowane z prywatnych pieniędzy trwają już na Osowej.



W niektórych przypadkach urzędnicy mogą wstrzymać budowę, jeśli inwestor nie chce dołożyć się do przebudowy układu dorgowego. Słusznie?

Nieco ponad 18 mln zł na gdańskie drogi pozyskał Zarząd Dróg i Zieleni od prywatnych przedsiębiorców. Zgromadzona pula zostanie wydana w ciągu najbliższych dwóch lat. Jak udało się zebrać taką kwotę pieniędzy?

- Najpierw analizujemy, czy inwestycja jakiejś firmy spotęguje ruch samochodów na drogach już po jej ukończeniu. Jeśli wywołuje negatywne skutki, wtedy warunkiem uzyskania pozwolenia na budowę jest wykonanie rozbudowy układu drogowego - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego ZDiZ.

Czasem inwestycje utykają w miejscu z różnych przyczyn - choćby z uwagi na upadłość dewelopera. Co wtedy zrobi ZDiZ? - Po pierwsze, zawieramy z każdym wykonawcą umowy na realizację układu drogowego. Po drugie, wymagamy gwarancji bankowych lub ubezpieczeniowych. W razie trudności możemy sięgnąć po pieniądze z poręczenia i wykorzystać je na realizację - mówi dyrektor ZDiZ w Gdańsku.

Prace finansowane przez przedsiębiorcę trwają już choćby w ciągu ul. Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska na gdańskiej Osowej. Realizowany jest tam dodatkowy pas do lewoskrętu, który ma nie tylko udrożnić zakorkowaną popołudniami ulicę, ale też zapewnić dogodny dojazd do sklepu Biedronka. - Finansowanie i wybór wykonawcy należał do spółki Jeronimo Martins Dystrybucja - właściciela sieciowego obiektu handlowego. My przygotowaliśmy dla nich wyłącznie projekt przebudowy ulicy - mówi Kotłowski.

Niemal 1 mln zł na przebudowę układu drogowego i torowiska tramwajowego w centrum Wrzeszcza zobacz na mapie Gdańska dołoży deweloper - spółka Hines Polska. Realizuje ona, tuż za budynkiem Centrum Handlowego Manhattan, apartamentowiec Quattro Towers. - Uzyskane pieniądze od dewelopera zostaną wykorzystane podczas realizacji Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap III a - przebudowy torowisk tramwajowych we Wrzeszczu - mówi dyrektor ZDiZ.

Za pieniądze prywatnych firm zostanie też przebudowany w Gdańsku m.in. splot ul. Toruńskiej i ul. Chmielnej zobacz na mapie Gdańska (ok. 600 tys. zł) i skrzyżowanie ul. Leszczynowej, ul. Jabłoniowej, ul. Turzycowej zobacz na mapie Gdańska (ok. 900 tys. zł). Zaplanowane też są inwestycje w ciągu al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdańska - tuż przy gmachu Opery Bałtyckiej (ok. 1,4 mln zł) i na al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska - na 100-metrowym odcinku pomiędzy ul. Kołobrzeską zobacz na mapie Gdańskaul. Derdowskiego zobacz na mapie Gdańska (ok. 1 mln zł).

Wśród trójmiejskich przedsiębiorców, wydających pieniądze na drogi, rekordzistą jest spółka Auchan Polska. Kilka tygodni temu pisaliśmy, że dołożyła ona ponad 31 mln zł do budżetu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na modernizację Węzła Karczemki. 4,5 mln zł z firmy Auchan Polska wpłynęło też do budżetu Gdańska na rozbudowę ronda "Szczęśliwa" i wiaduktu - nazwanego przez internautów "okiem Saurona".

Miejsca

Opinie (109) 2 zablokowane

  • To czemu deweloperzy nie budują dróg w Gd Południe (5)

    Ja od razu wiem, że kolejne budynki mieszkalne będą miały negatywny wpływ. Cały czas nie rozumiem, dlaczego tam się buduje bez infrastruktury.

    • 7 1

    • budują drogi osiedlowe, budowa przelotówek to obowiązek miasta.. ale u nas będzie ECS i stadion

      • 4 0

    • wyłuskali by więcej od developerki na Gdańsk Południe, ciekawe czemu za nich się nie zabrano

      • 0 0

    • Było nie kupować mieszkania na zadupiu (1)

      Lemingi pokupowały za 40-letnie kredyty i teraz płaczą, że do centrum niby blisko a 3 dni wołami się jedzie. Komunikacja miejska też rewelacyjna w tamtych rejonach, o infrastrukturze publicznej nie wspominając.

      • 0 0

      • ty pewnie kupiłeś chatę od komuny za łapówkę....

        • 0 0

    • Trafna diadnoza

      Buduje się bez infrastruktury z dwóch powodów:
      1. umożliwia to obowiazujace prawo
      2. ciagle znajdują się nabywcy na takie inwestycje, bo im uboższa infrastruktura tym nizsza cena i jest popyt

      Wobec powyzszego jaki inwestor pójdzie w kosztowna infrastrukturę?

      • 1 0

  • Trakt

    A co z Traktem św. Wojciecha i tymi lejami po bombie?

    • 7 0

  • A GDZIE K... PIENIĄDZE NA BULOŃSKĄ,MYSLIWSKĄ I RAKOCZEGO?!!!!

    Ciągle budują kolejne setki mieszkań a drogi ciągle takie same!!!Rano między 7 a 8:30 wyjechać z Bulońskiej to dramat,a następne bloki budują.I gdzie pieniądze na drogi???Nie mówiąc już o tym,że na skrzyżowaniu Bulońskiej z Rakoczego niemal codziennie są wypadki i nikogo to nie interesuje,lepiej przyjechać do wypadku i dać mandat...zawsze parę groszy w kasie miasta!!!

    • 13 0

  • Tylko Hines???

    Tylko oni spośród tylu deweloperów??? A gdzie GANT, ROBYG, Kokoszki, Inpro, Hossa i inni i zmasakrowany przez nich rejon Piekarnicza\Myśliwska\Bulońska i ogólnie cała Morena???
    Sie pytam...

    • 10 0

  • ciekawe kiedy.... (2)

    wyremontują odcinek koło LOT-u w kierunku Św.Wojciecha i wiaduktu na warszawę, przecież tam jest masakra, wszyscy tam zwalniają, kotrki się robią, o zawieszeniu nie wspomnę.... możę trzeba gdzieś to zgłosić bo nie wierzę że nikomu to nie przeszkadza ....

    • 7 0

    • pewnie dopiero jak się zapadnie

      • 0 0

    • pewnie wtedy gdy dojdzie do tragedii

      cała trasa w kierunku Tczewa na odcinku Okopowa - Pruszcz Gdański to jakaś masakra - z niewielkimi wyjątkami. Ponadto gąszcz bezsensownych znaków na wysokości budowy estakady w Gd- Lipcach... Przykład: zakaz wyprzedzania, za 200m znak odwoławczy i za 200m znowu zakaz wyprzedzania - ktoś chyba zarabia na stawianiu znaków...

      • 0 0

  • Taaa... szczególnie widać to na Jabłoniowej (1)

    Powstają tam 3 nowe osiedla. A droga? Wąska bez pobocza nie mówiąc już o tym że nie ma chodnika i tak zdewastowana przez ciężki sprzęt że koło można uszkodzić. Pytam się czy ktoś myśli jak daje pozwolenie na budowę bez żadnych dodatkowych warunków a może ktoś tu komuś podsamarował?

    • 4 0

    • Odpowiedź.

      Nie zna pan obowiazującego prawa ! Organ administracji nie moze odmówić wydania decyzji z opisanych powodów, nie może stawiać równiez żadnych dodatkowych wymogów. Budowa i utrzymywanie dróg publicznych jest zadaniem publicznym .

      • 1 0

  • dobrze, że dają ale równie ważne jest , aby koło siebie budowali parkingi z łatwym zjazdem z drogi publicznej

    Auchan dal kasę ale pod groźbą że arteria Armii Krajowej pobiegnie na południe od Jez.Jasień. To co wyprawiają klienci Auchan i Lerroy Merlin to woła od lat o pomstę do nieba.

    • 1 0

  • Pod zdjęciem - "Dzięki finansowemu wsparciu remontu dróg przez firmy prywatne po gdańskich drogach kierowcy będą jeździć

    bardziej komfortowo." Niesamowite... nie wiedziałem, że jeżdżę komfortowo, a będę jeszcze bardziej... :)

    • 5 0

  • Wstyd

    " Najpierw analizujemy, czy inwestycja jakiejś firmy spotęguje ruch samochodów na drogach już po jej ukończeniu. Jeśli wywołuje negatywne skutki, wtedy warunkiem uzyskania pozwolenia na budowę jest wykonanie rozbudowy układu drogowego - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego ZDiZ. "

    Mi byłoby wstyd powiedzieć coś takiego z dwóch powodów
    1. Wyjazd z Gdańska na Warszawę i gigantyczne korki do "świateł" dla klientów Macro
    2. Spacerowa i korek do świateł przy Centrum Osowa.

    • 3 1

  • wtym roku kierowcy zaskoczyli zimę, zmienili opony już we wrzesniu ;)

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane