• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk: 18 mln zł za działkę na nową zajezdnię autobusową

Maciej Korolczuk
22 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Po wybudowaniu nowej zajezdni, obecna baza autobusowa przy al. Hallera zostanie sprzedana. Po wybudowaniu nowej zajezdni, obecna baza autobusowa przy al. Hallera zostanie sprzedana.

Spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje kupiła 5-hektarową działkę przeznaczoną na budowę nowej zajezdni autobusowej. Grunty znajdują się w rejonie ulic Warszawskiej, Jabłoniowej i Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska, tuż przy terenie, na którym w przyszłości powstanie także zajezdnia tramwajowa. Nieruchomość kosztowała blisko 18 mln zł.



Jak nowa lokalizacja bazy autobusowej wpłynie na funkcjonowanie komunikacji w Gdańsku?

Jeszcze pod koniec ubiegłego roku wydawało się, że transakcję uda się przeprowadzić bezgotówkowo. Władze spółki chciały wymienić na teren pod zajezdnię obecną siedzibę spółki, znajdującą się w ścisłym centrum Wrzeszcza - przy skrzyżowaniu Jaśkowej Doliny i al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska.

- Jedną z opcji jest zamiana na budynek przy Jaśkowej Dolinie wraz z budynkiem znajdującym się na jego tyłach, jednak ta nieruchomość nie pokryje w całości wartości terenów pod zajezdnię, więc taka transakcja będzie wymagała wniesienia przez miasto dodatkowego gruntu. Gotówka nie wchodzi w grę - mówił pod koniec 2016 r. Maciej Lisicki, ówczesny wice - a obecnie prezes spółki GAiT.
Plany trzeba było jednak zweryfikować i kamienica zostanie sprzedana dopiero po przenosinach do nowej bazy na południu Gdańska. Ma to nastąpić najwcześniej na przełomie 2022 i 2023 r.

Teren pod przyszłą zajezdnię autobusową znajduje się u zbiegu planowanej Nowe Warszawskiej, Nowej Bulońskiej i Nowej Jabłoniowej. Teren pod przyszłą zajezdnię autobusową znajduje się u zbiegu planowanej Nowe Warszawskiej, Nowej Bulońskiej i Nowej Jabłoniowej.
- Lokalizacja przyszłej zajezdni autobusowej stanowi centrum stutysięcznej dzielnicy Gdańsk Południe. Dzięki takiej lokalizacji ograniczone będą tzw. puste przejazdy poranne i wieczorne z zajezdni na ul. Hallera - mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta ds. polityki komunalnej. - W bezpośrednim sąsiedztwie przyszłej zajezdni autobusowej projektowana jest zajezdnia tramwajowa, która będzie projektem komplementarnym do Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IVA i powstanie w przyszłości w pobliżu skrzyżowania Nowej Bulońskiej Północnej i Nowej Warszawskiej.
- Ta decyzja będzie miała swoje skutki co najmniej na kolejne pół wieku. Oczywiście nikt nas z Hallera nie wyrzuca, ale miasto rozwinęło się na południe i nie ma sensu utrzymywać zajezdni blisko atrakcyjnego terenu pasa nadmorskiego, który można przeznaczyć na coś dla ludzi - mówił Lisicki, tłumacząc decyzję o konieczności budowy nowej zajezdni.
Jak informuje miejska spółki, koszt zakupu działki pod zajezdnię autobusową wyniósł ponad 17,9 mln zł.

Czytaj więcej: Jak zabudować teren zajezdni przy Hallera?

- Na zrealizowanie tej inwestycji posiadaliśmy środki własne. Szacujemy, że powstanie nowej infrastruktury do obsługi autobusów i tramwajów zajmie około 5 do 6 lat. Nie wiemy, która zajezdnia - czy autobusowa czy tramwajowa powstanie jako pierwsza. Wszystko zależy od finansowania. Będziemy się starać pozyskać środki z funduszy europejskich i sprzedaży terenu, na którym obecnie znajduje się baza autobusowa na Hallera. Działka ta na razie nie jest wystawiona na sprzedaż, żadne decyzje w tej sprawie także jeszcze nie zapadły - informuje Alicja Mongird, rzecznik prasowy spółki GAiT.

Opinie (182) ponad 20 zablokowanych

  • Ta zajezdnua na Hallera musi zostać (2)

    Autobusy beda mialy puste przebiegi z Poludnia Gdanska. Tak po za tym ta zajezdnia z Hallera jest przenoszona na siłę. Deweloper potrzebuje tej działki, a miasto jest uległe tylko dlaczego wobec deweloperów bo miesxkańców mają za nic.

    • 73 16

    • (1)

      A kiedy nowe autobusy

      • 1 4

      • 1 stycznia 2018

        Serio!

        • 0 0

  • (1)

    A za ile została sprzedana obecna zajezdnia przy ul. Hallera?
    Jeśli kwota ze sprzedaży nie pokryła z nawiązką ceny zakupu terenu pod nową zajezdnię to jest mega przekręt.

    • 60 3

    • za 11,7 mln i 4 mieszkania

      • 26 3

  • śmieszne i straszne no bo .... (2)

    umiejscowienie nowej zajezdni w tym miejscu jest planowane już od kilkunastu lat gdy teren porastały maki polne i inne chwasty i żaden deweloper nie budował w okolicy.
    A zakup realizuje dopiero gdy Lisicki został prezesem GAIT a wokół już wszystko wykupione. I sam teren kosztuje nie 100 tysięcy tylko 18 milionów
    Trzeba umieć czekać na transakcję życia

    • 76 4

    • do 65 kciuków w górę było "0" po drugiej stronie (1)

      a teraz nagle pojawiły się 3 kciuki w dół. Znakiem banda najętych trolli ruszyła do hejtowania

      • 3 0

      • nie banda tylko Lisicki, Budyń i żona = 3

        • 1 0

  • Brońmy zajezdni na Halllera (6)

    Jezeli te tereny po zajezdni na Hallera zabuduje deweloper, to zakorkują tą część Wrzeszcza, Chrobrego już jest zakorkowana. Komu i za ile sprzedadzą tą działkę? Czy bedzie przetarg? Wątpię...

    • 45 27

    • Ona jest już sprzedana tylko czekać na oficjalne info

      • 15 2

    • oczywiście, że padnie, Lisicki sprzeda, to pewne jak w banku

      oni wiedzą, że za rok wypad.

      • 8 3

    • Kto da więcej w łapę ten przejmie działkę!!!

      • 4 2

    • Rodzina pewnego pana ma już tam "kupione" mieszkania (1)

      z ogromną bonifikatą jak to onegdaj bywało.

      • 4 3

      • Jawor tłuku znowu w amoku szalejesz na forum.

        A przychodnia psychiatryczna przyjmuje bez skierowania.

        • 0 1

    • Na pewno już jest sprzedana

      Na przykład umową przedwstępną z zadatkiem. Niby skąd miasto nagle wzięło kasę na zakup działki na Warszawskiej. Tak się robi: umowa przedwstępna - warunkowana zakupem działki innej na przeniesienie działalności > wpłata zadatku > zakup działki > przeniesienie działalności > umowa końcowa przeniesienia własności z wpłatą reszty cenę za sprzedaną działkę (tu: Hallera). W międzyczasie zmiana studium i planu miejscowego pod inne funkcje niż obecnie (tu: zajezdnia na Hallera najpewniej na mieszkania) oraz budowa bazy na Warszawskiej. Docelowo GAiT przenosi się na Warszawską i dostaje środki za Hallera w całości a deweloper dostaje działkę z MPZP pod mieszkania. Raczej na bank kupił już Robyg.

      • 6 1

  • żebyście sié nie przeliczyli z tymi dofinansowaniami unijnymi (4)

    Te oszołomy z pisdu sprawią, że nic nie dostaniemy

    • 30 35

    • no jak to, w takim kraju prosimy o jałmużnę na cokolwiek, przecież mamy ręce i potrafimy pracować (1)

      • 8 0

      • Szczególnie zapracowane są nieroby z 500+

        • 8 6

    • takich jak ty kupili za kilka srebrników (1)

      i pod niemiecki but jak szmata

      • 5 3

      • diagnoza

        No i odtwarzacz zamontowany w pustym łbie, uruchomiony zdalnie z Nowogrodzkiej zadziałał.Trzeszczy jak zdarta płyta używana przez komuchów z czasów stalinowskich.

        • 0 3

  • Już widzę setki autobusów na starej wiecznie zakorkowanej Warszawskiej przeciskające się przez te małe ronda koło stawu (1)

    jakże "genialnym" pomysłem była rezygnacja z nowej jezdni w ramach Nowej Warszawskiej i budowanie samego torowiska

    • 50 4

    • Raczej wyjazdy będą miały przez Armii Krajowej

      dokładnie od Jabłoniowej/nowej Bulońskiej, dalej w AK i do pętli startowych. Wyjazd w miarę szybki, zwłaszcza że jednak sporo linii zaczyna swój bieg albo na południu Gdańska (np. Jaworzniaków, Łostowice, Orunia) albo bezpośrednio w Gdańsku: Wały Piastowskie, Dworzec PKP - szybciej tam dojechać przez AK niż z Hallera.

      • 5 2

  • Niech ten burak (2)

    Ujawni w końcu informacje publiczna o umowach ze stadionem energa

    • 34 4

    • "Niech ten burak" (1)

      Przecież jawor jeszcze nie rządzi w Gdańsku.

      • 2 1

      • Jawor to nie burak, ale ćwok.

        • 1 1

  • (3)

    a w obecnych zajezdniach będą luksusowe domy:):)
    Czy ktoś wiei kto je zbuduje?

    • 27 1

    • Na terenach obecnej zajezdni

      będzie budował Robyg, nie wiem skąd ta ściema, że jeszcze nic nie wiemy

      • 19 1

    • Jak luksusowe to na pewno nie robyg.

      • 8 0

    • jakie jest odstępne?

      • 0 2

  • ograniczą puste przejazdy (2)

    w jedną stronę a w zamian powstaną w drugą stronę.

    • 44 0

    • no i oczywiście tylko 2 drogi (1)

      którymi rano razem z milionem aut rozjadą się autobusy po Gdańsku

      • 18 0

      • Yo!

        Autobusy poranne zaczynają o 5:00.. zjeżdżają po 23:00. W międzyszczycie często stoją na Jana z Kolna. Jakie korki?

        • 0 0

  • Szkoda że zablokowali wjazd na cementownie :(

    Nie ma gdzie driftować :(

    • 11 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane