- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (46 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
200 mln zł za przebudowę węzła Szadółki
Wiemy więcej na temat przebudowy węzła Szadółki. Urzędnicy szacują, że prace dotyczące tej części trójmiejskiej obwodnicy kosztować mogą około 200 mln zł. W międzyczasie ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy drogi łączącej ul. Przywidzką z planowaną drogą zbiorczo rozprowadzającą, pomiędzy węzłem Szadółki a węzłem Kowale. Kosztowało to miasto ponad 400 tys. zł.
Ciężar inwestycji - zdaniem miejskich urzędników - musi być podzielony na kilka źródeł finansowania. Wszystko w związku z tym, że stanowi on element drogi krajowej S6 trójmiejskiej obwodnicy, a podmiotem administrującym tą drogą jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Same koszty związane z inwestycją są niebagatelne: przetarg na zaprojektowanie rozbudowy węzła Szadółki rozstrzygnięto w 2016 roku, a najkorzystniejsza oferta wyniosła 2 mln 264,47 tys. zł. To obciążenie finansowe, które poniosło miasto.
- Natomiast koszt całej inwestycji - co wnioskujemy na podstawie posiadanej dokumentacji - to ok. 200 mln zł. - wskazuje Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Jednym z elementów rozbudowy tej części trójmiejskiej obwodnicy jest budowa drogi zbiorczo rozprowadzającej oraz trasy łączącej wspomnianą drogę z ul. Przywidzką. W czerwcu miasto ogłosiło przetarg na opracowanie projektu tej trasy, a dziś już wiadomo, że kosztować to będzie ponad 409,5 tys. zł.
- Szacowany koszt inwestycji poznamy po uzyskaniu dokumentacji projektowej, której jednym z elementów są kosztorysy inwestorskie. 18 czerwca odbyło się otwarcie jedynej złożonej w postępowaniu oferty firmy Europrojekt Gdańsk S.A. - informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Ostatnia prosta przed przetargiem na budowę Obwodnicy Metropolitalnej
Biuro projektowe na sporządzenie dokumentacji ma czas do połowy października 2020 roku.
Miejsca
Opinie (144) ponad 20 zablokowanych
-
2019-09-17 19:46
No to jak już
No to jak już by budowali to 3 pasy pociągnąć kawałek dalej to Karczemek by się przydało. Po za tym węzeł Gdańsk Południe to żart S7 kończy na S6 i pas do dołączania ma się 200. Metrów długości to żart, na tego typu węźle dwa pasy do dołączania przynajmniej pół kilometra skrajny
- 4 0
-
2019-09-17 19:54
Drogi (1)
cześć węzła może zasponsorować pan Szczurek,ma zamrożone 80mln w lotnisku w Kosakowie.
- 5 1
-
2019-09-18 00:09
Zamrożone to znaczy nie do ruszenia.
- 0 0
-
2019-09-17 20:49
Proszę
Ja czegoś nie rozumiem.
100 % komentarzy że zaproponowane rozwiązanie jest zle a zobaczycie że rządzący i tak to tak wybudują.
Kto jest za to odpowiedzialny, PiS czy PO?- 6 0
-
2019-09-17 21:24
400 tyś zł za projekt,
200 mln za przebudowę,
100 tyś zł za "plażę" na skrzyżowaniu ul Śluza/Jaskółcza,
150 tyś zł za rydwan,
Tak się robi interesy w Gdańsku.
Audytu, jak nie było tak nie ma.- 3 1
-
2019-09-17 21:29
zacznijmy od Aj
W moim przekonaniu największym błędem było łączenie Aj z obwodnicą trójmiasta. Należało ją przeprowadzić na zachód kończąc połączeniem z A6 np na wysokości między Wejherowem , a Lęborkiem. Dzięki temu oszczędzamy pieniądze na trasę kaszubską, która jest za krótka i nie pozwala odetchnąć obwodnicy. To rozwiązanie załatwiło by wszystko. Węzły autostradowe połączone były by z obwodnicą.
- 0 0
-
2019-09-17 21:34
w pierwszej kolejności powinni zacząć od węzła kowale !!!!!
to tam jest większy ruch na co dzień i tam dochodzi do większej ilości zdarzeń drogowych !!
- 7 0
-
2019-09-17 22:03
Bida z nędzą
Powinni rozbudować obwodnicę co najmniej do 3 pasów na całej długości.
- 4 0
-
2019-09-17 22:13
Tragedia
Węzeł kolizyjny? tragedia
- 4 0
-
2019-09-18 00:07
S6/Gdynia
A kiedy doczekamy się modernizacji a właściwie dokończenia węzła w Gdyni/Chwarzno.Prowizorka trwająca od lat siedemdziesiątych ma się dobrze do dziś prawda?
- 1 0
-
2019-09-18 04:29
W czym nowy węzeł ma być lepszy od istniejącego? (3)
Może ktoś mi wyjaśni, bo z planu sytuacyjnego , poza usytuowaniem wjazdów i zjazdów z obwodnicy nie dostrzegam żadnych zmian. Węzeł nadal jbędzie kolizyjny, powodujący zatory.
- 6 0
-
2019-09-18 08:38
centrum handlowe się bezkolizyjnie powiekszy
i teraz wiesz czemu tak?
- 1 0
-
2019-09-18 10:31
To chyba ślepy jesteś (1)
Powstanie wzdłuż nowa droga serwisowa która włącza się dopiero na wysokości węzła Kokoszki, gdzie obwodnica ma już 3 pasy. Czyli ludzie przestaną się włączać w miejscu, gdzie prawie codziennie są wypadki właśnie powodowane często przez włączających się do ruchu.
- 0 1
-
2019-09-19 17:50
Ty za to masz wzrok sokoli i ... ?
czytaj uważniej '... poza usytuowaniem wjazdów i zjazdów ...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.