- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (46 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
200 mln zł za przebudowę węzła Szadółki
Wiemy więcej na temat przebudowy węzła Szadółki. Urzędnicy szacują, że prace dotyczące tej części trójmiejskiej obwodnicy kosztować mogą około 200 mln zł. W międzyczasie ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy drogi łączącej ul. Przywidzką z planowaną drogą zbiorczo rozprowadzającą, pomiędzy węzłem Szadółki a węzłem Kowale. Kosztowało to miasto ponad 400 tys. zł.
Ciężar inwestycji - zdaniem miejskich urzędników - musi być podzielony na kilka źródeł finansowania. Wszystko w związku z tym, że stanowi on element drogi krajowej S6 trójmiejskiej obwodnicy, a podmiotem administrującym tą drogą jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Same koszty związane z inwestycją są niebagatelne: przetarg na zaprojektowanie rozbudowy węzła Szadółki rozstrzygnięto w 2016 roku, a najkorzystniejsza oferta wyniosła 2 mln 264,47 tys. zł. To obciążenie finansowe, które poniosło miasto.
- Natomiast koszt całej inwestycji - co wnioskujemy na podstawie posiadanej dokumentacji - to ok. 200 mln zł. - wskazuje Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Jednym z elementów rozbudowy tej części trójmiejskiej obwodnicy jest budowa drogi zbiorczo rozprowadzającej oraz trasy łączącej wspomnianą drogę z ul. Przywidzką. W czerwcu miasto ogłosiło przetarg na opracowanie projektu tej trasy, a dziś już wiadomo, że kosztować to będzie ponad 409,5 tys. zł.
- Szacowany koszt inwestycji poznamy po uzyskaniu dokumentacji projektowej, której jednym z elementów są kosztorysy inwestorskie. 18 czerwca odbyło się otwarcie jedynej złożonej w postępowaniu oferty firmy Europrojekt Gdańsk S.A. - informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Ostatnia prosta przed przetargiem na budowę Obwodnicy Metropolitalnej
Biuro projektowe na sporządzenie dokumentacji ma czas do połowy października 2020 roku.
Miejsca
Opinie (144) ponad 20 zablokowanych
-
2019-09-18 06:16
To co jest zaprojektowane to śmiech na sali!!!!!!!!!!. Chyba projektanci nie do końca wiedzieli co to znaczy węzeł komunikacyjny. Nadal brak bezkolizyjnego włączania się samochodów na Jabłoniowej. Proponuję, niech może projektanci, GDDKiA i DRMG oraz włodarze miasta spróbują się przejechać na ten węzeł ale w dzień, w godzinach szczytu - nie w nocy!!!
- 6 0
-
2019-09-18 07:30
przeniesienie zjazdów na jedną stronę
to powiększenie terenu do zabudowy przez morski park handlowy i pewnie dlatego taki kształt ma to mieć.
- 3 0
-
2019-09-18 07:46
jak zwykle
Jak na wielu innych węzlach skrzyżowanie z Jabłoniową w bardzo kolizyjnym rozwiązaniu , ktoś uwielbia takie niedziałające i zwalniające ruch układy drogowe
- 3 0
-
2019-09-18 08:16
Kowale
A co z Kowalami? Na Staropolskiej istny cyrk. Do Kolbud i innych miejscowości w okolicy nie da się dojechać, a na skrzyżowaniach trzeba często po kilkanaście minut stać i czekać aż ktoś wpuści. Pewnie urzędnicy nie mają wyobraźni i pomysłu na to jak można by zmienić ten węzeł komunikacyjny
- 3 1
-
2019-09-18 08:41
Śmieciara bęzie miała łatwiej dojechać na wysypisko, co nie znaczy że będzie mniej śmierdziało...
- 1 0
-
2019-09-18 10:27
200 mln pewnie 1/3 kwoty to budżet obywatelksi który nie został wykonany
- 1 0
-
2019-09-18 10:28
Bardzo fajny pomysł zdjęcia z obwodnicy ruchu pomiędzy zjazdami
Pomysł wydzielenia ruchu pomiędzy węzłem Kowale przez węzeł Szadółki aż do Węzła Kokoszki z dodaniem dwóch zjazdów na wysokości Fisikowskiego i Stężyckiej jest jest bardzo dobry, bo zamiast trzech zjazdów na drogę otrzymujemy 5.
Rozbudowa obwodnicy nie ma sensu, bo wtedy trzeba by dodać nie tylko 3 pasy, a znacznie wydłużyć zjazdy. A dając drogę obok uzyskujemy spokojny wjazd i wyjazd.
Do tego szybki przejazd pomiędzy węzłami.- 0 2
-
2019-09-18 12:21
3-paski
dzisiaj i tutaj chodzi o rozbudowanie całej obwodnicy o trzeci pas. a węzły same trzeba będzie przebudować na sprawdzony typ typu rondo - wiadukt górą nad obwodnicą - rondo. i tyle w temacie.
- 1 1
-
2019-09-18 14:35
Takie rozwiązanie nic nie zmieni
Bez ślimaków w układzie koniczyny i bez dwupasmowego połączenia do Przywidzkiej i Nowej Jabłoniowej korki pozostaną. Szkoda pieniędzy na takie rozwiązanie.
- 1 0
-
2019-09-18 15:15
pusty śmiech ogarnia
Projektowana przebudowa to tylko kosmetyka, w celu usprawnienia zjazdów dla masy śmieciarek dla nowej kompostowni i spalarni śmieci. I wyłącznie o to chodzi.
Natomiast pozostali będą mieli mega korki aby włączyć się do ruchu.
Ani ul. Jabłoniowa, ani Przywidzka nie zostaną poszerzone. Poza smieciarkami z Polski nikt na planowanym rozwiązaniu przedstawionym w projekcie nie skorzysta. Skoro prywatny inwestor ma czerpać dochody ze spalania odpadów zwożonych z całek Polski ( oby tylko!!!), to niech najpierw da kasę na rozbudowę węzła.
Jakoś cicho, ze lada moment ruszą setki ciężarówek z odpadami do kompostowni (spoza Gdańska większość) , a następnie spalarnia. Kochani Gdańszczanie nie zazdrośćcie mieszkańcom rozbudowy tego węzła, bo ich obecny problem spotęguje się do horroru.
Władze miasta planują bubel za ciężkie pieniądze, a śmietankę w postaci dochodów spije kto inny.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.