• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

23 połączenia kolejowe dziennie z Gdyni do Helu

Michał Brancewicz
23 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (148)
Od soboty liczba pociągów Polregio kursujących z Gdyni do Helu zwiększy się z 11 do 17 dziennie. Od soboty liczba pociągów Polregio kursujących z Gdyni do Helu zwiększy się z 11 do 17 dziennie.

17 par pociągów Polregio będzie każdego dnia w wakacje kursowało na trasie Gdynia - Hel. Do tego dojdzie jeszcze 6 połączeń dalekobieżnych realizowanych przez Intercity. Najszybszy pociąg pokona trasę w 1 godz. i 26 min.



Półwysep Helski:

- Liczba pociągów jadących do Helu w sezonie letnim zwiększy się z 24 do 42. Będzie to 17 par pociągów Gdynia - Hel - Gdynia, 2 pary Gdynia - Władysławowo - Gdynia i 2 pary Władysławowo - Hel - Władysławowo. W 32 z tych 42 pociągów możliwy będzie przewóz rowerów - informuje Michał Piotrowski, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego, który jest organizatorem przewozów kolejowych w województwie pomorskim.
Wakacyjny rozkład zacznie obowiązywać od soboty, 24 czerwca.

Dla porównania, obecnie z Gdyni do Helu kursuje 11 pociągów Polregio, w piątek dochodzi jeden Intercity.

Od soboty będą regularnie kursowały już 23 składy w jedną i drugą stronę.



23 pociągi z Gdyni do Helu:

  • 17 z nich to pociągi Polregio, które kurs zaczynają w Gdyni Głównej,
  • 6 pozostałych to pociągi dalekobieżne Intercity (TLK, IC, EIC), co oznacza, że podróż do Helu można zacząć w Gdańsku lub Sopocie.

Bilety na połączenia regionalne są przeważnie tańsze od tych wykonywanych przez pociągi dalekobieżne, z wyjątkiem TLK.

  • Godziny odjazdów, czasy przejazdów i ceny na poszczególne połączenia.
  • Godziny odjazdów, czasy przejazdów i ceny na poszczególne połączenia.
Pierwszy skład (TLK) jedzie z Gdyni do Helu już o godz. 4:50. Ostatni (PR) wyrusza w trasę o godz. 21:59.

400 miejsc siedzących w wybranych pociągach



- Już teraz - przed sezonem - zmieniamy zestawienia wybranych połączeń na większe, by zapewnić ponad 400 miejsc siedzących. Podobnie będzie latem - zapowiada Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego. - Muszę jednak po raz kolejny przypomnieć, że przepustowość linii kolejowej 213 na Hel jest niewystarczająca: są tam zbyt krótkie perony, by można było wydłużyć składy o kolejne wagony, brakuje też mijanek.
Linią zarządza spółka PKP PLK, która modernizację 213-stki przesunęła na listę rezerwową, mimo że samorząd dofinansował opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu, na co wydał blisko 1,3 mln zł ze środków unijnych.

Opinie (148) 6 zablokowanych

  • A ceny z kosmosu. Jaka to konkurencja dla samochodu z 4 osobami? Żadna. (5)

    Katamaran na Hel w rozsądnej cenie, to była dobra alternatywa dla samochodów, dodatkowa atrakcja. Mamy morze pod nosem i nie potrafimy tego wykorzystać.

    • 40 18

    • Postoisz w korku od Kuźnicy do Władysławowa, to wtedy zrozumiesz co się bardziej opłaca. (3)

      • 29 2

      • (1)

        Jak jedziesz o 12 to nic dziwnego, że w korkach stoisz. Wystarczy przyjechać o 9 żeby stwierdzić, że póki co prawie nikogo jeszcze nie ma. A szczególnie ludzi np. z Warszawy, którzy po 3h dojeżdżają na półwysep.

        • 3 13

        • I co, wracać z półwyspu o 13, żeby wyrobić się przed korkami?

          Nie bądź śmieszny...

          • 16 3

      • a moze prom z gdyni? jedyne 125 zł w jedna stronę.

        • 0 0

    • Nom, Gdynia-Hel PR dziś 11,25 ze zniżkami

      Majątek.

      • 4 0

  • Nie do przeskoczenia (1)

    Drogi poszerzyć nie można, drugiego toru nie można dobudować. Poprostu dramat.

    • 5 2

    • Może to i dobrze.

      Przynajmniej nie zajadą tego półwyspu na amen.

      • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    (14)

    "Muszę jednak po raz kolejny przypomnieć, że przepustowość linii kolejowej 213 na Hel jest niewystarczająca: są tam zbyt krótkie perony, by można było wydłużyć składy o kolejne wagony, brakuje też mijanek."

    Może czas zakupić wagony piętrowe?

    Wszystkie wagony piętrowe Bhp/Bipa, które jeździły na Hel zostały wycofane.
    (Te które dawniej miały oliwkowe malowanie, w ostatnich latach w żółto-niebieskim malowaniu).

    Zostało raptem parę sztuk wagonów piętrowych Bmnopux ( tzw. "Bohun") w czerwono-pomarańczowo-szarym malowaniu Polregio - te na zdjęciu.

    Kolejnym problemem są braki lokomotyw spalinowych. "Stonki" już mają swoje lata i niedomagają.

    • 99 6

    • (4)

      Zdjęć nie można wklejać, więc wkleję sam komentarz do zdjęcia lokomotyw i wagonów.

      17.06.2023 r.
      SM42-329 + SM42-349 z pięcioma wagonami jako pociąg R-55206/7 "TUR" relacji Hel / Gdynia Główna - Chojnice, bierze na przelocie stację Rytel i w peronach tejże stacji minie się z SA136, który jest na kursie służbowym kierującym się na Czersk.

      Feralny dzień dla połączenia Chojnice - Hel --> po naprawie awaryjnej pojechała na "Turze" ze stacji początkowej SU42-534 defektując już przed Tczewem. Na pomoc wysłano SM42-349, która zdefektowała w Gdańsku. Wysłano więc do Gdyni SM42-329, która finalnie przyprowadziła zestaw z Gdyni Głównej do Chojnic generując około 25-minutowe opóźnienie.
      Sezon przed nami, a łajki odmawiają posłuszeństwa...

      • 12 1

      • TUR (3)

        Czy Tur to nadal piętrusy?

        • 3 0

        • Tak

          Tur to piętrusy przez cały sezon i nie tylko Tur :D

          • 3 0

        • Niestety, Hel generuje problem (1)

          a Chojnice w gratisie dostają pół godziny dłuższą jazdę złomem bez klimatyzacji i opóźnienia wtórne.

          • 0 2

          • Te szynobusy wasze ukochane

            To złom który najszybciej powinien zostać pocięty

            • 1 0

    • (2)

      A może czas aby PKP zaczęło inwestować w infrastrukturę tam gdzie jest potrzebna - miejscowości wypoczynkowe a nie tam gdzie jest czyjąś fantazją czyli w centralny port lotniczy.

      • 13 6

      • (1)

        Na tej linii jest potok podróżnych przez 2.5 miesiąca w roku. Przez pozostałe 9.5 miesiąca wystarczy krótki szynobus.

        • 0 1

        • Nieprawda

          Ogromne potoki ludzi są tutaj od maja do października. Da się bardzo precyzyjnie ustalić datę od i do - zazwyczaj od poczatku maja do połowy października ludzi jest od cholery i mogliby w tym czasie wprowadzać już zmodyfikowany rozkład sezonowy

          • 1 0

    • Bohun (1)

      Jestem autorem zdjęcia które jest w tym artykule. Wagonów czynnych Chojnice mają 12 i wszystkie od jutra pojadą na Hel. Niestety gawiedzi może przeszkadzać brak gniazdeczek

      • 10 2

      • Wagonowiec

        Łącznie będzie 9 wagonów na helskiej (pociągi z 3 piętrusów i 1 rowerowego) i 3 wagony jako rezerwa w przypadku dużej frekwencji.

        • 1 0

    • Brak profesjonalistow !

      W Urzędzie Marszałkowskim znają się na koleji bo z okien widzą pociągi.
      Kiedy ostatnio przeprowadzono kontrolę w tych złomach na torach ?!
      Jesteśmy ostatnim województwie gdzie nie inwestuje się w kolej !
      Małopolskie, zZachodniopomorskie , Wielkopolskie itd itd tam można u nas nie można!
      Tak potrzebna PKM i ograniczone , zatłoczone składy! Bo nikt nie pomyślał o nowoczesnym taborze?
      Przypomnę linia do Helu było bardzo niedawno modernizowana ! Ile razy mardxalku będziemy wydawać kasę?!

      • 1 3

    • (2)

      A nie mogą po prostu dobudować kolejnego toru?

      • 0 3

      • wystarczą 3 nowe mijanki żeby sytuacja poprawiła się bardzo (1)

        no ale pkp plk nie przewidziało przy remoncie że tam kiedyś będzie więcej niż 12 pociągów w dobie

        • 1 0

        • No i czekanie na skład który ma przyjechać z naprzeciwka...w razie opóźnienia możesz sobie poczekać na tej mijance. Widać chyba nie wszyscy wiedzą po co drugi tor jest potrzebny.

          • 0 0

  • 23 chyba przez całe wakacje xD

    • 1 2

  • Super, nie ma to jak całodzienny wypad na plażę do Chałup

    Zimne piwko, parawanik, kontakt z naturą, opalanie nago.

    • 6 2

  • Najlepsza relacja to Przemyśl - Hel. Pociąg dla wielbicieli sportów ekstremalnych

    14 godzin w wagonie PKP. Dobrze że z Kijowa nie zrobili pociągu. A można by było.

    • 5 2

  • Dlaczego na Hel pociągi jeżdżą z Gdyni a nie od Gdańska? (1)

    • 9 7

    • Bo w Gdyni są tory postojowe, wagonownia, lokomotywownia i cała reszta potrzebnego zaplecza.

      • 7 0

  • A przewozu rowerów nadal będą odmawiać i będzie trzeba czekać na 10ty pociąg, który łaskawie pozwoli?

    • 2 1

  • Ja natomiast muszę po raz kolejny przypomnieć, że pojemność Helu i Półwyspu Helskiego również jest niewystarczająca. Zwiększenie liczby pociągów, pojemności wagonów, przepustowości linii nie sprawi, że na Helu zmieści się więcej ludzi. Owszem, można dobudować wieżowczyków z pokojami, poupychać turystów jeszcze bardziej, ale w końcu przestanie to być przyjemne dla mieszkańców i gości.

    • 20 0

  • Z Gdyni w półtorej godziny !? w XXI w ?

    Toż ja rowerem czy hulajnogą będę szybciej.

    • 8 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane