• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

23 połączenia kolejowe dziennie z Gdyni do Helu

Michał Brancewicz
23 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (148)
Od soboty liczba pociągów Polregio kursujących z Gdyni do Helu zwiększy się z 11 do 17 dziennie. Od soboty liczba pociągów Polregio kursujących z Gdyni do Helu zwiększy się z 11 do 17 dziennie.

17 par pociągów Polregio będzie każdego dnia w wakacje kursowało na trasie Gdynia - Hel. Do tego dojdzie jeszcze 6 połączeń dalekobieżnych realizowanych przez Intercity. Najszybszy pociąg pokona trasę w 1 godz. i 26 min.



Półwysep Helski:

- Liczba pociągów jadących do Helu w sezonie letnim zwiększy się z 24 do 42. Będzie to 17 par pociągów Gdynia - Hel - Gdynia, 2 pary Gdynia - Władysławowo - Gdynia i 2 pary Władysławowo - Hel - Władysławowo. W 32 z tych 42 pociągów możliwy będzie przewóz rowerów - informuje Michał Piotrowski, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego, który jest organizatorem przewozów kolejowych w województwie pomorskim.
Wakacyjny rozkład zacznie obowiązywać od soboty, 24 czerwca.

Dla porównania, obecnie z Gdyni do Helu kursuje 11 pociągów Polregio, w piątek dochodzi jeden Intercity.

Od soboty będą regularnie kursowały już 23 składy w jedną i drugą stronę.



23 pociągi z Gdyni do Helu:

  • 17 z nich to pociągi Polregio, które kurs zaczynają w Gdyni Głównej,
  • 6 pozostałych to pociągi dalekobieżne Intercity (TLK, IC, EIC), co oznacza, że podróż do Helu można zacząć w Gdańsku lub Sopocie.

Bilety na połączenia regionalne są przeważnie tańsze od tych wykonywanych przez pociągi dalekobieżne, z wyjątkiem TLK.

  • Godziny odjazdów, czasy przejazdów i ceny na poszczególne połączenia.
  • Godziny odjazdów, czasy przejazdów i ceny na poszczególne połączenia.
Pierwszy skład (TLK) jedzie z Gdyni do Helu już o godz. 4:50. Ostatni (PR) wyrusza w trasę o godz. 21:59.

400 miejsc siedzących w wybranych pociągach



- Już teraz - przed sezonem - zmieniamy zestawienia wybranych połączeń na większe, by zapewnić ponad 400 miejsc siedzących. Podobnie będzie latem - zapowiada Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego. - Muszę jednak po raz kolejny przypomnieć, że przepustowość linii kolejowej 213 na Hel jest niewystarczająca: są tam zbyt krótkie perony, by można było wydłużyć składy o kolejne wagony, brakuje też mijanek.
Linią zarządza spółka PKP PLK, która modernizację 213-stki przesunęła na listę rezerwową, mimo że samorząd dofinansował opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu, na co wydał blisko 1,3 mln zł ze środków unijnych.

Opinie (148) 6 zablokowanych

  • Co roku jest dokładnie ten sam problem. (1)

    Dla włodarzy i przewoźnika podróżni i turyści to samo zło, dla samorządu bo koszty uruchomień, dla przewoźnika horror bo brak taboru. Kółeczko się zamyka. Turystów chcemy, chcemy ich pieniędzy ale nie dajemy im komfortu podróżowania, a to jest podstawa dobrego przemysłu turystycznego. Samorząd zleca pociągi, wiedząc dokładnie czym dusponuje przewoźnik, to nie jest tajemnica poliszynela, bo skoro nic się nie kupuje, to stan jest jaki jest, a co gorsza z roku na rok jest gorszy, jakby wagonów amortyzacja nie dotyczyła. Lokomotywy? Śmiech na sali, szynobusy się "zarzyna" w celu robienia z nich lokomotywy, a w stare lokomotywy nie można inwestować, to poprostu utrzymywanie trupa. Co roku jest ten sam cyrk. W rozkładzie pięknie to wygląda, nawet imponująco, ale co z tego jak w realu podróżni zostaną na peronach? Ale jak to mówią podróżni szczekają a piętrusy jadą dalej . (Jeśli już jadą i nie ma awarii po drodze ). Szynobusy po to zostały skonstruowane by nie ciągać ciężkich starych wagonów ... Szynobusy w swej idei miały być ekonomiczne na działkach gdzie są małe potoki podróżnych, więc ja się pytam po jaka chol....e robić z nich na siłę składy wagonowe. A no tak, bo chce się zarobić , bo przecież jakoś to będzie. Problemem jest zmiana myślenia, tam na górze , że warto kupić zupełnie nowy tabor który w sezonie obsłuży zostawiających pieniądze w pomorskim turystów, a poza sezonem będzie rozpieszczał mieszkańców komfortem dojazdu do pracy o szkół. Takie trudne? A no tak, za trudne jak widać. Mieszkańcy Chojnic Starogardu jeżdżą złomem, bo jnaczej się tego nazwać nie da, ale dla niektórych samorządowców liczy się tylko Trójmiasto.

    • 6 1

    • Może i mieszkańcy Chojnic jeżdżą starym taborem, ale fotogenicznym,
      Parę lat temu specjalnie jechałem samochodem z Trójmiasta do Chojnic żeby sfotografować pociąg Regio 58323 z Chojnic do Krzyża.

      Lokomotywa spalinowa SU42 z jednym wagonem piętrowym. Coś pięknego.

      • 1 0

  • Dlaczego te pociągi nie jadą z Gdańska Głownego ?? (1)

    Do dyspozycji są dwa wolne perony nr 4 i nr 5 czy ktoś pomyślał o tym ? W Gdańsku są turyści w Gdyni jest ich nie wiele !!

    • 4 4

    • A używasz mózgu że linia e Trójmieście jest przeciążona masz skm i masz regio a nawet ich, masz czym dojechać. Ciężko ruszyć tyłek się przesiać?

      • 8 0

  • Czy jak rok temu będzie zakaz przewozu rowerów?

    Wagon dla rowerów - z rowerami wstęp wzbroniony. To tylko w Polsce.

    • 4 1

  • ktos wie, o jakich godzinach będą kursować piętrowe wagony? (1)

    albo gdzie sprawdzić?

    • 2 0

    • Możesz sprawdzić na stronie

      turyzm.ugu.pl. Nie musisz się logować, ludzie tu już pisali że to niby jakiś wirus jest. Nikt nic nie musi podawać

      • 1 1

  • statkami obsługiwać!

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane