• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo czasowo wznawia możliwość dokonywania płatności

Arnold Szymczewski
23 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 11:07 (24 kwietnia 2019)
W piątek 26 kwietnia najprawdopodobniej część z użytkowników, która posiada miesięczny abonament, straci możliwość wypożyczania roweru Mevo. W piątek 26 kwietnia najprawdopodobniej część z użytkowników, która posiada miesięczny abonament, straci możliwość wypożyczania roweru Mevo.

26 kwietnia mija miesiąc od uruchomienia systemu roweru metropolitalnego Mevo. Dzień wcześniej skończą się abonamenty tych użytkowników, którzy wykupili je pierwszego dnia na miesiąc. 24 kwietnia operator przywrócił możliwość dokonywania płatności, ale tylko dla pierwszych 20 tys. wpłacających.



Aktualizacja: 24 kwietnia godz. 10:45:


W środę przed południem operator Mevo, firma Nextbike Polska, wydała oświadczenie, w którym informuje o czasowym wznowieniu możliwości dokonywania opłat.

- Od 24 kwietnia każdy zarejestrowany użytkownik może zasilić konto Mevo dodatkowymi środkami, co umożliwi wykup abonamentu na kolejny miesiąc lub cały rok korzystania z systemu. Możliwość dokonywania płatności zostanie ponownie wstrzymana po osiągnięciu liczby 20 tysięcy wpłat. Zapewni to dostępność rowerów dla użytkowników. Operator chce w ten sposób uniknąć powtórzenia sytuacji z początku miesiąca, gdy rekordowa liczba wypożyczeń każdego roweru ograniczyła ich dostępność - mówi Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy Nextbike Polska.
Operator informuje także o tym, że dokonywanie płatności zostanie przywrócone na stałe po udostępnieniu pełnej puli 4080 rowerów.

Po godz. 11 ponad 50 rowerów stało przed Olivia Business Centre, 20 przy budynku Ergo Hestii w Sopocie i ponad 10 w okolicy biurowców przy ul. Łużyckiej w Gdyni.


Czy odnowisz swój abonament w Mevo?

O pompie związanej z inauguracją systemu roweru metropolitalnego Mevo mało kto już pamięta.

Pierwszy miesiąc działania systemu przyniósł mnóstwo emocji: początkowo bardzo pozytywnych, potem niestety jednak głównie negatywnych: nienaładowane rowery, puste stacje, brak relokacji - długo by wyliczać.

Dziś jest już nieco lepiej, jednak najważniejszym problem Mevo jest to, że od 5 kwietnia nie można aktywować nowych kont ani doładowywać istniejących. Operator zdecydował się na takie posunięcie, by ograniczyć przyrost liczby użytkowników, których nie był w stanie obsłużyć.

26 kwietnia dzień sądu dla pierwszych abonentów Mevo



W tym tygodniu mija miesiąc od uruchomienia usługi. Oznacza to, że jeśli operator nie zdecyduje się do tego czasu na aktywowanie możliwości doładowywania kont, obecni użytkownicy, którzy jako pierwsi (26 marca) wykupili miesięczny abonament stracą możliwość wypożyczania rowerów.

Dotyczy to tych użytkowników, którzy zasilili swoje konto jedynie kwotą potrzebną do zakupu jednomiesięcznego abonamentu.

Ci, którzy posiadają w swoim mevo-portfelu jeszcze minimum 10 zł, mogą abonament wydłużyć o kolejny miesiąc.

Mevo: nie ma nowych rowerów, ale jest nowy szef



Jeśli więc w ciągu najbliższych dni możliwość doładowywania kont nie zostanie przywrócona, system hurtowo straci wielką rzesze użytkowników. Przypomnijmy, że 28 marca operator chwalił się 34 tysiącami zarejestrowanych użytkowników. Z kolei do 23 kwietnia ilość zarejestrowanych użytkowników wynosiła ponad 74 tys. rowery wypożyczono ponad 209 tys. razy.

Nextbike i Obszar Metropolitalny na razie milczą



Zarówno operator Mevo (firma Nextbike), jak i zamawiający - stowarzyszenie Obszar Metropolitalny GGS zdają sobie z tego sprawę. We wtorek jednak nikt nie zdecydował się na żadne deklaracje w tej sprawie - choć poprosiliśmy o nie obie strony.

Oświadczenie w tej sprawie ma pojawić się w środę, 24 kwietnia.

Opinie (499) ponad 10 zablokowanych

  • Wybrakowana ankieta!

    W ankiecie brakuje opcji "Nie, i nie mam zamiaru więcej korzystać z mevo."

    • 9 0

  • Propozycja do Budżetu Obywatelskiego - Oddać ludziom pieniądze (4)

    Wystarczy nie kraść. Za 40 milionów byłoby 40000 dobrych rowerów

    • 13 1

    • (1)

      A wiesz, że utrzymanie roweru kosztuje? I rower za 1000 zł to raczej jakości Tesco - pojeździsz miesiąc i do wyrzucenia.

      • 0 4

      • To i tak dluzej niz Mevo

        • 0 0

    • Jak kraść, to miliardy. (1)

      • 0 0

      • Po co krasc, jak mozna dostac darowizne?

        • 0 0

  • przecież to nie ma zarabiać na siebie bo nie ma szans. to już zarobiło na kogo trzeba

    dotacja - bubel - zamknięcie tematu i pozamiatane

    • 8 0

  • Infolinia (1)

    Infolinia praktycznie nie działa. Rower nie chciał się zwrócić i od 16 kilka razy dzwoniłem. Udało się dopiero dodzwonić następnego dnia po 3 próbach. Naliczona opłata 400zl. Czekam na odpowiedź na reklamację

    • 10 0

    • chcą cie wymevować

      mevki to te w Róży Wiartów w Gdyni dorabiały, wiec jesli one stoja za ta aferą to 400 zł w piach

      • 1 1

  • nie jestem specjalistą, ale czy nie byłoby możliwości wyboru baterii

    z możliwością ładowania w trakcie jazdy? np po równym czy z góry a wspomaganie uruchamiałoby się tylko na podjazdach? nie wylejcie na mnie kubła pomyj bo jak wspomniałem nie znam się ale czytałem że tam jacyś ludzie jeżdżą furgonetką za tymi rowerami i baterie przekładają i to duży problem. to już lepiej chyba było bez baterii zrobić skoro to takie skomplikowane a bez baterii rower waży tak dużo że jeździć to tylko po płaskim albo z górki.

    • 2 0

  • F...ing pile of crap.

    Wpłaciłem 100 zł, nie przejechałem ani sekundy. Za to przeszedłem wiele km na piechotę. Że co proszę,że nie było rowerów? Były,całe mnóstwo, ale ,,niedostępne". Kupa g*wna.

    • 7 0

  • na jakiej podstawie autor twierdzi, że teraz już jest lepiej? (2)

    skoro:

    1) nie można się zapisać/korzystać (to jest akurat nowość)
    2) rowerów jest tyle samo
    3) rowerów brak na stacjach tak samo
    4) rowery obecne są rozładowane tak samo
    5) rowery nie są relokowane tak samo

    jak dla mnie jeśli weźmie się pod uwagę punkt 1 to jest raczej gorzej, a nie lepiej

    przy okazji, sonda nie bierze pod uwagę tych, którzy chcieliby korzystać - a nie mogą, bo zostały wstrzymane zapisy

    • 24 1

    • i kolejna kpina w zywe oczy polskiej bylejakiej organizacji - można dopłacić, ale za chwilę znowu zamkna tę możliwość

      dlaczego zleceniodawca nie wymaga natychmiast regulowania kar?

      • 3 0

    • sprawdzałem na mapce mevo - jakoś wszędzie są tylko i wyłącznie zera (czyli rowerów nie ma) - sprawdzałem o rożnych porach dnia

      • 0 0

  • Abonament za talony! Jak za komuny!

    Prawo do jeżdżenia MEV0 powinna nadawać wybranym prezydent Ola, na uroczystościach miejskich w oprawie folklorystycznej (jak paszport w "Misiu"). Rowerów się zachciało. Rowery tylko dla swoich. Nie będzie tłoku, rowery będą zawsze czekały na wybrańców.

    • 15 0

  • Sprzedać akumulatory cyklistom, niech każdy ma swój!

    Podchodzisz do roweru ze swoim akumulatorem, instalujesz, jedziesz, potem tachasz te 10kg do pracy, podłączasz zamiast ekspresu do kawy, a wieczorem podobnie w domu. A kogo nie stać na baterię za 1000zł ten wzmacnia uda bez wspomagania. Rozwiązanie proste i, jak wszystko w Gdańsku, jedyne na świecie .

    • 5 1

  • Tak na marginesie (1)

    to Nextbike stworzył oddzielną spółkę - NB Tricity. Wydaje mi się, że były nieprawidłowości w przetargu. Z wyrunków przetargu:

    Wykonawca spełni warunki dotyczące zdolności zawodowej jeżeli wykaże, że w ostatnich trzech latach wykonał/wykonuje usuługę polegającą na zarządzaniu przez co najmniej jeden rok co najmniej jednym systemem roweru publicznego wielkości co najmniej 1500 rowerów (lub kilkoma o sumarycznej wielkości 2000 rowerów). Ciekawe jest czy NB Tricity uzyskał średni przychód za ostatnie trzy lata oborotowe w wysokości nie mniejszej niż 3 miliony... Spółka została utworzona 18 kwietnia 2018 r, kilkanaście dni przed terminem składania ofert.

    https://www.metropoliagdansk.pl/upload/files/OMGGS_PN_01_2018.pdf

    Trójmiasto, dajecie się robić jak małe dzieci.

    Polecam też lekturę - https://www.metropoliagdansk.pl/upload/files/Pytania_odpowiedzi_1-156_19_04_2018.pdf . Wszyscy byli świadomi problemów, ale nikt nie chciał przyznać się do błędu.

    • 19 0

    • Celna obserwacja

      Szczególnie interesujące jest pytanie 11:

      "Należy wskazać, że w żadnym publicznym systemie rozwiązanie z wymiennymi bateriami się nie sprawdziło."

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane