• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo czasowo wznawia możliwość dokonywania płatności

Arnold Szymczewski
23 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 11:07 (24 kwietnia 2019)
W piątek 26 kwietnia najprawdopodobniej część z użytkowników, która posiada miesięczny abonament, straci możliwość wypożyczania roweru Mevo. W piątek 26 kwietnia najprawdopodobniej część z użytkowników, która posiada miesięczny abonament, straci możliwość wypożyczania roweru Mevo.

26 kwietnia mija miesiąc od uruchomienia systemu roweru metropolitalnego Mevo. Dzień wcześniej skończą się abonamenty tych użytkowników, którzy wykupili je pierwszego dnia na miesiąc. 24 kwietnia operator przywrócił możliwość dokonywania płatności, ale tylko dla pierwszych 20 tys. wpłacających.



Aktualizacja: 24 kwietnia godz. 10:45:


W środę przed południem operator Mevo, firma Nextbike Polska, wydała oświadczenie, w którym informuje o czasowym wznowieniu możliwości dokonywania opłat.

- Od 24 kwietnia każdy zarejestrowany użytkownik może zasilić konto Mevo dodatkowymi środkami, co umożliwi wykup abonamentu na kolejny miesiąc lub cały rok korzystania z systemu. Możliwość dokonywania płatności zostanie ponownie wstrzymana po osiągnięciu liczby 20 tysięcy wpłat. Zapewni to dostępność rowerów dla użytkowników. Operator chce w ten sposób uniknąć powtórzenia sytuacji z początku miesiąca, gdy rekordowa liczba wypożyczeń każdego roweru ograniczyła ich dostępność - mówi Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy Nextbike Polska.
Operator informuje także o tym, że dokonywanie płatności zostanie przywrócone na stałe po udostępnieniu pełnej puli 4080 rowerów.

Po godz. 11 ponad 50 rowerów stało przed Olivia Business Centre, 20 przy budynku Ergo Hestii w Sopocie i ponad 10 w okolicy biurowców przy ul. Łużyckiej w Gdyni.


Czy odnowisz swój abonament w Mevo?

O pompie związanej z inauguracją systemu roweru metropolitalnego Mevo mało kto już pamięta.

Pierwszy miesiąc działania systemu przyniósł mnóstwo emocji: początkowo bardzo pozytywnych, potem niestety jednak głównie negatywnych: nienaładowane rowery, puste stacje, brak relokacji - długo by wyliczać.

Dziś jest już nieco lepiej, jednak najważniejszym problem Mevo jest to, że od 5 kwietnia nie można aktywować nowych kont ani doładowywać istniejących. Operator zdecydował się na takie posunięcie, by ograniczyć przyrost liczby użytkowników, których nie był w stanie obsłużyć.

26 kwietnia dzień sądu dla pierwszych abonentów Mevo



W tym tygodniu mija miesiąc od uruchomienia usługi. Oznacza to, że jeśli operator nie zdecyduje się do tego czasu na aktywowanie możliwości doładowywania kont, obecni użytkownicy, którzy jako pierwsi (26 marca) wykupili miesięczny abonament stracą możliwość wypożyczania rowerów.

Dotyczy to tych użytkowników, którzy zasilili swoje konto jedynie kwotą potrzebną do zakupu jednomiesięcznego abonamentu.

Ci, którzy posiadają w swoim mevo-portfelu jeszcze minimum 10 zł, mogą abonament wydłużyć o kolejny miesiąc.

Mevo: nie ma nowych rowerów, ale jest nowy szef



Jeśli więc w ciągu najbliższych dni możliwość doładowywania kont nie zostanie przywrócona, system hurtowo straci wielką rzesze użytkowników. Przypomnijmy, że 28 marca operator chwalił się 34 tysiącami zarejestrowanych użytkowników. Z kolei do 23 kwietnia ilość zarejestrowanych użytkowników wynosiła ponad 74 tys. rowery wypożyczono ponad 209 tys. razy.

Nextbike i Obszar Metropolitalny na razie milczą



Zarówno operator Mevo (firma Nextbike), jak i zamawiający - stowarzyszenie Obszar Metropolitalny GGS zdają sobie z tego sprawę. We wtorek jednak nikt nie zdecydował się na żadne deklaracje w tej sprawie - choć poprosiliśmy o nie obie strony.

Oświadczenie w tej sprawie ma pojawić się w środę, 24 kwietnia.

Opinie (499) ponad 10 zablokowanych

  • W grudniu ma być lepiej...

    z tego co słyszałem. Nextbike pilnie pracuje nad tym, by liczba rowerów dorównała liczbie chętnych na przejażdżki.

    • 8 0

  • chcesz mieć swój elektryczny rower na zawsze? (4)

    wydatek 2 tys i ze swojego rowerka robisz elektryka 2 razy szybszego polecam konwersje każdemu :)

    • 5 3

    • dobrym rozwiazaniem jest (1)

      uprawnienia SEPowskie do 1 KW do obsługi urzadzeń elekrycznych bo jak chcesz coś pogrzebać w instalacji to masz prawo

      • 1 4

      • Specjalisto

        Nie odrozniasz jednostyki mocy od napiecia. Odradzam jakikolwiek kontakt z prądem ele.

        • 0 0

    • A ja nie polecam (1)

      Skleciłem już kilka swoich elektryków i nie jest to dla każdego. Już widzę te nagłówki o wybuchających bateriach, albo pożarach. Pomijam już wypadki samorobnych elektryków gdzie jakiś nosacz biznesu dowali 2kw do szosówki z cienkich rurek i przy prędkości 60km/h odpadnie mu kierownica. Jak banda januszy się za to zabierze i kilka osób zginie, to na elektryki dowalą takie sankcje prawne, wymogi homologacji itp. że trzeba będzie wydać ponad 8tys zł. Żeby pojeździć "legalnym rowerem elektrycznym". Ostatnio i tak coraz częściej wspomina się o projekcie ustawy która jasno zakłada że wszystkie samorobne elektryki nie będą już dopuszczone do ruchu- tylko rowery z certyfikatami i plombami producenta będą mogły jeździć. Także jak chcecie elektryka to sobie kupcie. Niczego nie przerabiajcie jeśli się na tym nie znacie.

      • 5 1

      • Trudno się nie zgodzić.

        I tak obowiązek automatycznego odłączania silnika przy prędkości >25km/h to już jest jakaś żenada. Hulajnogi jeżdżą szybciej.
        ps.Jeżdżę na elektryku-samoróbce.

        • 1 0

  • Ree-Loo-Kaaa-Cjaaaa!

    relokacja podstawa sukcesu.ale szybki przyrost rowerów...w innym wypadku pi...a zimna.;) osobiście służy mi dobrze to MEVO ale relokacjaaaa i H!Tak ze pamiętajcie jak cos to relokacja.

    • 2 1

  • (3)

    ja dziś 55 min jeździłem na zmianę z synem po placu w kółko i śmiałem się z tych z karwin, osowej i innych zad*pi hahahahah

    • 4 5

    • (2)

      Dlaczego nie 90 minut?

      • 1 0

      • Bo spadl...

        • 4 0

      • Aku na 60km padło

        • 1 0

  • Kilka pytań: (5)

    1.kto - imię, nazwisko, funkcja - był w komisji wybierającej zwycięzcę przetargu?
    2. Kiedy i w jakiej kwocie wpłynęły na konto miasta katy umowne. Które powinno zapłacić nextbike?!

    • 20 2

    • To imie i nazwisko, do czego ci? Nie masz swojego?

      • 0 4

    • To byli

      Łukasz Bułka
      Chorąży Zawsze Zdąży
      Technik Maliniak

      Nie mamy panskiego rowera
      I co nam pan zrobi

      • 2 0

    • A byla komisja? (1)

      • 1 1

      • Jeśli był przetarg, to musiała być komisja

        • 2 0

    • Dodatkowe pytanie: dlaczego znowu zawitały niemieckie przekretasy?

      Siedziba firmy: Drezno

      • 1 1

  • Wszyscy powinni złozyc pozew zbiorowy o zwrot opłaty i odszkodowanie za niedziałajacy system!! (1)

    • 17 1

    • Oczywiscie

      Tylko opieszalosc sędziow potrwa 23 lata

      • 3 0

  • Sprawa rozliczeń nie ucichnie!

    Może w końcu urzędnicy nadzorujący projekt MEVO poniosą konsekwencje, a nextbike zapłaci nie tylko solidne kary umowne, ale i zwróci zainwestowane przez 3miasto środki.

    • 11 0

  • (1)

    Ciekawe dlaczego nikt nie wpadł na pomysł żeby rowery wspomagane elektrycznie stanowiły np tylko 10% całej floty rowerowej. Dla Emerytów byłyby w tej samej cenie wynajmu co klasyczne rowery a dla reszty np. 2x droższe.

    • 3 4

    • Dzieki za te refleksje

      W koncu jaki nowy glos w dyskusji

      • 1 0

  • No cóż... (1)

    ... Gromadząc się rowery pokazują dwa rodzaje miejsc:
    Te, gdzie jest dużo pracowników i kiepski dojazd zbiorkomem i brak "zwykłych" przechodniów (potencjalnych klientów);
    Te, gdzie jest nisko (w sensie topografii miasta), czyli gdzie można się "sturlać".
    Do tej pory obecni użytkownicy "mewo" jeździli na własnych bicyklach, więc je zabierali z powrotem, bądź jeździli czymś innym. Aż tu nagle pojawiło się mevo... Koncepcja roweru została zrzutowana na brak koncepcji urbanistycznych włodarzy miasta i lokalnych urzędoli. Teraz widać, czemu koncentracja biur w jednym miejscu to zły pomysł...

    • 4 0

    • Bo 30 rowerów mewo na stojaku? Proszę cię..

      • 2 0

  • Niezły biznes - podziwiam (3)

    Sprzedać gminom 400 rowerów elektrycznych za 40mln, a w dodatku znaleźć taki kruczek w umowie, który umożliwia operatorowi bezkarnie uniemożliwić doładowywanie kont, a tym samym korzystanie z rowerów.
    Że też ja tak nie potrafię biznesów prowadzić - co najważniejsze w 100% legalnych.

    • 17 0

    • Przewał białych kołnierzyków (1)

      Pytam się jaki bank dał taka kasę. Kto analizował biznesplan. Kto za tym stoi.

      • 5 0

      • Mysle ze za tym stoi kaczynski

        • 1 1

    • Jaki kruczek?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane