- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (53 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (178 opinii)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (68 opinii)
- 6 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (282 opinie)
30 nowych autobusów we flocie GAiT
Do Gdańska dotarło 30 nowych autobusów Mercedes Citaro, zamówionych w formie dzierżawy przez Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Łącznie w ciągu kilku najbliższych tygodni na ulicach Gdańska pojawi się 48 takich pojazdów.
- Zależy nam na tym, by nasze autobusy były zawsze gotowe do jazdy bez konieczności angażowania pracowników GAiT-u i - co też ważne - zatrzymywania pojazdów do naprawy. To jest główny atut idei dzierżawy: zapewnienie ciągłości działania komunikacji miejskiej. Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie na utrzymywaniu pojazdów. Dlatego dzierżawa wraz z obsługą techniczną ma opinię doskonałego rozwiązania - tłumaczy nietypową formę nabycia nowych pojazdów Maciej Lisicki, prezes GAiT.
Na niecodzienny sposób na wymianę dotychczasowej wysłużonej floty Gdańsk zdecydował się po raz pierwszy, ale to sprawdzona metoda przez inne miasta. Wcześniej w ten sposób nowe autobusy pozyskiwały m.in. Łódź, Poznań czy Wrocław.
Jak mówi Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy GAiT, obecnie gdańskie linie obsługuje już 20 autobusów z nowej dostawy.
- Przed weekendem zakończono procedury odbiorowe kolejnych siedmiu i włączono je do ruchu od 18 kwietnia. Kolejne trzy pojazdy dotarły w ubiegły piątek, planowane jest włączenie ich do ruchu w tym tygodniu. Także w ciągu najbliższych dni dotrzeć ma kolejnych sześć pojazdów - uzupełnia Anna Dobrowolska.
Przed włączeniem nowych pojazdów do ruchu, oprócz procedur odbiorowych, wyposażane są one - zgodnie z wytycznymi organizatora przewozów, a więc ZTM Gdańsk - w system informacji pasażerskiej. W pojeździe umieszczane są też przepisy, ogłoszenia i piktogramy.
Przypomnijmy, że autobusy Mercedes Citaro to nowoczesne ekologiczne autobusy o najbardziej restrykcyjnej normie emisji spalin Euro VI. Do gdańskiej floty dołączyły po raz pierwszy w 2016 roku. W latach 2016-2019 spółka GAiT zakupiła łącznie 67 takich pojazdów.
Wideo archiwalne z 2019 r.
Opinie (239) ponad 20 zablokowanych
-
2020-04-20 13:53
Brawo patriotyzm konsumencki (3)
ale to Gdańsk i wszystko jasne, jednocześnie łapki do rządu po kasę ratunkowa są wyciągane...
- 22 13
-
2020-04-20 13:55
(2)
Jakos polscy producenci nie staneli do przetargu
- 9 0
-
2020-04-20 14:01
Zależy jak się ten przetarg napisze... (1)
- 6 3
-
2020-04-20 14:05
Jak kazdy przetarg. Zobacz ten na auto dla prezesa NBP. Pasowalo tylko jedno auto
- 7 0
-
2020-04-20 14:01
(11)
Wychodzi 2,4 mln za autobus, nowy Citaro kosztuje 1,4 mln czyli 1mln zł za 8 lat obsługi a potem ten autobus wraca do Ciebie i możesz go jako używkę pchnąć do jakiegoś Kędzierzyna, dobry biznes zrobił EvoBus
- 35 3
-
2020-04-20 14:06
(4)
Ile jest war 8 letni autobus z 2 milionami km na liczniku?
Ile ubezpieczenie przez 8 lat?
serwisy i naprawy przez 8 lat?
Opony przez 8 lat?
%od kredytu przez 8lat?
itd...- 9 1
-
2020-04-20 14:22
(3)
no przecież Ci wyliczyłem magistrze, że mają 1 mln zł na utrzymanie 1 autobusu na 8 lat, daje to 125 tysięcy złotych rocznie uwierz mi, że starczy, Citaro 11 letni można kupić za 150 tysięcy złotych za granicą u nas BusStore czyli córka spółka EvoBusa sprzedaje 6 letnie za około 600 tysięcy, myślę więć, że 300-400 tysięcy zł za 8latka to dobra cena
- 4 2
-
2020-04-20 19:10
Kto serwisuje ?
i gdzie ?
- 1 0
-
2020-04-20 19:16
(1)
W tym problem, że nic nie wyliczyłeś. Zlicz wszystkie koszty. Serwis to. Ie wszystko, nawet mniej niż połowa .
- 1 2
-
2020-04-21 09:22
jaki serwis?
Nowe autobusy są na gwarancji i nie wymagają wielkich / drogich zabiegów serwisowych. Zwykłe zabiegi eksploatacyjne tj. wymiana płynów, raz na parę lat opon itp. Należy też wziąć pod uwaga, że GAIT ma i utrzymuje duże zaplecze techniczne. To też kosztuje - budynki, ich ogrzewanie, narzędzia itp. To czy to zaplecze techniczne obsłużyłoby kolejnych 40 nowych autobusów nie zwiększyłoby znacząco kosztów utrzymania. Ale tak to już jest w firmach państwowych. Lisicki wydaje nie swoje na nie swoje (najgorszy sposób wydawania pieniędzy), to i nie ma co liczyć na cuda.
- 3 0
-
2020-04-21 00:06
Jeszcze 2 miliony to paliwo (3)
Przecież na wodę nie pojadą
- 0 0
-
2020-04-21 08:28
(2)
Paliwo bierze na siebie GAiT, w jakim lizingu masz paliwo? :)
- 3 0
-
2020-04-21 08:50
Paliwo wlewac bedzie GAiT, ale to przeciez nie ejst zaden leasing, nawet naglowka nie przeczytales? (1)
- 0 0
-
2020-04-21 10:24
leasing, dzierżawa jedna ryba, eksploatację masz we własnym zakresie, jak wynajmujesz samochód na doby czy bierzesz leasing albo wypożyczkę auta to paliwo zawsze masz po swojej stronie
- 0 0
-
2020-04-21 07:49
No tak (1)
Ale gdybys kupił autobusy to by byli potrzebni właśni mechanicy. A tak mechaników się zwolni, zapłaci się 3x tyle zewnętrznej firmie serwisowej, zajezdnie sprzeda się deweloperowi i git. Jest pandemia niemiecka gospodarka traci, Polacy nie zbierają szparagów, wiec chociaż tak wesprzyjmy Niemców. Ale jak widać Gdansk jest bardzo bogatym miastem to nas stać.
- 3 0
-
2020-04-21 08:28
No i tu jest pytanie, co się bardziej komu opłaca?
- 0 0
-
2020-04-20 14:02
drożej nie można ?
ach te nasze kochane PO
kierowców też trzeba wydzierżawic
tylko adminstracja "swoja"- 21 10
-
2020-04-20 14:02
Wolałbym aby kupili 15 szt autobusów elektrycznych. Każdy słyszy jak obecnie jest cicho na drogach. (17)
Produkowane są w Polsce przez np Solarisa. Szkoda, że nie wspiera się firm zatrudniających Polaków. Im więcej ev tym ciszej. A tu znowu chcą nas truć spalinami.
- 23 22
-
2020-04-20 14:06
(5)
I gdzie ten elektryk dojedzie. Wczoraj zrobilem na swojej zmianie 170km i zmiennik drugie tyle. Elektryk po 150km stoi
- 13 3
-
2020-04-20 14:11
Można jeździć furmankami. Koń dojedzie dalej, trawa wszędzie rośnie. (1)
A autobus ev może na początku obsługiwać linie gdzie jeździ się adekwatnie do możliwości autobusu.
Poza tym.
1) Solaris Urbino 18 Electric: 200 km zasięgu niezależnie od pogody
2) Solarisa Urbino 12, 200 km zasięgu
itd
Technika idzie do przodu więc Twoje 170km nie jest tu problemem. Problemem jest ciasny umysł.- 2 11
-
2020-04-20 14:20
co daje 200km zasięgu? Po przynajmniej połowa za mało
- 5 2
-
2020-04-20 14:23
(2)
o czyli autobus musi być diesel a człowiek musi swojego diesla sprzedać i zapożyczać się na nic niewartego elektryka, wot polityka
- 1 2
-
2020-04-20 14:58
(1)
policz ile ten autobus spala paliwa na jednego pasażera, a ile spala osobówka na jedną osobę nim jeżdżącą
- 5 0
-
2020-04-21 08:30
Ale argumenty zielonych nie są o ilość paliwa i CO2 tylko o całkowity zakaz samochodów dla cywili? Tylko Wy postulujecia nakaz rowerów dla wszystkich i inne bzdury.
- 1 0
-
2020-04-20 14:06
(5)
Elektryk na co jest? Na wefiel brunatny w naszym pieknym kraju
- 7 1
-
2020-04-20 14:16
Filtry na kominach elektrowni są dużo sprawniejsze niż katalizatory/DPFy w autach/autobusach. (3)
Zreszta wszelkiej masci Janusze wycinaja je a elektrownia zawsze wszystko ma sprawne. Poza tym ew spaliny sa poza miastem daleko stad a nie w centrum przy szkolach, domach itd.
- 4 8
-
2020-04-20 14:21
(1)
taa i ten krater kopalni odkrywkowej też super eko
- 6 1
-
2020-04-21 08:47
"Dzieki" niemu za kilka lat Polska juz calkowicie zmieni sie w pustynie.
Wody nam niedlugo zabraknie, a niektorzy idioci sie spalinami martwia.
- 0 0
-
2020-04-20 14:37
taa bo syf z Bełchatowa znika po wyjściu z komina. Zrozum, że powietrze jest jedno na świecie i zanieczyszczenia się roznoszą.
- 3 1
-
2020-04-22 01:13
Dzięki, ale nie
Nie chce słyszeć po miesiącu służby trzeszczenia w tych pojazdach jak nwm...
W Gdyni Trollino 18 IV geny po kilku tygodniach bardzo trzeszczały- 0 0
-
2020-04-20 14:09
Solaris (2)
Solaris nie jest już polski jest już kupiony przez hiszpański koncern.
- 10 1
-
2020-04-20 14:17
Produkuje w Polsce? (1)
Daje pracę Polakom?
Płaci w Polsce podatki ?
To teraz odpowiedz sobie co z powyższego robi w Polsce Mercedes.- 3 3
-
2020-04-20 14:21
Wiesz ile pracy jest w Polsce przy tym kontrakcie z MB?
- 4 0
-
2020-04-20 15:11
Cena elektryka to 2,5 mln. Bez serwisu.
- 2 1
-
2020-04-20 15:59
niema sensu uswiadamiac bezmózgowców ja bym im zrobił jeden test podłaczyc im rure wydechową do okna mieszkania
szybko by bezmózgowiec zrozumiał róznice miedzy elektrownią ale spalinami diesla
- 1 1
-
2020-04-20 14:03
Tylko wozy zrobily juz ponad 10tys km a obslugi serwisowej brak. Nie ma komu plynow dolac czy zarowki wymienic
- 19 2
-
2020-04-20 14:10
I znowu wspiera gdansk gospodarke Helmutów....tragedia to miasto (3)
- 25 16
-
2020-04-20 14:27
(1)
Autosan nie stanął do przetargu.
- 6 3
-
2020-04-21 09:47
A Jelcz zajety byl produkcja na potrzeby wojska :)
- 0 0
-
2020-04-20 15:10
W głowie sie nie miesci...
- 1 2
-
2020-04-20 14:20
Te autobusy wyglądają jakby je wyprodukowali w 1990 roku, stały na placu i w końcu ktoś je kupił. (2)
- 23 13
-
2020-04-20 14:27
Które? Citaro? Coś ci się pomyliło
- 6 1
-
2020-04-20 16:00
bo tak własnie było zacofanie technologiczne linia na europe wschodnią
- 1 2
-
2020-04-20 14:32
Zrezygnowac z tramwajow. tramwaje to juz przezytek
Drogie i kolizyjne. Zamiast torów dodatkowy pas jezdni.
- 4 20
-
2020-04-20 15:06
(2)
A na bazie 2 bidoków z serwisu Mercedesa nie radzi sobie z obsługą sprzętu. Co chwilę proszą o pomoc mechaników z GAiT . Ot cała prawda i leasingu
- 26 4
-
2020-04-20 15:09
(1)
to ogólnie parodia. Wóz zjeżdża z trasy na OC, kierowca przekazuje info o usterkach, a wóz trafia na plac zamiast na serwis. Nastepnego dnia te same usterki
- 13 2
-
2020-04-20 23:46
dokładnie
Jaka firma...Takie WOZY
- 1 0
-
2020-04-20 15:07
Gdańsk wspiera gospodarkę(niemiecka) (2)
Widzę że wsparcie dla gospodarki w dobie koronakryzysu ruszyło pełną parą, tylko szkoda że to wsparcie leci do "Heimatu" a nie na miejsca pracy w Polsce.
- 20 11
-
2020-04-20 15:09
(1)
Które "polskie" firmy stanęły do przetargu? Podpowiem. Żadne
- 6 0
-
2020-04-20 23:15
a dlaczego masz tu:
odpowiem - żaden w sytuacji w której miasto ustaliło abstrakcyjne zasady współpracy w oparciu o umowe dzierżawy i zobowiązanie serwisowe, którego nie mógł spełnić nikt (brak możliwości pozyskania bazy serwisowej inaczej niz bezpośrednio od miasta) kto nie był dogadany co do modelu z miastem (choć zapisy z siwz dotyczące tej obsługi serwisowej są pyszne w zasadzie ten tzw. serwis to naprawy gwarancyjne i tak miasto cały serwis bedzie musialo utrzymywac samodzielnie, no ale kto bogatemu zabroni). Nikt nie wejdzie w takie zasady w ramach PZP wiedząc że "kontrahent" publiczny tylko czeka żeby naliczyć ci karę, Dodatkowo poczytaj przyjacielu artykuly z 2018-2019 gdzie jakos tak specjalisci bazujac na tresci wymogow przteragowy z 100% pewnocia wytypowali wygranego.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.