- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (55 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (178 opinii)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (69 opinii)
- 6 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (282 opinie)
30 nowych autobusów we flocie GAiT
Do Gdańska dotarło 30 nowych autobusów Mercedes Citaro, zamówionych w formie dzierżawy przez Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Łącznie w ciągu kilku najbliższych tygodni na ulicach Gdańska pojawi się 48 takich pojazdów.
- Zależy nam na tym, by nasze autobusy były zawsze gotowe do jazdy bez konieczności angażowania pracowników GAiT-u i - co też ważne - zatrzymywania pojazdów do naprawy. To jest główny atut idei dzierżawy: zapewnienie ciągłości działania komunikacji miejskiej. Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie na utrzymywaniu pojazdów. Dlatego dzierżawa wraz z obsługą techniczną ma opinię doskonałego rozwiązania - tłumaczy nietypową formę nabycia nowych pojazdów Maciej Lisicki, prezes GAiT.
Na niecodzienny sposób na wymianę dotychczasowej wysłużonej floty Gdańsk zdecydował się po raz pierwszy, ale to sprawdzona metoda przez inne miasta. Wcześniej w ten sposób nowe autobusy pozyskiwały m.in. Łódź, Poznań czy Wrocław.
Jak mówi Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy GAiT, obecnie gdańskie linie obsługuje już 20 autobusów z nowej dostawy.
- Przed weekendem zakończono procedury odbiorowe kolejnych siedmiu i włączono je do ruchu od 18 kwietnia. Kolejne trzy pojazdy dotarły w ubiegły piątek, planowane jest włączenie ich do ruchu w tym tygodniu. Także w ciągu najbliższych dni dotrzeć ma kolejnych sześć pojazdów - uzupełnia Anna Dobrowolska.
Przed włączeniem nowych pojazdów do ruchu, oprócz procedur odbiorowych, wyposażane są one - zgodnie z wytycznymi organizatora przewozów, a więc ZTM Gdańsk - w system informacji pasażerskiej. W pojeździe umieszczane są też przepisy, ogłoszenia i piktogramy.
Przypomnijmy, że autobusy Mercedes Citaro to nowoczesne ekologiczne autobusy o najbardziej restrykcyjnej normie emisji spalin Euro VI. Do gdańskiej floty dołączyły po raz pierwszy w 2016 roku. W latach 2016-2019 spółka GAiT zakupiła łącznie 67 takich pojazdów.
Wideo archiwalne z 2019 r.
Opinie (239) ponad 20 zablokowanych
-
2020-04-20 16:31
(1)
Serwis to 2 dziadków od 7 do 15. Nie umieją nawed drzwi w autobusie zrobić.
- 11 2
-
2020-04-20 16:36
Taa to jest super. Zjezdzasz wieczorem masz usterki i woz rano nie wyjedzie bo serwis pracuje od 7
- 6 2
-
2020-04-20 17:02
Poprawa komunikacji (3)
Czekamy na zniesienie limitu pasażerów lub zwiększenia częstotliwości jeżdzenia i przywrócenia zlikwidowanych autobusów bo dostać się gdziekolwiek masakra a nie każdy ma samochód.Pozdrawiam
- 6 2
-
2020-04-20 17:57
(2)
jestem kierowcą i się zastanawiam po co to jeździ tak często skoro przez większość dnia jeździmy na pusto.
- 7 1
-
2020-04-20 18:10
(1)
ciesz się że mozesz jezdzić bez balastu i jescze ci płacą . masz pracę/wynagrodzenie.
- 3 2
-
2020-04-20 19:33
Co to ma do rzeczy? Mowa o tym, że ludziom nie pasuje rozkład ale nikt nie jeździ.
- 1 0
-
2020-04-20 17:06
No i super
Teraz nie będą przyjeżdżać nowe autobusy :F
- 2 2
-
2020-04-20 17:46
Czy ta umowa jest korzystna finansowo dla Gait? (4)
90,8 mln zl za 48 autobusow to daje 1,89 mln zl za autobus
plus 26,7 mln na utrzymanie
to wszystko za 8 lat
pytanie ile kosztuje autobus - a raczej ile kosztuje zakup 48 autobusow - wiadomo jak kupuje sie wiecej to mniej sie placi
na jak dlugi czas uzytkowania autobus jest projektowany - samoloty np projektowane sa na okres uzytkowania 35-40 lat
ps znalazlem sprzed kilku lat cene nowego citaro 1,3 mln zl ile teraz kosztuje?- 11 3
-
2020-04-20 17:58
(2)
Korzyść w tym sensie, że nie trzeba mieć zaplecza serwisowego, magazynów, serwisantów itp.
- 2 2
-
2020-04-20 18:16
Tylko trzeba (1)
Komuś za to zapłacić z nawiązką!
Pytanie czy Gait nie przepłaca i czy to nie jest celowe
Czy Gait nie wyszedłby lepiej finansowo sam skladajac zamówienie ?
To tak jakby ktoś prowadził restauracje ...i zamawiał jedzenie na zewnątrz...przepłacając znacznie niż sam by ugotował
Poza tym w gait ZTM są przerosty zatrudnienia co z pracownikami, część z nich zostanie zwolniona?
Bo to logiczne w takiej sytuacji- 3 4
-
2020-04-20 18:18
kogo zwalniać> mają robotę przy ponad 200wozach. Te 48 nowych obsługuje zewnętrzny serwis więc nie trzeba zatrudniać nowych
- 3 2
-
2020-04-21 07:55
Oczywiście ze GAIT
przepłaca, ale jest pandemia, wiec należy wspierać gospodarkę (niemiecką) poza tym jeśli zwolnić własnych mechaników to można w pełni uzależnić się od Niemców. Jak z GPEC. To są proste mechanizmy, zajezdnie się sprzeda deweloperowi, podniesie się ceny biletów a potem wyciągnie ręce do rzadu po pieniądze. Proste.
- 0 1
-
2020-04-20 18:18
to ZTM od czego jest (4)
? chyba od zarządzania przewozów pasażerów . a wy Gait od taboru . taki jest podział ról. a nie zżucacie odpowiedzialność jak nie będzie autobusu na przystanku , to zwalicie na podwykonawcę i jescze go karami umownymi obłożycie . A pasażer gdzoie w tym wszystkim jest ? . odpalicie mu dolę z kary umownej za niewywiązanie się z zawaria umowy na przejazd/bilet-takim jest. pozdr.
- 3 1
-
2020-04-20 18:24
Dokladnie (2)
Spółki miejskie namnozone - z przerostami zatrudnienia i powołane do przewozów pasażerów
a one robia bardzo drogi outsorcing do prywatnych spółek...
Jeżeli nie przyjeżdża autobus jest awaria itp na początku zwróć się do ZTM z reklamacja i rządzeniem 50% rekompensaty
Jak nie uzyskasz to zgłoś reklamacje do banku tzw chargeback wygoogluj sobie i poczytaj- 1 0
-
2020-04-20 18:35
takie jest prawo. Przewoźnik nie może być jednocześnie organizatorem.
- 1 0
-
2020-04-20 18:38
Prawo bankowe Polakom?
Stary.- 0 0
-
2020-04-21 09:44
Na wszystkim sie znasz, poza ortografia, to Twoja pieta achillesowa.
- 0 0
-
2020-04-20 18:35
(4)
Nie ma autobusów produkowanych w kraju?
- 8 3
-
2020-04-20 18:37
(1)
Nie.
:-p- 4 0
-
2020-04-20 19:03
kiedyś były, ale janusze tego nie pamiętają !!!
- 0 1
-
2020-04-21 09:42
Pod F-35 tez to pewnie pisales :)
- 0 0
-
2020-04-22 01:11
Solarisy trzeszcza po miesiącu użytkowania
Zobacz sobie jak w Gdyni trzeszczaly Trollino 18 IV geny po miesiącu użytkowania, nue gardziłbym z kolei takimi MANmi jak w Gdyni
- 0 0
-
2020-04-20 18:38
Lepsze to,niż kupowanie niemieckiego złomu.
- 3 1
-
2020-04-20 18:39
(1)
Dlaczego nowe przystanki autobusowe nie mają wiat. Skandal.
- 2 1
-
2020-04-20 19:01
albo Ty albo Twoi koledzy powybijali szyby !!! to nie ma, proste
- 3 0
-
2020-04-20 18:48
Czy dostosowano je do przewozu rowerów ? (2)
- 0 7
-
2020-04-20 18:54
tak. oraz skuterów wodnych i motocykli
- 3 0
-
2020-04-20 19:00
masz rower to jedź !!!!!!!!!!!!!!!
- 5 0
-
2020-04-20 18:53
Do redaktorów trójmiasto.pl (4)
1) sprawdźcie ile Gait zapłaciłby za zakup 48 autobusów citaro
2) i sprawdźcie ile Gait dostałby kasy za sprzedaż 9 letnich autobusów citaro po 8 latach uzytkowania
I porównajcie to z 8 letnia dzierzawa za 90,8 mln zl
Myślę że ta różnica to będzie między 40-50 mln zł ...
Policzcie to dokladnie
Czy to jest niegospodarność?
Czy ta umowa którą zawarł Gait jest suma summarum korzystna finansowo?- 13 4
-
2020-04-20 18:55
no taa. Kolejny spec policzył od reki ile stracono kasy. Policzyłeś też że na zakup od ręki trzeba mieć kasę?
- 4 5
-
2020-04-20 19:08
(1)
W leasingu osobowka tez sie przeplaca, a jednak tysiace leasingow sa zawierane
- 3 4
-
2020-04-20 19:20
Ryanair z samolotami
W życiu by czegoś takiego nie zrobił!
No ale to prywatny przewoznik!
A nie miejska spolka- 1 3
-
2020-04-20 22:21
Redaktorzy nie zajmują się krytyką władz tylko obiektywnym przedstawieniem faktów. Taka szkoła z GW.
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.