• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

3,2 mln zł na nowe przejście na granicy Zaspy i Wrzeszcza

Maciej Korolczuk
10 kwietnia 2024, godz. 12:45 
Opinie (291)
Najnowszy artykuł na ten temat Tu strach o zawieszenie samochodu. Będzie remont
Budowa naziemnego przejścia potrwa pół roku. Budowa naziemnego przejścia potrwa pół roku.

3,2 mln zł będzie kosztować budowa nowego przejścia dla pieszych przez al. RzeczypospolitejMapka w Gdańsku. Miasto podpisało już umowę z wykonawcą, który na budowę będzie miał sześć miesięcy. Zanim jednak ruszą prace budowlane, trzeba opracować projekt tymczasowej organizacji ruchu.



Mając do wyboru naziemne przejście i tunel, częściej wybieram:

Nowe przejście na granicy Wrzeszcza i Zaspy umożliwi pieszym swobodne poruszanie się w obrębie przystanków tramwajowych bez konieczności korzystania z niewygodnego i trudno dostępnego dla wielu tunelu.

Oprócz samej zebry, na której ruch będzie regulować sygnalizacja świetlna, powstaną też przejazdy rowerowe przez torowisko i nowe oświetlenie. Teren objęty inwestycją zostanie odwodniony, a wokół pojawią się nowe nasadzenia.


Nowe przejście będzie kosztować 3,2 mln zł. Nowe przejście będzie kosztować 3,2 mln zł.
Budowa przejścia potrwa sześć miesięcy, prawdopodobnie więc pierwsi piesi skorzystają z niego jesienią. Zanim wykonawca, którym została spółka Grupa Flize Gres z miejscowości Prokowo (woj. pomorskie) przystąpi do budowy, musi opracować projekt tymczasowej organizacji ruchu.

Wówczas poznamy harmonogram prac i związane z nimi utrudnienia.

Koszt robót wyceniono na 3,2 mln zł.


W przyszłości duże zmiany na al. Rzeczypospolitej



Nowe przejście to część większych zmian, jakie w najbliższych latach mają zostać wprowadzone na al. Rzeczypospolitej. Docelowo urzędnicy chcą, aby powstało tam aż pięć naziemnych przejść. Poza skrzyżowaniem przy Galerii Zaspa naziemna zebra ułatwi poruszanie się pieszym i rowerzystom na wysokości ul. Żwirki i Wigury oraz ul. Startowej.

Dwa przejścia planowane są też po wyburzeniu kładki dla pieszych nad al. Jana Pawła II i budowie nowych kładek w poziomie jezdni.

Futurystyczny projekt nowych kładek na Zaspie Futurystyczny projekt nowych kładek na Zaspie

Poza samymi przejściami, które w naturalny sposób uspokoją ruch na al. Rzeczypospolitej, urzędnicy chcieliby tam też docelowo zmniejszyć maksymalną dopuszczalną prędkość i dostosować ją do obowiązujących warunków jazdy na przedłużeniu alei, a więc ul. Chłopskiej i al. Legionów, gdzie nie łamiąc przepisów, możemy jechać maksymalnie 50 km/h.

To pierwsze z pięciu planowanych przejść na al. Rzeczypospolitej. To pierwsze z pięciu planowanych przejść na al. Rzeczypospolitej.

Miejsca

Opinie (291) 5 zablokowanych

  • Ale syf korkowanie miasta

    Ale tak chcą ludzie stać w korkach bo wybrali bzdulcynee

    • 4 2

  • Popieram, tak trzymać. Miasto jest dla ludzi, nie dla samochodów (3)

    • 3 5

    • a w tych samochodach jeżdźą roboty czy ludzie ? (2)

      kierowca to nie człowiek ?

      • 2 1

      • Człowiek zajmuje 1m^2 a człowiek w samochodzie minimum 12m^2, do tego truje i hałasuje. (1)

        Jakieś jeszcze masz pytania co do zasad podziału przestrzeni w mieście?

        • 0 2

        • wieżowce 50 piętrowe zajmują mniej miejsca i mają większą pojemność niż bloki 4 piętrowe czy domy parterowe

          więc dla oszczędności przestrzeni powinniśmy wyburzyć niską zabudowę ?
          nie wszystkie argumenty są racjonalne

          • 2 0

  • można zrobić wejście ( wjazd ) do tunelu bez schodów

    wystarczy chcieć i dobrze projektować. Tunele są bezpieczniejsze, a ilość spalin i zużycie paliwa generowana przez skrzyżowania ze światłami jest wielokrotnie większa niż sam przejazd pojazdów.
    Jak na razie przejazd Rzeczpospolitą jest bezpieczny i szybki, jak zrobią przejścia to będą korki, i wypadki, bo niejeden pieszy będzie przebiegał na czerwonym świetle do tramwaju. Teraz nie ma pieniędzy na sprzątanie, dobre oświetlenie i kamery w tunelach, ale ponad 3 mln na przejście się znalazło. Przez ile lat, można by utrzymywać w czystości ten tunel dla pieszych za te miliony ? Brakuje dialogu z mieszkańcami bo jak pokazuje nawet ten zamieszczony sondaż większość jest przeciwna tym zmianom. ps. mieszkam na Zaspie w okolicy i również jeżdżę rowerem

    • 4 2

  • To przejście dla pieszych byłoby znacznie tańsze i wygodniejsze gdyby nie drogowa bonanza w Gdansku

    50m i sześć pasów do przekroczenia. To jest jak przejście przez autostradę. Winny ten kto zbudował takie potworki.

    • 1 3

  • (1)

    A ja czekam z niecierpliwoscia na rozpoczecie prac pod budowe przejscia do dworca glownego
    Ograniczyc do niezbednego minimum przejezdnosc saamochodow prze centra historyczne miast, Jak to jest miedzy innymi od dawna w Strasbourgu i innych miastach europejskich

    • 0 4

    • obszer historycznego głównego miasta jest wyłączony z ruchu kołowego ( mocno ograniczony

      ale dojazd do dworca głównego czy przejazd na drugą stronę miasta nie powinien być ograniczany, a wręcz udrażniany. Tylko w tym wypadku trzeba to tak budować aby nie kolidowało z ruchem pieszych. Można np. puścić ruch tunelem pod całym śródmieściem lub zrobić szybkie objazdy bokiem. ale u nas mało o tym się myśli. część ruchu poszła tunelem pod Wisłą i bardzo dobrze. Ale trzeba się zastanowić dlaczego nadal jest taki duży ruch przez śródmieście i jak temu zaradzić. Obecne ograniczenia niczego nie rozwiązują a powodują tylko korki i większy smród spalin i większe spalanie.

      • 1 0

  • Marnotrawstwo kasy

    Gdańsk jest najbardziej zadłużonym miastem w RP i takie marnotrawstwo i bzdury bzdulcynei

    • 4 0

  • To jest dramat!

    Czy ktoś na głowę upadł? Zamiast zamontować po windach z obu stona za 100tys to wydaje się 3mln na pasy? Ciekawe ile ludzi zginie na pasach!? Jednak żądzą nami mądrzy inaczej i tylko walki wokoło i cwaniactwo!

    • 5 1

  • Za co 3mln (1)

    Nie wierzę,że zbudowanie przejścia jest takie kosztowne,3mln to za dużo,jak na jedno przejście ... Ktoś sobie chce ładnie zarobić.

    • 2 0

    • Nie zarobić a przywłaszczyć

      • 0 0

  • Do czego jest to potrzebne? (1)

    Część pieniędzy pójdzie bokiem, szkoda ze tego przy takiej inwestycji nikt nie zaznaczyl. W jakim celu bedzie przejście? Skoro jest przejście podziemne, przez lata zdaje egzamin, rozładowuje ruch i więcej takich powinno być m.in dla bezpieczeństwa na drodze i pieszych. W mieście jest czym sensownym się zająć.

    • 1 0

    • Potrzebne jest do powolnego docelowego ruchu tylko pieszych na tej ulicy !!!!

      • 0 0

  • wywalenie kasy przez okno !!!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane