- 1 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (162 opinie)
- 2 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (138 opinii)
- 3 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (183 opinie)
- 4 Prokuratura już nie chce ścigać Nergala (312 opinii)
- 5 Czemu śmieci rozsypano obok śmieciarki? (55 opinii)
- 6 Jarmark św. Dominika startuje w sobotę (171 opinii)
3,2 mln zł na nowe przejście na granicy Zaspy i Wrzeszcza
3,2 mln zł będzie kosztować budowa nowego przejścia dla pieszych przez al. Rzeczypospolitej w Gdańsku. Miasto podpisało już umowę z wykonawcą, który na budowę będzie miał sześć miesięcy. Zanim jednak ruszą prace budowlane, trzeba opracować projekt tymczasowej organizacji ruchu.
Oprócz samej zebry, na której ruch będzie regulować sygnalizacja świetlna, powstaną też przejazdy rowerowe przez torowisko i nowe oświetlenie. Teren objęty inwestycją zostanie odwodniony, a wokół pojawią się nowe nasadzenia.
Budowa przejścia potrwa sześć miesięcy, prawdopodobnie więc pierwsi piesi skorzystają z niego jesienią. Zanim wykonawca, którym została spółka Grupa Flize Gres z miejscowości Prokowo (woj. pomorskie) przystąpi do budowy, musi opracować projekt tymczasowej organizacji ruchu.
Wówczas poznamy harmonogram prac i związane z nimi utrudnienia.
Koszt robót wyceniono na 3,2 mln zł.
W przyszłości duże zmiany na al. Rzeczypospolitej
Nowe przejście to część większych zmian, jakie w najbliższych latach mają zostać wprowadzone na al. Rzeczypospolitej. Docelowo urzędnicy chcą, aby powstało tam aż pięć naziemnych przejść. Poza skrzyżowaniem przy Galerii Zaspa naziemna zebra ułatwi poruszanie się pieszym i rowerzystom na wysokości ul. Żwirki i Wigury oraz ul. Startowej.
Dwa przejścia planowane są też po wyburzeniu kładki dla pieszych nad al. Jana Pawła II i budowie nowych kładek w poziomie jezdni.
![Futurystyczny projekt nowych kładek na Zaspie](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3152/150x100/3152308__kr.webp)
Poza samymi przejściami, które w naturalny sposób uspokoją ruch na al. Rzeczypospolitej, urzędnicy chcieliby tam też docelowo zmniejszyć maksymalną dopuszczalną prędkość i dostosować ją do obowiązujących warunków jazdy na przedłużeniu alei, a więc ul. Chłopskiej i al. Legionów, gdzie nie łamiąc przepisów, możemy jechać maksymalnie 50 km/h.
Miejsca
Opinie (291) 5 zablokowanych
-
2024-04-10 20:24
Głosowaliście albo jeszcze gorzej - olaliście wybory, to teraz będą dopiero was doić.
- 2 3
-
2024-04-10 20:24
Te ich fv 3.2 miliona :D Nic dziwnego że tyle tych plakatów wisiało na wybory nic tylko siedzieć i robić wałki.
- 3 1
-
2024-04-10 20:41
Widać że państwo nie chce tego przejścia za te miliony
Panowie chyba nie mogą stworzyć petycję, czy to już nie jest ważne?
- 3 2
-
2024-04-10 20:51
Marnowanie pieniędzy!
PO co?! Tyle lat to co bylo sprawdziło się b. dobrze!
- 1 3
-
2024-04-10 20:52
Niepełnosprawni na wózkach (1)
W tym miejscu osoby niepełnosprawne na wózkach nie są w stanie przejechać tunelem na drugą stronę ulicy, ani dostać się na przystanek tramwajowy, nie ma wind. Na drugą stronę ulicy osoby na wózkach często przejeżdżają drogą rowerową i o zgrozo robią to też "pod prąd", pod koniec przejazdu nie wiedząc czy mają jeszcze zielone światło, czy już nie. To niebezpieczna sytuacja, i dobrze że została zauważona. Konieczne tam jest zbudowanie wind do tunelu lub budowa takiego właśnie przejścia.
- 5 3
-
2024-04-11 08:11
To prawda.
Ale nie trzeba poruszać się na wóżku, żeby przemieszczanie się było utrapieniem. Wystarczy mieć na przykład nogę w gipsie. Wtedy każdy schód, każda szczelina między peronem a pojazdem, każdy krawężnik, i tak dalej...
- 1 1
-
2024-04-10 21:07
Szympans by lepiej zarządzał ty miastem.
Gdzie tu sens gdzie logika jest tam tunel jak komuś brakuje udogodnień to windy wstawiać. Ale nie trzeba dalej korkować miasto :)
- 4 2
-
2024-04-10 21:08
wybraliście lewaczkę
to teraz macie
- 6 3
-
2024-04-10 21:37
Zasadnicze pytanie czy za te 3,2 mln złotych wyremontują drogę bo ta jest w fatalnym stanie. Jeśli tak to pomyśl jak najbardziej dobry z tymi przejściami.
- 3 0
-
2024-04-10 21:42
Pytanko !
A kto zawsze głupi ?
- 2 0
-
2024-04-10 21:49
Czy po zakończeniu robót będę robić przedłużenie trasy do Hallera?
O przedłużenia "słowaka" do Hallera jak nie było tak niema. Istnieje tylko w warunkach środowiskowych dla trasy Lotnisko - Port.
A Rzeczpospolitej już zakorkowana.- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.