• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

40 mln mniej za Drogę Zieloną do Ergo Areny

Maciej Naskręt
4 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Drogą Zieloną pojedziemy niemal na granicy Gdańska i Sopotu. Drogą Zieloną pojedziemy niemal na granicy Gdańska i Sopotu.

Polsko-hiszpańskie konsorcjum Mostostalu Warszawa i Acciona Infraestructuras za 61 mln zł wybuduje pierwszy odcinek Drogi Zielonej przy granicy Gdańska i Sopotu. To o 40 mln zł mniej niż zakładano. Budowa ruszy pod koniec lutego.



Tak będzie wyglądało skrzyżowanie al. Niepodległości,  ul. Czyżewskiego i al. Grunwaldzkiej na granicy  Gdańska i Sopotu po zakończeniu inwestycji. Tak będzie wyglądało skrzyżowanie al. Niepodległości,  ul. Czyżewskiego i al. Grunwaldzkiej na granicy  Gdańska i Sopotu po zakończeniu inwestycji.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozstrzygnęła przetarg na budowę pierwszego odcinka Drogi Zielonej na odcinku od od al. Niepodległości zobacz na mapie Sopotu do realizowanego aktualnie ronda ul. Gospody i Rybackiej zobacz na mapie Gdańska. Inwestycję wykona konsorcjum firm Mostostal Warszawa S.A. i Acciona Infraestructuras S.A. z Madrytu.

W przetargu złożono osiem ofert. Konsorcjum wyceniło budowę na 61,6 mln zł (brutto), czyli o 40 mln zł mniej, niż zakładały kosztorysy. Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty była cena.

Umowa podpisana zostanie prawdopodobnie jeszcze w styczniu, a wykonawca - jeżeli pozwolą na to warunki pogodowe - wejdzie na budowę w drugiej połowie lutego. Nową drogą pojedziemy pod koniec 2012 r.

Więcej informacji o drogach wiodących do Ergo Areny znajdziesz w naszym piątkowym artykule.

Opinie (120) ponad 20 zablokowanych

  • Hiszpańskie konsorcjum...hmmmm (7)

    hmmmm był taki koleś który przy pomocy Hiszpanów chciał przerobić Wyspę Spichrzów...jak on się nazywał? i czy ma też udział w tej firmie co ma zbudować tę drogę?...hmmmm kto pamięta?

    • 22 5

    • może niedoszły kandydat na prezydenta z walizką...........Tymiński (5)

      • 1 3

      • nie,nie,nie to nie on:)... (4)

        • 2 1

        • (3)

          prezes Polnordu Wojciech Ciurzyński??

          • 2 1

          • nie, nie-to też nie on:) (2)

            nic więcej nie mogę powiedzieć:), ale to dość znana postać w 3miejskim światku (nie półświatku)

            • 2 0

            • (1)

              Zapewne Rysio

              • 2 0

              • grupa

                labaro polska :)

                • 4 0

    • Bartosz Piotrusewicz?

      • 1 0

  • (5)

    ciekawe jakim to sposobem zrobią to o 40% taniej niż przewiduje kosztorys??
    Albo ktoś spierdzielił kosztorys...pewnie wziął za to nie lichą kasę,albo wykonawca poszedł po najmniejszej linii oporu i strzelił sobie taką cenę wiedząc że później i tak aneksami,jakimiś innymi cudami wyciągnie tą kasę.No jest jeszcze możliwość że zamiast dobrej jakości nawierzchni przejedziemy się pół roku po drodze i....asfalcik do wymiany.

    • 8 4

    • "wykonawca poszedł po najmniejszej linii oporu" (2)

      Nie ma czegoś takiego jak "najmniejsza linia oporu"!!! Jest LINIA NAJMNIEJSZEGO OPORU. Do książek! Już!

      • 3 3

      • (1)

        tak p.psorze...marnujesz się tu chłopie

        • 4 2

        • Nie muszisz mnie tytułować.

          • 2 2

    • Nie ma czegoś takiego

      jak "najmniejsza linia oporu". Jest LINIA NAJMNIEJSZEGO OPORU. Do książek! Już!

      • 3 3

    • nie znasz podstaw ekonomii to nie wiesz

      Powiedzmy że coś co dla ciebie kosztuje 100% ceny ja mogę mieć za 50% tylko dlatego, że kupuję tego x1000 a nie x1 tak jak ty.

      • 0 0

  • Przetargi na odsnieżanie też tylko cena......

    Jak to sie rozwali to się nie zdziwię.

    • 7 2

  • Earlier.

    Trzeba bylo to wczesniej wybudowac a nie teraz jarzabka k..... palic.OLE1

    • 4 3

  • Nooo, niezłe tempo i cena...

    kilometr dwupasmówki z jednym mikrotunelikiem za 61 baniek i dwa lata budowy.

    • 11 2

  • błędy w artykule

    1) inwestor zakładał 168 mln na tę inwestycję
    2) wizualizacje są już dawno nieaktualne i wrzucanie ich za każdym razem do artykułu jest bezzasadne

    • 10 1

  • dziwne (9)

    W materiale dnia 31.12.2010 pisze się o 8 innych firmach chętnych do budowy a tu nagle wygrywa 9 firma nie wiadomo z kąd

    • 6 3

    • TO JEST POLSKA TU SIĘ PRACUJE I ŻYJE

      • 4 0

    • bo tamte złożyły oferty ta zapewne pod stołem dała kopertę :)

      • 4 1

    • (5)

      czytanie ze zrozumieniem tak bardzo boli ?

      • 1 4

      • (4)

        wyjaśnij jaśniej bo nie łapie osiem ofert tak:
        1. Strabag sp. z o.o.
        2. Konsorcjum WPRD GRAVEL sp. z o.o. i Elgrunt
        3. Eurovia Polska S.A.
        4. Konsorcjum Pol-dróg Gdańśk i Pol-dróg Piła
        5. Wakoz sp. z o.o.
        6. MTM Gdynia S.A.
        7. Mostostal S.A. i PDG Gdynia
        8. Konsorcjum Korporacja Budowlana Doraco i Dekpol Sp. z o.o.

        widzisz gdzieś wśród tych firm konsorcjum Mostostalu Warszawa i Acciona Infraestructuras ,które wygrało przetarg na pierwszy odcinek.
        Więc albo błąd jest w poprzednim artykule albo cos nie tak w tym :)

        • 6 1

        • (1)

          zdaje sie ze chodzi o inne drogi, niż zielona, min Łokietka, i tego co po stronie Sopotu...a na samą drogę Zieloną od niepodległości do ronda ten jakiś Mostostal...ale fakt, poprzedni artykuł jest nieco pokręcony i niejednoznaczny

          • 2 0

          • Nie w tamtym artykule /sam dół/ wyrażnie jest napisane:
            "Natomiast Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska informuje, że w piątek otwarto oferty na budowę Drogi Zielonej, która połączyć ma halę Ergo Arena z al. Niepodległości. Najtańsza oferta opiewa na niecałe 62 mln zł.

            - W przetargu złożono osiem ofert. Najkorzystniejsza pochodzi od konsorcjum, które wyceniło budowę na 61,6 mln zł. To o ponad czterdzieści milinów mniej, niż zakładały wstępne szacunki dotyczące tej inwestycji. Z uwagi na trwającą wciąż procedurę nie chcemy ujawniać nazw tych firm - wyjaśnia Michał Piotrowski z Biura Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

            Wyniki przetargu poznamy na początku stycznia 2011 r."

            i niżej mamy właśnie listę firm którą podałem wcześniej

            • 3 1

        • co ma wspólnego, durniu, lista oferentów na słowackiego z przetargiem na zieloną? (1)

          • 1 1

          • Zajrzyj do wcześniejszego artykułu i przeczytaj sobie, a zobaczysz że sam jesteś durniem - zresztą niżej masz cytaty i czego nie rozumiesz? Oprócz durnia mogę stwierdzić że jesteś analfabetą skoro nie potrafisz czytać nie wspomnę ze zrozumieniem i chamem obrażając innych.

            • 0 0

    • Jak to: z kąd?

      Z tąd!!!

      • 2 0

  • zachodze w głowę...

    jak poleci droga zielona od ronda w stronę morza... z jednej strony bloki garaże parking strzeżony...zaraz obok już teren hali z nową bieżnią i parkingami...nijak mi to nie pasuje...pod blokami ludziom przeciez nie wybudują

    • 3 0

  • Wizja przebudowy do 2012

    jest malo zabawna

    • 4 0

  • puszczenie TIR-ów przez środek Żabianki (7)

    poprowadzenie tej drogi przez Przymorze i Żabiankę to mega skandal. Jak można budować drogę dla TIR-ów kilkanaście metrów od bloków? Nie mówiąc o tym, że nawet do sklepu nie będzie można normalnie pójść po drugiej stronie ulicy, bo będa jakieś kładki, itd. Tragedia po prostu. Na Żabiance przy Rybackiej jest taka cisza i spokój... A tu autostrada przez środek dzielnicy. Większośc ludzi chyba nie ma świadomości, jak o będzie wyglądało.. Skandal po prostu

    • 12 16

    • (2)

      taki jest urok mieszkania w MIESCIE, skandal to jest imbecylowo-moherowe kolko wzajemnej adoracji, ze wsi przyjechalo i myslalo ze w ciszy i spokoju bedzie mieszkac w centrum aglomeracji, takie inwestycje sa niezbedne w miescie bo inaczej zakorkuje sie ono juz calkiem

      • 14 3

      • Ty wyżej do mnie pijesz z kółkiem? (1)

        • 1 1

        • a tak btw

          to kolego chyba nie mieszkasz w Polsce, bo nie używasz polskich znaków.
          Aaa, dużych i małych liter też nie, ani kropek. Krótko mówiąc - prostaczek, który to jeszcze wymądrza się nt. mieszkania w mieście. Takie inwestycje są potrzebne w mieście, ale robione z głową. Przecież Żabianka i Przymorze to pas nadmorski, powinno dbać się tam o ochronę środowiska. TIR-y można puścić Trasą Sucharskiego i dalej wylot na W-wę, wylot na A1 i wylot na obwodnicę - którą to można było poszerzyć o 1 pas w każdą stronę i byłoby po kłopocie. Ale nie, lepiej robić autostradę w śrdku miasta, przy samych blokach.. A poza tym to sam się zakorkuj

          • 3 2

    • a gdzie ja będę z psem na specer chodził ??? (1)

      a gdzie ja będę z psem na specer chodził ???

      • 0 4

      • Pozostaje ci uśpić psa

        • 4 1

    • a to tajemnica jakaś była ze będzie tamtedy kiedyś biegła szeroka długa prosta niczym morze trasa...Zielona ? ciekawe któredy ją poprowadzą, bo miejsca na taką droge to tam obecnie nie ma

      • 2 0

    • to nie sa rzeczy wymyslone wczoraj tylko koncepcje obowiazujace od wielu, wielu lat

      trzeba bylo sie tym zainteresowac jak sie tam zamieszkiwalo

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane