• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

40 mln mniej za Drogę Zieloną do Ergo Areny

Maciej Naskręt
4 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Drogą Zieloną pojedziemy niemal na granicy Gdańska i Sopotu. Drogą Zieloną pojedziemy niemal na granicy Gdańska i Sopotu.

Polsko-hiszpańskie konsorcjum Mostostalu Warszawa i Acciona Infraestructuras za 61 mln zł wybuduje pierwszy odcinek Drogi Zielonej przy granicy Gdańska i Sopotu. To o 40 mln zł mniej niż zakładano. Budowa ruszy pod koniec lutego.



Tak będzie wyglądało skrzyżowanie al. Niepodległości,  ul. Czyżewskiego i al. Grunwaldzkiej na granicy  Gdańska i Sopotu po zakończeniu inwestycji. Tak będzie wyglądało skrzyżowanie al. Niepodległości,  ul. Czyżewskiego i al. Grunwaldzkiej na granicy  Gdańska i Sopotu po zakończeniu inwestycji.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozstrzygnęła przetarg na budowę pierwszego odcinka Drogi Zielonej na odcinku od od al. Niepodległości zobacz na mapie Sopotu do realizowanego aktualnie ronda ul. Gospody i Rybackiej zobacz na mapie Gdańska. Inwestycję wykona konsorcjum firm Mostostal Warszawa S.A. i Acciona Infraestructuras S.A. z Madrytu.

W przetargu złożono osiem ofert. Konsorcjum wyceniło budowę na 61,6 mln zł (brutto), czyli o 40 mln zł mniej, niż zakładały kosztorysy. Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty była cena.

Umowa podpisana zostanie prawdopodobnie jeszcze w styczniu, a wykonawca - jeżeli pozwolą na to warunki pogodowe - wejdzie na budowę w drugiej połowie lutego. Nową drogą pojedziemy pod koniec 2012 r.

Więcej informacji o drogach wiodących do Ergo Areny znajdziesz w naszym piątkowym artykule.

Opinie (120) ponad 20 zablokowanych

  • Do wszystkich, ktorzy wypisuja bzdury o "przewalonym" kosztorysie. (1)

    Wytlumaczenie jest bardzo proste. Te inwestycje, ktore obecnie wchodza w faze realizacji byly przygotowywane w czasie szczytu boom'u w budownictwie, w momencie kiedy zarowno ceny uslug wykonawcow jak i ceny materialow byly wyzsze. Aktualnie rynek sie unormowal i stad biora sie te "oszczednosci". 2-3 lata wczesniej sytuacja byla odwrotna i czesto okazywalo sie, ze sporzadzane wczesniej kosztorysy byly zbyt niskie.
    Dobrym rozwiazaniem byloby przedstawianie kosztorysow w oparciu o jakas zmienna wyliczana np co kwartal na podstawie aktualnych cen materailow/uslug. To szczegolnie problem dla mniejszych gmin gdzie jedna duza inwestycja potrafi byc najwieksza pozycja w budzecie i nawet drobne wachniecia moga spowodowac spore klopoty.

    • 6 0

    • niestety nie moga uaktualniac kosztorysu lub projektu ktory 2-3 lata temu kosztowal miasto 1,5mln zl ... w zwiazku z powyzszym nie mogli odpuscic tej inwestycji ( bylby to wyraz niegospodarnosci) mimo, ze nie miasto w budżecie na 2011 ma tylko niespelna 23mln a wykonawca dal ofertę na 61mln ciekawe...
      i robota ma byc zrobiona do konca 2012?? wykonawca blyskawicznie przeżre pieniądze,np na wycinkę , tyczenia geodezyjne ... przygotowanie inwestycji
      i stanie ...
      a Gdansk wtedy zostanie przyparty do muru i bedzie szukal kolejnych oszczednosci i bedzie placil niebotyczne kary umowne ... bo np standardowe 0,1% za kazdy dzien zwloki w placeniu w przypadku tego kontraktu to 61.000zł. dobre ciekawe czy ktos z miasta i szanownej dyrekcji rozbudowy pomyslal gdzie parkujacy na parkingach maja znalezc miejsce do parkowania na wewnetrznych zasniezonych ulicach ... a jest ich lacznie ok 500miejsc parkingowych??? czy kots pomysla o mieszkancach osiedla Żabianka? osiedla przy ul.Łokietka?? tam przynajmniej bedą mieli tunel... a mieszkancy Subislawa i Rybackiej jak bedą chiceli pojsc na spacer na hipodrom to przez stalową kladkę jak z lat 70-tych... bez windy ..... gratuluje projektantom
      ponadto wczoraj w radiu Gdansk przedstawiciel gdanska (chyba pani skarbnik) powiedziala ze pieniadze miasto ma jedynie na trasę slowackiego i sucharskiego... jak to sie ma wiec do faktu, ze urzad jest dla mieszkancow a nie mieszkancy dla urzedu... istnieje realna mozliwosc ze te 500 samochodow z koncem stycznia beda musialy sobie znalezc miesce na osiedlu, co dzis graniczy z cudem... jak sie okaze ze inwestycja nie ruszy ... bedzie dym
      osiedle zabianka nie podpisalo porozumienia z gdanskiem... dopiero ponoc dostali projekt.
      a czy zwrociliscie Panstwo uwage (zwracam sie do mieszkancow) ze inwestycja zastępcza dla drogi zielonej,ktora byla robiona w ubieglym roku (remont drogi okalajacej osiedle zabianka) m.in. na calej dlugosci ul. Rybackiej porobilo miasto parkingi dla aut... jest ich tam ok 50-90miejsc... dokladnie nie liczylam,
      natomiast w tym projekcie ulica rybacka (parkingi na niej) mają byc ponownie przebudowane ... to czy kots wytlumaczy jak to jest ze raz robia inwestycje zastępczą za 20.000.000 poto by za rok burzyc i robic kolejną za 61.000.000 a to wszstko my mlodzi bedziemy splacac... i nasze dzieci i dzieci naszych dzieci... to sie nadaje dla prokuratora , niestety
      biedna zabianka... biedni mieszkancy, biedni gdanszczanie ... a jestem jedną z nich :-(

      poza tym nikt nie mowi ze procz drogi zielonej jest jeszcze w planach tzw droga czerwona wzdluz torów od strony stadionu ...

      • 0 0

  • Wizualizacja

    Na drugiej wizualizacji widać, że rowerzyści będą musieli czołgać się z rowerem pod jezdnią bo zapomnieli jak ma dalej przebiegać ścieżka.......

    • 1 2

  • Wizualizacja (1)

    Na Zaspie taka kładka dla pieszych to przekleństwo, szkoda, że projektancik nie pomyślał o bardziej łagodnym profilu, a tym samym o inwalidach oraz matkach z wózkami.

    • 3 2

    • większym przekleństwem na zaspie są tunele pod drogami

      strach wejść poi zmroku

      • 2 2

  • Co zbudowane 40% taniej będzie "czkawką" się odbijać

    Czy kosztorysy wykonane przez specjalistów DRMG są tak zawyżone ?
    Czy oferta jest dampingowa ?

    Tak drastyczna różnica świadczy o niekompetencji z obu stron

    W końcu okaże się, że Droga Zielona nie zostanie wykonana do 2012r. bo ktoś nie przewidział szczegółów.

    Nie ma to jak "zdrowa" manipulacja wyceną
    pozdrawiam

    • 0 4

  • Firma Hiszpańska.

    Robol Polski.

    • 2 2

  • Bardzo ładna kładka.

    No i te ruchome schody.

    • 4 0

  • Ciekawe gdzie będą stawały samochody klientów sklepu intermarche,banku i wielu istniejących tam firm.

    Wyrazy współczucia dla okolicznych mieszkańców,bo niestety bedą mieli kongo pod oknami.

    • 0 0

  • pierwszy obrazek (2)

    i widoczna na nim droga jak rozumiem wychodzi z tunelu pod torami i prowadzi w kierunku hali. Po prawej widoczny jest budynek przy ulicy Rybackiej (?) Widzimy również tzw. kładkę dla pieszych nad drogą oraz w tzw. ekrany dziękochłonne w tle. Takie rozwiązanie jest bez sensu ze wzgledu na mieszkańców, utrudnienia dla pieszych i ograniczenia ruchu w kierunku hipodromu.
    Droga, która przebiega pod torami kolejowymi powinna dalej być przeprowadzona w wykopie i w tym zagłębieniu przebiegać nawet pod budowanym rondem przy hali, gdyż ma to być droga tranzytowa, o dużej przepustowości.
    Poprowadzenie tej drogi w wykopie pozwoli na łatwe przerzucenie nad nią przejść dla pieszych, a nawet dojazdu do hipodromu dla lokalnego ruchu samochodowego. Kładki dla ruchu pieszego będą mogły być odpowiednio szerokie, na poziomie chodnika i oczywiście bez żadnych dodatkowych schodów. Jednocześnie nie byłoby potrzeby budowania szpetnych ekranów dzwiękochłonnych.
    Przeprowadzenie drogi zielonej w wykopie, przynajmniej na tym odcinku jest jedynym sensownym rozwiązaniem. Tak to się robi w Europie, po prostu.

    • 3 3

    • tak w całej europie drogi buduje się w tunelach,

      a w miastach rośnie trawa i ptaki śpiewają

      • 2 1

    • tak powinno byc, a nad tunelami swobodny dostep dla mieszkancow do terenow zielonych na hipodromie i mozliwosc odtworzenia parkingow strzezonych , ktore obslugiwaly zabianke mocno odciązając wewnetrzne uliczki

      • 1 0

  • Lechia i tak chodzi pieszo. (1)

    • 1 3

    • to i tak lepiej od arki

      która pełza

      • 1 0

  • Kolega zrezygnował z pierwszej opcji?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane