- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (94 opinie)
- 2 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (75 opinii)
- 3 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (433 opinie)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (38 opinii)
- 5 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (67 opinii)
- 6 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (84 opinie)
50 km/h na Grunwaldzkiej to fikcja? Sprawdziliśmy
Przejazd 9-kilometrowym odcinkiem al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa
w obu kierunkach wystarczył, by przekonać się, że obowiązujące od soboty ograniczenie prędkości do 50 km/h na głównej arterii miasta - jak na razie - jest fikcją. Wielu kierowców jeździ trzypasmową trasą z wyższą prędkością. Do poprawki są też światła. Zielona fala funkcjonuje tylko na jezdni do centrum Gdańska.
W poniedziałek, a więc w pierwszym "pracującym" dniu z nową - szeroko komentowaną i przeważnie krytykowaną - organizacją ruchu, postanowiliśmy sprawdzić, ilu kierowców zdążyło przestawić się na wolniejszą jazdę, a ile osób z przyzwyczajenia porusza się po Grunwaldzkiej i Zwycięstwa z dotychczasową prędkością między 50 a 70 km/h.
Nasz reporter wyposażony w wideorejestrator pokonał cały odcinek między Drogą Zieloną na granicy Gdańska i Sopotu do pl. Zebrań Ludowych w obu kierunkach. Jadąc, starał się nie przekraczać maksymalnej dopuszczalnej prędkości, a więc 50 km/h. Efekt?
Łącznie naszego dziennikarza wyprzedziło 45 pojazdów (19 w stronę centrum Gdańska i 26 w kierunku Sopotu). Czas przejazdu był podobny. Dojazd do Błędnika zajął mu niecały kwadrans, a droga powrotna do Drogi Zielonej trwała trzy minuty dłużej.
Zielona fala działa, ale tylko w jednym kierunku
Przed zdjęciem znaków ograniczających prędkość do 70 km/h urzędnicy zapowiadali, że zmniejszenie prędkości nie odbije się kosztem płynności ruchu i przepustowości skrzyżowań.
Jak jest w praktyce?
Nasz reporter na odcinku Droga Zielona-Błędnik na czerwonym świetle zatrzymał się zaledwie dwukrotnie: najpierw przy Galerii Bałtyckiej
W przeciwnym kierunku, a więc w stronę Sopotu, z zieloną falą było już zdecydowanie gorzej. Przymusowych postojów na czerwonym świetle naliczyliśmy aż osiem: najpierw przy Traugutta
W tym przypadku drogowcy zdecydowanie muszą poprawić koordynację świateł, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że nasz test przeprowadzaliśmy w południe, gdy na drogach ruch jest umiarkowany i jazda zgodna z przepisami powinna być zdecydowanie płynniejsza.
Prędkość kierowców na al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa interesowała nie tylko nas. W poniedziałek na głównej arterii miasta pracowali też funkcjonariusze z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku (widoczni na filmie w 1:30 min.). Jak jednak usłyszeliśmy, działania policjantów były rutynowe i nie miały związku z wprowadzeniem nowego ograniczenia.
Kontrole prędkości na Grunwaldzkiej (36 opinii)
Pilnujcie się!
Pilnujcie się!
Opinie (858) ponad 20 zablokowanych
-
2021-03-16 08:43
Czy ten portal przejęli uzależnieni od porno egoiści?
1 artykuł o drzewach, 20 o Piramowicza i Grunwaldzkiej
- 2 8
-
2021-03-16 08:45
d**ilizm urzędników
- 7 2
-
2021-03-16 08:49
Dobre na nowe... Na Alei Zwycięstwa od wieków nie było wypadku wynikającego z samej prędkości (nie mam na myśli jazdy 100 km/h) (8)
Działanie ideologiczne (a zatem w wyniku z góry założonej tezy, bez zweryfikowania rzeczywistości) cechowało dotąd głównie PiS. Ale jak widzę to zaraźliwa choroba!
- 14 5
-
2021-03-16 09:02
Był chyba jakieś 2 lata temu (1)
Za Błędnikiem zaraz za rondem w kierunku Wrzeszcza ktoś próbował się z drzewem czołowo - nie przeżył
- 2 4
-
2021-03-16 10:15
To nie jest powód by ograniczać prędkość komukolwiek!!!
- 3 1
-
2021-03-16 09:50
Parę lat temu przy Olivii zginął mój znajomy. (2)
Drzewo było mocniejsze. A on lubił zapi...c
- 3 3
-
2021-03-16 10:12
Przy Olivii mamy aleje zwycięstwa?
- 0 1
-
2021-03-16 10:29
ale jechał dozwolone 70km/h i dlatego że ograniczenie było zbyt wysokie to zginął?
Czy jechał ignorując ogrniaczenia prędkości (i skąd pomysł że skoro nie stosował się do 70, to zacząłby się stosować do 50)?
Ograniczanie prędkości w miejscach w których są wypadki spowodowane nadmierną prędkością to rak polskich dróg - bo powodują je kierowcy którzy z założenia nie stosują się do ograniczeń prędkości.
Nie ma żadnych powodów żeby sądzić że zastosują się do niższych ograniczeń.- 1 2
-
2021-03-16 10:09
Oczywiście że były i to kilka nawet w tym roku
- 2 1
-
2021-03-16 11:21
Wypadek przy Operze, wypadek za Błędnikiem, wypadek na wysokości Traugutta...
Na Grunwaldzkiej przy Bimecie, na przeciwko Galerii Wnętrz, na Żabiance....- 1 2
-
2021-03-16 11:21
I wypadek przy Hali Oliwia gdy samochodów wjechał w pieszych czekających na przejściu
- 1 2
-
2021-03-16 08:52
Oj nie trujcie już. Dulkiewicz ostatnio ścięła 100 letnie drzewa w porozumienu z deweloperem (1)
i teraz musi znaleźć jakieś najmniej i**otyczne wytłumaczenie, że to nie jej wina. A 50 km/h - zwiększy się kontrole policji a to nakręci zyski z mandatów. Czyli karuzela z baranami będzie się kręcić.
- 13 1
-
2021-03-16 09:03
więc trzeba posadzić nowe
za 1 stare drzewo np. 10-20 nowych
- 0 0
-
2021-03-16 08:57
Trzeba było zrobić taki test zanim wprowadzono ograniczenie i teraz porównać
- 7 1
-
2021-03-16 08:58
a kto jeździ w ogóle zgodnie przypisami? Przecież to normalne, że większość przekracza prędkość o 10-20 km/h. Kwota kary i jej nieuchronność jest stoperem i nie tylko dla kierowców.
- 5 2
-
2021-03-16 09:03
Drogi drzewa
Najpierw podniesione oplaty za parking sobota niedziela rowniez platne nawet kolo cmentarzy potem wycinka drzew za zgoda P.Prezydent teraz zmniejszenie predkosci na trzypasmowce brak nowych ulic brak chodnikow dziury w jezdni moze juz czas zrezygnowac z funkcji Prezydenta
- 9 1
-
2021-03-16 09:03
Jak będzie miał być wypadek to będzie nie zależnie od prędkości. (1)
Zaraz się rozstawia z fotoradarami i będą ściągać ludzi którzy po 3 pasach będą jechać tak jak się powinno przy takiej ilości pasów i zamiast poprawy bezpieczeństwa będzie nabijanie wydrenowanej kasy budżetu miasta.. Zero poprawy bezpieczeństwa, znów robienie czegoś wbrew woli większości bo przecież nie pieszy chodzi po 3 pasmowej jezdni, tylko jeżdżą auta, po raz kolejny wydłużenie czasu dojazdu z punktu A do B, po raz kolejny generwania zatrzymania spalin w mieście zamiast upłynnienia ruchu by to spalanie było najmniejsze (dotyczy to całodobowo włączonych świateł również)
- 2 11
-
2021-03-16 09:32
Mandaty to nie budże miasta tylko państwa.
- 2 0
-
2021-03-16 09:04
Błąd w metodologii badania... (1)
Dziennikarz sprawdzał, ile pojazdów przekroczyło 50 km/h. W Polsce przy ograniczeniu do 50 km/h "wszyscy jadą z czystym sumieniem" ok. 10 km/h więcej, bo przyjęło się u nas, że jest to "społecznie akceptowalne". Policja nie wystawia manadatów, fotoradary nie reagują. Zmiana na Grunwaldzkiej powoduje, że zamiast "jechać z czystym sumieniem" 80 km/h będziemy jeździć o 20km/h mniej. I oby tak było...
W wielu krajach Europy Zachodniej (Niemcy, Szwajcaria, kraje Skandynawskie) nie jest społecznie akceptowalne przekroczenie w terenie zabudowanym o więcej niż TRZY kilometry na godzinę i przy tej wartości strzela lampa błyskowa...- 11 5
-
2021-03-16 09:52
W Czechach to samo.
Kolega zaliczył mandat mając 54 na 50.
- 5 0
-
2021-03-16 09:13
Zielona fala.... (1)
śmiech na sali...nie funkcjonuje. Jadąc od F.B. w kierunku Gdańska trzeba zatrzymać się przy Placu Zebrań Ludowych aby po chwili zatrzymać się w Zieleniaku :/
- 3 2
-
2021-03-16 10:50
Panie Prezydencie - przepraszamy
że nie zamalowaliśmy dla Pana wszystkich świateł na zielone
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.